Ik was al wat eerder bij de psycholoog, en zat geduldig te wachten, tot ik naar binnen mocht. uiteindelijk mocht ik naar binnen, en ik mocht op een stoel plaats nemen. De psycholoog begon met:
"Meneer Diano, u had verscheidene problemen met woede aanvallen, en dat wilt u in de hand hebben?"
ik knikte...
"kunt u mij dan misschien vertellen, wat er precies gebeurt is?"
"nou, ik had er nooit zoveel last van gehad... maar ik ben altijd al gepest, normaal haal ik dan mijn schouders op. Maar eergisteren kwam het er echt uit, ik had de hele jongens slaapzaal overhoop gehaald. En toen zag ik Takeshi dus gewoon op zijn bed liggend muziek te luisteren... ik weet niet wat er gebeurde maar ik pakte zijn mp 3 af en gooide deze kapot. Daarna pakte ik een mes en heb hem in zijn schouder gestoken. Ik heb er echt spijt van"
de psycholoog knikte, en vroeg: "heeft u daarna nog wat gedaan?"
"ik had er spijt van, dus nadat ik u gebeld had. Ben ik weggeslopen en heb een gloednieuwe mp 3 gekocht, de meeste liedjes van Takeshi er op gezet en aan Takeshi gegeven."
"u heeft er daadwerkelijk spijt van, dat is mooi."
"maar meneer, wat kan ik doen om het te voorkomen?"
"u kunt iets zoeken, wat u kalmeert. Bij eerdere gevallen, heeft dit geholpen."
"raad u iets aan? en, als ik wat gevonden heb, wat moet ik dan doen?"
"als u het gevonden heeft, dan moet u het gebruiken, wanneer u zich verdrietig, alleen of ook maar een klein beetje boos voelt. Wat u kan gebruiken, kunnen bij sommige tieners gewoon een mooi, rustig nummer zijn. Wat ook vaak helpt, wat u dan natuurlijk niet kan gebruiken, is een vriend of een vriendin... aangezien u zei, dat u gepest werd... heeft de aanval, te maken met het opgepropte gevoel."
"oke, dank u wel"
"u kunt gaan en dan zal ik u graag weer willen zien, over een week. Verder als er wat is, kunt u altijd bellen"
"dank u wel"
waarna, ik rustig wegliep. Hopend dat niemand mij gemist had.
-Kenji-