Ik kreeg ineens een idee voor een nieuw dagboek, dus hier is de proloog en als het je leuk lijkt laat dan dan weten.

Hi, mijn naam is Blue Berry en ik hoor je nu al denken; Dat is wel een rare naam.. Nou daar zit een heel verhaal achter.
Ik kom niet uit dezelfde tijd als jullie, maar 1000 jaar vooruit en in die 1000 jaar is veel veranderd. Mensen die gewoon een blanke of donkere huid hadden zijn grootendeels vermoord. Alleen mensen met een gekleurde huid zoals blauw, rood of groen waren nog toegestaan. Iedereen die nog een blane of donkere huid had werd afgesloten van de rest van de wereld, gelukkig is dat nu al minder. Wij "abnormale" mensen mogen niet naar dezelfde school, winkel, bieb, park.. etc etc.. Wat al helemaal niet denkbaar is dat twee blanke mensen kinderen krijgen.. Alle kinderen die geen kleur hebben worden keihard vermoord. Tenzij je ouders veel geld hebben, zodat ze alles voor je kunnen betalen, of je ouders zorgden voor entertaiment.
Als blanke moeten je ouders je haar genetisch laten veranderen in een opvallende kleur en je moet zoveel mogelijk de kleur van je haar in je kleding en in je huis terug laten komen.

Aangezien mijn ouders allebei acrobaat waren, werd mijn toekomst al snel bepaalt en zou ik hetzelfde pad volgen, alleen dan blijf ik in leven. NOOIT van mijn leven zou ik kinderen nemen in deze wereld. Sinds de dood van mijn ouders moest ik gelijk ook optreden, geen begrafenis en geen tijd om te rouwen. En mocht je het je afvragen, ze zijn niet begraven ze zijn gewoon bij de vuilnisbelt gedumpt.
Tsja verder valt er niet veel te vertellen, ik heb maar twee echte vrienden en een paard.

Als ik niet aan het trainen ben, ben ik aan het jagen. Voor de "normale" mensen is het eten gewoon betaalbaar, maar voor ons niet. Het is zo duur dat ik gewoon mijn leven waag en ga jagen. Het liefst doe ik dat niet alleen, maar met mijn paard die ik al heb sinds ik 5 ben.

Dat is mijn paard, Black. Haha nu ik er over nadenk is het best grappig hoe hij aan zijn naam komt. Toen ik hem kreeg was hij echt gitzwart en ik trok aan mijn vaders mouw en riep dolblij; Black,Black hij heet Black. Als ik Black niet had om voor te zorgen had ik allang al zelfmoord gepleegd, maar ik weet dat als ik dat doe hij binnen 3dagen bij de slager ligt en dat nooit.
Als je dit zo hoort klinkt het allemaal best rebels maar dat is niks vergeleken met één van mijn vrienden Mike.

Mike heeft al vaak genoeg gezegd dat hij meer wil zijn dan vrienden, niet dat ik niet wil maar het kan gewoon niet. We zaten een keer bij de achter deur naar buiten te kijken en hij probeerde me te zoenen;"Nee" fluisterde ik. Met zachte druk duwde ik hem van me af. "Maar luister als we nu is met z'n tweeën een opstand beginnen.." zijn stem klonk zo vast beraden, waarom heb ik dat nooit?
Een opstand zie je het voor je? Ik zou eigenlijk niet eens met hem mogen praten, en hij denkt dat alle Blanke een opstand gaan beginnen? Hij heeft vaak kritiek op het systeem hier, tuurlijk is het allemaal niet eerlijk enzo maar hij moet op zijn woorden letten anders loopt hij groot gevaar..

En dan hebben we Jayson nog, hij is groen. Hij mag dan wel normaal zijn, zelfs hij haat het systeem hier. Hij had een donker zusje, pas 3dagen oud en zodra de autoriteiten erachter kwamen dat ze geen kleur had en haar ouders niet rijk of beroemd waren werd ze vermoord. Vanaf toen knapte er iets bij Jayson, hij kreeg tranen in zijn ogen toen hij zei dat hij het zat is met alles. Maar ik weet zeker dat hij nooit mee zou doen met een opstand, daar is hij veel te zwak en lief voor. Hij komt me vaak wat brood of vlees brengen in de winter omdat er dan heel weinig wild rondloopt in het bos.
Mijn relatie met hem is apart, het ene moment zijn we heel close maar dan ineens doen we weer afstandig tegen elkaar echt raar dat.. Die foto was trouwens van een keer dat we samen uit gingen en ik een beetje teveel gedronken had, voor zo ver ik weet is er die avond niks gebeurd maar hij werd de volgende ochtend wel wakker naast mij in bed.
Nouja dit is niet echt een proloog maar gewoon een heel hoofdstuk denk ik zomaar

Uhm.. tsja laat een reactie over of het door moet gaan..
xx
p.s

Laatst gewijzigd door zoetje753 op za 09 feb 2013, 16:00, 17 keer totaal gewijzigd.