Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

34 berichten • Pagina 1 van 2

maike0090
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

10G: Johnsson

Hey hey, welkom bij mijn dagboek!

Ik zie jullie gezichten en gedachten al voor me:

:O Oh nee weer een 10G dagboek?! :O
Ik weet dat er al veel van zijn maar het blijft leuk :flapper
--------------------------------------------------------
Inleiding:
Afbeelding

Tja, daar sta je dan. Voor een klein huis. Bijna geen geld. Geen familie. Geen vrienden. Alleen. Wat moet je dan?
Ik weet, de inleiding is vaag, maar dat maakt het spannend hea 8-)

Hoofdstukken:

-inleiding (daar ben je dus nu :flapper)
-1: aankomst
-2: werk, werk, werk!
-3: solliciteren om te overleven
-4: zoektocht naar de ware (deel 1)
-5: de zoektocht naar de ware (deel 2)

Laatst gewijzigd door maike0090 op ma 06 sep 2010, 19:00, 9 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
maike0090

Re: 10G: Johnsson

Hoofdstuk 1: aankomst
-----------------------------
Afbeelding
'Oké Ann, verman jezelf! Geen tijd om te huilen. Dit is je huis. Hier moet je het mee doen,'
zei ik streng tegen mezelf. Ik voelde nattigheid. Nattigheid in mijn ogen. En ik ging niet huilen! Mijn vader en moeder waren dood. Daar was niets meer aan te doen. Ik stond alleen. In een vreemde stad. Zonder vrienden. Zonder familie. Alleen.

Afbeelding
Ik besloot om naar binnen te gaan. Ik pakte mijn koffers en liep naar het huisje dat duidelijk nog niet af was. Daar had ik ook geen geld voor. Ik had tenminste een bed. Nou ja, waarschijnlijk wel. Dat wist ik niet zeker.

Afbeelding
Toen ik binnen was keek ik het kleine hokje rond. Er stonden drie dingen: een koelkast, een wc en een bed. Alles goedkoop. Alles in dezelfde ruimtje. Jakkes!

Afbeelding
Ik besloot het bed uit te proberen. En het lag niet echt lekker! En peertje aan het plafond gaf een zwak schijnsel. Ik probeerde lekker te gaan liggen maar het schoot niet echt op. lekker liggen was op dit bed blijkbaar onmogelijk! Ik sloot mijn ogen en dacht na...
--------------------------------------------------------------------------------
enjoy, dit was het voor nu ;)

terug naar de inleiding

Laatst gewijzigd door maike0090 op ma 30 aug 2010, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
maike0090

hoofdstuk 2: werk, werk, werk!
------------------------------------
Afbeelding
Ik lag al een tijdje flink na te denken, toen ik opeens een idee kreeg! Ik kon hier helemaal niet zomaar blijven liggen! Genoeg nagedacht voor vandaag, ik moest werk hebben. Anders zou ik verhongeren... Of in ieder geval nooit behang kunnen kopen.

Afbeelding
Ik ging zitten en daarna staan. Het bed protesteerde hevig door een luid gekraak te laten horen. Ik pakte mijn mobieltje uit mijn zak en toetste het nummer in van de plaatselijke taxi.
"Hallo, kan er straks een taxi komen om mij op te pikken?"
"..."
"Zomerheuveldreef 15"
"..."
"Is goed, tot zo!"
Ik legde mijn mobiel weg en wachtte op de taxi

Afbeelding
Na tien minuten hoorde ik een toeter. De taxi was gearriveerd. Ik opende de deur en liep de buitenlucht in. Vanuit mijn ooghoeken zag ik dat het krantmeisje er inmiddels ook was en een krant voor mij had achtergelaten. Als mijn plannetje mislukte, kon ik die ook nog altijd gebruiken…

Afbeelding
“Waar heen?”
“Het grote park.”
“In het centrum?”
“Jep!”
Vanuit de taxi kreeg ik mijn rondleiding. De vrouw vertelde niets maar ik kon wel mooi heel Sunset Valley zien!
‘Wat is het hier toch prachtig,’ dacht ik bij mezelf. In ieder geval veel en veel mooier dan Twinbrook, waar ik woonde toen mijn ouders nog leefden. Ik wilde daar niet blijven. Dan moest ik steeds aan mijn ouders denken. En dat deed pijn.

Afbeelding
De taxichauffeuse zette me af bij de ingang. Ik rende het bruggetje over en keek in het rond. Er waren hier mensen genoeg. Het park was prachtig. Ik kon aan de slag!

Afbeelding
Ik stapte op de eerste sim af die ik zag en begon tegen hem te praten:
“Dag meneer, mijn naam is Annelie, maar zeg maar Ann. Weet u misschien nog werk hier in de buurt?”
“Nee sorry. Trouwens, mijn naam is Hank. Hank Goddard. Ben je nieuw?”
“Jep, en ik zoek werk. Maar als u me niet kan helpen moet ik helaas verder, sorry. Leuk om kennis te maken met u!”
“Oké, dag Ann. Veel succes!”
Ik liep weer verder. Die Hank was aardig!

Afbeelding
Ik vroeg aan iedereen die ik tegen kwam of ze misschien iemand kenden die nog werk voor me had. Misschien bouwde ik zo geen goede reputatie op, maar dat maakte niet uit. Ik moest werk hebben!

Afbeelding
Totdat ik iemand tegenkom die een baan heeft. Pauline Goddard, de vrouw van Hank.
“Ja, ik weet nog wel werk. Bij de schoonheidssalon zoeken ze nog mensen!”
“Oh nou, dat is geweldig! Bedankt!”
“Geen probleem hoor. Graag gedaan. Veel succes!”
“Dankjewel!”

Dit was het voor nu ;)
terug naar de inleiding

Laatst gewijzigd door maike0090 op ma 30 aug 2010, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
maike0090

Fijn dat jullie zo positief zijn!
Erg leuk om te horen. Ik heb net mijn rooster gekregen. Ik ga niet beloven dat ik elke week ga uppen, aangezien de school weer begint enzo... Naja, zo vaak als ik kan natuurlijk! Verder moeten jullie weten dat mijn ouders zijn gescheiden. Dus heb ik op twee plaatsen sims. En bij mijn vader staat dit verhaal, omdat ik daar gewoon de meeste downloads heb enzo. Dus ik zal proberen om in ieder geval elke zondag te uppen. Ik doe gewoon mijn best ;)

:bloemetje
Afbeelding
maike0090

hoofdstuk 3: solliciteren om te overleven.
-------------------------------------

Afbeelding
“Als ik jou was zou ik daar meteen heen gaan. De baan is erg geliefd…”
“Je hebt gelijk! Ik ga meteen een taxi bellen! Super erg bedankt.”
“Laat je het me nog weten of je de baan hebt? Ik woon tegenover het strand.”
“Is goed, zal ik doen.”
Toen hoorde ik de claxon van de taxi. Ik nam afscheid van Pauline en stapte in.

Afbeelding
Blijkbaar kwamen ze taxichauffeurs tekort of was het gewoon puur toeval, want dezelfde taxichauffeuse als vanochtend zat voor het stuur. Ik vertelde haar dat ik naar de schoonheidssalon wilde. Mijn rondleiding ging verder. Ik lette goed op waar we langs kwamen zodat ik zelf de weg ook zou kunnen vinden.

Afbeelding
Eenmaal bij de salon aangekomen keek ik mijn ogen uit.
‘Het is hier prachtig! Zo groot, zo mooi,’ zei ik tegen mezelf. Hier zou ik wel willen werken!

Afbeelding
Eenmaal binnen zag ik vier mensen. Een blonde dame in een roze shirt die aan het opscheppen was tegen een klein jongetje en twee mannen. Ik nam aan dat de man met de schaar in zijn borstzakje de stylist was hier. En dan misschien de man met wie hij stond te praten de tatoëerder. Ik stapte op de mogelijke stylist af.

Afbeelding
“Hallo, mijn naam is Ann Johnsson. Ik zoek werk en ik zag dat hier een vacature was?”
“Dat klopt. Fijn dat er iemand is die stylist wil worden! We hebben dringen iemand nodig. Ik dacht persoonlijk dat iedereen in Sunset Valley die baan wel wilde hebben maar dat valt flink tegen. Heb je al ervaring?”
“Eehm… Als klein kind maakte ik mijn moeder…” Ik moest even slikken bij dat woord. “… Wel eens op. Ze haalde het er nooit meteen af. Dus of het was wel goed, of ze was gewoon beleefd.”
“Haha, nee dus. Nou ja maakt niet uit. Als je het niet goed doet dan ontslaan we je gewoon en zoeken we iemand anders.”

Afbeelding
“Nou dat is geweldig! Wanneer mag ik beginnen?”
“Dinsdag kan je aan de slag.”
Auch, dat viel tegen. Het was zondag. Dat betekende dat ik pas vanaf dinsdag alles kon opknappen enzo…
‘Ach ja, werk is werk,’ stelde ik mezelf gerust. Ik belde een taxi en besloot naar het strand te gaan om nog wat te vissen.

Afbeelding
Natuurlijk had ik weer diezelfde taxichauffeuse. Ik rende het strand op. Er stonden drie huizen tegenover het strand en ik vroeg me af waar Pauline woonde. Nou ja, dat kwam later wel. Ik pakte mijn hengel uit de Steentijd en gooide de dobber in het water.

Afbeelding
Eigenlijk had ik het geduld niet voor vissen, maar ik moest toch iets fatsoenlijks eten. En dat was vis! Ik had in mijn koelkast wat sla, een stuk kaas, wat knakworstjes en een pak melk zien staan. Vis zou mijn eten goed aanvullen.

Afbeelding
Ik ving een kleine ansjovis. Het ding was ongeveer 100 gram en 5 simdollar waard. Niet zo veel dus… Ach ja, vis is vis. En eten is eten. Tevreden gooide ik mijn hengeltje weer uit. Ik zou vandaag tenminste nog niet sterven van de honger.

-----------------------
Dat was het voor vandaag.

-terug naar de inleiding
Afbeelding
Melanie
Aartsschurk Aartsschurk

Je hebt een leuke schrijfstijl. Ik vond dit wel grappig:

"Als je niet goed bent ontslaan we je gewoon weer!"

"Geweldig"

Dat was nog al droog :P.
Afbeelding
Terug!
maike0090

Hoofdstuk 4: Zoektocht naar de ware (deel 1)

Afbeelding
Na een tijdje vissen had ik honger. Ik keek om me heen en zag twee meiden picknicken. Ik liep naar ze toe:
“Hoi, ik ben Ann, mag ik bij jullie komen zitten?”
“Ja hoor,” zei het meisje met het bruine haar, “kom erbij! Het is heerlijk!”

Afbeelding
Het eten was inderdaad lekker, maar omdat de meisjes alleen maar met elkaar praatten vond ik er niet veel aan. Dus toen ik mijn tosti op had besloot ik een taxi te bellen en weer naar huis te gaan. Ik had toch niets beters te doen!

Afbeelding
Eenmaal thuis zag ik dat de zon bijna onder ging en de hemel mooi roze gekleurd was. Ik besloot om het beter te gaan bekijken. Toen ik aan het eind van mijn kavel bij de klif kwam, bleek dat er achter mijn huis beneden nog een strand was! Met prachtige palmbomen en een parelwit strand… Daar moest ik vaker heen. Ik keerde om en ging naar binnen.

Afbeelding
Ik ging nog even nadenken op mijn bed maar ik was zo moe dat ik met kleren en al onder de dekens ging liggen. Al snel viel ik in een droomloze slaap…

Afbeelding
De volgende ochtend pakte ik een bord cornflakes en at het op de wc op… Ik had immers niet veel keus! Omdat geen gootsteen had en niet wilde afwassen in de wc pot zette ik mijn bord zolang maar even op de grond.

Afbeelding
Ik belde een taxi en besloot om naar de sportschool te gaan. Niet omdat ik zo graag een sixpack wilde maar ik moest douchen! En ik zou geen andere openbare gelegenheid weten om te douchen dan de sportschool…

Afbeelding
Ik sprong onder de douche. Door het water verdween mijn krul langzaam uit mijn haren. Nu waren ze ineens een stuk langer! Ik schrobde alles schoon en toen ik zeker wist dat ik lekker rook stapte ik pas onder de douche vandaan.

Afbeelding
Plots kreeg ik een geniale ingeving: in de sportschool waren veel mannen! Misschien liep hier wel een leuke kerel rond… Het enige wat ik hoefde te doen was op een stoel te gaan zitten en te wachten. Net toen ik wilde gaan zitten hoorde ik iemand roepen: “Joeeehoeeee, meisje met de blonde krulleeeeeeeen!”
Dat kon niet anders, het was voor mij bedoeld. Ik draaide me om en zag een dikke vrouw aankomen lopen met kleren die totaal niet bij elkaar pasten.

Afbeelding
De vrouw, die Emma heette, begon gewoon tegen me te praten. Over van alles. Het weer, de sokken van haar opa, de hamster van haar beste vriendin of slecht klevende plakband van het merk Plak&Gemak. Ik deed alsof ik geïnteresseerd was maar stiekem keek ik over haar schouder of er nog mannen waren binnengekomen. Eindelijk zei Emma dat haar eten nog opstond en ging ze weg! Ik besloot een kijkje te nemen op de verdieping hierboven, om te kijken of ik toch nog iemand over het hoofd had gezien.

Afbeelding
Helaas, het lot was me niet erg gunstig gezind. Enkel vrouwen… Ik ging weer naar beneden om te wachten. Te wachten op mijn ware. Met een sixpack, natuurlijk.

-----------------------
That’s it for now ;)

terug naar de inleiding
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie