Hoofdstuk 2
Tevreden kijk ik naar het gezichtje van mijn dochter. 'Slaap maar lekker Lizzy, morgen moet je naar school en dan moet je goed uitgerust zijn.' Ik geef haar een kus en sloot zachtjes de deur.
Terwijl ik verder loop naar mijn eigen slaapkamer voel ik weer vlinders in mijn buik. Ik schaam mij er wel voor want eigenlijk moet ik het helemaal niet leuk vinden om een afspraak te hebben met Jacob, hij was namelijk zo vervelend geweest eergisteren. Ik voelde dan ook mijn wangen gloeien toen ik hem gisteren gebeld had. Maar ik wilde toch eigenlijk wel de stad beter leren kennen, en hoe kan dat beter dan met een leuke maar irritante gids? Terwijl ik mijn pyjama aan trok voel ik een gaap uit mijn mond ontsnappen, Vanavond ga ik vroeg naar bed.
Anouk
'Lieve Anouk, morgen avond ben ik weer van jou mijn lieveling!' Jacob pakte mijn hand en gaf er een kus op. Teleurgesteld trek ik mijn hand weg, ik haten het als hij weg moest. 'Maar je bent er nooit Jacob. Net was je ook opeens vertrokken toen je telefoon ging!'
'Vertrouw mij nou Anouk! Ik ben er al de hele middag, en ik moest even dat telefoontje opnemen.' Verbeelde ik het mij nou of verscheen er een lachje om zijn gezicht? Ik buig mijn naar hem toe en verluister hem wat in zijn oor, 'Ga mee naar boven Jacob, die afspraak kan toch wel eventjes wachten?' Zachtjes trek ik hem aan zijn mouw.
'Denk niet altijd aan je zelf Anouk! Natuurlijk kan die afspraak niet wachten.' Hij gooide zijn armen omhoog. 'Ik moet nu naar huis. Straks mis ik mijn afspraak nog!' Met een klap hoorde ik de deur in het slot vallen. 'Maar die afspraak is toch pas morgen!' Schreeuw ik hem achter na.
Elize
Met een geeuw deed ik de ingrediënten voor Wafels in de mixer. 'Is het al bijna klaar mam? De bus komt straks al en ik moet mij nog omkleden.' Met een zucht draai ik mij naar Lizzy toe. 'Die bus is er pas over een uur Lizzy. En maak je geen zorgen het eten is bijna klaar!'
'De bus staat er Lizzy!' Lizzy rende mij voor bij en ik onderdrukte een giegel. 'Mag ik geen kus meer?' Lizzy gooide de deur open en rende naar buiten. 'Mam ik ben geen klein kind meer hoor!' Ik glimlachte. 'Veel plezier op school!' Ik draaide een rondje in de woonkamer. 'En nu is het tijd om mij zelf te verwennen!'
Tevreden kijk ik een half uur later in de spiegel. 'Goedgekeurd!' Verluister ik tegen mij zelf. Ik sluit mijn slaapkamer deur en pak mijn jas van de kapstok. Nog even wat boodschappen doen voordat mijn afspraak er is.
'Als je mij laat vallen Jacob, Dan doe ik je wat!' Hij pakte mijn hand en ik balenseerde over een hekje heen. 'En wat is hier zo spannend aan?' Ik gaf een gil toen hij mij bijna los liet. 'Nou dat gillen van je is wel leuk!' Boos kijk ik hem aan. We waren nu al de hele middag weg en hij had mij bijna de hele stad laten zien, nu waren wij in een park beland vlak langs hele mooie bergen en een groot meer.
'Het is echt prachtig hier!, kom je hier vaker?' Ik stond op een hek en keek zo ver als ik kon de bergen in langs het grote meer. 'Ja, het is hier altijd heel rustig. Ik kom hier vaak om na te denken.' Ik stapte van het hek af en ga naast hem op het bankje zitten. 'Zoals?' Hij haalde zijn schouders op en glimlachte. Opeens pakte hij mijn hand. Geschrokken stond ik op en liep naar een picknickmand. 'Zullen we wat eten? Ik begin trek te krijgen.'
Ik hoorde hoe hij achter mij aanliep naar de picknickmand. 'Heb jij die mee genomen?' Hij knikte en ging zitten. 'Ja voor als we honger krijgen.' Hij stak zijn tong uit. Ik voelde hoe mijn wangen roze kleurde. Ik pakte een broodje uit de mand en wist niets meer te zeggen.
Anouk
Ik verveelde mij al de hele middag. Om het uur moest ik op mijn telefoon kijken maar hij had nog niet gebeld. Met een zucht stond ik op en liep naar de keuken toe. 'Oww! Ik moet gewoon wat gaan doen!' Schreeuwde ik tegen mij zelf. Ik pakte mijn jas en liep naar buiten.
In de verte zag ik twee mensen zitten. Ze zaten bij het park waar Jacob en ik soms naar toe gingen. Ik liep naar ze toe om te kijken wat ze aan het doen waren. Hoe dichter ik in de buurt kwam hoe erger ik het gezicht ging herkennen met open mond luisterde ik naar hun gelach. 'Zeg nou is iets Elize! Je bent zo stil.' Hij pakte haar hand en zij begon te blozen. Er kwam een gil uit mijn mond vandaan, snel deed ik mijn handen ervoor. Maar dat is Jacob!!
------------------------------------------------------------------------------
Een lange update maar ik hoop dat jullie hem leuk vinden!
Reacties meer dan welkom
Laatst gewijzigd door Lisaav op zo 29 apr 2012, 13:26, 2 keer totaal gewijzigd.