2.1 Eerste breuken

Op de terugweg naar kamp Zuid hadden Lauren en Alice flink gespeculeerd over wie er op hen gestemd zou hebben. Ze verdachten beiden Izumi, omdat ze haar maar raar vonden en misschien vond zij hetzelfde van hen. Eenmaal terug in het kamp opende Alice het vragenvuur. 'Izumi, op wie heb jij eigenlijk gestemd? Op mij of op Lauren?' 'Gaat je niks aan, dat houd ik voor mezelf,' antwoordde ze. 'O ja? Dus het is één van ons?' 'Euh.. nee,' antwoordde ze. 'Wel dus!' riep Lauren. 'Waarom? Hebben we iets verkeerd gezegd of zo?' Izumi antwoordde niet. Omdat ze zich niet op deze aanval had voorbereid en omdat ze niet op de twee meiden wilde reageren.

De mannen luisterden aandachtig mee. 'De eerste bitchfight..' fluisterde Brandon die bang was dat één van de dames het zou horen.

Ondertussen had Izumi haar slaapmat uitgerold en was gaan liggen, net als Samuel. Toch had ze een vervelend gevoel in haar onderbuik van de ruzie van net..

'Wat een dom wicht,' zei Lauren tegen Alice. Alice knikte en lachte. 'Zij is sowieso de volgende die naar huis mag, hoor!'

In kamp Noord was iedereen al vroeg wakker en actief. Ze waren ook niet te laat gaan slapen. Over eten maakten ze zich niet zo veel zorgen, want ze hadden veel fruit gewonnen!

Giselle en Luca gingen op zoek naar een goede visplek, maar niemand had nog hengels gemaakt. Ondertussen genoten ze van de mooie jungle en aan de andere kant de prachtige oceaan.

Izea was de jungle weer aan het zoeken en vond een paar prachtige vlinders en zij vonden haar..

Sebastian en Suzy hielden niet zo van actieve dingen en wisten dat er ook geen noodzaak voor was. Ze pakten dus een stoeltje en kletsten. 'Ik ben hier ook niet per se om te winnen,' zei Suzy, 'als mensen me maar leren kennen en misschien kent er een grote televisiebaas die me als presentatrice wil. Acteren wil ik anders ook wel doen, als ik maar op tv kom.' Sebastian lachte. 'Ik zal eens een blog over je schrijven.' 'O ja, natuurlijk, jij bent professioneel blogger. Je blijft wel een beetje positief toch?'

Ook in kamp Zuid was iedereen vroeg wakker. Het slapen in het zand bezorgde de kandidaten niet de meest prettige nachtrust. Alice en Lauren kwamen het minst snel op gang en zaten nog in het zand met elkaar te kletsen.

Izumi en Samuel hadden het ondertussen over de vorige avond. 'Ben je geschrokken?' vroeg Samuel aan Izumi. Izumi lachte. 'Nee, hoor, maar ik vind het wel vervelend. Ze denken dat ze de baas in dit kamp zijn of zo!' Samuel knikte. 'Misschien moeten we maar gewoon meedoen in hun spel, anders stemmen ze ons nog naar huis!' 'Dat dacht ik dus niet,' zei Izumi. 'Ik stuur die twee naar huis!'

Moos had de hengels in elkaar geflanst en ging samen met Jef vissen. In het begin was het een drama, maar uiteindelijk wist Jef een vis te vangen! Ze hadden eten, net als kamp Noord!

Brandon wilde ook doen alsof hij nuttig was en was al een tijdje met de vuursticks aan het prutsen en ineens ontstonden er vonkjes! Hij blaasde wat en porkte er met een tak in en ineens ontstond er een vuur. 'Jongens, kom! Kom, ik heb vuur gemaakt! Jongens!' riep hij enthousiast. Jef en Moos kwamen aangerend en zelfs Alice en Lauren namen de moeite om op te staan. Kamp Zuid had als eerst vuur!