Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

77 berichten • Pagina 3 van 4

Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Agrariër ~ Hoofdstuk 4 ~ 11/11

~ Hoofdstuk 5

Afbeelding

Ik had goed geslapen. Toen ik naar beneden liep zag ik moeder. Ik ging natuurlijk meteen naar haar toe, want ik had de uitslag gekregen van de beroepentest. Er staan alleen verschillende beroepen bovenaan. Dus ik weet niet welke ik moet kiezen.

Afbeelding

'Goedemorgen moeder. Ik heb de uitslag gekregen van de beroepentest. Er stonden alleen verschillende beroepen bovenaan en ik weet echt niet welke ik moet kiezen. De beroepen die bovenaan stonden waren Timmerman, Banketbakker, Ober en Bouwvakker. Maar welke zal ik kiezen?' Moeder gaf een glimlach: 'Dat kan ik niet zeggen, jij weet dat het beste.' Op dat moment kwam Stefan met een blij gezicht de trap af lopen. 'Waarom ben je zo blij?', vroeg ik aan hem. 'Sarah komt vanmiddag hier naartoe.'

Afbeelding

Natuurlijk wilde ik meteen een vriendelijk gesprek houden met Stefan. 'Wat gaan jullie vandaag doen?', vroeg ik aan Stefan. 'Ik heb nog geen idee, gewoon een beetje chillen en kletsen, niks bijzonders.' 'Ze lijkt me een aardig meisje, dus blijf aardig en geef haar altijd gelijk.'

Stefan de Boer

Afbeelding

Ik ben dit keer totaal niet zenuwachtig. Sarah is een leuke, aparte meid. We zijn gewoon goede vrienden, maar dat ziet Jack niet. Daarom dat het een goed idee is om haar voor te stellen aan mama en Jack. Daar komt ze al aan.

Afbeelding

'Heey Stefan, hoe is het?' 'Goed om je te zien Sarah, met mij gaat het goed!'

Afbeelding

En daar zaten we, op het bankje. Een groot geluk van Sarah, er is nooit een stomme stilte. Want ze is erg goed in praten. Dat vind ik persoonlijk niet zo erg. 'Ik zal je even voorstellen aan mijn mama en Jack. Ze zullen vast blij zijn om je te ontmoeten.'

Afbeelding

'Dit is Sarah, ze is het meisje dat ik ken via het internet.' 'Leuk om je te ontmoeten, mijn naam is Janine.' 'Leuk om u te ontmoeten mevrouw. En als ik het goed heb ben jij Jack. De persoon die dacht dat ik een Paul was.' En ik begon te lachen. 'Zal ik mijn informatie over de sterren laten zien?', vroeg ik aan Sarah. Jack begon te lachen: 'Slechte manier om haar mee naar boven te krijgen broertje.' Ik werd meteen rood, maar Sarah snapte dat ik het niet op die manier van Jack bedoelde.

Afbeelding

'Je hebt een leuk gezin Stefan. Ik zou graag willen dat ik dat kon zeggen.' 'Ooh, jammer om dat te horen. Maar dit is dus de informatie die ik gevonden heb over de sterren.' Sarah keek alles goed door: 'Ziet er goed uit Stefan! Zelf hou ik meer van ruimtestenen, maar sterren zijn erg mooi om te zien.'

Afbeelding

We hadden een leuke dag gehad. Maar helaas moest Sarah weer naar huis. 'Kan je echt niet nog even blijven? Ik kan wel aan mama vragen of je kan blijven eten. Ze kookt toch altijd voor veel te veel personen. We gebruiken al haar eten als kunstmest.'

Afbeelding

'Ik wil ook graag blijven, maar dat kan echt niet. Mijn vader haalt me zo op. Hij is niet de makkelijkste. Dus ik kan maar beter zo klaar staan.' Toen hoorde we een auto. 'Daar is hij al, als je slim bent geef je hem even een hand.' Dus ik liep naar Sarah's vader toe: 'Mijn naam is Stefan, leuk om u te ontmoeten.' Toen bleef het stil: 'Pap, zeg even je naam', zei Sarah tegen haar vader.

Afbeelding

'Mijn naam is Frits Vos, leuk om je te ontmoeten Stefan de Boer.'
Writes Note
Ik probeer het verhaal een beetje leuk te houden. Hopelijk zorgt dit voor de nodige vragen. Ik kan helaas nog geen poll maken. Dus dan maar even stemmen over het beroep van Jack.

Welk beroep gaat Jack uitvoeren?
Timmerman, Banketbakker, Ober of Bouwvakker

Laat je 'stem' gewoon achter in je reactie
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Agrariër ~ Hoofdstuk 5 ~ 17/11

Bedankt voor de reacties iedereen!
~ Hoofdstuk 6

Afbeelding

Een kopje koffie heb ik wel verdiend. We zitten namelijk al anderhalf uur in een vergadering over de bestemmingsplannen van de stad. Soms is het gewoon best lastig om in het bestuur van de gemeente te zitten. Maarja, het verdient goed en je hoeft bijna niks te doen. Dus ik heb niks te zuren.

Afbeelding

'Fijn dat je koffie voor iedereen hebt meegenomen', zegt Helga sarcastisch. Ik had misschien wel koffie mee kunnen nemen voor de rest. Achja, daar ben ik nu te laat voor.

Afbeelding

'Zoals jullie weten zijn we al een tijd bezig met een nieuw bestemmingsplan voor de stad. Want gek genoeg willen mensen niet meer in een woestijn omgeving wonen. Gelukkig hebben we iemand gevonden die een groot deel van het nieuwe bestemmingsplan gaat financieren', begint Helga te vertellen. 'We zijn daarom ook erg blij dat hij tijd had om aan deze vergaderingen te kunnen deelnemen. Helaas is mijnheer te laat voor de vergadering.'

Afbeelding

'Daar komt mijnheer binnenlopen. Ik wil jullie graag voorstellen aan de heer Frits Vos.' Frits? Wat doet hij nu hier? Hij mag er dan wel voor zorgen dat ik mijn geld krijg van Janine, maar er klopt gewoon iets niet met die man. 'Zoals jullie weten bezit de heer Vos al een groot gedeelte van de stad.'

Afbeelding

'Het is een eer om hier te mogen zijn. En jullie kunnen mij gewoon met je aanspreken hoor. Ik ben een normaal persoon met iets te veel geld.' 'Mag ik je vragen wat JE hier komt doen?', vraag ik aan Frits. Want nu snap ik er even niks meer van. 'Dat mag je wel weten Ingrid. Zoals je weet heb ik laatst al contact met je opgenomen. Jij wilt graag je geld en ik wil weer wat anders, maar daar heb ik je hulp bij nodig.'

Afbeelding

'Ik ben namelijk van plan om een groot hotel te gaan bouwen in de stad. Hiermee proberen we langzamerhand meer toeristen te lokken. Er is alleen een groot probleem, je schoonzus Janine weigert om haar boerderij te verkopen! We zijn er al honderd keer langs geweest, maar ze wil niet weg!' 'Maar wat kan ik hier aandoen? Mijn schoonzus is gewoon zo koppig als een ezel. En ze heeft een hekel aan mij. Ik krijg haar echt niet omgepraat.' Frits kreeg een lach om zijn gezicht.

'Praten heeft geen zin, maar ik heb al een ander idee verzonnen wat wel gaat helpen.'

Jack de Boer

Afbeelding

Uiteindelijk wist ik gewoon welke baan het beste bij mij paste, ober! Er was alleen een probleem, is had totaal geen ervaring. Dus ik ging elke horecagelegenheid af, niemand wilde mij hebben. Ik ben te oud en heb geen ervaring. En helaas bleef er nog maar een eventuele werkplek over, je raadt het al, McSims.

Afbeelding

Ik had mijn sollicitatiegesprek gewoon in het restaurant, samen met de bedrijfsleider. Naast me zat een wat oudere vrouw, die gek genoeg niet ergens anders wilde gaan zitten.

Afbeelding

'Mevrouw, zou u het erg vinden om ergens anders te gaan zitten? Ik ben namelijk bezig met een heel belangrijk sollicitatiegesprek', zei de bedrijfsleider erg geïrriteerd. De vrouw begon heel hard te lachen: 'Dit is McSims, jullie nemen toch iedereen aan!' Dit vond ik natuurlijk erg fijn om te horen.

Afbeelding

'Wees gerust jongeman, niemand wil hier werken. Het is een en al stress en je krijgt totaal geen respect. Waarom wil je in godsnaam hier werken? En ik legde de vrouw uit dat niemand mij wilde hebben in de bediening en dit mijn laatste optie was. 'Dat is wel erg zielig, maar je moet op een of andere manier toch geld verdienen.'

Afbeelding

'Maar vind u het goed als ik u naar buiten begeleid? Zodat ik mijn sollicitatiegesprek zonder onderbrekingen kan afronden? Dat zou namelijk erg fijn zijn.' 'Omdat je het zo aardig vraagt jongeman. Daar kunnen sommige nog een voorbeeld aan nemen.' En ze keek erg boos naar de bedrijfsleider.

Afbeelding

'Wat heb ik een hekel aan die vrouw. Ze komt hier elke week samen met haar kleindochter. Maar ze heeft gelijk en ik ben wanhopig. Je bent aangenomen.'

Afbeelding

'Dit ging wel erg makkelijk!'
Writes Note
Dit is misschien niet het beroep 'ober' wat iedereen in gedachte had. Maar ik vond het zelf erg leuk verzonnen :P
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Agrariër ~ Hoofdstuk 6 ~ 24/11

Sorry dat het zolang duurde, heb ik de kerstvakantie minder vrije tijd dan dat ik dacht :sweatdrop
~ Hoofdstuk 7

Afbeelding

Ik moet toegeven, zo moeilijk is het werk bij McSims niet. Het enige wat ik moet doen is een bestelling opnemen en de klanten hun eten geven, niks moeilijks aan. Ik heb ook geluk met mijn collega's. Zo heb je Billy Muller, die gast naast me, denk dat die erg stoer is, maar dat is hij eigenlijk niet, heel erg komisch. 'Jack, ga even bij Yvonne mayo halen, deze zwangere vrouw heeft het 'dringend' nodig.

Afbeelding

En dan heb je nog Yvonne Laurens, zij is echt geweldig. Dit meen ik, ik kan het echt goed met haar vinden. Zij beheert onze voorraden, een soort van kokkin zou je kunnen zeggen. Yvonne geeft altijd wijze raad, maar ze is tegelijkertijd hilarisch. Het is dat ze een stuk ouder is, want anders had ik haar nog leuker gevonden. 'Yvonne, ik heb mayo nodig. Die ligt toch gewoon in de koeling?'

Afbeelding

'Ja Jack, die ligt gewoon in de koeling. En hoe gaat het met je moeder?', vroeg Yvonne aan me. Ik had aan haar vertelt dat moeder de laatste tijd erg moe is. Alsof ze telkens slechter slaapt. 'Hetzelfde, maar ze wil niet naar de dokter. Ze is gewoon te eigenwijs om naar de dokter te gaan.'

Afbeelding

'Zo te zien moet je snel mayo bij gaan halen, want dit is echt de laatste.' 'Wees niet bang Jack, in de kelder ligt nog genoeg mayo.

Afbeelding

'Billy, hier is je mayo.' 'Vergeet die mayo maar, mevrouw met een kind in haar buik vond het te lang duren. Tijd is kostbaar zegt ze, zeker voor haar. Wat zijn zwangere vrouwen toch irritant.' Ik weet nog wel toen moeder zwanger was van Stefan, toen was ze ook niet de leukste. 'Ik praat wel even met haar.'

Afbeelding

'Sorry mevrouw, volgende keer zullen we uw mayo eerder geven.' En toen draaide ze haar hoofd om en ik wist gelijk dat dit inderdaad een enorm irritante vrouw was: 'Tijd is kostbaar ventje, ik ben zwanger en voor zwangere vrouwen moet je goed zorgen. Of heb je dat soms niet geleerd ventje? Waarom bestaan er geen keurige jongemannen?' Ze stond op en liep verder door de zaak.

Afbeelding

Billy begon heel hard te lachen. 'Wat was dat voor een mevrouw, ik hoorde haar zelfs in de keuken!' Yvonne had de mevrouw ook gehoord en kon het niet laten om de keuken toch even te verlaten.

Afbeelding

'Ze spoort echt niet! Ze deed net of die mayo haar redmiddel was en ik het te laat naar haar bracht.' 'Zwangere vrouwen hebben gewoon teveel hormonen, gewoon negeren zou ik zeggen. Maar we moeten het wel zien goed te maken, anders krijgen we problemen met de bedrijfsleider, zei Yvonne.

Afbeelding

'Laat mij dit maar oplossen. Met mijn charme kan ik elke vrouw overhalen, dus zeker een vrouw met extra veel hormonen', dit zei Billy dus extra stoer.

Afbeelding

Helaas was die stoere praat er snel vanaf toen de vrouw snel naar buiten rende.

Afbeelding

En zo te merken staat er nu iemand achter mij. Ik heb zo'n gevoel dat ik een klein probleempje heb. Maar het slaapprobleem van moeder blijft het ergste, maar waarom is ze altijd zo moe?

Janine de Boer

Afbeelding

Zie ik er nog steeds goed uit? Tuurlijk zie ik er goed uit. Voor een oudere vrouw mag ik totaal niet klagen. Ik moet wel iets doen aan die wallen onder mijn ogen. Ik zou zo graag willen dat ik meer kon slapen, maar dat kan echt niet. Ik moet dit doen, ik heb dit nodig. Nu maar hopen dat Jack en Stefan ophouden met hun zorgzaamheid. 'Dames en heren, jullie kunnen weer gaan zitten' Zo te horen is het nu mijn beurt.

Afbeelding

'Dames en heren, bedankt voor uw geduld. Wij hopen dat u een fijne avond heeft gehad. Maar hier is ze eindelijk, waar jullie allemaal hebben gewacht!

Afbeelding

'De zangeres die is opgestaan uit haar graf'
Writes Note
Weer een raadsel, sorry, ik kon het niet laten. Janine is dus een 'zangeres die is opgestaan uit haar graf'. Wat zal ik hier toch mee bedoelen? 8-)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie