Wax's exit (Had toch nog even tijd)

Wax heeft levenslang gekregen, dit was de laatste keer dat mensen afscheid van hem konden nemen. Zijn zoon, Jackson, kwam als eerst op bezoek.
"Jackson, het spijt me zo vreselijk allemaal," zei Wax.
"Ja, daar ben je nu wel laat mee. Al die jaren, echt AL DIE JAREN! Had je dat kunnen zeggen..."

"Het enige wat ik altijd wilde is dat je gelukkig zou zijn. Ik had je graag als een opvolger gezien voor mijn bedrijf en dat je met een andere vrouw ging," vertelde Wax.
"Ik hou van Kim, alleen van haar! Pap, kun je daar ooit nog begrip voor opbrengen? Je hebt zoveel mensen pijn gedaan. Ontvoering, verkrachting, verdwijningen, moordaanslagen plegen..." zei Jackson.
Wax wist dat al te goed, hij denkt terug aan zijn daden wat die heeft gedaan.

"Waarom is Rik niet mee? Ik wilde graag mijn kleinzoon nog zien," zei Wax.
"Oja, laten we dat ook niet vergeten. Je hebt hem ook ooit ontvoerd bij ons vandaan om hem voor jezelf te houden!" zei Jackson.
"Ik heb hem toch uiteindelijk terug gebracht? Ik was alleen zo bang dat Marco hem zal afpakken," zei Wax.
"Hoe kun je dat zeggen?" vroeg Jackson verbaasd.
"Jij hebt die man zijn eerste vrouw afgenomen, zijn kleinzoon ontvoerd, zijn tweede vrouw ontvoerd, iemand vermoord vlak voor zijn deur omdat je hem wou vermoorden," vertelde Jackson die nog eens veel daden op wou noemen.
Wax zei niets meer terug...Hij kon het niet echt meer droog houden.
"Jarenlang heb jij je voor gedaan als de gevaarlijkste man op aarde, maar weet je...Jij bent NIKS! Eigenlijk ben je een zielig ventje dat alleen zijn zin wou door drammen. Jij bent mijn vader niet meer, allang niet meer!"
Jackson stond op en verliet de kamer zonder om te kijken...

Een paar minuten later kwam Marco op bezoek.
"Dag, Wax..." zei Marco. Marco wilde nu eens goed weten waarom Wax zover was gegaan altijd.

Toen Marco aankwam schuiven, ging Wax alweer opstaan.
"Ik heb hier dus geen zin in!" zei Wax boos.

"Waarom wil je niet praten, Wax? Waarom heb je me altijd gehaat? Wat heb ik jou ooit misdaan dat je mijn vrouw afnam, en vervolgens Mariska ook al wou afnemen van mij? En onze kleinzoon wilde je nooit delen," vertelde Marco.
"Alsof jij er zo trots op was, dat onze kinderen samen kwamen," zei Wax.
"Ik heb het uiteindelijk geaccepteerd omdat Kim een eigen leven heeft, maar jij..."

Wax sloeg ineens op zijn hoofd uit woede.
"Maar wat ik? Alleen maar ik, hé? ALLEEN MAAR IK!" schreeuwde Wax kwaad.
Marco stond ervan te kijken dat Wax erg boos werd, hij had hem nog nooit zo kwaad meegemaakt. Het is omdat de bewaker erbij was, anders was hij niet veilig geweest met Wax.

"Door jou, door jou is alle ellende begonnen! Voordat jij en Sandra toen die tijd bij ons aankwamen voor jullie saaie vakantie, was alles nog goed! Ik had een bedrijf goed lopen dat mensen een mooie vakantiegebied kon bieden, maar jouw eerste vrouw moest zo dom zijn door van de berg af te vallen. Het had schade aangericht, iedereen dacht dat ze dood was," vertelde Wax.
"Tot dat bleek dat jij haar vasthield in je huis, en waarom? Was toch nergens nodig voor geweest, Wax? Je hebt het echt aan jezelf te danken," zei Marco.
"We wisten gewoon niet wat we moesten doen toen we haar vonden...Ik wilde niet nog eens een teleurstelling aan," vertelde Wax.
"Nog een teleurstelling?" vroeg Marco.
"JA, JIJ WEET NIET WAT DAT IS, HÉ?" schreeuwde Wax.

Marco stond op en liep richting Wax.
"Wat probeer je me nu te zeggen, Wax?" vroeg Marco.
"Jij weet niet hoe het voelt, als je ouders je in een pleeghuis stoppen omdat ze niet voor je konden zorgen, en daar werd ik jarenlang misbruikt door mijn persoonlijke coach. Hij zei altijd tegen me dat heel de wereld zo in elkaar zit, wie je geen pijn doet...Zou jou pijn doen!" vertelde Wax.
Marco was geschrokken door Wax's heftige woorden. Hij had dit nooit achter Wax gezocht.
"Ben je daarom zo? Omdat je een slechte jeugd hebt gehad?" vroeg Marco.
"Marco, dat is zelfs zacht uitgedrukt...Ik moest vechten voor mijn bestaan, en eindelijk ging het de goede kant op...Tot dat jij en die trut van je kwamen," vertelde Wax.

Marco gaf Wax een knal voor zijn gezicht. De bewaakster kwam erbij.
"Heren, zo is het genoeg!" zei ze.
"Dit had ik je nog willen geven, jij komt hier nooit meer uit. Wax, jij bent einde verhaal!" zei Marco.

"LOOP MAAR WEG, MARCO! LOOP MAAR WEG!" schreeuwde Wax.
"OOIT KOM IK WEER VRIJ, EN DAN BEN JIJ DE EERSTE OP MIJN DODENLIJST IK ZWEER OP GOD DAT IK JE AFMAAK!" Marco trok zich er niets van aan en verliet de ruimte.

Voordat Wax naar zijn cel werd gebracht, kwam Priya gehaast binnen. Ze knuffelde Wax flink.
"Wax, ik krijg net te horen dat je wordt overgeplaatst, is dit waar?" vroeg Priya.

"Ja, lieverd...Het is waar. Ik wordt overgeplaatst naar Amsterdam. Ik verlaat Droomzicht vandaag nog," vertelde Wax.
"Ik...Ik zal je zo missen! Lars heeft vandaag wel tien keer naar je gevraagd, maar ik zeg steeds dat je op vakantie bent voor een lange tijd," zei Priya verdrietig.
"Hij zal het ooit begrijpen als hij ouder is, en je weet het hé...Ooit kom ik echt weer vrij. Ik wil dat je nooit naar een andere man gaat kijken en op me blijft wachten," zei Wax.
Priya knikte langzaam.
"Je hebt mij het geld ervoor gegeven, en ik zal ermee blijven wachten tot je terug bent," zei Priya.
"Ik heb je gered, je kan voorlopig voor een lange tijd goed vooruit. En ik heb je niet als medeplichtig gemeld, want Lars heeft nog een moeder nodig. En ik wil dat je Tina ook onder je hoede neemt," vertelde Wax.

Wax liet zijn vrouw los en moest met de bewaakster mee de gang op...Priya bleef huilend achter.
"IK ZAL JE NOOIT VERGETEN, WAX!" riep ze nog vervolgens.

Wax liep de gang op...Hij kreeg tranen in zijn ogen.
Samen met de bewaakster liepen ze naar zijn cel toe, waar hij zal wachten tot die opgehaald zou worden, voor de verplaatsing.
--------------------------
Binnenkort nieuwe update!
Dit was de laatste update met Wax erin.