Hoofdstuk 2 droom
Jacco
Uitgeput pakte ik Winsy op. Ik had de hele dag gewerkt en Anne lag al lekker te slapen. 'Kom je Winsy? Dan ga ik je naar bed brengen!' Winsy graaide met haar handjes naar mij toe. Ik werd altijd zo vrolijk van dit meisje! We hadden haar nu al weer twee maanden en habben nog geen informatie kunnen vinden over haar biologische ouders. Ik liep met Winsy in mijn armen naar haar slaapkamertje. We hadden een oud wiegje gevonden op marktplaats en die had Anne op nieuw bekleed. Ik legde haar voorzichtig in het bedje, en gaf haar een kus. 'Slaap lekker Winsy, morgen zijn we er weer.' Ik liep zonder naar haar te kijken naar mijn eigen slaapkamer.
Winsy
Elke avond lied papa mij alleen. Ik had de neiging om te gaan huilen maar ik wist dat dat niet ging helpen. Er gleed een traan over mijn wang, ik wil helemaal niet alleen slapen!
Maar al snel werd ik moe, mijn oogleden werden zwaar en ik liet mij achterover vallen in mijn bedje. Al snel was ik in een andere wereld.
Er kwam een droom, de kamer die opdoemde uit de duisternis was opeens gevuld met vuur. Ik kende deze kamer, maar ik wist niet meer van wat. Ik keek door de ogen van een man, een man van een jaar of 25. Hij was bleek en ik voelde dorst. Ik voelde altijd dorst maar bij deze gedaante was het heel erg. Ik liep angstig naar voren. Ik hoorde gescheew: 'Carsten! Help mij dan!'
Er doemde een vrouw op in mijn droom, een vrouw met langblond haar. De angst was op haar gezicht te lezen. Ze scheeuwde naar iemand. 'Ik sta in brand Carsten!' Ze keek mij recht in mijn ogen aan. Ik had de neiging om iets te doen, en opeens begon ik terug te scheeuwen: 'Maar ik kan je niet helpen!' De vrouw scheeuwde en viel op de grond..
Opeens was er een man, een man in een mantel. Zijn ogen kon je niet zien en hij hield iets groots vast, een soort bijl. De vrouw was dood, de man in de mantel stuurde haar weg, haar geest bleef achter en ik kon niets doen! Opeens was ik de man niet meer maar een klein meisje dat op de grond lag. Ik wilde huilen want ik voelde verdriet om die vrouw.
De andere man stond te springen en kon het niet lang meer uithouden. Ook hij was in paniek maar ging niet dood, ik voelde dat hij niet dood ging. Ik wilde naar de man toe maar ik kon hem niet bereiken.
Opeens lag de man op de grond. Hij was weg, voor even was hij verlost van de pijn. Ik voelde hoe ik weg werd gesleurd uit deze tragische situatie.
Scheeuwend werd ik wakker. Ik kon niet meer stoppen met huilen, ik was de droom weer vergeten maar ik voelde heel veel angst. De tranen liepen over mijn wangen en ik scheeuwde mijn longen uit mijn lijf.
Jacco
Geschrokken werd ik wakker. Ik hoorde Winsy heel hard huilen. Het leek wel alsof ze was gevallen of ergens heel bang voor was. Snel stapte ik uit mijn bed en liep gehaast naar haar slaapkamertje. Toen ik de deur open deed trilde haar hele lichaam. 'Winsy!' Ik rende naar haar toe en haalde haar uit haar wiegje.
'Rustig maar meisje! Papa is bij je.' Door deze woorden begon ze nog harder te huilen. Ik snapte het niet, ze was nog zo jong en toch zag ik die angst in haar kleine oogjes. Ik drukte haar tegen mij aan en langzaam werd ze rustig. 'Gaat het weer meisje? Had je een nare droom?' Ik keek haar aan en veegde wat tranen weg. Ik nam haar mee naar onze slaapkamer en ging op het bed zitten. 'Morgen is het weer over Winsy.' Ik legde haar tussen mij en Anne in. Anne deed haar ogen open. 'Wat is er aan de hand? Waarom huilde ze zo?' Ik legde de deken over Winsy heen. 'Ze had een droom geloof ik.' Anne knikte en aaide over Winsy haar hoofd. Winsy ging tegen Anne aan liggen, en sloot gapend haar ogen. Ik sloot mijn armen om hun heen en liet de slaap over ons heen vallen.
------------------------------------
Wat vinden jullie er van? Reacties zijn meer dan welkom!