Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

6 berichten • Pagina 1 van 1

Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Opgeslagen save is weg!

Help!

Een erg belangrijke save, die van mijn dagboek, was ineens weg!
Ik weet niet hoe het komt, ik heb gister nog kunnen spelen, maar toen liep hij dus vast, en kreeg ik foutcode twaalf...
Ik kon het dus niet opslaan dus ik heb me er bij neergelegd en het spel maar afgesloten. (de laatste save zou ik dus eigenlijk nog moeten hebben.)
Maar toen ik vandaag de Sims opstartte stond mijn familie niet meer in het hoofdmenu!
Toen heb ik de Sims afgesloten en heb ik bij documenten/electronicarts/sims/savedgames (zoiets, in iedergeval kwam ik uit bij savedgames) en daar stond het opgeslagen bestand, maar dan met .bad erachter. Daaronder stond, net als bij mijn andere saves, hetzelfde bestand maar dan zonder .bad en met .backup.
Mijn andere saves staan wel nog in het hoofdmenu, en ik ben bang dat het door foutcode twaalf komt.
Weet iemand misschien hoe ik er voor kan zorgen dan ik alsnog verder kan spelen met mijn save, aangezien ik ook dat .backup bestand heb...

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, anders vind ik het zo jammer van mijn dagboek!
:hamer
franniewee
Mest analist Mest analist

Re: Opgeslagen save is weg!

Wat je kan proberen is dat backup bestand te hernoemen, dus dat backup haal je weg. Even de cachefiles verwijderen en opnieuw opstarten en kijken of je familie er weer tussenstaat.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Dave.

Wat bedoel je met cachefiles?
De familie staat er wel tussen want ik heb het .bad bestand vernoemd, dus gewoon .bad weggehaald.
Alleen al gaat die de familie laden sluit hij af. Tja...
Andere families doen het wel!

Maar denk je als ik bijvoorbeeld de back-up kopieer en ik de naam verander zoals die hoort te zijn, dat die het dan misschien doet, en wat moet ik dan precies verwijderen in cachefiles? Wat houd dat in?
franniewee
Mest analist Mest analist

Dit is wat ik bedoel:

Afbeelding

Verwijder de bestanden met de extentie ' bad ', je hebt er namelijk niets meer aan.
Hernoem het backup bestand door simpelweg xxxxxxxxxxxx.sims3.backup te wijzigen in xxxxxxxxxxx.sims3
----> .backup haal je gewoon weg.

en de cachebestanden:

Afbeelding

Duidelijk zo? En werkt het?
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Dave.

Sorry, vergeten te melden dat het is opgelost!
Ik heb de back-up gekopieerd, en .backup erachter vandaan gehaald.

Ik heb weer even kunnen spelen! Heel erg bedankt!
Het spel loop weer vlekkeloos, op een paar vervelende bugs als zwarte sims en dieren na enzo...

Hier kan een slotje op! :slotje

Weergave- en sorteeropties