Hoofdstuk 14.1 Guidette

De bewoners kregen vanavond een overheerlijke maaltijd van de butler. Het onderwerp aan tafel was natuurlijk het vertrek van Lise en de nieuwe vervanger van Jayden. 'Ik hoop echt dat het een lekkere kerel is,' zei Cassidy. Oh my God, dacht Femke, is dat alles waar ze aan kan denken? Ik vraag me ook af wat ze allemaal met Joe heeft uitgespookt. 'Ik denk dat we wel op een man moeten rekenen,' zei Joe, 'het is de vervanger van Jayden en we zitten hier nog maar met twee mannen.' Opeens hoorden ze een auto en iedereen keek elkaar aan. Zou dat de limousine zijn? vroeg iedereen zich af.

Ze hadden gelijk, de limousine kwam op de villa afrijden.

Melanie en Cassidy gingen samen naar buiten om te kijken wat er aan kwam. 'Ja, jongens! De limo, het is de limo!' schreeuwde Cassidy. 'Ik ben zó benieuwd,' zei Cassidy tegen Melanie. Ze konden niet zo goed zien wie er nou uit de limousine stapte. De vervanger droeg iets roods. En ineens riep Tammie, die er net als de anderen, ook bij was komen staan: Waauw, haar jurk! I love die jurk!'

'Het jonge meisje liep naar de villa en zag daar al haar medebewoners al staan. Ze gaf Melanie als eerste een hand en stelde zich voor. 'Brookelle,' zei ze.

'Willen jullie je alsjeblieft verzamelen in de eliminatiekamer,' klonk vijf minuten door het huis toen Brookelle net binnen was en Scarlet haar een rondleiding wou geven. 'Ach, doen we straks wel, joh,' zei Brookelle en ze liep achter de anderen aan de eliminatiekamer in. 'Brookelle, jij mag plaats nemen op de rode stoel,' zei de Stem en dat deed ze. 'Jij mag contactpunten uitdelen, gebaseerd op jouw indruk van de bewoners.' Ze knikte.
'Het grootste aantal contactpunten wat je weg mag geven vanavond zijn de 100 contactpunten. Heb je een keuze kunnen maken over wie deze krijgt?' 'Zeker, die zijn voor Tammie.' 'Yessss,' zei Tammie luid. Niet zo zeer omdat ze nu 100 contactpunten kreeg, maar omdat de nieuwe dame haar dus wel zag zitten. Tammie zag een nieuwe vriendin én bondgenoot in haar en die kon ze goed gebruiken nu Lise weg was.
'Brookelle, wie krijgt er van jou 80 contactpunten?' 'Cassidy.' 'Dankjewel, girl,' zei Cassidy vrolijk.
'Aan wie wil jij de 60 contactpunten geven?' 'Aan Scarlet alsjeblieft.'
'De helft van de hoofdprijs vanavond, 50 contactpunten, wie krijgt ze van jou?' 'Die zijn voor Joe.' Joe knikte vriendelijk naar de nieuwe bewoonster.
'Wie krijgt er 30 contactpunten?' 'Darren.'
'Wie wil jij 10 contactpunten geven?' 'Aan Melanie.'
'Dan zijn er nog 0 contactpunten over. Femke krijgt geen contactpunten?' 'Dat klopt,' zei Brookelle en ze keek Femke aan zonder een spiertje in haar gezicht te bewegen. Ok, die nieuwe moet mij niet, dacht Femke bij haarzelf.