Mandy en Alex zagen elkaar regelmatig in de zomervakantie. Alex begon het nu zeker te weten: Hij voelt ook wat voor Mandy. In een café hadden ze afgesproken.

Ze hadden het erg gezellig, maar Mandy wilde graag weten wat Alex wou vertellen. Daarvoor werd de afspraak ook gemaakt.
"Mandy, ik ben erachter gekomen dat ik inderdaad iets voor je voel. Als je er niet bent mis ik je enorm, en als ik met jou ben voel ik me erg gelukkig," begon Alex.

"O, lieverd! Ik heb precies hetzelfde, dus het is toch wederzijds?" Alex knikte.
"Ja, ik ben verliefd geworden op jou," zei Alex. Mandy stond op en keek Alex met volle vreugde aan.

"Ik wil jouw ouders ontmoeten, vandaag nog!" Zei Mandy.
"Die zijn de hele dag naar de markt, ik denk dat dat weinig nut heeft," zei Alex teleurgesteld. Mandy moest ook eventjes zuchten, maar kreeg een andere idee.
"Dan ontmoet je mijn ouders! Ik heb ze tenslotte al over jou verteld, sinds de dag van onze schoolreis al," vertelde Mandy. Alex had dat niet verwacht.
"Echt waar? Dus ze zijn erg benieuwd naar mij?"

"Natuurlijk, zo'n leuke jongen als jij moeten ze een keer in het echt ontmoeten!" Mandy en Alex begonnen elkaar te knuffelen.
"Ik ben ZO blij met jou, lekker stuk van me!" Ze hield Alex stevig beet. Alex was toch wel nerveus, hij had zich niet voorbereid om Mandy's ouders te ontmoeten vandaag.

Een halfuurtje later kwamen ze bij het huis van Mandy aan.
"Mooie huis," zei Alex.
"Wat je mooi vind, het is binnen erg klein. Vooral mijn slaapkamer!"

Toen ze binnen kwamen zaten vader en moeder op de bank televisie te kijken.
"Hallo pap en mam, mag ik jullie voorstellen: Dit is Alex!" Alex kwam erbij staan en wilde een hand geven, ze bleven echter zitten en staken geen hand uit.
"O, dit is dus Alex," zei mevrouw Stroo.
"Aangenaam!" Zei Alex die beleefd probeerde te blijven.
"Sst, kom zitten er gaat zometeen een goede film beginnen!" Zei meneer Stroo.

Mandy ging tussen haar ouders in zitten en Alex ging op de stoel daarnaast. Het was een hele andere familie met andere gewoontes dan hij gewend was.
"Lieverd, ga je zo koken? Dan kunnen we zometeen eten als de film verder gaat," zei meneer Stroo.
"Je blijft toch wel mee eten, Alex? We eten friet met frikandellen en kroketten!" Vertelde Mandy.
"Zal ik de tafel dan dekken? Dan kan ik mee helpen," stelde Alex voor.
"Tafel? WHAHAHA! Wij eten gewoon op de bank, je volle bord op je schoot en aanvallen maar!" Vertelde meneer Stroo. Alex was dat niet gewend, op de bank gaan eten...
"Bij mij thuis eten we altijd aan tafel," zei Alex verlegen.
"Je went vast wel aan ons," zei Mandy om hem gerust te stellen.

Een paar minuten later gingen Mandy en Alex naar boven. Ze wou met volle trots haar kleine slaapkamertje laten zien aan Alex.

Het was inderdaad erg klein...En er hingen foto's van Alex aan de muur. Zijn schoolfoto hing boven Mandy's bed.
"Hoe kom je daar nou aan?" Vroeg Alex verbaasd.
"Ik had ze van je Hyves opgeslagen op mijn computer, vervolgens ging ik ze groot laten uitprinten en besloot ik ze op te hangen," vertelde Mandy. Alex was verrast. Hij had dit niet verwacht...
"Ik heb in mijn kamer alleen geen foto's van jou, is dat erg?" Vroeg Alex.
"Welnee, er komen genoeg foto's nu van ons samen! Dan gooi ik deze voortaan weg en dan ga ik die van ons hier laten ophangen!" Opeens riep de vader van Mandy.
"Mandy, kun je naar beneden komen?"
Mandy stond op en liep naar de deur toe.
"Ga maar zitten op bed, ik ben zo terug," zei Mandy.

Alex ging op bed zitten en besloot af te wachten...Hij keek naar de foto's en zag dat er veel stof hing bovenaan...
"Hoelang hangen ze hier wel niet?" Vroeg hij zich af. Opeens hoorde hij enorme geschreeuw beneden...Alex luisterde af.
"Breek met die jongen, dit wordt helemaal niks!" Hoorde hij meneer Stroo zeggen.
"NIKS ERVAN PAP! Ik heb zó hard mijn best gedaan, hij hoort nu bij mij! Is hij weer niet te goed voor jullie?"
"Lieverd, hij is anders. Hij heeft er zelfs moeite mee om op de bank te gaan eten," vertelde de moeder. Alex luisterde gespannen af...Blijkbaar waren ze toch niet op hem gesteld.
"Als jullie zo doorgaan ga ik weer proberen te springen voor een auto, denk daar maar eens overna!" Schreeuwde Mandy.
Alex schrok zich dood....
--------------------
In de volgende update bezoekt Mandy haar vriendje 24/7 per week...