Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

53 berichten • Pagina 1 van 3

Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

10G Meijer: Amelie - Hoofdstuk 7!

Welkom bij mijn nieuwe 10 generaties legacy!

Ik heb al een tijdje heel veel zin om een nieuwe legacy te starten, maar ik wil het toch nog net even iets anders doen dan een normale 10G. In dit verhaal staat naast het krijgen van kinderen ook het houden van paarden centraal. Nouja, jullie zullen het wel lezen ^^ Heel veel plezier!

Nina
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: 10G Meijer: Amelie

Welcome, Amelie

Afbeelding

'Goedzo, Blue,' riep ik enthousiast, terwijl ik mijn prachtige merrie een klopje gaf.
Samen waren we al een paar weken aan het trainen voor de wedstrijden komende maanden. Ik wilde graag van mijn hobby mijn beroep maken, namelijk professioneel ruiter worden.
Blue hinnikte en ik merkte dat ze er wel weer genoeg van had. Ik steeg af en leidde haar naar de waterplaats. Zelf was ik ook erg moe, maar zin om naar huis te gaan had ik niet.

Afbeelding

Het was nog aardig druk op de manege, al waren er niet veel die daadwerkelijk aan het rijden waren.
Het leek wel alsof soms de halve buurt hier te vinden was, vooral net voor een belangrijke wedstrijd. Ik woonde hier nu twee maanden en was bijna elke dag hier te vinden, dus ik had al een aardige indruk van mijn buurtgenoten gekregen. Bijna allemaal net zulke dierenliefhebbers als ik.

Afbeelding

Een dier verzorgen was natuurlijk niet alleen maar pret. Blue moest ook geborsteld worden, ze moest hooi en schoon water krijgen en haar hoeven moesten om de zoveel tijd ook gedaan worden. Maar ik had het allemaal over voor haar.
Ik zette de hooivork tegen de muur van mijn kleine huisje, ging op het hek zitten en keek naar Blue. Ik had haar voor mijn 16e verjaardag gekregen, toen ze nog een schattig veulentje was. Ik weet nog wel hoe blij ik was met haar. Elke dag bezocht ik haar op de manege waar ze stond, omdat er in onze tuin geen plaats was.

Afbeelding

Maar ik was niet altijd met paarden bezig. Af en toe plande ik een avondje voor mezelf, zo ook deze avond. De plaatselijke karaokebar was the place to be vanavond. Ik had er nu al zin in, maar er was nog genoeg tijd voor een ritje op Blue.
Ik legde de krant weg en trok mijn rijkleding en laarzen aan.

Afbeelding

Het was voor Blue wel leuk dat ze op de manege stond, zo was ze altijd met andere paarden en er was genoeg ruimte. Ik kreeg ook altijd les met haar, tot op de dag dat ik naar Appaloosa Plains verhuisde, zo'n twee maanden geleden. Nu Blue en ik elkaar goed kenden en aanvoelden, was het tijd om wat wedstrijden te winnen. Maar daar moesten we wel elke dag voor trainen!

Afbeelding

In mijn mooiste outfit en met nieuwe oorbellen in mijn oren verscheen ik bij de karaokebar. Beneden was het niet druk, maar op de eerste verdieping liepen er al meer mensen rond. Ik nam plaats aan de speltafel en speelde een potje Robots vs. Monsters met mijn buurvrouw, Gracie Loveland. Ze was erg gedreven en won bijna alle potjes!
'Voel je je al een beetje thuis?' vroeg ze toen we even later aan de bar zaten, onder het genot van een lekker drankje.
'Ja, de sfeer die hier hangt is erg prettig. Er is hier meer te doen dan in Twinbrook, waar ik met mijn ouders woonde, en de mensen zijn erg open.'

Afbeelding

Na twee maanden kende ik nog lang niet iedereen. Op avonden zoals deze probeerde ik altijd wat nieuwe mensen te leren kennen, wie weet zat de ware er wel tussen.
De man, die zich voorstelde als Gavin Pinkerton, nodigde mij uit voor een potje biljart.
'Als jij uitlegt hoe het moet, doe ik graag mee,' lachte ik naar hem.
Hij legde zijn arm op mijn schouder en vertelde dat hij dat zeker wilde doen. Wat een charmante man!

Afbeelding

Na de avond in de karaokebar zag ik Gavin wel vaker. Hij vond het erg leuk om te kijken naar mijn trainingen en dronk daarna altijd een drankje mee.
'Amelie, ik denk dat ik het je maar eerlijk moet vertellen.'
Stiekem hoopte ik op een liefdesverklaring, want in de afgelopen week was ik hem steeds leuker gaan vinden.
'Ik vlieg morgen naar China en blijf daar 4 maanden bij mijn vriendin. Sorry dat ik het je nu pas vertel, maar ik zal slecht bereikbaar zijn.'
Teleurgesteld nam ik afscheid van hem. Ik zou hem nooit meer zien.

Afbeelding

Nog overdonderd van het slechte nieuws, vertrokken Blue en ik naar onze eerste echte wedstrijd.
'We kunnen het Blue,' fluisterde ik in haar oor. Ik wist dat ze al erg moe was, net zoals ik, maar we konden dit!
Jammer genoeg waren er heel veel paarden beter getraind en uiteindelijk werden we zesde. Met wat prijzengeld en een lintje vertrokken we een paar uur later weer naar huis.

Afbeelding

'I know there`s something in the wake of your smile.
I get a notion from the look in your eyes.
You`ve built a love, but that love falls apart.
Your little piece of heaven turns too dark.'

Zachtjes zong ik mijn favoriete liedje. Om mij heen was er een oase aan stilte. Ik kwam hier graag als ik even wilde nadenken. Of gewoon naar het prachtige uitzicht wilde kijken. Soms leek het alsof je hier in je eentje op de wereld was, zo stil. En als je geluk had, liepen er een paar wilde paarden voorbij, op zoek naar wat eten.
Terwijl ik er niet aan wilde denken, kwam Gavin toch weer op mijn netvlies tevoorschijn. Ik mocht hem gewoon niet leuk vinden, hij had een vriendin en zat nu in China. Maar er knaagde iets aan mij, diep in mijn hart vond ik hem wel interessant.

Afbeelding

In de twee maanden dat ik hier woonde, had ik al een paar buren ontmoet. Naast mij woonde Gracie Loveland, maar tegenover mij woonde iemand die ik nog niet had ontmoet.
Ik belde die avond aan voor een lekker bakje koffie en een toch wel knappe man, die zich voorstelde als Calvin Riffin, liet mij binnen. Ik kan niet zeggen dat het liefde op het eerste gezicht was, maar toen hij vertelde dat hij vrijgezel was maakte mij hart toch wel een sprongetje.
'Dus je woont hier alleen met je twee kinderen, Calvin?' vroeg ik.
Hij lachte en keek naar de kinderen.
'Nee, dit zijn mijn broertje en zusje. Mijn ouders zijn overleden, dus ik moet voor ze zorgen.'
'Oh, sorry,' zei ik geschokt. Dat was wel heftig!

Afbeelding

Maar Calvin zat er niet zo mee. Hij kon het goed met zijn broertje en zusje vinden en probeerde het zo goed mogelijk te doen.
Toen ze allebei in bed lagen, besloten we om een potje tafelvoetbal te spelen. Het voelde alsof ik Calvin al jaren kende, zo gingen we met elkaar om. Hij maakte grapjes, ik lachte erom, hij vroeg over mijn leven, ik vertelde over Blue, hij vertelde over zijn baan, ik vroeg naar zijn familie. Het werd een lange en gezellige avond in Huize Riffin.

Afbeelding

Lachend at ik de volgende middag een schaaltje cornflakes op. Ik dacht terug aan het moment dat Calvin mij een kus op mijn wang had gegeven en mijn lichaam helemaal tintelde. Ik steunde met mijn hoofd op mijn hand en ik wist dat ik het mezelf weer eens verschrikkelijk lastig maakte. Gavin was nog niet eens uit mijn hoofd en ik begon alweer aan een nieuw avontuur. Maar hopelijk voor een wat langere tijd deze keer. Want ook Calvin kreeg ik na één avond al niet meer uit mijn hoofd...

Lees verder...
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: 10G Meijer: Amelie - Hoofdstuk 1!

An old friend

Afbeelding

Trots zette ik die avond mijn allereerste trofee op het tafeltje dat al een tijdje klaar stond. Lachend wreef ik een vlekje weg en keek door het raam naar buiten. Blue had nog geen zin om te slapen en rende vrolijk rond in haar wei.
Mijn telefoon gaf inmiddels al aan dat het 12:00 was en ik besloot dat het een mooie dag was geweest. Samen met Blue eerste worden bij een showspringwedstrijd, wie had dat gedacht!

Afbeelding

Het was rond koffietijd toen ik besloot om nog even bij Calvin langs te gaan. Zijn broertje en zusje zouden wel op school zitten, dus had ik mooi wat tijd alleen met hem.
Maar mijn gelukkige gevoel verdween meteen toen ik zag dat het naamplaatje was verdwenen en er achter het raam een papier hing.
Wij zijn verhuisd stond erop. Het voelde alsof ik een vriend had verloren. Waarom had Calvin niks verteld?

Afbeelding

Teleurgesteld liep ik weer terug naar mijn eigen huisje. Ik schrok op van Blue die naar mij hinnikte. Terwijl ik haar omhelsde, rolden de tranen over mijn wangen.
'Ja Blue, het leven als een mens is niet altijd zo makkelijk. Soms zou ik ook wel een paard willen zijn, volgens mij is jullie leven niet zo moeilijk.'
Blue stapte achteruit en rolde door het gras, alsof ze wilde laten zien dat ze het met mij eens was en elke dag genoot.

Afbeelding

Elke keer als ik een auto voorbij hoorde komen, hoopte ik dat het Calvin was, die kwam zeggen dat hij maar een straat verder was gaan wonen of dat hij spijt had. Maar elke keer was het iemand anders en er stopte niemand voor mijn huis.
'Wat ben je toch weer lekker vies,' mopperde ik terwijl ik Blue borstelde.
Haar prachtige bruine vacht zat onder het stof en de vliegjes vlogen om haar heen. Blue hinnikte, ik wist dat ze het fijn vond om geborsteld te worden.

Afbeelding

Ik sloot de dag af in de sportschool, waar ik even aan niks hoefde te denken en alles eruit kon gooien. Vanuit mijn ooghoeken zag ik opeens een bekend gezicht. Langzaam draaide ik mijn gezicht zijn kant op en toen zag ik het. Rodney Singleton! Rodney was een oud-klasgenoot en we hadden vroeger een tijdje verkering gehad. Inmiddels was hij een stuk knapper geworden en had hij een goede baan in de zaken.

Afbeelding

Ik was eigenlijk niet van plan hem aan te spreken, maar nadat ik een lekkere douche had genomen kwam ik hem tegen in de gang.
'Amelie? Ben jij het?' hoorde ik hem opeens zeggen.
Verlegen staarde ik naar de grond, ik wist meteen niks meer te zeggen.
'Gaat het?' Bezorgd legde Rodney zijn hand op mijn schouder, waar ik nog roder van werd.
'Alles gaat goed, Rodney. Wat leuk om je weer eens te zien. Je... je ziet er goed uit.'
Het was eruit! Lachend keek ik naar zijn stralende ogen. Het voelde weer als vanouds.

Afbeelding

'En nu probeer ik de top te bereiken van de zakenwereld. Een lastige wereld, maar ik ben al aardig bekend overal en dat kan soms echt helpen.'
Met zijn prachtige glimlach keek Rodney mij aan en hij seinde met zijn hoofd naar de andere kant, waar een fotograaf wat foto's stond te maken.
'Tja, ze lopen als hondjes achter mij aan, maar het went. En wat doe jij eigenlijk, als ik vragen mag?'
Ik vertelde Rodney het verhaal over mijn beginnende carrière als ruiter en hij was zo te zien erg onder de indruk.
'Ik wist wel dat je een eigen paard had, maar dat je van je hobby je beroep hebt gemaakt, vind ik knap.'
Opeens omhelsde hij me en vertelde dat hij nu echt moest gaan.
'Maar ik zie je hopelijk snel weer, Amelie.'

Lees verder...
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: 10G Meijer: Amelie - Hoofdstuk 2!

The unexpected kiss

Afbeelding

'Amelie!' hoorde ik Rodney al roepen.
Bijna elke dag maakte ik een ritje met Blue langs het prachtige huis van Rodney, waar hij samen met zijn broer woont. Elke keer hoopte ik hem even te zien, maar hij was een drukke man en was veel onderweg om zaken te doen.
Ik steeg af en omhelsde Rodney. De laatste dagen hadden we veel contact gehad en het voelde alsof we altijd vrienden waren gebleven.
'Blue is echt prachtig,' zei Rodney en hij klopte op haar rug. Met een glimlach keek ik toe. Dat was ze inderdaad.

Afbeelding

Rodney moest helaas weer aan het werk, dus ging ik met Blue verder naar de manege waar we een tussenstop maakten. Terwijl Blue wat hooi at en water dronk, begon ik aan een lekkere maaltijd die een van mijn buurtbewoners had meegenomen.
Vanaf hier had ik uitzicht op het springparcours, waar een aantal dames bezig waren met lastige sprongen. Ooit wilde ik worden zoals zij, met honderden prijzen op zak en een hoge plaats op de wereldranglijst. Maar dat waren dromen, eerst maar eens de plaatselijke wedstrijden winnen!

Afbeelding

We maakten een groot rondje door Appaloosa Plains en kwamen ook bij het prachtige strandje aan de rand van de rivier.
'Prachtig is het hier, Blue. We moeten hier echt vaker komen.'
Ik keek om mij heen of er iemand was, maar het strand was helemaal verlaten. Zelfs aan de andere kant van de rivier was niemand te zien, terwijl het weer toch erg lekker was.
'Kom, we gaan weer terug naar de manege, we hebben straks weer een wedstrijd!'
Terwijl ik mezelf uitlachte omdat ik tegen Blue praatte, stuurde ik haar terug en reden we op het gemakje naar de manege.

Afbeelding

Voordat de wedstrijd begon oefenden we nog een paar sprongen. Het ging steeds beter met Blue, ze wilde zelfs al over de hoge hindernissen heen en de hindernis met het waterbassin erachter ging ook al erg goed!
Ik zag een aantal mensen staan kijken en klappen toen ik samen met Blue over de allerhoogste hindernis heen ging. Ik dacht weer terug aan vanmorgen, toen ik naar die beroemde ruiters zat te kijken. Eigenlijk kwamen Blue en ik al aardig in de buurt, want geen hindernis was te lastig voor ons!

Afbeelding

Het was al laat toen ik eindelijk een bakje cornflakes voor mezelf op tafel zette. Met trots keek ik naar mijn tweede beker die ik had gewonnen. Het was een prachtig exemplaar, dacht ik terwijl ik mijn schaaltje leeg lepelde.
Ik viel meteen in slaap toen ik rond 2 uur mijn bedje in kroop. Het was een lange, maar geweldige dag geweest!

Afbeelding

De volgende dag bracht ik een bezoekje aan de bibliotheek, waar ik mijn ouders een emailtje stuurde dat het allemaal goed ging en dat ik met Blue al twee bekers had gewonnen.
Binnen vijf minuten kreeg ik antwoord. Ze waren erg trots op mij en vertelden dat bij hen alles zijn gangetje ging.
Terwijl ik de computer afsloot, ging mijn telefoon. Rodney stond er op het scherm. Met een grote glimlach nam ik op.

Afbeelding

'Of ik langs wil komen? Natuurlijk!' vertelde ik hem enthousiast.
Rodney had een paar dagen vrij gekregen en wilde die met mij besteden. Snel griste ik al mijn spullen bij elkaar en hield buiten een taxi aan.
Al snel stond ik voor het huis van Rodney en zijn broer, aan de rand van Appaloosa Plains. Rodney deed de deur open en begroette mij.
'Kom binnen, dan laat ik je ons huis zien.'

Afbeelding

Maar verder dan de hal kwamen we die ochtend niet. Opeens draaide Rodney zich om en drukte zijn lippen op de mijne. Nog voordat ik er erg in had, stonden we ons te gedragen als een stelletje pubers.
'Ik vind je leuk, Amelie,' fluisterde hij in mijn oor.
'Ik jou ook,' lachte ik.
Op dat moment was ik de gelukkigste vrouw op aarde. En ik had de mooiste man vast. Wat kon je nog meer wensen?

Lees verder...

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie