Hoofdstuk 3
Vroeg in de ochtend stond Katy met pijn aan haar hoofd op. Ze dacht nog steeds na hoe ze de kleine ruzie met Hugo moest oplossen. Het bleef maar in haar hoofd rondspoken.
“Hoe, hoe moet ik dit nou doen?”, zat ze te denken. Ze was al moe als ze aan het idee dacht dat ze het goed moest maken met Hugo. En op dat moment kreeg ze een topidee maar het moest allemaal op de set bij haar werk gebeuren. Ze zette snel het hele plan in haar hoofd in elkaar en ze kleedde zich om en ging ontbijten.
En al snel daarna hoorde ze haar carpool, ze liep naar de auto en ze zag dat hoor vroege schoolvriendin Harmony Atkins in de auto zat. Ze stapte in de auto en vroeg meteen aan haar:“Kan je me helpen?” Ze antwoorde:“Katy ben jij dat?, en ja ik kan je vast helpen.” “Oké, ik heb een soort van relatieprobleem”, zei Katy. “Dat klinkt niet goed, en trouwens wat ik voor je doen?”,reageerde ze. “Nou, ik vroeg me af of… eh… jij… tsja…”, stamelde Katy. “Of ik wat?”,zei Harmony. “Of jij mij en mijn collega Hugo aan kan prijzen bij de baas zodat ik met hem de set op kan, oké?” “Zal ik regelen!”, reageerde ze. Toen zei Katy: “Echt super bedankt!!” En ze ging naar haar werk.
Na een tijdje liep Katy snel het gebouw waar ze werkt uit, en belde Harmony op. Ze zei: “Ja Harmony, je kan beginnen met ons plan!” “Oké en veel succes met Hugo op de set!” En ze hing op.
Katy liep het gebouw weer binnen en zag Harmony naar mijn baas toelopen en met haar vrouwelijke charmes lukte het haar ook nog. Ik moest in mezelf lachen om wat ze allemaal zei.
“De kleding staat echt goed bij deze setachtergrond wist u dat al, en o ja die bril past echt goed bij de kleur lampen en wat een prachtige merkkleding!” En het ging zo maar door. En een na ongeveer één uur werd ik de set opgeroepen met… HUGO!!!
Hugo en ik stonden al klaar voor de balkonscène, ik zag aan Hugo’s gezicht dat hij eigenlijk dolenthousiast was. Maar dat toonde hij niet. “3…2…1…START!!”, riep de regisseur. “O Hugo ik hou zoveel van je, maar onze liefde is… is… verboden!”
“Sssst, maak je geen zorgen onze ouders hoeven hier niks van te weten, want ook al komen we uit twee verschillende werelden niemand kan onze liefde tegenhouden!”, zei hij. “Dat klopt, wij zullen voor altijd trouw aan elkaar zijn, lieve… lieve Romeo ik hou zo veel van je.”, zei ik. En toen kwam de langverwachte, alleen jammer genoeg geacteerde zoen. En toen… SMAK! Wat een zalig moment die zoen op de set, ik zal deze zoen echt nooit meer vergeten. We liepen allebei de set af en we praatten nog wat met elkaar.
Maar ik merkte al snel dat Hugo me niet alleen on-set wilde zoenen. Hij vroeg namelijk aan mij: “Zullen we een leuke foto maken?, en trouwens ik heb mijn mobieltje niet mij dus kan jij dat doen?” “Sure”, antwoordde ik. Ik pakte mijn mobieltje en zette de camera aan we omhelsde elkaar, en voor mij totaal onverwacht pakt hij me vast en begint hij met me te zoenen. Snel drukte ik op de knop en ik had de foto gemaakt. Hij stapte naar achter en keek me met zijn prachtige en glinsterende ogen aan. Hij vroeg aan mij: “Zullen we bij die fontein daar naar de zonsondergang kijken?” Ik antwoordde: “Natuurlijk!!”
We liepen naar de fontein toe en gingen op de rand zitten en we keken naar de zonsondergang. “Prachtig, vind je niet?”, zei ik. “Ja inderdaad net zo prachtig als jij bent, zonnestraal”, zei hij. Ik begon langzaam te blozen. Hij stond op en pakte mijn hand vast we liepen rond de fontein en hij streelde mijn wang, ik omhelsde hem. En op dat moment vroeg hij aan mij: “Katy, wil jij mijn vriendin zijn?” Ik zei stamelend maar ook overtuigend: “Ja, heel graag zelfs!” En we zoenden elkaar bij een prachtige zonsondergang. We zoenden elkaar nog gedag en we gingen allebei naar huis. Eenmaal bij huis aangekomen keek ik in de brievenbus en wat zat daarin…
Een elixer!! Ik keek naar het briefje dat er aangeplakt zat ik pakte het briefje en opende het. Er stond: “Hey, hopelijk zal je met dit slaapelixer veel plezier beleven! Met de allervriendelijkste groet je goede vriend Dave. PS: Gooi het elixer naar een gehaat persoon, haha!” Het elixer was dus van mijn goede vriend Dave hem heb ik al lang niet meer gezien. Ik begon al gelijk na te denken over naar wie ik het elixer zou gooien: “Hmm… misschien naar mijn naamgenoot Katy Perry, met haar afschuwelijke accessoirespakket dat kleine kinderen afschrikt, nee doe ik toch maar niet ze heeft er hard voor gewerkt, haha soort van!” In ieder geval niks kon deze dag nog stuk maken behalve dan…
REKENINGEN!!! “Of course, op de beste dag van mijn leven moet er ook wel een spelbreker zijn, nou ja.” Ik betaalde de rekeningen en stopte ze weer terug in de brievenbus. En eigenlijk zonder na te denken begon ik in mijn hoofd na te rekenen hoeveel geld ik nou nog over heb. “843 maal acht… delen door 3,4… plus 50… keer 0,225……… NOG MAAR 457,54 SIMOLEONS! DAT IK NIKS!!!” Geschrokken rekende ik het nog een keer uit maar het was echt zo. Ik liep geschokt naar binnen en begon te denken over hoe ik meer geld zou krijgen. Ze herinnerde zich dat ze een boek had gekregen van haar werk, met de tekst: “Lees dit boek, en maak kans om gepromoveerd te worden.”
Ik liep naar de boekenkast pakte het boek eruit en begon meteen te lezen, het was al laat in de avond maar dit moest en zal ik voor morgen uitlezen. Want ik wil natuurlijk kans maken op die promotie. Ik was op 3/4 van het boek en ik viel in slaap… Een paar uur later werd ik geschrokken wakker ik keek op de klok die aan de wand hing. “Drie voor half drie gelukkig valt nog mee”, zei ik. Ik las het boek snel uit, en stopte het terug in de boekenkast. Ik at snel nog een bakje met yoghurt. En ik ging onder de douche deed mijn haar uit de staart en ik ging naar bed toe.
En zoals elke keer weer eindigde er alweer een dag in Lucky Palms, en voor Katy één van de beste dagen van haar hele leven. Deze dag zal ze in haar hele leven nog herinneren. Ze dacht nog aan de kus met Hugo wat geweldig was die toch en wat kan hij lekker zoenen. Ik hoopte op een geweldige droom waar Hugo en ik het er van namen en met elkaar zoenden. En ik viel met een superverliefd gevoel en met vlinders in mijn buik in slaap.