Update 17: Aan al het goede komt een einde.
Sunset Valley had zijn eerste universiteit geopend. De Mascotte kwam langs om me te informeren over de mogelijkheden.
Zelf dacht ik er niet meer aan om te gaan studeren, maar het was een goede mogelijkheid voor mijn kinderen om te investeren in hun toekomst.
De roddels werden me toch echt teveel, ik was een publiek figuur geworden en ik werd publiekelijk aan de schandpaal genageld. Ik besloot een rechtszaak aan te spannen, die ik won.
Van dat geld, en met hulp van het geld van Geoff legden we de tuin aan.
Op een dag kwam Hank Goddart op visite, ik kon hem al een tijdje en we konden het goed met elkaar vinden.
Hij had een ontzettend goed gevoel voor humor.
De drieling groeide op naar Tiener en Victor kreeg daarbij de eigenschap Kattenliefhebber.
Wouter werd Flirtvrij.
En Xavier werd Goed.
De tweeling groeide op naar Peuter. Ylena:
En Zachery:
En ik bleek alweer zwanger te zijn van een tweeling van Geoff.
Ons leven ging zijn gangetje. Ik was blij met Geoff, bij hem had ik het gevoel dat ik veilig was. Hij bood me veiligheid en stabiliteit. Ik hield niet van hem zoals ik van Peter had gehouden, misschien was het wel helemaal geen liefde.
We leerden de Peuters praten.
En lopen.
En de tieners bereiden zich voor op hun toekomst.
Na het nemen van de test besloten ze een aantal vaardigheden bij te gaan leren.
Ik was een geweldige beeldhouwer, maar door de zwangerschappen wilde ik toch liever iets doen waarbij ik rustig aan kon doen. Geoff was een schrijver, dus ik besloot ook eens een boek te gaan schrijven. En met succes!
De drieling werd Jongvolwassen. Victor kreeg daarbij de eigenschap Gestoord.
Het werd een geweldig feest!
Wouter kreeg de eigenschap Nooit Naakt.
En Xavier werd een Paardenliefhebber.
En volgens mij was Kimberley, één van mijn oudere dochters ook zwanger. Maar ze wilde het nog niet toegeven.
Geoff zijn oudere zoon, van zijn huwelijk met Nancy was ook op ons feestje.
Mateo was voor de laatste keer aanwezig op een feestje. Nu de drieling jongvolwassen was geworden, gingen zijn laatste kinderen bij mij uit huis. Onze band was nog erger verslechtert toen ik met Geoff was getrouwd.
Het was echt een geslaagd feest. En ik had er weer drie geweldige volwassen zonen bij.
Nog dezelfde avond namen ze afscheid en trokken ze met z'n drieën in hun eigen huisje.
Toen, op een avond, Geoff was druk met zijn boek bezig.
Mijn weeën begonnen. Geoff en ik hadden besloten dat ik gewoon weer thuis zou bevallen.
Anastacia werd geboren met de eigenschappen Einzelgänger en Houdt van Kou.
En Bobby met de eigenschappen Lichte Slaper en Slons.
Ik had nu 28 kinderen gekregen, maar ik zag er gelukkig nog steeds goed uit.
Geoff en mijn eerste kindjes werden Kind. Ylena groeide op met de Eigenschap Verliezer.
En Zachery kreeg de eigenschap Nooit Naakt.
En toen plots, greep Geoff naar zijn hart. Ik kon het niet geloven.
Geoff had een hartaanval. Het zat er al een tijdje aan te komen, hij wist dat zijn hart slecht was, maar hij had mij niets verteld. Hij had me niet ongerust willen maken en hij dacht dat als ik het niet wist, we gewoon samen van het leven konden genieten.
Oh Geoff, huilde ik.
En al onze kinderen dan?
Hoe kon je me dit aan doen?
Ylena en Zachery begonnen ook onbeheersbaar te huilen.
Had ook Geoff dan niet echt van me gehouden? In ieder geval niet genoeg om me de waarheid te vertellen. Ik voelde me gebruikt.
En toen verscheen de dood.
Hallo Geoff, jouw tijd is gekomen, zei hij met kille stem.
Bedankt voor de tijd die je me nog hebt gegund, ik ben er klaar voor, zei Geoff.
Alsjeblieft!!! Schreeuwde, gilde en huilde ik.
Nee Sofie, ik heb je gezegd dat ik snel terug zou komen. Maar ik zal je iets vertellen, ik hoop dat je daar troost uit kunt halen. Jou kom ik nog lang niet halen! Zei de dood, die nu minder kil klonk. En toen verdween hij.
Ik troostte Ylena.
En Zachery.
We hadden eigenlijk een dubbel feestje gepland, want ook Anastacia en Bobby waren jarig. Maar ik was zo verdrietig dat Anastacia opgroeide naar Peuter terwijl ik in een hoekje stond te huilen.
Nog steeds ontroostbaar, kon ik het nog net opbrengen om Bobby te helpen op te groeien.
Hij werd een schattige Peuter.
Nu stond ik er dus alleen voor en Geoff had al die tijd geweten dat dat zou gebeuren. Ik was verdrietig en kwaad tegelijk. Nu moest ik in mijn eentje de peuters leren praten.
En het ergste vond ik nog dat hij het hart van Ylena en Zachery had gebroken.
Ook onze lieve pup Lao groeide op.
Naar een volwassen hondje.
Miraj Alvi nodigde me uit om naar het park te komen, net nadat ik erachter was gekomen dat ik zwanger was van Geoff.
Ik kon hem nog niet zo lang en had eerst geen zin, maar uiteindelijk besloot ik dat de buitenlucht me misschien wel goed zou doen.
Maar het begon te regenen en ik voelde me al zo gekwetst en verraden, dat ik in huilen uit barstte.
Miraj was ontzettend lief en troostte me, hij zei: Het geeft niets, ik breng je wel naar huis.
Ik besloot me maar te stortten op de verzorging van de kinderen en ze te leren lopen.
Ik ging even in de keuken zitten om bij te komen van deze lange dag, toen plots..
De geest van Geoff verscheen.
G-G-Geoff? Ben jij het echt?
Je krijgt weer een tweeling, zei ik met gemixte gevoelens.
Waarom heb je me niets verteld, hoe kon je me dit aan doen? snikte ik. Sofie het spijt me, maar ik wilde gewoon nog even genieten van het leven. Toen de dood kwam voor Uweno, was ik er net achter dat ik een ernstige hartaandoening had, toen de dood zei dat hij snel terug zou komen, wist ik dat ik niet lang meer te leven had, zei hij.
De winter zat er weer aan te komen.
En de 2e tweeling van mij en Geoff groeide op naar Kind. Anastacia kreeg daarbij de eigenschap Sterrenkwaliteit.
En Bobby werd een Geluksvogel.
En toen begonnen mijn weeën.
Ik had nog nooit een kind gekregen zonder Geoff. Hij was altijd mijn arts geweest. Ik vond het doodeng en besloot naar het ziekenhuis te gaan.
Maar de bevalling verliep voorspoedig en Catharina werd geboren met de eigenschappen Vals en Artistiek.
Donny werd geboren met de eigenschappen Houdt van Kou en Gestoord.
Ik had nu 4 kinderen en 2 baby's in huis en dat was best druk.
Hank kwam onverwachts langs.
Hij vond het vreselijk wat er gebeurd was.
Ik wilde me richten op de toekomst. En ik had me voorgenomen geen man meer te vertrouwen, voorlopig in ieder geval.
Maar er moesten wel 100 baby's komen, anders zou ik nooit gelukkig zijn.
Ondanks dat Hank getrouwd was, werden we steeds closer.
Maar verliefd was ik niet, hij was een goede vriend en ik was verscheurd door verdriet. (Hier wat foto's van de hitte van het hart zoen. Een geweldige nieuwe zoen, die ik het mooist vindt.)
En met deze zoen, kreeg ik Hank zover dat hij zijn vrouw bedroog.
Ik wist zeker dat ik de 100 baby's in mijn eentje wilde krijgen, geen man meer voor mij. Ik had Bonehilde om me te helpen, ze leerde Lao ook allemaal trucjes, zoals dood liggen.
Onze 1e tweeling werd Tiener, Ylena kreeg daarbij de eigenschap Net.
En Zachery werd een Geboren Kok.
Ik kwam erachter dat ik zwanger was van Hank.
Het was inmiddels hartje winter.
En op een mooie winterdag.
Besloot ik Ilse Bergendam op te zoeken.
Ondanks al mijn verdriet, genoot ik van mijn zwangerschap.
Ilse begroette me blij.
Hoe is het nu met je mam? Vroeg ze. Ben je al een beetje over Geoff heen? Maak je geen zorgen, zei ik. Ik heb geen man nodig. Och mam, zei ze.
Ik weet wat jij nodig hebt, zei ze opgewekt en ze duwde me een baby poesje in mijn armen. Zorg er goed voor, zei ze.
Hank zijn geheime baby groeide groter en groter in mijn buik, zal ik het hem vertellen? dacht ik.
Maar veel tijd om daarover na te denken had ik niet met zoveel kinderen. Catharina groeide op naar Peuter.
En ook haar tweelingbroer Donny werd een Peuter.
Anastacia groeide op naar Tiener en kreeg daarbij de eigenschap Neuroot.
En ook haar tweelingbroer Bobby groeide op en werd een Sociale Vlinder.
En tijdens dat feestje begonnen mijn weeën.
Hank zijn dochter Esther werd geboren met de eigenschappen Artistiek en Bankhanger.
En ik had het druk om de peuters te leren praten.
En lopen...
Ylena groeide op naar Jongvolwassene en kreeg daarbij de eigenschap Nooit Naakt.
Ook Zachery werd een Jongvolwassene en hij kreeg een Goed Gevoel voor Humor, ze verhuisden samen naar een klein huisje even verderop.
Ik keek eens goed naar de gasten, Mike was er ook, en een oudere man, die ontzettend veel op Mike leek.
Sofie, ik wil je graag aan iemand voorstellen, zei Mike.
Dit is mijn vader Derek, hij kan je helpen.
Dus jij bent dat meisje die mijn zoon vervloekt heeft om 100 baby's te krijgen? vroeg Derek.
Hij moest erom lachen.
Ik werd een beetje boos, stond hij me nu gewoon uit te lachen?
Ik zal er even wat oude boeken op na moeten slaan, maar ik denk dat ik wel een oplossing kan vinden, zei Derek.
Na het feestje stonden Derek en Mike nog even stiekem in de tuin te overleggen.
Mike, je snapt toch wel dat dit heel lastig gaat worden, waarom zou ik mijn tijd verdoen om jouw problemen op te lossen? zei Derek.
Alstublieft vader, ik heb een grote fout gemaakt, smeekte Mike. Ik zal erover nadenken, zei Derek.
Het was een koude winter, met een dik pak sneeuw. (Schattig die katten oortjes!)
Ik hoorde een tijdje niets van Derek of van Mike.
En alles ging zijn gangetje.
Esther groeide op naar Peuter.
En ik leerde Miraj een beetje beter kennen.
En nog een beetje beter.
Ik was een beetje grieperig en stortte me volledig op het schrijven.
Terwijl Bobby me hielp om Esther te leren lopen en praten.
Volgens mij was Miraj verliefd op me, hij was niet meer bij me weg te slaan.
Onze 2e tweeling werd ook Jongvolwassen. Anastacia groeide op met de eigenschap Artistiek.
En Bobby werd Onweerstaanbaar (en bleef kaal). Ook zij zouden samen in een huisje verderop trekken.
En ik kwam erachter dat ik zwanger was van Miraj.
Derek sprak me aan. Het gaat iets lastiger worden als ik had verwacht, zei hij.
Mijn idiote zoon heeft een vrij lastige spreuk gebruikt, het gaat me veel tijd en werk kosten om deze ongedaan te maken..., zei hij.
Ik wil je er best voor betalen, ik heb nog wel wat geld. Geoff heeft me goed verzorgd achter gelaten en desnoods verkoop ik het huis, zei ik wanhopig.
Ik zal erover nadenken, zei Derek en hij vertrok.
Als ik niet schreef, bracht ik zoveel mogelijk tijd door met mijn gezin. Bonehilde was echt een deel van mijn gezin geworden. Ze deed zoveel voor me.
Maar ik liet haar niet alles doen, Lao had vlooien opgelopen.
Dus gaf ik hem een vlooienbad. Ik was dol op onze huisdieren.
Ons katje groeide op.
En werd een volwassen kat.
31 Baby's!!
Baby 1: Annabel - Jongvolwassene - Humeurig/Genie/Houdt van buiten/Gedisciplineerd/Vegetariër - Vader: Stilles McGraw.
Baby 2: Bella - Jongvolwassene - Virtuoos/Excentriek/Kattenliefhebber/Bovennatuurlijke fan/Ambitieus - Vader: Xander Clavell.
Baby 3: Christiaan - Jongvolwassene - Neuroot/Genie/Excentriek/Ambitieus/Gedisciplineerd - Vader: Xander Clavell.
Baby 4: Daniëlle - Jongvolwassene - Gestoord/Vals/Bankhanger/Feestbeest/Bang voor water - Vader: Cyclon Sword.
Baby 5: Elise - Jongvolwassene - Genie/Virtuoos/Geluksvogel/Netjes/Einzelgänger - Vader: Cyclon Sword.
Baby 6: Ferdinand - Jongvolwassene - Atletisch/Virtuoos/Diva/Beeldige beeldhouwer/Avontuurlijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 7: Gea - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Neuroot/Overemotioneel/Geweldige zoener/dapper - Vader: Peter Langerak.
Baby 8: Hally - Jongvolwassene - Hekel aan buiten/Lichte slaper/Fotografenblik/geluksvogel/Bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 9: Ilse - Jongvolwassene - Humeurig/Artistiek/Makkelijk onder de indruk/feestbeest/bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 10: Jessica - Jongvolwassene - Klunzig/Dapper/Nachtbraker/Hengelaar/Hopeloze romanticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 11: Kimberly - Jongvolwassene - Neuroot/Excentriek/Ambitieus/Avontuurlijk/Vriendelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 12: Lennard - Jongvolwassene - Goed/Hekel aan buiten/Zuinig/Verliezer/Groene vingers - Vader: Peter Langerak.
Baby 13: Miranda - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Houdt van warmte/Overemotioneel/Hekel aan kunst/Net - Vader: Maikel Bartels.
Baby 14: Noud - Jongvolwassene - Houdt van warmte/Vriendelijk/Vals/Goed gevoel voor humor/Feestbeest - Vader: Maikel Bartels.
Baby 15: Omar - Jongvolwassene - Vriendelijk/Artistiek/Workaholic/Overenthousiast/Beeldige Beeldhouwer - Vader: VJ Alvi.
Baby 16: Priscilla - Jongvolwassene - Gestoord/Einzelgänger/Virtuoos/Vriendelijk/Bovennatuurlijke fan - Vader: VJ Alvi.
Baby 17: Quincy - Jongvolwassene - Gestoord/Slons/Technofoob/Kattenliefhebber/Klunzig - Vader: VJ Alvi.
Baby 18: Rosanne - Jongvolwassene - Neuroot/Artistiek/Overenthousiast/Goed/Geboren Kok - Vader: VJ Alvi.
Baby 19: Stefan - Jongvolwassene - Dapper/Vals/Nachtbraker/Groene Vingers/Virtuoos - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 20: Tineke - Jongvolwassene - Virtuoos/Klunzig/Overemotioneel/Geboren Verkoopster - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 21: Uweno - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Dapper/Kattenliefhebber/Dramatisch/Hopeloze Romanticus - Vader: Mike van Dorst.
Baby 22: Victor - Jongvolwassene - Dapper/Excentriek/Overenthousiast/Kattenliefhebber/Gestoord - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 23: Wouter - Jongvolwassene - Neuroot/Klunzig/Opmerkzaam/Flirtvrij/Nooit Naakt - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 24: Xavier - Jongvolwassene - Bankhanger/Houdt van Warmte/Hekel aan Kunst/Goed/Paardenliefhebber - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 25!: Ylena - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vriendelijk/Verliezer/Net/Nooit Naakt - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 26: Zachery - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Einzelgänger/Nooit Naakt/Geboren Kok/Goed Gevoel voor Humor - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 27: Anastacia - Jongvolwassene - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 28: Bobby - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Slons/Geluksvogel/Sociale Vlinder/Onweerstaanbaar - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 29: Catharina - Kind - Vals/Artistiek/Fotografenblik - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 30: Donny - Kind - Houdt van Kou/Gestoord/Hengelaar - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 31: Esther - Kind - Vader: Hank Goddart.