Hoofdstuk 8
'Wat ben je toch een boefje,' als ik zie dat Rose niet meer wil slapen, maar met Boas wil spelen.
'Boas wil ook wel eens andere dingen doen, Rose, hij is nu met Pansy weg.'
Rose trekt een teleurgesteld gezichtje en wil gaan huilen.
'Rustig, Rose, zullen we een eindje gaan lopen?'
Ik trek haar wat kleren aan, doe haar voetjes in haar schoenen en pak haar handje vast, zodat ze niet kan vallen. We lopen een rondje om het huis heen, daarna is Rose zo moe dat ze gelijk in slaap valt.
Ook Tina groeit als kool, ze is alweer een tiener geworden, net als Boas. Tina is een echte boekenwurm, ze neemt elke dag een paar boeken mee vanuit de bibliotheek op school. Die mag ze namelijk gratis lenen, erg handig!
'Welk boek ben je nu aan het lezen?' vraag ik terwijl ik naast haar op de bank ga zitten.
'Oh, niks bijzonders. Deze moet ik voor Nederlands lezen, maar ik vind hem niet zo leuk.'
Zuchtend klapt ze het boek dicht.
'Mam, komt er nog een kindje?' vraagt ze nieuwsgierig. Inmiddels weten Boas en Tina ook al van mijn legacy.
'Ik denk het wel, Tina, ik denk het wel.'
En inderdaad, na een paar maanden komt ons vierde en laatste kindje, heb ik besloten. Zijn naam is Marc en hij komt, net zoals Rose, uit Afrika.
Lachend hou ik mijn vierde kindje vast. Hij is erg schattig en heeft van die mooie, donkere ogen.
Tina en Boas maken bijna ruzie om wie hem als eerste zijn flesje mag geven, hem mag knuffelen en met hem mag gaan wandelen. Lachend kijk ik toe, maar na een tijdje moet ik toch echt ingrijpen.
'Jongens, rustig. Laat Marc eerst even wennen aan zijn nieuwe omgeving, daarna mogen jullie zoveel voor hem zorgen als jullie willen.'
Even later is het ook tijd voor Rose om op te groeien. We vieren het met een lekkere taart die ik zelf gebakken heb, een paar kaarsjes erop en een aantal toeters en ander feestmateriaal.
'Happy birthday to you! Happy birthday to you!' zingen we in koor.
Met een grote glimlach bekijk ik haar, ook mijn derde kindje is alweer groot.
'Gefeliciteerd, lieverd,' zeg ik en ik geef haar het grootste stuk taart.