Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

136 berichten • Pagina 1 van 7

Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Mijn kinderen, van een ander - Een adoptacy - H. 21

Welkom bij mijn nieuwe verhaal, een adoptacy! Een adoptacy is simpelweg een legacy waar je minimaal 2 en maximaal 5 kinderen moet adopteren, en dat proberen 15 generaties lang vol te houden. Klik hier voor de regels (in het Engels).

Ik ga proberen om deze uitdaging te voltooien, dat gaat moeilijk worden, maar ik heb er zin in. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en mijn legacy gaan en blijven lezen! Reacties zijn natuurlijk altijd welkom.
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Mijn kinderen, van een ander - Een adoptacy

Generaties:

Generatie 1: Milou

Afbeelding

Generatie 2: Boas, Tina, Rose & Marc

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

(Foto's komen online als de persoon jongvolwassene is)

Hoofdstukken:

Generatie 1:

Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2
Hoofdstuk 3
Hoofdstuk 4
Hoofdstuk 5
Hoofdstuk 6
Hoofdstuk 7
Hoofdstuk 8
Hoofdstuk 9
Hoofdstuk 10
Hoofdstuk 11
Hoofdstuk 12
Hoofdstuk 13
Hoofdstuk 14
Hoofdstuk 15
Hoofdstuk 16
Hoofdstuk 17
Hoofdstuk 18

Generatie 2:

Hoofdstuk 19
Hoofdstuk 20
Hoofdstuk 21
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Mijn kinderen, van een ander - Een adoptacy

Hoofdstuk 1

Afbeelding

Aangenaam, mijn naam is Milou Rijck en ik heb al sinds mijn 10e verjaardag een grote kinderwens. Jammer genoeg is daar toch echt een man voor nodig en dat is iets waar ik totaal geen zin in heb. Vorig jaar heb ik besloten om te gaan adopteren, goed voor mij, maar ook goed voor al die arme kindjes zonder ouders. Gisteren kreeg ik bericht van het adoptiebureau dat ik in aanmerking kom voor een kindje. Binnenkort zal hij komen... Ja, hij! Mijn eerste kindje zal een jongen zijn en ook zijn naam heb ik al verzonnen. Maar, die zal ik geheim houden totdat het lieve kindje in mijn armen ligt.

Afbeelding

Naast mijn kinderwens is er nog iets wat ik al sinds kleins af aan wil: kok worden. Koken is al vele jaren mijn passie. Zeker nu ik een eigen huisje heb probeer ik elke dag een lekkere maaltijd te koken. Tussendoor bak ik vaak nog koekjes, cake en andere lekkernijen die natuurlijk niet zo goed zijn voor de lijn.
Het koken heb ik niet van mijn ouders, die trouwens allebei overleden zijn een aantal jaar geleden. Verder heb ook geen broertjes of zusjes, maar heb geen medelijden.
Zoals ik al zei weet ik niet waar het koken vandaag komt. Misschien van de kooklessen die we op school kregen, of de kookfilms die ik altijd op tv keek.
Het maakt eigenlijk ook niet uit...

Afbeelding

Een paar weken later kan ik Boas in mijn armen sluiten. Boas... de naam die ik al jaren geleden heb verzonnen. Hij glimlacht als ik hem uit het mandje pak waarmee hij is gebracht en ik aai hem zachtjes over zijn hoofdje.
'Mijn Boas,' fluister ik. 'Mijn allerlieste Boas.'
Hij laat een boertje en zet het dan op een krijsen. Oh wacht! In paniek kijk ik om me heen. Wat moet ik doen? Ik leg Boas op de bank en haal snel een flesje en wat melk om zijn dorst te stillen.
'Goedzo Boas,' zeg ik tegen mijn eerste zoontje als hij gulzig zijn melk opdrinkt. 'Goedzo, lieverd.'

Afbeelding

Als het een paar dagen lekker weer is trek ik er met Boas op uit. De wandelwagen stond al een paar weken klaar en nu kan ik hem eindelijk gebruiken! Samen met mijn zoontje loop ik naar het park. Het zonnetje schijnt op mijn gezicht en een glimlach gaat van oor tot oor. Ik ben zielsgelukkig.
Boas gooit zijn armpjes in de lucht en brabbelt wat onherkenbare woordjes.
'Ja Boas, het is heel leuk!' zeg ik zachtjes tegen hem, zodat de mensen in de buurt mij niet kunnen horen.
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Mijn kinderen, van een ander - Een adoptacy

Hoofdstuk 2

Afbeelding

Het is wel erg zwaar om een kind op te voeden als je nog nooit is verteld hoe dat moet. Als hij huilt laat ik hem drinken, verschoon ik zijn luier en knuffel ik hem in de hoop dat hij stopt met dat vreselijke gekrijs. Maar ik ben een echt familiemens en ik ga door!
Terwijl ik in bad zit denk ik al na over mijn tweede kindje, dat hopelijk een meisje zal worden. Maar voordat ik nog een baby ga adopteren moet Boas eerst een peuter zijn, heb ik met mezelf afgesproken. Ik ben namelijk maar alleen en ik wil mijn kinderen niet verwaarlozen. En tenslotte heb ik nog zeeën van tijd om kindjes te adopteren!

Afbeelding

De tijd gaat snel, Boas wordt alweer een peuter en is dikke vrienden geworden met een knuffel die ik in de brievenbus vond. 'Maat' roept Boas steeds, dus dat zal zijn naam wel zijn. Elk moment van de dag dat hij alleen is pakt hij zijn knuffel en zingt hij liedjes met hem, praat tegen hem en soms lijkt het wel alsof Boas hem aan het mishandelen is... Maar het blijft schattig om te zien.

Afbeelding

Ik ben net met Boas aan het spelen als ik de bel gaat. Mijn meisje komt eraan! Ik kijk al weken uit naar deze dag, want vandaag is de dag dat ik Tina eindelijk mag vasthouden. Al knuffelend laat ik Tina aan Boas zien.
'Zusje! Zusje!' roept hij steeds en hij steekt zijn armpjes uit.
'Nee Boas,' vertel ik hem, 'je mag Tina vasthouden als je wat groter bent.'
Het zal wel heel erg druk gaan worden nu ik voor twee kinderen moet zorgen, helemaal in mijn eentje. Net als ik Tina stil heb gekregen en ze eindelijk in slaap is gevallen begint Boas te huilen en schreeuwt hij dat hij wil eten. Snel ren ik naar beneden om hem te sussen zodat Tina niet wakker wordt.

Afbeelding

Aan het einde van de dag ben ik helemaal uitgeput. Boas en Tina hebben een groot deel van de dag lopen huilen, schreeuwen en krijsen, of hoe je het dan ook wil noemen. Maar steeds denk ik weer aan mijn droom, een grote familie met allemaal geadopteerde kindjes uit allerlei werelddelen.
Als ik eindelijk de kinderen stil heb gekregen stap ik ook mijn eigen bed in. Het zal een kort nachtje worden, weet ik, want om 2 uur moet ik er weer uit om flesjes melk te geven. Maar ik heb het er voor over, want dit is mijn droom, zo wil ik leven. Met een glimlach val ik al snel in slaap.
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Mijn kinderen, van een ander - Een adoptacy

Hoofdstuk 3

Afbeelding

De momenten dat het stil is in huis kan ik op één hand tellen, maar ik geniet er heel erg van. Op die momenten ga ik even in het gras in de mega tuin liggen, met het zonnetje op mijn gezicht, drink ik een bakje koffie, eet ik een lekkere maaltijd of lees ik een goed boek.
Ook vandaag is er weer zo'n momentje dat Boas en Tina allebei lekker aan het slapen zijn en ik klaarwakker ben. Ik blader door mijn agenda en zie tot mijn schrik dat ik die middag moet werken. Dat is alweer een hele tijd geleden, dat ik in het restaurant ben geweest. Maar steeds krijg ik een paar dagen vrij als ik een kindje adopteer, wat natuurlijk heerlijk is, want die tijd heb ik hard nodig om voor de kinderen te zorgen.
Opeens hoor ik gekrijs van boven komen en ren ik de trap op om te kijken wie er wakker is geworden.

Afbeelding

'Ja, voor overmorgen. Van 12 tot ongeveer 10 uur 's avonds, dan heb ik nog wat extra tijd en dat is wel handig. Oke, bedankt,' eindig ik het gesprek.
'Zo, lieverd,' zeg ik tegen Tina, die ondertussen al een grote peuter is geworden, 'als ik ga werken komt er gezellig iemand oppassen. Het zal vast erg gezellig zijn.'
De oppascentrale is gelukkig niet al te duur, bedenk ik terwijl ik samen met Tina naar beneden loop. Ze vragen 75 Simdollar voor een hele middag.
'Poepbroek, poepbroek!' roept Tina in mijn oor. Ik ruik aan haar en trek de conclusie dat het inderdaad een poepbroek is. Snel verschoon ik haar en ren dan terug naar boven om Boas te halen, die ondertussen ook wakker is geworden en het op een krijsen heeft gezet.

Afbeelding

Die middag zijn Boas en Tina erg lief aan het spelen met hun knuffels. Maar ik moet de kinderen wel een beetje opvoeden en daar hoort ook leren praten en lopen bij. Samen met Tina ga ik op de veranda voor ons huis zitten en begin met een aantal woordjes leren. Tina luistert goed en zegt bijna alle woordjes perfect na.
Na een uurtje vind ik het wel weer genoeg en zet ik haar weer binnen om Boas te leren lopen. Terwijl Boas bijna zelf kan staan en lopen, begint Tina weer te huilen. Boas schrikt en valt achterover en begint ook te huilen. Met de twee kinderen op mijn arm loop ik naar boven om ze in bed te leggen. Boas stopt al snel met huilen en ook Tina houdt op nadat ze een flesje melk heeft gedronken.
'Zo, en nu stil, dan kan mama ook even slapen.'

Afbeelding

Twee dagen later is het zo ver: ik ga weer werken! In mijn oude, vieze werkkleren wacht ik op de toeter van de auto die mij komt ophalen. Nog één keer neem ik afscheid van mijn kindjes en leg ik de oppas nog snel een keer uit hoe hij eten moet verwarmen en wanneer ze gewassen moeten worden.
'Tot vanavond schatjes!' roep ik en dan rijdt de auto weg.
Op mijn werk gaat alles gelukkig goed, collega's vragen hoe het met mijn geadopteerde kindjes is en mijn baas maakt ook nog een aardig praatje.
'Ik hoop niet dat ik je nog teveel vrij moet geven, Milou, want dan kan ik beter iemand anders aannemen.'
Ze eindigt het gesprek zodat ik weer verder kan met koken. Hopelijk meent ze het niet, want ik ben van plan om nog meer kindjes te adopteren...

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie