Hoofdstuk 5.
Pff, bevallen is echt zwaar. Dat doe ik nooit meer... Ach, ik heb wel onze lieve kleine Mees ervoor teruggekregen, dus dat scheelt. En ze hebben me in het ziekenhuis goed geholpen, dat is ook erg prettig. Ik raad het bij deze aan alle vrouwen aan om in het ziekenhuis te bevallen als het je eerste kind is. Oja, en zorg alsjeblieft dat je man rustig is anders is het ook niet erg prettig...
Tja, Jason is nogal druk he...
'Zo liefje, ga maar lekker slapen, morgen is mama er weer hoor! Welterusten, kusjes van papa, kusjes van mama, kusjes van beer, kusjes van oma, kusjes van tante, kusjes van tante, kusjes van tante, kusjes van...'
Ja, zo is het wel genoeg hoor! '...ik wou zeggen kusjes van Dave maar oke.'
Zeg, zijn mijn ouders nou zo raar of ligt dat aan mij?
Nee, dat ligt niet aan jou hoor, je vader is nogal enthousiast over jou, en je moeder is gewoon een familiemens, en jij bent hun eerste kindje! Ik hoop dat ze bij mijn toekomstige broertjes en zusjes ook zo doen, want dan zijn ze gewoon raar, gnagna.
Dat is niet aardig Mees.
'Jaja Mees. Hier heb je een lekker verjaardagsdrankje, want straks ben je een nog grotere jongen! Jippie, dan ga ik je leren praten, leren lopen, leren poepen en plassen. Oja, en we gaan samen lezen en muziek maken! En daarna mag je ook al naar school en dan ga je studeren en dan krijg je een baan en dan ga jij generatie drie op de wereld zetten!'
Ik denk dat ze vrouw dat doet, maar oke...
Wauwie, kijk hoe een grote schattige jongen ik ben!
HUH? HOE KOM JIJ AAN DONKER HAAR?! Dat heb ik al sinds ik geboren ben hoor...
JA, MAAR JE OUDERS ZIJN BLOND! Ik niet...
NEE, HOE KRIJG JE Dat VOOR ELKAAR? Ik heb ook nog een oma ja...
Niet zo brutaal jongeman, o wacht. Dat kan eigenlijk wel kloppen. Toch krijg je een kleine make-over.
Grrrr popje, ik ga je door elkaar schudden, misschien komt er dan witte veertjes uit jou.
Voorzichtig, die was hartstikke duur ja! POPJE KAPOT, POPJE KAPOT! GRRRRR!
oké, Jason, Ella, let even op jullie kind...
Kom jij eens hier meneertje, de hele tijd foto's maken, maar zelf wil je niet in beeld hé? Ik heb je wel door jij kleine stiekemerd!
Pfft, wie is hier nou klein? JIJ!
niet. WEL!
niet. WELLES.
nee. Neehee, jij moet dan nietes zeggen, dat is een spelletje ja!
oké. NEE NIETES.
nietes? Goedzo, en dan moet je het boos zeggen.
Boos? Ja, ik doe het nog een keer voor: NIETES!
'Zeg mij maar na Mees, beestje.' 'Bjeeetje' 'Wat zeg je nou Mees? 'Waajt sleg e naa Maas?' 'Niet zo flauw Mees.' 'Jiet sjoow flaaw Maas' 'Ik meen het Mees!' 'Jik maan hiet Maas!'
Wil je een snoepje? 'JA! JA!' 'Hoe krijg je dat voor elkaar...'
Kwestie van de juiste woorden kiezen.
'Nou, ik hoop dat het lopen je makkelijker afgaat hoor.' 'Yay, ik ben een kampioen!' 'Je hebt net een klein stukje gelopen.'
Je doet het goed hoor Mees. 'YAY!'
Geen dank. 'YAY!'
Ik zei: Geen dank. 'Yay!'
Je begrijpt het nog niet helemaal geloof ik... 'YAY!'
'Goed zo! Grote jongen! Ik wist wel dat je het kon! Nu kan je zelf naar het toilet lopen en kan je staan plassen!' 'Ik kan nog niet zelf plassen.' 'Oooooh moet ik je dat ook nog leren? Tjonge jonge...
Ja, een kind opvoeden is veel werk. 'Ik ben heel lief hoor!'
Dat ben je zeker.
SMAK! 'Hihihi, Jason, Meesje is er ook hoor.' 'Ach, die merkt daar niks van.'
Tuurlijk niet, hij slaapt ook niet bij jullie op de slaapkamer... 'Wanneer moeten we ons dan vermaken?'
Vraag je dat aan mij? 'Ach Jason, dan wachten we toch nog een poosje?' 'Hmpf. Oke dan.'
'Ach, wat maakt het uit Ella, je bent onweerstaanbaar!'
Jullie zijn onuitstaanbaar! 'Je hebt gelijk Jason, jij bent ook onweerstaanbaar!'
Ben ik onverstaanbaar ofzo? Ssssht, dat zijn niet jou zaken Dave. Nee, Jason heeft gelijk, dat zijn niet jou zaken!
'Ooooooooh stoute Jason!' 'Oooooooooh stoute Ella!' ' Oooooooooh ja!' 'OJAAAA!'
HE ER ZIT EEN KLEIN KIND BIJ HOOR!
Sorry voor de muur, maar deze foto is gewoon leuk!
'Lalalalala, ik werk lekker in de tuin, en het kan me niet scheeeeeeeleeeeeeen. Lalalalala Ik werk lekker in de tuin in mijn oooooooondergoooooooooed!'
Gaat het wel goed Ella? Straks vat je kou? 'Lalalalala, ik werk lekker in de tuin, en het kan me niet scheeeeeeeleeeeeeen. Lalalalala Ik werk lekker in de tuin in mijn oooooooondergoooooooooed!'
'BLECH! Ik had me gisteravond beter even rustig kunnen houden. BLECH! Ooooh wat is dit vies...
Jaja, dametje, je moet het er voor over hebben hè? Wil je ruilen?
Nee dankje...
Oja, als het nog niet helemaal duidelijk was, de schuine letters zijn mijn commentaar enzo vanaf nu, en de rest is wat een familielid denkt en anders zegt als het tussen aanhalingstekens staat. Is het verder wel duidelijk wie wat denkt en zegt enzo... ik vind deze schrijfstyl namelijk veel leuker om te schrijven! d:
Leest iemand het eigenlijk nog? En hebben jullie alsjeblieft tips, ik heb anders echt het gevoel dat ik het voor jan toedeledokie doe. d: