Dit is mijn 1ste dagboek sinds jaren. Ik zat vroeger altijd op desims2.nl (.:Masterpiece:.)
Wie daar ook altijd zat, zal misschien mijn oude dagboeken kennen (Never Been Kissed, Lost in The Sun, A Cinderella Light) En zo niet, ach....

Anyway! Dit is wel mijn 1ste 10 Generatie dagboek, dus een grote uitdaging voor mij. Hopelijk zullen jullie het leuk vinden (en interessant, ook al zal er niet veel CC in zitten

-------------
PROLOOG

Nog even kijk ik de taxi na die mij op plek van bestemming heeft afgezet. Als hij uit zicht is haal ik diep adem. Was dit wel een goede keuze? Waarom was ik hier ook alweer? Op slag was ik alles vergeten.

Ik sluit even mijn ogen om te luisteren naar de natuur. Het is stil hier. Ja, wat wil je ook. Midden in de bergen. Geen drukke winkelstraten. Alleen... rust. Ik doe mijn ogen weer open en kijk naar de brievenbus voor me. Dan besef ik dat mijn avontuur eindelijk is begonnen. Helga Overy’s grote avontuur.
---
HOOFDSTUK 1

Ik draai me om en op het grasveld achter mij is een klein huisje verschenen. Het lijkt op een paardenschuur, terwijl het eigenlijk mijn nieuwe thuis is.

Binnen is alles wat ik op dit moment nodig heb aanwezig. Een ruime woonkamer, een slaapkamer en een badkamer. Allemaal van hout. Er hangen kaarsen die dienen als lampen en mijn ramen bevatten geen glas. Dit is wat je nou noemt een huis voor armoedige mensen. Nou, ik noem het mijn thuis.

Oh ja, dan had ik ook nog mijn fiets. Nana. Ik ben een voertuigliefhebber en gaf mijn fietsen altijd al een naam. Nana heeft me tot nu toe overal naar toe kunnen brengen, dus zal ze dat dit keer ook doen.

Al snel bereik ik de drukke stad. Ik moet op zoek naar een baan. Met mijn wiskundeknobbel wil ik de wetenschap in. De taxichauffeur vertelde mij dat er in het ziekenhuis ook een wetenschapslab aanwezig is.

Ik zet mijn fiets in de stalling en loop richting het lab. De ijzeren deuren komen mij tegemoet. Nog even leg ik mijn hand op de deur, haal diep adem en loop naar binnen. Het is nu of nooit Helga. Nu of nooit.

Mijn werkgever was erg tevreden over mijn cv en al snel had ik een baantje als proefkonijn. Eerst was ik verbaasd, maar toen vertelde ze me dat iedereen klein begonnen is. Dat gaf me een beetje hoop.
Nu sta ik voor de boekwinkel. Met het beetje geld wat ik nog heb besluit ik een technische vaardigheidsboek te kopen. Ik moet toch ooit weten hoe ik mijn douche moet repareren? Ik bedoel, ik sta er op dit moment alleen voor.

Thuis zet ik de muziek aan en begin meteen te lezen. Met een deuntje op komt er meestal meer informatie in mijn hersenen aan dan als het stil is. Het klinkt gek he? Ach... zo zit ik nou eenmaal in elkaar.

Omdat mijn kookkunsten niet helemaal perfect zijn besluit ik om een simpele boterham met jam te smeren als avondeten. Haha, kan niemand zeggen dat ik eens moet afvallen. Ik leef op een simpel bammetje ja?!

Op de maat van de muziek doe ik snel de afwas. Ondertussen voel ik een zuchtje wind mijn huid raken. Het open raam. Zonder glas. Uiteraard.

Na de afwas besluit ik op Nana (wauw, sorry Nana) een bezoekje aan het park te brengen. Frisse lucht doet me altijd goed. Eigenlijk heb ik wel zin om te schaken.

Het enige schaakbord wat nog vrij is, is tegenover een man die geconcentreerd aan het lezen is. Ik begroet hem half met een knikje en ga zitten. De man kijkt niet op of om.

Mijn inzicht is dan wel hoger dan gemiddeld, alleen heb ik schaken nooit gekund. Je kan het mijn ouders- o. Wacht. Natuurlijk niet. Met een diepe frons kijk ik naar mijn pionnen. Op dit moment heb ik nog niks verplaatst. De man? Nog steeds in trance.

Na een paar minuten heb ik eindelijk een paar stappen gezet in de beginselen van het schaken. Ik lach in mezelf en stiekem kijk ik of de man erop reageert.
...
Nope.

De avond is gevallen en ik heb mijn schaakstukken op de grond gesmeten. Snel schuif ik mijn stoel naar achteren en ren het park uit. Op weg naar huis. O ja, wat heb ik geleerd van deze actie? Mijn eigen schaakbord aanschaffen. Ooit.

Met een diepe zucht trek ik mijn pyjama aan en gooi een stuk van mijn dekbed op zij. Nana staat netjes in het fietsenrek en alle lichten zijn uit. Ehm, kaarsen. Ik ben benieuwd naar morgen. Mijn avontuur is ook maar net begonnen.
---
Ik hoop dat het tot zover een beetje te volgen is! Er volgt snel een update! (Als mijn Imac en de patch het volhouden...

Laatst gewijzigd door _NJOYCE_ op wo 23 mei 2012, 08:50, 3 keer totaal gewijzigd.