"Hallo mensen, welkom bij een nieuwe aflevering van 'What's Hot!' Vandaag hebben we onder andere een live optreden van rising star Aron Honour en de nieuwe videoclip van Lord Simsim!"
"Maar nu eerst, een diepte-interview met Sunset Valley's beroemdste -en enige- band. De broers Chase en Daniel Dumonceau en Ralph Vermeer, je moet ze kennen en zo niet; kom onder die steen vandaan! Hier zijn ze; Shut Up!"
Er klonk applaus terwijl wij met z'n drieën door de deur naar binnen liepen. Ralph en ik lachten naar de verschillende camera's, terwijl Daniel zn beroemde 'shut up' gezicht droeg.
"Ga zitten, jongens!" zei de presentator, Scott, vrolijk. "Blij dat jullie gekomen zijn!"
"Blij dat we mochten komen, Scott," grijnsde ik vrolijk. "We zijn vereerd."
"Mooi zo. Nou, de eerste vraag.. De hele wereld vraagt het zich af sinds jullie eerste album: Hoe in sims naam zijn jullie op de naam 'Shut up' gekomen?"
Hij vroeg het aan mij, maar ik gebaarde naar Daniel.
"Um.. Tja.." Daniel heel helemaal overdonderd dat hij moest praten op televisie. "Nou, ehm... tja.."
Ik besloot het van hem over te nemen.
"Nou, zie je," onderbrak ik Daniel dus. "We waren namen aan het bedenken voor de band, en Ralph en ik vroegen Daniel telkens wat hij vond - heel normaal lijkt me, maar Daniel raakte gefrustreerd, dus toen riep hij keihard "SHUT UP!" en hadden we de naam voor de band!"
"Ahaa! Dames en heren, het mysterie is opgelost! Nu door met wat roddels.. Ralph, het gerucht gaat dat jij je gezicht verbouwd hebt.. En nu hebben we het niet over een gevecht, maar over plastische chirurgie."
Ralph lachte. "Omdat ik er zo anders uit zie als toen ik tiener was, bedoel je?" Scott knikte. "Nou, ik weet niet waar dat vandaan komt, maar ik kan je verzekeren dat ik geen plastische chirurgie ondergaan heb, ik ben gewoon heel erg veranderd. En ten goede, hoop ik..?"
"Geef daar maar geen antwoord op," knipoogde ik grijnzend naar Scott.
Scott lachte en Ralph stompte me beledigd tegen mijn schouder.
"Daarmee komen we bij jou, Chase.. Ik heb gehoord dat je recentelijk bent verhuisd?"
"Ja, dat klopt! Ik en mijn vrouw Diana wilden een huis naar onze - haar - smaak en omdat we daar niet genoeg plaats voor hadden bij ons oude huis, zijn we verhuisd naar de rijke kant van Sunset Valley." Scott lachte en ik lachte met hem mee.
"O ja, je vrouw.. Had zij niet een heel strenge vader? Hoe liep het daarmee af?"
"Hij mag me," zei ik trots. "Ik heb mezelf bewezen, of iets dergelijks.."
"Mooi, mooi!" zei Scott enthousiast. "En het volgende.. Er is een roddel over dat je vrouw in verwachting is, klopt dat?"
"Daar kan ik helaas niets over zeggen, Scott, dat hebben mijn vrouw en ik afgesproken.. Niet teveel details over ons privéleven," zei ik met een brede grijns.
"Ik dénk dat die lach genoeg zegt," lachte Scott hartelijk. "Gefeliciteerd!"
"Nou, ik vond het super met jullie gepraat te hebben, maar de autocue zegt dat ik afscheid moet nemen."
Ik en Ralph lachten, Daniel keek een beetje somber voor zich uit. "Bedankt dat we hier mochten zijn, het was leuk."
"Mooi! Dames en heren, geef ze nog één applaus; Shut Up!" We verlieten de studio onder luid geklap.
Een uur later liep ik door de tuin naar Diana, die op de schommel zat. Onze tuin was al helemaal ingericht op het feit dat er een klein meisje of jongetje aan zat te komen.
Zo stil als ik kon kwam ik dichterbij en toen ik dichtbij genoeg was duwde ik tegen Diana's rug aan.
"Aah!" gilde ze lachend. "Chasee! Doe dat nooit meer!"
Ze kwam tot stilstand en liep naar me toe.
Ik gaf haar een kus op haar wang. "Hoe gaat het met je?"
"Geweldig!" zei ze. Ze voelde zich vaak geweldig tegenwoordig, de hormonen zorgde ervoor dat ze nog mooier, liever en mooier was dan normaal. Wacht, zei ik twee keer mooier..?
"De baby schopte net," vervolgde ze stralend.
"Echt?!" vroeg ik opgewonden. "Mag ik voelen?"
"Natuurlijk," lachte Diana.
Heel voorzichtig legde ik mijn hand op haar buik. "Ja, ik voel het!"
"Ik denk dat het een zij is," mompelde Diana liefdevol.
Ik lachte. "Um.. Ik kwam onderweg mooie bloemen tegen, dus.." Ik toverde een bosje bloemen - waar ik overigens een uur naar had gezocht - tevoorschijn.
"Aw, Chase, dat had je niet hoeven doen!" zei Diana verrukt. Ze lachte. "Volgens mij ben ik de enige vrouw ter wereld die nog bloemen van haar man krijgt als ze al een jaar getrouwd zijn en ze dik en zwanger is.."
Ik lachte en leunde naar voren om haar te zoenen, toen we plotseling lawaai hoorden.
Ralph en Daniel kwamen onder luid geschreeuw het huis uitgerend, in hun zwembroek.
"IK MAG EERST!" schreeuwde Ralph hard.
"NO WAY!" riep Daniel.
"O hemel," zei Diana verlegen. Ik snapte haar eerst niet, tot ik beter naar Ralph keek en zag dat hij een ballenknijper-zwembroek aanhad.
"Ralph, wat heb je aan?" schreeuwde ik.
"Dat glijdt beter, man!" riep Ralph. "Als je het doet, doe 't dan goed." Binnen no-time was de waterglijbaan opgezet en werd er druk gegleden.
"Noem je dat glijden?" zei Daniel, competatief als altijd. "Ik doe het wel voor." Hij maakte een aanloop en gleed op zijn rug. Hij kwam niet veel verder dan tot de helft van de baan, helaas.
Ik staarde naar de waterglijbaan, die met de seconde aantrekkelijker leek, maar ik wilde niet kinderachtig overkomen voor Diana.
Diana draaide zich naar me om en zag me kijken. "Jij zou ze eens moeten laten zien hoe het moet, lieverd.." zei ze suggestief. Ik staarde haar ongelovig aan.
"Echt?" Ze knikte lachend.
Een paar minuten later gleed ik ook als een 10-jarige over het stuk plastic.
Diana stond er giechelend bij. Ik verdacht haar ervan dat ze ons uitlachte, maar dat boeide me op dat moment helemaal niets. Ik had plezier samen met mijn vrienden. Oké, beste vriend en stiefbroer, maar het leek alsof Daniel toch steeds aardiger werd..
Alles was perfect nu.
Hihi, een hele leuke update, ik word er vrolijk van. Ik vind die presentator echt leuk gevonden en Ralph is schattig.... Afgezien van de ballenknijper. :'D
Mededelinkje iedereen: Ik ga een tentamen-week-pauze houden met dit dagboek.. Ik merk dat ik tussen het leren door tijdens 'korte pauzes' even wil gaan updaten, wat uiteindelijk anderhalf uur duurt, dus ik vind het veiliger voor mijzelf (en mijn cijfers) als ik er gewoon even een pauze van neem.
Ik weet nu al dat het moeilijk gaat worden, hihi, maar ach.. Sorry dat het zo lang gaat duren voor de volgende update, ik zal meteen de dag na de tentamenweek updaten!
@Matthieu inderdaad, ging sims maar voor school!:) Maar zoals mijn mentor altijd zegt: Niks mag je in de weg staan voor je toekomst, dus concentreer je voor 99% op school!