Deel 5
Hier zit ik dan. 17 jaar, en ik woon nog steeds bij mijn beste vriendin Sterre. Sterre kreeg op haar 15e een dochter, vraag me niet waarom. Sterre's moeder zette Sterre en mij uit huis toen ze hoorde dat ze zwanger was. Dat had ik persoonlijk niet van Sterre's moeder verwacht. We gingen uiteindelijk in een klein huisje met een huiskamer en een slaapkamer wonen. Elke dag kwam een oppas voor Amy (haar dochter). Want wij moesten natuurlijk gewoon naar school. Hoe we dit alles voor elkaar hebben gekregen? Een goede vriendin van Sterre's moeder wilde ons graag helpen. Zonder haar was het écht niet gelukt. En zo zit ik hier nu, 17 jaar. Ik wil graag een eigen huisje, privacy. Dat heb ik bij Sterre niet. Sterre snapt het wel, ookal vindt ze het wel jammer.

De oppas is net weg. Ik ben net uit school. Wat een gedoe altijd! Ik pak Amy op. Ze is nu 2 jaar. Ik denk aan de jongen die ik zag op school. Hij is nieuw in Twinbrook, en ik vind hem super leuk. Ik loop het huis in en ik kom Sterre meteen tegen. Nee hè. Ik hoor het in Keulen al donderen. Sterre kijkt me boos aan en zegt dan: "Hoi..." "Hoi. zeg ik. Wat is er met JOU aan de hand?" "Gewoon een beetje moe. Het is niet niks om een kind van 2 jaar op te voeden. Vooral nu." Ik begrijp haar wel. Ik zet Amy op de grond en Amy loopt een beetje rond.

'S middags, in de stad, kom ik hem tegen. Die jongen. Ik weet zijn naam niet maar hij is super knap vind ik! Ik word helemaal verlegen als ik hem zie. Hij gaat naar binnen in het restaurant. Ik volg hem op een afstandje. Hij zit aan de bar zie ik. Ik heb zoveel zin om erbij te komen zitten! Ik denk even na, en loop dan recht op de bar af en ik ga naast hem zitten. Ik zie in mijn ooghoeken dat hij naar mij gluurt. Ik kijk snel de andere kant op. Ik bestel een cola. "Hoi, ik ben Dave." zegt hij ineens. Ik schrik er een beetje van. Hij zegt iets tegen me! "Ik ben Kay." stamel ik. Dat klonk natuurlijk weer eens hartstikke dom.

Ik bloos. Hij is zo leuk. "Jij zit bij mij op school, toch?" zegt Dave. "Ja, dat klopt." We kletsen een beetje en 's avonds ga ik weer naar huis. Ik kan niet slapen. Morgen fietsen we samen naar school. We kunnen het goed met elkaar vinden. Ik lig nog een beetje na te denken en dan val ik gelukkig in slaap.
Ik word wakker van Amy's gehuil. Ik zucht eens diep. Ik stap mijn bed uit en pak Amy op. Ik zet haar op de grond neer en geef haar een flesje. Sterre zou dit eigenlijk moeten doen... Ik wind me ineens heel erg op over Sterre. Mij alles zeker een beetje laten doen. Nou als Amy huilt blijf ik gewoon in bed liggen. Dan mag zij het een keertje doen. Ik hoor een piep geluidje. Het is Sterre's telefoon. Sterre ligt nog in bed en ze zal het vast fijn vinden als ik haar vertel dat ze een sms'je heeft gekregen. Ik pak haar telefoon en ik kijk op het schermpje. 'Nee sorry, ik fiets al met Kay mee. Die woont toch bij je?' Afzender: Dave. Ze kent Dave? Ja zeg! Zo maak ik echt geen een kans! Dit gaat nog moeilijk worden. Ik wil geen oorlog met mijn beste vriendin!

Ik kijk op de klok en het is kwart voor 7. Tijd om te gaan! We ontmoeten elkaar in het park. Dave was er al. Voordat we vertrekken kijken we elkaar aan en ineens weet ik het: Ik ben verliefd. We vertrekken. We kletsen gezellig bij en op school gaan we allebei onze eigen kant op.
Wordt vervolgd