Dag 98
Evan zit in de les, maar kan zijn ogen niet open houden.
Maar hij krijgt het toch voor elkaar om even wat aantekeningen te maken.
Evan is niet de enige die moe is, Derek is er ook!
Na een lange les gaat iedereen weer naar huis.
Evan loopt extra dicht bij Derek en ziet een briefje uit zijn achterzak steken.
Stiekem trekt hij het eruit.
Evan is gewoon een echte ninjaaah (ssst!)
Als Derek de keuken in loopt, vouwt hij het briefje open. Er staat een adres op. Ging de mail hier over?
Hij zoekt het adres om op SimoogleMaps en ziet dat het een of andere winkel is.
Hij aarzelt geen moment en gaat er naar toe.
Dag 99
De winkel blijkt een stripboekwinkel te zijn.
Hij loopt naar de kassa en maakt een praatje om achter wat informatie te komen, maar zonder reslutaat.
Alles wat hij te horen krijgt is een lang en saai verhaal over Lamaman. Als de man eindelijk is uitgepraat, verkent hij de winkel.
Hij vindt een deur die op slot zit. In eerste instantie dacht hij dat het de personeelsruimte was, maar dan hoort hij een plof. Hij herkent het geluid als iemand die op de grond valt. Zal het Emilly zijn?
Dag 100
“Wat?! Ben je een beetje kierewiet of zo? Ik bewaar geen vrouwen in mijn magazijn,” zegt de eigenaar van de stripboekwinkel.
“Oh, ja? Bewijs het dan! Waarom geef je me niet gewoon de sleutel?!” Evan wordt steeds bozer en kan zich bijna niet meer beheersen.
“Dacht je nou echt dat ik jou zomaar de sleutel ga geven? Pech gehad!”
“Geef op! Geef op! Geef hem hier, nu! Ik ga Emilly’s tijd hier niet aan verspillen. Als je die sleutel niet geeft dan... dan... GEEF HIER!!” Evan brulde de hele zaak bij elkaar en de eigenaar werd nu toch wel een beetje bang.
“Rustig, astjeblieft, doe me geen pijn. Hier heb je die stomme sleutel. Maar schiet op, ik wilde de winkel een half uur geleden al sluiten.”
Zonder nog een woord aan de man vuil te maken rende Evan naar de deur achterin de winkel en maakte hem open.
Binnen het kleine kamertje was een trap. Maar wat is er onderaan die trap?
Dag 101
Wat zag Evan toen hij de trap in de stripboekwinkel af ging?
“Emilly!” schrikt Evan.
Blijkbaar leeft Emilly nog, want ze reageert op de stem van Evan en opent haar ogen.
“Evan?” zegt Emilly verbaasd terwijl ze omhoog krabbelt.
Evan pakt haar hand en trekt zich naar zich toe.
Beide kunnen geen woord uitbrengen, ze zijn zo blij elkaar weer te zien!

"We gaan naar huis," zegt Evan. Hij belt de politie en ze vertrekken.
Emilly is enorm moe en Evan begeleidt haar naar boven. Als ze veilig op bed ligt loopt hij weer naar beneden en praat met de agente.
“We zijn direct naar Derek gegaan toen je belde. Hij is gearresteerd. Uw vrouw kan bevestigen dat hij het was toch?” Evan knikt en de agente vertelt verder “De eigenaar van de winkel is ook opgepakt. Hij is medeplichtig. Hij en Derek waren vrienden en Derek heeft hem via mail overtuigd om zijn kelder te gebruiken, bewijs genoeg dus. Die twee zitten voorlopig nog wel vast.”
Na afscheid van de agente te hebben genomen, gaat Evan weer opgelucht naar boven. Emilly licht tevreden op hem te wachten op hun bed.
Tot diep in de nacht praten ze samen, maar genieten vooral van elkaar.
En vallen daarna in elkaars armen in slaap.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust. Ik heb niet alle informatie die ik in mijn hoofd had bij de screens gezet, want dan werd het erg lang.
Vanaf nu zal het heel veel studeren worden, want Emilly heeft wat gemist