DOWNLOAD - 29 JUNI 2014
29 juni 2014, ruim veertien maanden na de start, is Mayfield Springs dan eindelijk af gekomen. Ruim een jaar geleden had ik nooit gedacht noch gedroomd dat dit eruit zou komen. Ik wilde gewoon iets nieuws proberen nog voordat De Sims 4 zou komen. "Gewoon maar kijken hoever ik kon komen" past ook wel aardig bij mijn gedachtegang van dat moment. Alleen is dat wel wat uit de hand gelopen in de zin van dat ik mezelf constant tot het uiterste bleef drijven. Waar ik eerst nog trots op was, was ik dat twee à drie maanden later al totaal niet meer. Maand in, maand uit; ik bleef steeds dingen compleet opnieuw vormgeven en verbeteren. Dat heeft zich dan echter wel weer meer dan volledig terugbetaald. Ik ben trots op Mayfield Springs en ik denk ook wel dat ik m'n doel om een wereld te maken die zich kan meten met die van EA gelukt is. Zeker dus ook voor een eerste keer denk ik dat ik het nog best wel aardig gedaan heb.
Dat zijn dus Wereld Avonturen, Ambities, Na Middernacht, Levensweg, Beestenbende, Showtime, Bovennatuurlijk, Jaargetijden, Studententijd, Exotisch Eiland en Vooruit in de Tijd. Het vereist dus geen accessoirespakketten, store-content óf cc.
VEREISTE PATCH: 1.63.5
(Van 17/10/13)
GROOTTE: Grootst (2048 x 2048)
HOOGTE: Hoogst (300)
KAVELS: 152
OPENBARE KAVELS: 66
- Rabbitholes: Allemaal
- Kavelsoorten: Zo goed als allemaal, maar een aantal overbodige ontbreken
BEWOONBARE KAVELS: 86
- Bewoond: 41
- Onbewoond: 28
- Onbebouwd: 17
AANTAL SIMS: 113
AANTAL HUISDIEREN: 28
- Honden: 16
- Katten: 9
- Paarden: 3
BRONNEN: Alle van het basisspel en de uitbreidingen. Er zijn allen geen bronnen van WA en VIDT aanwezig, zodat je die nog steeds exclusief in die werelden kunt krijgen.
Ondertussen heb ik de wereld wel lang genoeg getest om zo'n beetje alle bugs er wel uit te hebben. Het kan zijn dat ik een kleine dingetje vergeten ben ergens of iets dergelijks, maar ik verwacht toch niet ergs. Het enige probleem wat Mayfield Springs nu wel nog heeft is dat de sneeuw in de winter niet helemaal goed werkt. Om sommige plekken blijft de wereld zwart. Heel vervelend, maar ik kan er zelf weinig aan doen.
Verder is Mayfield Springs een zeer grote wereld. Daardoor geeft de wereld gewoon op hoop lag op sommige momenten, zelfs op high-end computers. Daar valt niet echt veel aan te doen. Wel raad ik je aan om het aantal gedetailleerde kavels maar op 2 of 4 te zetten aangezien mijn kavels net wat meer voorwerpen bevatten dan die van EA.
Als laatste zou ook ook nog zeer sterk aanraden om twee van Twallan's mods te downloaden, namelijk de Overwachts en StoryProgression. Zonder die twee geeft de wereld namelijk na verloop van tijd veel teveel lag, of wordt de wereld zelfs onspeelbaar.
Als laatste wil ik nog even iedereen bedanken die me hier het afgelopen jaar heeft gesteund op SN en dan natuurlijk in het bijzonder ook de leden die me hebben geholpen hebben met testen. Bedankt allemaal!
Laatst gewijzigd door Rudy op ma 28 jul 2014, 14:39, 25 keer totaal gewijzigd.