3.1 Nieuwe ronde, nieuwe kansen

'Ik wil ook niet meer gelijk in de aanval gaan, dat zou niet tactisch zijn. Stel dat ik straks weer op de rode stoel zit en jij niet mag stemmen, dan ga ik naar huis,' zei Danique. Lee mompelde wat. 'Lee, hoor je me?' 'Ja.' 'Wat zei ik dan?' vroeg Danique. 'We gaan gelijk in de aanval en je gaat naar huis,' zei ze afwezig. 'Nee, Lee, nee! We gaan niet in de aanval en ik ga niet naar huis!'

'Kom, Jayden! Kom dansen!' riep Tammie enthousiast naar haar medebewoner. Jayden liep de kamer binnen en Tammie begon gelijk tegenover hem te dansen. 'Kom op, nou, dans eens mee, wees vrolijk!' 'Jij hebt makkelijk praten, Tammie, jij had niet bijna je koffers hoeven te pakken,' zei Jayden sip. 'Jaaaydeeeen, je weet toch wat Tammie altijd zegt? Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen!' Er verscheen direct een glimlach op Jaydens gezicht en hij kon het niet laten om lekker met Tammie mee te dansen.

'Nee, het was geen goede zet, dat snap ik ook wel. Maar ergens had ik gehoopt dat als Lee besefte dat zij die bitch het huis uit had kunnen sturen ze iedereen een plezier deed,' zei Femke. 'Iedereen, behalve haarzelf,' zei Darren, 'Danique en Lee dekken elkaar, alleen het publiek kan ze scheiden.' 'Maar ik moet toegeven, Fem,' zei Lilly, 'je hebt wel lef. Als Danique tegen je is mag je wel bang zijn.' Femke zuchtte. 'Ze maakt me af, hè?'

'Natuurlijk is het balen, maar wij staan sterker dan Lee en Danique,' zei Joe tegen Melanie. 'Wij?' vroeg Melanie. 'Nou ja, ik bedoel.. ik zou jou niet wegstemmen. Darren en Scarlet ook niet, dus ik hoop eigenlijk dat dat voor jou ook geldt en voor Darren misschien.' Melanie glimlachte. 'Wees niet bang, als het aan mij ligt blijven jij en Scarlet gewoon en ik denk eigenlijk ook niet dat Darren je weg zou stemmen. Wij zouden erg sterk staan met z'n vieren.' Joe lachte terug naar Melanie. Opeens hoorden ze dat er iemand achter hen kwam staan. Het was Scarlet. 'Joe, kan ik je alsjeblieft even spreken beneden,' vroeg ze met een brok in haar keel. 'Tuurlijk,' antwoordde Joe bezorgd.

'Wat is er, Scarlet?' Scarlet keek naar beneden alsof ze niet durfde te zeggen wat haar dwars zat. 'Ik.. ik..' Scarlet zuchtte. 'Zeg het me, Scarlet, je kunt me vertrouwen.' 'Ik weet niet of ik wel wil blijven.' Joe had gedacht dat Scarlet hem misschien ging vertellen dat ze zich slecht voelde of het gesprek van hem en Melanie had gehoord en misschien toch niet bij Darren en Melanie aan wou sluiten, maar dit? Scarlet wou weg?