Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Willen Maaike en Jeremy nu nog een nieuw baby'tje?

Ja, maar als het weer een meisje wordt moet ze een andere naam krijgen dan Karlijn
7
64%
Ja, maar als het weer een meisje wordt dan moet ze wel weer Karlijn heten!
4
36%
Nee
0
Geen stemmen
Totaal aantal stemmen: 11

46 berichten • Pagina 2 van 3

Sarah
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker

Re: Klaarsen

Ik heb de poll aangepast met een extra optie ;)

===================================================

* Update 4*

Afbeelding
Jeremy zegt niks, terwijl hij voor zich uitstaart. Zijn chauffeuse voor vandaag zegt nooit een woord, maar vandaag zou Jeremy dat ook niet hebben gewild.

Afbeelding
“Kijk mam! Het is bijna af!”
“Het wordt prachtig Selena.”
Selena zet nog een paar strepen op het doek, maar dan is haar schilderij toch echt af. Wat een prachtige vorm!

Afbeelding
Maaike horde het pingeltje van de wasmachine, dus haaste ze zich naar boven om de was er uit te halen en in de droger te stoppen.

Afbeelding
“Ik haat het om die natte was er uit te halen, het is zo ontzettend plakkerig”, moppert Maaike in zich zelf.

Afbeelding
Snel gooit Maaike de zware bol kleren in de droger, blij dat er bij het wassen niks is misgegaan.

Afbeelding
“Niet vergeten het doekje erbij te doen”, mompelt ze, denkend aan de keer dat ze dat niet had gedaan.

Afbeelding
Maaike stelt de droger in voor een anderhalf uur in, dat moet genoeg zijn om die natte kleren goed droog te krijgen.

Afbeelding
Melissa speelde gezellig met haar zusjes, maar toen haar moeder haar riep stopte ze gelijk en ging netjes op de grond zitten wachten.

Afbeelding
“Kom Melissa, vandaag ga ik je leren lopen!”
“Lere lope?”
“Ja, leren lopen.”
Melissa snapt niet helemaal wat haar moeder bedoelt met ‘lere lope’ maar daar komt ze al gauw achter.

Afbeelding
Maaike zette Melissa op haar voetjes, en al gauw begreep Melissa wat ze moest doen.

Afbeelding
Alleen niet hoe ze het moest doen.

Afbeelding
Maar uiteindelijk is het haar toch gelukt.

Afbeelding
Maaike was zo blij dat ze niet eens de schoolbus hoorde. Maar Selena ging gelukkig al uit haar zelf.

Afbeelding
Klik :D ---> AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sarah

Re: Klaarsen, met gewijzigde poll!

*Update 5*

Dit is even een superkorte Update, zodat jullie weten hoe oud iedereen is.

Afbeelding
"Oh Jotem! Ik ben zoooo blij! Eindelijk die promotie gekregen!"

Afbeelding
Wanneer Jeremy dat vertelt aan Maaike zijn ze allebei dolenthousiast, maar Selena komt binnen. Dat vieren ze s'nachts nog wel wat uitgebreider!

Afbeelding
Miley zit te schilderen terwijl Demi en Selena samen zitten te schaken.

Afbeelding
Luna echter is liever buiten in de weer met de telescoop, ze wil astronaut worden net zoals haar vader!

Afbeelding
En Maaike is ook buiten, lekker bezig in haar tuintje.

Afbeelding
Nu weten jullie hoe oud iedereen is. Anders snappen jullie niks van de volgende.

Jeremy + Maaike = volwassen
Selena, Miley, Demi & Luna = kind
Melissa = peuter
Karlijn = baby/gone
Sarah

Re: Klaarsen, met gewijzigde poll! Stem alstublieft!

^Fijn om te horen dat mijn dagboek gewaardeerd word ^^

Maar goed, nu de reden waarom er wel 6 dagen tussen update 5 en 4 zat en waarom 5 zo verschrikkelijk kort is.

Ik heb namelijk een kerstverrassing :D Vandaag komt de inleiding, en dan de rest van de dagen 1 bladzijde uit Word.

Kerst bij de Klaarsen’s

Maaike is bezig in de keuken, vandaag is het kerst en ze had wat familie uitgenodigd. Haar moeder zou komen en haar twee zussen Anne en Sumarni met hun kinderen. Jeremy was bezig om Melissa te vangen en netjes aan te kleden, wat niet echt lukte omdat ze steeds probeerde te ontsnappen. Luna, Miley en Demi zijn ook boven, ook bezig met zich netjes aan te kleden. Selena echter was al klaar, en ze loopt naar beneden. Ze ziet dat haar moeder druk bezig is, en loopt naar de boekenkast. Als ze een boek pakt duwt ze een andere per ongeluk naar achteren, en die valt achter de boekenkast. Selena bukt en kijkt achter de kast, en tot haar verbazing ziet ze niet één maar twee boeken achter de boekenkast! En dat andere boek kent ze niet. Ze ruimt de twee boeken op, en blaast het stof van het andere boek af. Als ze de titel leest wordt ze nieuwschierig en loopt ze naar haar moeder.
“Mam?”
“Ja schat?”
“Wat is dit voor een boek?”
“Oh! dit is een fotoboek! Goh, dat heb ik allang niet meer gezien zeg. Niet meer sinds de drieling geboren is.”
“Wil jij met mij er in kijken?”
“Is goed, het eten kan ik toch wel even alleen laten.”
Sarah

Re: Kerst Bij Klaarsen

Afbeelding
“Kijk, dit is mijn oma, Evaine Klaarsen toen zij en haar man Remco hier kwamen wonen.”

Afbeelding
“En dit is mijn opa, Remco Klaarsen. Wat ziet hij er hier jong uit zeg. Ik heb hem alleen maar gekend als oude man, maar hij hield nog net zoveel van zijn vrouw als toen ze net getrouwd waren, heeft hij me ooit eens verteld.”

Afbeelding
“Dit is mijn oom Max, in zijn jonge tienerjaren. Volgens mij was mijn moeder en haar tweelingzus Eclair nog een klein baby’tje en waren Rye en Rayan nog geneens geboren!”

Afbeelding
“En kijk! Dat is Remco in zijn wereldleideroutfit. Alleen Evaine was trotser toen het hem eindelijk gelukt was. Ja, Sunset Valley ging een gouden toekomst tegemoet met hem als leider.”

Afbeelding
“Wie is dat meisje?”, vraagt Selena.
“Dat is je oma, hier ging ze sparren tegen haar vader. Evaine vond het niet zo leuk, want ze lieten overal de was maar slingeren. Dit potje had Remco gewonnen, dat vond Eefie niet zo leuk.”
“Hoe weet je dat dan mam?”
“Nou, het staat hier onder.” Lachend wijst Maaike het regeltje onder de foto aan.

=================================

Kijk morgen weer, voor meer ;)
Sarah

Afbeelding
“Dit is oom Dave. Hij is al volwassen op deze foto, en Eclair als tiener.”
“Eclair was toch de zus van oma?”
“Inderdaad, Eclair was de tweelingzus van oma.”

“Hoor ik mijn zuster haar naam?”
“Oma! U bent gekomen.” Selena springt op en begroet haar oma.
“Ja natuurlijk, ik wil mijn grote kleinkinderen wel eens zien. Komen Anne en Sumarni eigenlijk ook met hun kinderen?”
“Hopelijk wel, ik heb ze wel uitgenodigd”, antwoord Maaike.

Afbeelding
“O kijk, dat is Eclair. Wat ziet ze er jong uit zo als volwassen sim! En dat ben ik, dat lijkt wel gisteren.”

Afbeelding
“Dit is Rayan. Nu is hij nog een tiener, maar dit is wel genomen in het nieuwe huis.”
“Het nieuwe huis?”, vraagt Selena niet begrijpend.
“Ja, het eerste huis aan het strand werd te klein, dus gingen we wonen in een groot huis wat verder weg. Het had wel drie verdiepingen!”, geeft oma Eefie als antwoord aan Selena.

Afbeelding
“Kijk Selena, dit is mijn vader, Bas Klaarsen.”
“Ik herinner me deze dag nog goed, ik vroeg je vader, en dat is jouw opa Selena, ten huwelijk. In de keuken!”, lacht oma.

“Wat valt er zo te lachen?”, vragen Miley, Luna en Demi die net van de trap af komen.
“We kijken in dit oude fotoboek, kijken jullie ook mee?”, vraagt oma Klaarsen.
“Leuk!” geven ze enthousiast als antwoord.

Afbeelding
“Dat was zo een prachtige dag. De zon scheen, en iedereen was vrolijk. Op die dag trouwden Bas en ik. Ik had een prachtige blauwe jurk aan, en Bas een net pak. Het was vlakbij ons oude huis. Ik wou dat graag, omdat wij, alle Klaarsen’s van dat moment, zo een goede tijd hadden gehad. We waren trouwens niet de enige die op die dag trouwden. Toen wij allemaal aan het feesten waren vroeg Jan opeens Eclair ten huwelijk! Zo werden zij meneer en mevrouw Klem. Ik was zo blij dat we dit met z’n allen deden, het voelde gewoon goed!”

“Oh, Anne en haar dochters zijn er. Ik moet ze wel even begroeten.”
“Okey, dan kijken Selena en ik nog wel even verder in het fotoboek, toch?”
“Ja oma!” roept Selena enthiousiast.

Afbeelding
“We waren zo verliefd, Bas en ik. De personen daar achter zijn mijn vader, en volgens mij Dave. Maar dat is iets te lang geleden denk ik.”
“Hoe heeft u opa ontmoet?”
“Op werk. Wij beiden wilden professionele sporters worden, alleen jammer dat het Bas zo ontzettend tegen zat. Zijn collega’s zaten hem wel bijna elke dag dwars.”
Simsfreak
Gekke geleerde Gekke geleerde

:D Leuk idee, zo'n fotoalbum!
Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul I can't disguise. Nights like this I become afraid of the darkness in my heart.
Sarah

Afbeelding
“Kijk, hier bracht Bas me naar het ziekenhuis toen ik moest bevallen. Hij had niet eens de tijd om zich om te kleden.”

Afbeelding
“Dit is Anne. Mijn oudste dochter, en ook mijn eerste kind. Dit is in haar tiener jaren en zorgde erg graag voor Maaike.”

“Hoor ik daar mijn naam?”, vraagt een vrouwenstem.
“Ja, mam zit samen met mijn oudste dochtertje Selena in een oud fotoboek te kijken.”
“Oeh, dat wil ik ook wel zien”, zegt dezelfde vrouw.
“Ons lijkt het ook wel leuk om dat te zien!”, roepen de drie dochters van Anne.
“Zullen we met z’n allen er even naar kijken?”, vraagt oma Klaarsen.
Jennifer, Liselotte en Liselotte zijn al naast de anderen gaan zitten, maar als Maaike aan haar zus Anne wil vragen waar Sumarni blijft komt zij net binnen. Dus loopt Maaike weer naar de voordeur en Anne loopt verder.

Afbeelding
“Kijk Anne, hier zit je op de schommel samen met Victor.”
“Ah ja, dat was een mooie avond.”

Afbeelding
“Awh, moet je kijken! Dit is Daisy samen met Maaike. Ja, Daisy was en is nog steeds een echte familiesim. Ze kon haar kleine zusje Maaike wel de hele dag knuffelen. En dat deed ze ook zo vaak ze kon, wat hele schattige plaatjes opleverde.
“Hey, dat bakoventje gebruiken wij om onze cakejes in te maken!”
“Ja dat kan wel kloppen, dit is ons derde huis. Hier zijn Bas en ik gaan wonen, en Maaike is hier blijven wonen. Maar ik kan wel zien dat er ernstig verbouwd is.”

Afbeelding
“Hier speelden Daisy en Maaike kiekeboe. Maaike vond dat echt helemaal geweldig, maar volgens mij vond Daisy het stiekem nog leuker.”

Afbeelding
“Wat ze ook vaak samen deden was kinderboeken lezen.”

Afbeelding
“Dit konden ze echt voor uren doen, ik weet niet hoeveel poppen ze wel niet hebben versleten, maar ze wouden altijd maar weer nieuwe voor hun poppenhuis.”
Sarah

Sorry dat ik gisteren en eergisteren niks had gepost :o Eergisteren was ik drukbezig, want gisteren gingen we vliegen. Ik dacht heel vroeg - zoals gewoonlijk - en dat ik het dan daar zou plaatsen, maar we gingen pas om 3 uur en dat had ik niet verwacht ofzo. En toen was het al na 1'en voor we er waren dus vandaar vandaag een dubbele :P
=================

Afbeelding
“We gingen ook een keer naar een wedstrijd van Bas. Hier zie je Anne in de auto met Sumarni. Zij was iets jonger dan Maaike, maar ze was wel eerder volwassen.”
“Hey jongens! Kennen jullie me nog?”
“LOEK!”, roepen de zusjes uit, en ze springen blij op om Loek een knuffel te geven. Na de begroetingen gaat Loek tussen Selena en Luna zitten, en oma slaat de bladzijde om.

Afbeelding
“Hier gingen we verhuizen. Bas bleef achter, om te kijken of Anne het wel aan kon om te zorgen voor haar kleine zusjes Maaike en Sumarni, dus hij kwam wat later. Maar het was Anne wel mooi gelukt.”

Afbeelding
“Ik vond het zo jammer dat ik Maaike’s verjaardag had gemist, maar ja. Het moest.”

Afbeelding
“Hier groeide Maaike op tot een kind, werd ze toen niet een vegetariër?”
“Nee mam, dat werd ze pas later.”
“Oh.”

Afbeelding
“Goh Anne, het is dat ik deze foto zie. Maar je bent echt geen spat veranderd.”
“Tja, wat moet ik zeggen? Ik was gewoon vroeg volwassen.”
“Of dat ben je nog steeds niet.” voegt Sumarni er aan toe die er net bij komt zitten.
“Haha.” snauwt Anne nijdig naar haar zusje toe.

Afbeelding
“Wiens rug is dit?”
“Die rug ken ik!” roept Anne uit, en trekt zo het fotoboek uit haar moeders handen.
“Dit is Alex, hij was zo knap. Die prachtige rug herken ik uit duizenden, wat zeg ik? Miljoe, nee Miljarden zelfs!”

Afbeelding
“Ja, en hij liet je voor zwanger achter”, zegt Sumarni wijsend naar een andere foto.
“Hij liet me helemaal niet achter”, zegt Anne geïrriteerd.

Afbeelding
“Nee okey, eerst ging hij nog een paar keer vreemd voor hij dood geëlektrocuteerd werd, de stomkop.”
“Liegbeest!” roept Anne boos uit en geeft Sumarni een harde dauw waardoor Sumarni omvalt.

Ondertussen hoorde Eefie bloosend het verhaal aan, maar niemand zag het omdat ze alleen oog hadden voor de ruziënde zussen.
“Kappen,” komt Maaike de twee tussenbeide, “het is kerst, de tijd van vrede en gezelligheid. Maar ja, jullie zijn niet echt vredig bezig!”
Ze mopelen zachtjes sorry naar elkaar.
“Anne en Sumarni, willen jullie verder vertellen? Jullie weten het natuurlijk wel het beste wat die foto’s betekenen.”
Sumarni en Anne slaan gezamenlijk om voor de volgende foto, terwijl Maaike verder gaat met het eten. Stiekem komt Jeremy met Melissa aangeslopen, hij wil wel eens weten hoe Maaike was als klein kind!

--------------

Afbeelding
“Ik was hier niet bij, maar dit vertelde Maaike me toen ik thuis kwam van het ziekenhuis. Ik beviel van mijn kinderen toen Alex geëlektrocuteerd werd, en Maaike zag dat.”
Afbeelding
“Dit was volgens mij Jennifer. Het was een zware bevalling, en toen ik thuis kwam hoorde ik dat Alex was overleden! Ik wist niet hoe ik me moest voelen.”

Afbeelding
“Ik weet niet wat Alex had gedaan, maar ik kreeg die tv weer zo aan de praat.”

Afbeelding
“Oh kijk! Die linker ben ik. Het was zo gezellig om met Maaike met de blokken te spelen.”, zegt Sumarni vrolijk, het kleine akkefietje proberen te vergeten.

Afbeelding
“Dit was de dag nadat de drieling was geboren. Het was een stralende dag, dus ik schopte jullie twee naar buiten om iets te doen.”

Afbeelding
“Alex had een trampoline gekocht. Volgens mij voor zichzelf, maar hij zei dat het een verjaardagscadeau was. Maar goed.”
“Niet zo neerbuigend over Alex, ja?”
“Meisjes, begin nou niet nog een keer”, zegt oma Klaarsen voordat het nog verder gaat.

Afbeelding
“Maar cadeau of niet, de trampoline was erg leuk en we hebben er veel plezier aan gehad.”
“Is dat die trampoline die buiten staat? Daar hebben wij laatst nog op gesprongen!”, zegt Miley.
“Ja, volgens mij is het dezelfde.”
Emma
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Leuk!! Alleen er staat ergens Dauw. Dat is eerder een zeg word dan een schrijfwoord. Snappie??
Afbeelding
eyes as bright as the night sky .
Sarah

Afbeelding
“Maaike en Sum waren niet de enige die van het mooie weer gebruik maakte. We hadden toen nog geen wasmachine.”

Afbeelding
“Hey! Dat is onze oude kinderkamer!” roept Demi, “Maar daar staan nu instrumenten in.”
“Waar slapen jullie dan in?”
“In onze eigen kamer?”
“Ieder een eigen?”
“Ja.”
“Goh.”

Afbeelding
“Ah, kijk!”, roept Anne, “Dit zijn Liselotte en Liselotte toen ze peuters waren. Hier zaten ze zo ontzettend lief te spelen.”
“Ahw.” klinkt het uit alle monden

Afbeelding
“En dit is Jennifer”, gaat Anne verder.

Afbeelding
“Jaa, Maaike en ik schaakten veel toen we nog kinderen waren. Hier groeide Maaike op, net na een potje schaken.”

Afbeelding
“Ohja, dat was ook zo een hobby van Maaike. Beeldhouwen, ik heb gehoord dat ze daar erg goed in was.”
“Ja Anne. Ze had zelfs ooit eens van mij een beeld gemaakt! Volgens mij staat die wat verder op.”

Afbeelding
“Maar met Maaike opgegroeid, en jij Anne was vaak op je werk. En tja, de drieling was nog zo jong. Dus ik moest me maar zelf zien te vermaken.”

Afbeelding
“Niet altijd even succesvol.” zegt Sumarni terwijl ze over haar kont wrijft als ze aan die dag terugdenkt.

Afbeelding
“Behalve beeldhouwen vond Maaike schilderen ook erg leuk, maar jij Sumarni, jij vond hele andere dingen leuk.”
Sumarni geeft Anne alweer een duw.
“He verdorie, wat heb ik nou gezegd?”
“Sorry mam.” klinkt het tweestemmig.
Sarah

Afbeelding
“Oh kijk, daar ontdekte ik mijn passie voor koken. Geweldig vond ik dat, ik kon wel uren achter het fornuis staan, nog steeds eigenlijk”, lacht Maaike als ze komt aangelopen en naast haar man, die Melissa op schoot heeft, zitten.

Afbeelding
“Ach ja, een traditie van de Klaarsen’s om de Oosterse Vechtkunst te beoefenen, niet waar?”
Iedereen knikt instemmig.

Afbeelding
“Wie heeft deze foto gemaakt?”, vraagt oma Klaarsen.
“Wist ik veel dat die smerissen ons stonden op te wachten.”, mompelt Anne zacht.
“Wat zeg je?”, vraagt Oma.
“Niks? Ik zei niks!”, antwoordt Anne gauw.

Afbeelding
“Wat doe je voor het politiebureau?”, vraagt oma Klaarsen ongerust aan Anne.
“Omdat ze een misdadiger is, duuh.”, zegt Sumarni per ongeluk.
Anne wordt een beetje rood, maar zegt al gauw: “Nou, zo erg was het nou óók weer niet, die bekeuring was echt niet mijn schuld.”
Eefie kijkt de twee even aan, maar zegt dan uiteindelijk: “Wat je doet is jou zaak, maar je bent net zo een goede prater als je opa.”

“Maar goed,”, ze klapt in haar handen, “Laten we verder gaan!”
“Ruik ik nou een brandlucht?”, vraagt Jeremy ongerust.
“Oh nee! Het eten!”, en snel staat Maaike op en rent naar de keuken.

Afbeelding
“Oh kijk! Dat is Jilla! Hier waren we nog tiener, maar we besloten samen al gauw dat we gemaakt waren voor elkaar en dat we zo snel mogelijk wouden trouwen.”

Afbeelding
“Aah, wij waren net getrouwd en Maaike was een rustige tiener die veel zorgde voor haar nichtjes. Wij hielden van elkaar en het leven was goed.”

Afbeelding
“Maar er miste iets, en dat was een kindje. Dan werd het een gezin met twee volwassenen, een tiener en een klein baby’tje, want we wouden alles vanaf het begin.”
Sarah

Afbeelding
“Ik belde met het adoptiebureau, en ze kwamen al na een uur! Wat een service!”
“Service?”
“Je snapt wat ik bedoel!”

Afbeelding
“En daar kwam ze, met in haar mandje mijn lieve kleintje, mijn lievelingetje, mijn schuimballetje.”

Loek bloost door de woorden van zijn maffe moeder.

Afbeelding
“Ik was zo overenthousiast dat Maaike het kleintje, het schatje, moest optillen omdat ik de baby anders zo uit mijn handen had laten trillen van geluk!”
“Tja, en ik begreep wel dat het te druk werd in huis, dus ik besloot om een eigen huis te zoeken. Kijk, je ziet me nu net naar de computer lopen,”, zegt Anne.

Afbeelding
“Ik kan me dat moment nog steeds herinneren, om Loek voor het eerst in mijn handen te houden. Ik tilde hem op, en hij lachte mij meteen toe. Zo schattig! Ik wist dat deze baby een heel gelukkige zou worden.”, zegt Maaike als ze weer erbij komt zitten.

Afbeelding
“Ik was zoo blij met hem. Jilla en ik hadden afgesproken dat we hem Loek zouden noemen, Loek Klaarsen.”

Afbeelding
“Ondertussen pakte ik mijn dochtertjes op, en liep naar de overkant. Naar mijn nieuwe huis! Waar wij tot de dag van vandaag nog steeds wonen. En er zijn er zelfs een paar bijgekomen, nietwaar Sum?”

Afbeelding
“Ik had het niet eens door, dat we een huishouden hadden waar opeens 4 mensen in zaten, in plaats van 8.”

Afbeelding
“Het was een gelukkige tijd, die helaas erg kort duurde. Jilla verdronk in het zwembad, ik ben er nooit bovenop gekomen.”
“Zeg, je hebt nu anders wel een nieuwe man en een dochter van hem gekregen.”
“Och, wel, ja.”

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie