Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

194 berichten • Pagina 1 van 10

Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Mayfield Springs

Afbeelding



DOWNLOAD - 29 JUNI 2014

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

29 juni 2014, ruim veertien maanden na de start, is Mayfield Springs dan eindelijk af gekomen. Ruim een jaar geleden had ik nooit gedacht noch gedroomd dat dit eruit zou komen. Ik wilde gewoon iets nieuws proberen nog voordat De Sims 4 zou komen. "Gewoon maar kijken hoever ik kon komen" past ook wel aardig bij mijn gedachtegang van dat moment. Alleen is dat wel wat uit de hand gelopen in de zin van dat ik mezelf constant tot het uiterste bleef drijven. Waar ik eerst nog trots op was, was ik dat twee à drie maanden later al totaal niet meer. Maand in, maand uit; ik bleef steeds dingen compleet opnieuw vormgeven en verbeteren. Dat heeft zich dan echter wel weer meer dan volledig terugbetaald. Ik ben trots op Mayfield Springs en ik denk ook wel dat ik m'n doel om een wereld te maken die zich kan meten met die van EA gelukt is. Zeker dus ook voor een eerste keer denk ik dat ik het nog best wel aardig gedaan heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VEREIST: Alle uitbreidingspakketen van De Sims 3
Dat zijn dus Wereld Avonturen, Ambities, Na Middernacht, Levensweg, Beestenbende, Showtime, Bovennatuurlijk, Jaargetijden, Studententijd, Exotisch Eiland en Vooruit in de Tijd. Het vereist dus geen accessoirespakketten, store-content óf cc.

VEREISTE PATCH: 1.63.5
(Van 17/10/13)

GROOTTE: Grootst (2048 x 2048)

HOOGTE: Hoogst (300)

KAVELS: 152

OPENBARE KAVELS: 66
- Rabbitholes: Allemaal
- Kavelsoorten: Zo goed als allemaal, maar een aantal overbodige ontbreken

BEWOONBARE KAVELS: 86
- Bewoond: 41
- Onbewoond: 28
- Onbebouwd: 17

AANTAL SIMS: 113

AANTAL HUISDIEREN: 28
- Honden: 16
- Katten: 9
- Paarden: 3

BRONNEN: Alle van het basisspel en de uitbreidingen. Er zijn allen geen bronnen van WA en VIDT aanwezig, zodat je die nog steeds exclusief in die werelden kunt krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen heb ik de wereld wel lang genoeg getest om zo'n beetje alle bugs er wel uit te hebben. Het kan zijn dat ik een kleine dingetje vergeten ben ergens of iets dergelijks, maar ik verwacht toch niet ergs. Het enige probleem wat Mayfield Springs nu wel nog heeft is dat de sneeuw in de winter niet helemaal goed werkt. Om sommige plekken blijft de wereld zwart. Heel vervelend, maar ik kan er zelf weinig aan doen.

Verder is Mayfield Springs een zeer grote wereld. Daardoor geeft de wereld gewoon op hoop lag op sommige momenten, zelfs op high-end computers. Daar valt niet echt veel aan te doen. Wel raad ik je aan om het aantal gedetailleerde kavels maar op 2 of 4 te zetten aangezien mijn kavels net wat meer voorwerpen bevatten dan die van EA.

Als laatste zou ook ook nog zeer sterk aanraden om twee van Twallan's mods te downloaden, namelijk de Overwachts en StoryProgression. Zonder die twee geeft de wereld namelijk na verloop van tijd veel teveel lag, of wordt de wereld zelfs onspeelbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste wil ik nog even iedereen bedanken die me hier het afgelopen jaar heeft gesteund op SN en dan natuurlijk in het bijzonder ook de leden die me hebben geholpen hebben met testen. Bedankt allemaal!

Laatst gewijzigd door Rudy op ma 28 jul 2014, 14:39, 25 keer totaal gewijzigd.

Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: Mayfield Springs - Een wereld in opbouw

Wow, die plattegrond vind ik best wel vet, echt heel erg mooi hoe die rivier, of wat het dan ook is, de stad doorbreekt. Het U vormige strandje vind ik ook super cool, een soort baai lijkt het. Je kavels zien er ook super uit, niet al te vol of druk gebouwd maar toch mooi afgewerkt met mooie details. Ik vind dat je echt mooie bomen hebt uitgezocht, het geeft meteen een sfeertje door de gele bomen, en het gele in die andere. Wat je met die Bridgeport bergen bedoelt, snap ik niet, maar het ziet er gewoon mooi uit hoor. Die bergen op de eerste screen zijn super mooi! Je ziet echt al dat er veel werk in zit, en ik ben super benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

:wub
Gebruikersavatar
BabyBrowny
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1844
Lid geworden op:
za 28 jul 2012, 20:45

Re: Mayfield Springs - Een wereld in opbouw

Allereerst: Ik heb het topic gevonden, meestal ben ik daar niet zo goed in :fluit
En wat een prachtige wereld.
Wat Dave al zei, die eilanden, die verbonden zijn door een zo'n weg is echt super gaaf.
En ik vind het nu gewoon al prachtig.

Kan niet wachten tot de volgende up :drool
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Mayfield Springs - Een wereld in opbouw

Bedankt allemaal voor jullie reacties. :D

@Dave.: Als je eens goed in Bridgeport rondkijkt, vind je je antwoord. (A)

@colindavey: Dat weet ik nog niet. Momenteel heb ik niet echt veel ruimte meer over in zee, zoals je op de screen hieronder kan zien, maar misschien dat ik het op een andere manier kan toepassen. Dat moet ik nog even uitzoeken.

Afbeelding

@Imme: Dat is een 'Afgelegen terrein'. Dat wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat je de zee niet meer ziet als je buiten je gebied komt. Momenteel gebruik in het afgelegen terrein van Bridgeport, maar zoals je ziet past het qua kleur nog niet volledig bij de wereld. Later zal ik hem waarschijnlijk wel herkleuren.

Afbeelding

@Simhorselady: Ik heb dat ook speciaal gedaan om te zorgen dat Mayfield Springs later voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Guppie
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1944
Lid geworden op:
ma 09 jul 2012, 16:54

Re: Mayfield Springs - Een wereld in opbouw

Wauw, supermooie wereld! :O
Heel erg knap hoe je dat doet. :wub
Even een vraagje, af en toe zit ik zelf ook wat te prutsen in CAW maar ik kom er maar niet achter hoe je dat afgelegen terrein plaatst, hoe heb jij dat gedaan?

V Wow. Das ingewikkeld, denk ik. xD
Heel erg bedankt. :knuffel Ik ga die tuts eens op mijn gemak doorlezen.

Laatst gewijzigd door Guppie op wo 10 jul 2013, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Mayfield Springs - Een wereld in opbouw

^ Eigenlijk is het vrij simpel. Echter is het in het begin alleen wel een beetje uitproberen hoe alles zit. Het beste kun je gewoon tutorials volgen die op het internet staan. (Deze bijvoorbeeld)
Als je dat dan onder de knie hebt, kun je die techniek ook nog toepassen bij de andere 'Afgelegen tereinen'. (Hier kun je daar al een aantal codes vinden voor de x,y,z-directies.)
Mocht je nog speciale wensen hebben voor afgelegen tereinen uit andere EA-werelden die niet standaart in CAW staan (ook store-werelden), dan zul je er eerst voor moeten zorgen dat CAW downloads herkent en moet je natuurlijk weten welke bestanden je moet downloaden. Mocht je dat dus willen, dan moet je dat hier maar even vragen, of zelf iets googelen. (Hier kun je dus bijvoorbeeld alle bestanden daarvoor vinden. ('Distant Terrain' betekent overigens 'Afgelegen terrein'))
Nu ga ik m'n post nog langer maken, want als dat zelfs nog niet genoeg is, kun je altijd nog zelf een Afgelegen Terrein maken of er gewoon eentje herkleuren. Dit ga ik dus uiteindelijk doen. (Hier kun je daar weer een tutorial van vinden.)

Ik hoop dat het duidelijk is. :D
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Mayfield Springs - Een wereld in opbouw

Update - Maandag 15 juli
< Home (28 juni) - Lijst van updates - Update 2 (2 augustus) >
Sinds dat ik Mayfield Springs hier heb gepost heb ik er eigenlijk maar nog maar weinig aan kunnen werken doordat ik eerst anderhalve week op vakantie ben geweest. Maar doordat dat ondertussen wel al weer een tijd geleden is, vond ik het wel weer eens tijd voor een update. Voor nu is dat eigenlijk veelal alleen nog maar terrein. Zo zal het de komende tijd ook wel zijn, en daardoor zal ik voorlopig ook wel niet erg veel posten.

Maar goed, zoals ik al zei heb ik veel aan het landschap gewerkt. De eerste laag highlights zijn er ondertussen. De overige lagen heb ik ondertussen ook al uitgezocht, maar die moeten nog worden gebruikt. Daarnaast heb ik eigenlijk nog maar weinig struiken en rotsen geplaatst, waardoor het er nu nog steeds vrij leeg uitziet. Desondanks hoop ik dat jullie het mooi vinden!
Afbeelding
Akkerland. Hier komen waarschijnlijk 3 à 4 kavels.

Afbeelding
Resorteiland

Afbeelding
Resorteiland, maar dan vanuit een andere hoek.

Afbeelding

Afbeelding
Als je goed kijkt, zie je de ó zo irritantie CAW 'road tear'. Er staan er ondertussen al een hoop in de wereld. Later los ik ze wel een keertje op.

Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn een aantal watervallen. Helaas werken de effecten niet in EIG.

Afbeelding
Mayfield Springs' eerste huis. Waarschijnlijk krijgt hij nog wel een ander plaatsje in de wereld, maar ik wilde gewoon even zien hoe hij in de wereld paste. Ook weet ik nog niet precies waar ik de havens ga plaatsen, doordat woonboten niet onder bruggen door kunnen varen. Suggesties zijn daarom natuurlijk altijd welkom.
Bij de volgende update (of de update daarna) maak ik waarschijnlijk de volgende huizen binnen de line-up bekend. Waarschijnlijk zullen dit dan wel nog voornamelijk oudere huizen van mij zijn. Echter hebben ze dan wel een volledig nieuw interieur en een redelijk nieuw exterieur.

Afbeelding
Overzicht van het centrum. (De kavels uit de openingspost staan niet in CAW, maar in een save van Mayfield Springs. Vandaar dat ze er nu in EIG ook niet bijstaan.)

Laatst gewijzigd door Rudy op zo 25 aug 2013, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie