Dat is raar. Ik heb zelf de mastercontroller ook, maar daar gebeurd dat in ieder geval niet. Je hebt toch wel de versie gepakt die hoort bij de laatste patchversie en ook de bijpassende mastercontroller cheats mod?
Voor zover je het nog niet had gedaan, zou ik nu je hele save maar eens backuppen voor het geval dat en het dan gewoon eens proberen of het werkt. Turquise balkjes of niet. Dus gewoon op een Sim klikken, dan Nraas, en dan de rest van de beschrijving hierboven. Het maakt het misschien wel wat lastig omdat de mod zelf in het Nederlands staat, en de beschrijving hierboven in het Engels (en er staan soms nogal vreemde termen in de mod), maar met een beetje proberen kom je er wel uit. Zodoende save je niet en voer je het opnieuw uit, maar dan in één keer goed.
Als het allemaal dan nog niet werkt, bestaat er nog wel een methode zonder Twallan's mods, maar daar reset je volgens mij meer mee dan alleen je levenslange beloningen. Maar probeer het eerst maar gewoon met de mastercontroller. Die is veiliger en betrouwbaarder.