Hoofdstuk 10

Ondertussen was Leroy een peutertje geworden. Hij kroop vrolijk door het huis en brabbelde wat vreemde woordjes.

VJ leerde Leroy lopen en na een tijdje wankelde hij als een pinguïn achter ons aan.

Leroy was mijn kleine goedlachse ventje. Hij was altijd blij en huilde bijna nooit meer, nog maar heel soms.

Op een avond zat ik met VJ naar de tv te kijken op onze kamer.
‘Wat zou je ervan denken…’ Begon VJ. ‘Als we nog een kindje zouden krijgen. Ik bedoel, ik zou nog wel een kleintje willen.’
Ik lachte. ‘Ja! Dat zou ik ook heel graag willen.’
‘Let’s give it a try.’ Zei VJ en tilde me op het bed.

We deden de eerste poging en daarna nog een paar pogingen.

Na een paar pogingen was het al snel gelukt, ik was voor de tweede keer zwanger. Stiekem hoopte ik op een meisje, maar nog een jongetje zou ik ook niet erg vinden.

Ik leerde Leroy praten. Geweldig om dadelijk nog een kindje van alles mogen te leren, de trots met hun eerste woordje. Gewoon geweldig.

Op een zonnige dag ging ik met VJ en Leroy in de buggy naar het park. Het was heerlijk in het zonnetje in VJ’s armen. Leroy liep vrolijk rond en ging in het gras zitten spelen met een speeltje die we mee hadden genomen.

Opeens trok VJ me op. Hij zakte op zijn knieën en haalde een doosje uit zijn zak. In het doosje zat de prachtigste ring die ik ooit had gezien.

Hij schoof de ring om mijn vinger. De ring glinsterde prachtig in de zon. VJ stond op van de grond en ik vloog hem om zijn nek. Hij was de beste man ooit.

Een maand later kwamen de weeën, ons kindje kwam. Ik besloot thuis te bevallen en niet naar het ziekenhuis te gaan, zoals bij Leroy.

We kregen een prachtig dochtertje, we noemden haar Joy. Ze had een prachtig roze kamertje gekregen met leuke meisjesspulletjes.

Het was zo lief als VJ op het roze kamertje Joy haar flesje gaf. De lach op zijn gezicht, hoe hij naar zijn kinderen keek. Helemaal fantastisch.

En ook Leroy vond zijn zusje super. Eerst vond hij het nog raar, maar nu volgde hij me bijna altijd als ik naar Joy toe ging. Wat was een gezin toch fantastisch.
~
EDIT:
Nieuwe poll online, eindigt over 2 dagen