-----------------

De dag van de bruiloft was al bijna. Alles liep perfect.

Emerald glimlachte. Ze kon niet wachten tot de bruiloft. Nee, ze kon eerder nog niet wachten tot het moment dat alles van haar was. Een duivels lachje ontsnapte uit haar mond.

Emerald stond op en begon aan het eten. Ze had trek en Jake zou dat ook wel hebben. Ze lachte. Jake, de sullige Jake.

"Hey, lieverd." Ik stond achter haar. Emerald schrok op. "Hoi schatje. Ik maak herfstsalade." Ik knikte goedkeurend. "Yummy."

Emerald was erg gespannen. Ze had een afspraak met meneer Jones, een man die illegale dingen uitvoerde en aktes en zo vervalste. Ze had om half een 's nachts met hem afgesproken. Zo was ze er zeker van dat ik niets door had.

Tijdens het eten keek Emerald toe hoe ik gulzig de herfstsalade opat. Ze glimlachte bij de gedachte dat zulke momenten bijna over waren. Ze moest alleen nog even voor een kind zorgen en hem daarna dumpen om er vervolgens met alles vandoor te gaan.

Om vijf voor half een verliet Emerald het huisje. Ze liep via een afgelegen weggetje naar de afgesproken plek. Emerald viel niet erg op met haar zwarte jas.

Ze kon niet wachten tot het moment dat ze de akte had en ervoor had gezorgd dat Jake het verkeerde had getekend. Ze hadden afgesproken dat ze bij scheiding allebei de helft kregen, maar in deze akte stond er dat Emerald eigenaar van alles zou zijn, wanneer ze zouden scheiden. Ze lachte. Geweldig plan. Geweldig plan.

Vanuit de bosjes loerde iemand naar haar. "Emerald." Ze schrok op. Een man kwam tevoorschijn. "Emerald. Betaal me en je krijgt de akte." Emerald overhandigde hem het geld en nam de akte aan. "Bedankt."

Tevreden liep ze terug naar huis. Niets zou nog kunnen mislukken. Emerald had zin in de bruiloft.