Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

80 berichten • Pagina 2 van 4

Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen (06-06-2012)

Het leven van Lauranne - 1

Afbeelding

"Het verhaaltje van vandaag gaat over de dappere prinses Lauranne."
"Wat gebeurde er met prinses Lauranne, oma?"
"Dat ga ik je nu vertellen.."


Afbeelding

Er was eens een ver koninkrijk, waar een koning regeerde met zijn koningin. Ze hadden maar één kind, een prinsesje genaamd Lauranne.
De koning en koningin waren dol op hun kleine meisje, en aangezien ze geen kinderen meer konden krijgen, was zij automatisch de volgende koningin.

Afbeelding

Op een duistere dag, toen prinses Lauranne sliep in haar koninklijke bed, verscheen uit het niets een gedaante. Het leek een vrouwelijk persoon en had lang blond haar, maar ondanks haar menselijke uitstraling werd het meteen duidelijk dat dit wezen niet menselijk was.

Afbeelding

Het wezen liep lichtvoetig naar het bedje van de prinses en zorgde er met een paar gemompelde woorden voor dat het kindje niet begon met huilen.
Ze tilde het meisje op en verdween weer zoals ze gekomen was; in het niets.

Afbeelding

Toen de koningin die ochtend de kinderkamer binnenliep om haar geliefde dochter te zien, kreeg ze de schrik van haar leven.
Wanhopig over het welzijn van hun kind, zochten de koning en koningin het hele land af, maar ze was onvindbaar.

Afbeelding

Een tijdje later werden de koning en koningin beide vermoord door iemand van wie zij hadden gedacht dat hij hen trouw was, een vertrouwde adviseur. Omdat iedereen aannam dat de prinses dood was, werd er niet meer naar haar gezocht..

Afbeelding

Maar de prinses bleef leven.. Terwijl de verrader het koninkrijk overnam, groeide prinses Lauranne ergens ver weg op bij de vrouw die haar had ontvoerd toen ze jong was. Ze wist niet beter dan dat ze een doodnormaal meisje was.

Afbeelding

Het wezen, laten we haar een heks noemen, woonde in een klein hutje, omringd door magische bergen om haar te beschermen tegen de slechte buitenwereld.
Hier leefde Lauranne, in armoede maar toch in rijkdom, tot ze oud genoeg was voor de waarheid.

Afbeelding

"Lauranne," zei de heks, die een oude vrouw geworden was, op een bepaalde dag tegen de prinses. "Je bent nu oud genoeg voor de waarheid."
Lauranne keek nieuwsgierig naar haar verpleger. "Welke waarheid, lieve Sayra?"

Afbeelding

"Over jouw biologische ouders, Lauranne," zei Sayra. "Je bent niet wie je denkt dat je bent.."
"Wie ben ik dan?" vroeg Lauranne geschrokken.
"Jij bent.. De dochter van wijlen Koning Taegon en Koningin Maura.."

Afbeelding

"Toen jij nog klein was," vervolgde Sayra, "kreeg ik gehoor van een samenzwering tegen jouw ouders. Ik wist dat het de verrader zou lukken jouw ouders te doden - je weet dat ik in de toekomst kan kijken - en de enige mogelijkheid die ik zag om het koninkrijk te redden, was om jou veilig te stellen van deze bloeddorstige man."

Afbeelding

"Maar de tijd is nu gekomen, lieve Lauranne.. Je bent nu oud genoeg om in de voetstappen van je ouders te treden, en de troon op te eisen.. Jouw geboorterecht.."
Lauranne dacht diep na en knikte toen. "Ik zal doen, wat u me vraagt, geliefde Sayra, hoewel ik deze plaats met pijn in mijn hart zal verlaten. Vertel mij, waar is het kasteel en de verrader waarover u spreekt?"

Afbeelding

Melanie moest eerst zachtjes gaan snurken, voor oma merkte dat haar kleindochter in slaap was gevallen.
"We gaan morgenavond wel verder," fluisterde ze.



---------------------------------------------------

Jaja, dit dagboek gaat nog door! Haha, hope you like :)
Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie