Haylee bleef bij me, ze was uiteindelijk zelfs op mijn schouder in slaap gevallen. Zelf ging ik even weg om water te halen, naar dat meertje toe. Ik kon er maar niet bijkomen dat hier in dit zelfde meertje Marilyn ook was gewassen. Moest ik hier wel water halen? moest ik niet gewoon een ander meertje opzoeken ofzo? Nee, dat zou te lang duren. Dat zou eeuwen duren, het moest maar gewoon.
Ik vulde de bidons en flesjes die we nog hadden weer met water, het leven gaat gewoon door. Ook al is Jody dood, Marilyn, Dexter en de reisleider. Het leven gaat verder, belangrijk is overleven en Haylee beschermen, dat was mijn drijfveer. Dat zorgde ervoor dat ik door kon gaan, liefde. Het klinkt als een nep iets, als een cliché maar ik kan je eerlijk zeggen, het klopt.
Langzaam liep ik terug, ik legde het water bij de tassen neer, zo hadden we dat afgesproken. Zodat we allemaal water zouden hebben en ook voedsel. Ik liep terug naar de boom, daar zat Haylee nog steeds. Ze had waarschijnlijk op me gewacht. Haylee glimlachte naar me, gevuld door liefde glimlachte ik terug, ik lachte. Moest ik mij afwenden? Nee, het is niet erg als mensen weten dat ik verliefd ben op Haylee, laat ze lekker. Op dat moment hoorde ik gesis, ik wende me af, Haylee had niks gehoord, ze zat nog nietsvermoedend tegen die boom aan. Terwijl ik dichterbij liep, werd het gesis harder. Steeds harder, steeds duidelijker, als in een soort film. Het was toch geen film? Of nou ja, was dit alles maar een film, dan kon ik straks gewoon weer in de auto stappen en naar huis gaan. Was er niks gebeurt, maar nee, dit was echt. Opeens zag ik iets bewegen bij de boom, goed beschut, moest daar het gesis vandaan komen? Het ding wat bewoog ging steeds dichter naar Haylee toe. Haylee keek er niet naar en terwijl ze niet keek, kwam er een kop omhoog. Een rare reptiel, met tanden, een slang! Je hoeft geen kenner te zijn om te weten dat dit een giftige slang was. Een giftige slang, klaar om te bijten, bij Haylee! Het zou te laat zijn om haar te waarschuwen dan zou die slang sowieso al gaan bijten en dan zou ze doodgaan, duidelijk. Dat mocht niet gebeuren, Haylee mocht niet dood gaan. Ik pakte het pistool, wat ik bij me droeg, zonder dat iemand het doorhad. Het moest maar, ik richtte en schoot. Een flinke knal klonk, een schreeuw en stilte. De hele groep moet die knal wel gehoord hebben.
De slang lag dood op de grond, Haylee die geschrokken naar mij keek. Ik borg het pistool op en rende naar haar toe, Haylee was in shock. 'Haylee, er was een slang... hij wou je bijten, ik moest wel, ik moest wel...'
-Greg-