Goed nieuws, slecht nieuws

'Maar het feit dat je hier weer ineens voor de deur staat. Nadat je zo lang in New York bent geweest. Ik was bang.. Ik was gewoon..' De telefoon rinkelde. 'Sorry, Maud, deze moet ik nemen. Maud knikte. 'Wat? Nee, Ramon, meen je dat?' Chris deed niet haar best om de telefoon recht in de haak te krijgen maar sloeg de voordeur open en rende naar buiten. Maud twijfelde geen seconde en volgde haar zus. 'Chris, wat doet?' Al rennend riep Chris: 'Het is Jacob! Hij heeft een ongeluk gehad!' 'Maar.. maar.. waar ga je heen?' riep Maud haar na. 'Het ziekenhuis, ik neem Rayton mee.' 'Nee, wacht, rij met mij mee.'

Chris dacht even na en besloot toen met Maud mee te rijden. Stiekem had ze gehoopt dat Maud zou zeggen dat zij mocht rijden, maar dat deed ze niet. Chris hield er niet van om naast iemand anders te zitten in de auto. Ze moest zelf controle hebben, maar nu had ze wel wat anders aan haar hoofd. Ze was al blij dat ze gewoon met de auto kon.

Chris wachtte bij het ziekenhuis niet tot haar zus de auto geparkeerd had, maar stapte zo vlak mogelijk bij de ingang al uit om het ziekenhuis binnen te gaan. Maud volgde pas toen ze de auto geparkeerd had, maar had geen idee waar ze haar zus moest zoeken, tot ze haar uit de klapdeuren zag komen. 'En? Zeg me dat alles goed gaat, alsjeblieft!' zei Maud bang. 'Rustig maar. Zijn been is gebroken en hij heeft een wond op zijn bovenarm.' Gelukkig!' 'Alleen..' 'Alleen wat, Chris?' 'Hij kan geen paardrijden. Sterker nog.. hij kan niets meer doen op de boerderij.' Chris zuchtte diep. 'Alsof we hier het geld voor hebben.' 'Staan jullie zo erg in het rood, dan?' vroeg Maud. 'Nou, ik bespreek het liever niet hier. Iedereen kent elkaar in dit dorp, zoals je weet, maar het gaat niet goed..'

In de stal van de familie ging het ondertussen niet goed. Helemaal niet zelfs. Heaven maakte ontzettend veel lawaai, maar niemand hoorde haar.. Niemand kwam haar redden..

Toen de zussen weer thuis kwamen ging Chris linea recta naar de stal. Ze zei niets, maar Maud was niet verbaasd. Chris was misschien sympathieker tegenover haar geworden, maar dat betekende niet dat ze als persoon veranderd was. Gelukkig kon Maud het accepteren, zo was haar zus nou eenmaal.

Chris pakte de deurklink en voelde gelijk dat er iets aan de hand was. Iets klopte niet. Ze opende de deur en haar gevoel bleek gelijk te hebben. Haar mond viel open. 'Heaven!' riep ze. Ze snelde naar het oude paard en knielde bij haar neer.