Het heeft even geduurd, maar hier toch een upje! Wel een hele leuke
Hoofdstuk 6: Een grote, roze wolk
Voorzichtig bukte ik, zodat ik het onkruid tussen de plantjes weg kon halen. Het werd steeds moeilijker om voor de tuin te zorgen met zo'n dikke buik, maar anders gingen mijn plantjes dood - en was mijn inkomen weg. Gelukkig verbleef Alastair tijdelijk bij ons, zodat hij de andere huishoudelijke klusjes kon doen als ik in de tuin bezig was. Maar natuurlijk liet ik hem niet alleen de rotklusjes doen, dat zou wel erg geweest zijn. Hij ging vaak op stap met Benoit of kwam gezellig bij mij in de tuin zitten. Het schuldgevoel ging maar niet weg, maar ik wilde door!
Zo kon Benoit al praten - en dat liet hij ook vaak genoeg horen - maar hij kroop nog steeds door het huis. Het werd dus tijd om hem te leren lopen, maar Benoit had daar niet zoveel zin in.
Toch lukte het mij om hem een paar stappen achter elkaar te laten zetten zonder hulp. Het was erg vermoeiend, zo'n peuter die constant aandacht wilde, maar er kwam altijd een geweldig gevoel naar boven als ik hem zag lachen. Mijn Benoit.
De laatste dagen van de zwangerschap gingen snel. Vroeg in de morgen voelde ik mijn vliezen breken en bracht Alastair mij naar het ziekenhuis. Die middag kreeg ik twee lieve dochtertjes: Cindy en Dewi. Ze waren twee wondertjes uit de hemel, zo lief lagen ze even later in mijn armen. Alastair stond erbij als een trotse vader, niet wetend dat hij binnenkort de deur werd gewezen. Maar één ding wist ik zeker: zijn kindjes waren prachtig!
Met een grote glimlach op mijn gezicht, pinkte ik een klein traantje weg uit mijn ooghoek. Hier lagen ze dan, alle drie rustig te slapen, mijn lieve kindjes. Alastair had geholpen met het opknappen van de kamer, want na een bevalling is het niet zo slim om bedden te verslepen.
Ik legde mijn hand op mijn lege buik. Moe, ik was verschrikkelijk moe. Zachtjes sloot ik de deur achter mijn rug, om lekker mijn eigen bed in te kruipen. Al was het maar voor een half uur, want toen begon Dewi alweer te huilen.
Toen de meisjes net geboren waren, was Benoit opgegroeid. Hij was nu een kind, moest elke dag naar school en deed daarna braaf zijn huiswerk. Bijna elke dag nam hij een ander vriendinnetje mee naar huis en elke keer moest ik er weer om lachen. Nu kon het nog wel, maar als hij als tiener elke dag met een nieuwe vriendin thuis kwam, zou ik toch iets anders reageren.
Cindy en Dewi groeiden ook als kool, ze begonnen al een beetje te brabbelen en te bewegen. Elke keer als ik naar ze keek, voelde ik me helemaal gelukkig.
Maar geluk duurde niet eeuwig. Voor de tweede keer sinds ik hier woonde, brak er een brand uit, net op de verjaardag van de tweeling. Er was vast iets misgegaan met de kaarsjes, want ik lette altijd heel erg goed op.
De brandweer was gelukkig snel ter plaatste, maar kon een deel van het aanrecht niet meer redden. Omdat het volgens de verzekering 'mijn fout' was, kreeg ik maar een paar honderd Simdollars, wat natuurlijk niet genoeg was voor een heel nieuw keukenblok. Tja, als tuinierster verdiende je nou eenmaal niet veel.