Allemaal bedankt voor de snelle inzendingen, hier komt de volgende!

District 1
Victoria Phelps

Ik drukte op het knopje ‘play’ van mijn stereo. David Bowie’s stem galmde door mijn doodstille kamer. Langzaam liet ik mijn blik de kamer doorgaan. Misschien was dit wel de laatste keer dat ik die zag. Ik zuchtte. Nooit had ik ergens anders gewoond, alhoewel, misschien wel een paar dagen nadat ik geboren was. Totdat ik hier te vondeling gelegd werd. Ik had best een goede kindertijd hier gehad. Alhoewel... Ik beet op mijn lippen en verdrong de pijn die weer opstak. Dit had ik jaren verdrongen, uit spijt.

‘Vangen!!’ riep de jongen.
‘Oeps,’ zei het meisje, nadat ze de bal niet had kunnen vangen en die de helling was afgerold. ‘Jamie, kun jij hem even gaan halen? Jij hebt hem tenslotte gegooid.
Jamie twijfelde.
‘Toe?’ smeekte het meisje met een pruillip.
‘Oké dan, maar alleen voor deze ene keer, Victoria.’
Victoria knikte onschuldig.

De bal was nu al helemaal op de weg gerold. Twee voeten die renden over de cementen weg. Een hand die de bal oppakte. Jamie zei: ‘Ik heb -’ Maar de stem stopte nadat er een luide bonk klonk en een auto hard wegvroemde.
Nee. Nee. Ik schudde met mijn hoofd, de dagdroom verdween en mijn kamer kwam weer in beeld. Het was mijn schuld geweest, mìjn schuld. Als ik niet zo lui geweest was zou Jamie hier nog zitten. En zou ik niet naar de hongerspelen gaan.

Ik balde mijn vuisten zodat mijn vingers in mijn vlees boorden. Denk er niet aan, denk er niet aan. Dit was de zin die ik al jaren tegen mezelf herhaalde. Niemand mocht dit weten. Niemand. Ik ging op bed zitten en staarde een tijdje voor me uit. Ik haalde diep adem en klemde mijn hand rond het handvat van mijn koffer. Vaarwel kamer, dacht ik en zonder nog om te kijken liep ik mijn kamer uit. Waarschijnlijk voor de laatste keer.
Alex Redmayne

‘ALEX! WAT HEB JE NU WEER GEDAAN!!’ schreeuwde Michael, mijn vader, tegen me. Ik had net per ongeluk een hete kop koffie omgestoten die over Michaels broek gegoten was. ‘Laat het nu maar, Michael, hij is het niet waard.’ zei Isa, mijn moeder; ik noemde mijn ouders bij hun voornamen omdat ik ze gewoon niet mocht. En zij mij ook niet. ‘Waarom ben je niet meer als je broer!’ riep Michael tegen me. Dat hoorde ik de laatste jaren steeds vaker. Michael hief zijn hand hoog in de lucht en hij sloeg me. De pijn was niet te harden, hoewel ik wel vaker geslagen werd. Ik schreeuwde een scheldwoord tegen hem en ik rende naar mijn kamertje voor hij me weer kon raken.

Langzaam liet ik de muziek van mijn gitaar tot me doordringen. Ik wou al sinds mijn achtste rockster worden maar mijn hele familie zat in de criminele carrière. Sinds ik zei wat ik droomde, behandelden ze me als afval. Ik haatte ze. Ervoor had ik een perfect leven gehad. Ik zuchtte. Nu hadden mijn ouders me opgegeven voor de hongerspelen, en helemaal niet om me te laten ‘winnen’.

Ik liep naar buiten en voelde de koude lucht mijn longen binnendringen. Half en half was ik toch blij. Ik mocht hier weg. Eindelijk. Maar toch zou ik ze laten zien dat ik niet zomaar zou opgeven. En zonder spijt liep ik weg van het huis van mijn jeugd.
Extra:Karakters
Victoria: Victoria gaat niet snel iets van haarzelf laten zien. Maar ze is wel helemaal niet verlegen. Integendeel: ze heeft een heel grote mond en ze heeft lak aan regels. Als je haar beter leert kennen, zal ze vanzelf wel over haar vertellen. Ze lijkt misschien emo, maar dat is ze helemaal niet! Ze probeert haar zachte kant te verstoppen sinds het Voorval en daarom probeert ze hard te zijn, wat ze eigenlijk helemaal niet is. Ze is als een kinder surprise: Even doorgraven in de harde buitenkant, maar na een tijdje zul je het mooiste in haar vinden.
Alex: Alex is dapper en heel erg verlegen. Door zijn erge thuissituatie is hij geen grote prater. Hij zal zich wel sneller blootgeven dan Victoria. Hij leeft voor muziek, en dat zal hij dan ook het allermeest missen. Alleen is hij erg klunzig, en dat kan hem wel parten gaan spelen.