Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

118 berichten • Pagina 4 van 6

Spiderlady
Gentherapeut Gentherapeut

Re: Spiders-"De ene cake is de andere nie"-topic

(Mijn) Cakepops recept ;)

Ik gebruik voor de cake, of een zelfgebakken cake of een reeds kant-en-klare cake uit de winkel. Ik heb zelf eerst frosting(botercreme) gebruikt om te mengen..maar na een tip bij Pipoos, gebruik ik nu alleen nog glazuur om te binden en dat gaat me redelijk goed af ;), het belangrijkste hieraan vind ik dat het niet zo vet is als frosting.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

je moet de cake eerst helemaal verkruimelen (alleen het zachte gedeelte).
Hierdoor heen doe je zoveel glazuur dat de deeg net niet meer uit elkaar valt, het kan wel plakkerig zijn door de suiker..:P

Nu ga je er balletjes van draaien, niet te groot want anders vallen ze van hun stokje ^^

Als dit gelukt is zet je de balletjes een aantal uren in de koelkast totdat ze goed hard geworden zijn.

Nu smelt je de Candy melts (of chocolade, ik gebruik ze allebei, alleen choco droogt errrug langzaam..en choco smelt ik au-bain-marie) in de magnetron, volg de gebruiksaanwijzing op de verpakking dit luistert echt heel nauw.

Ik haal de cakepops altijd of per stuk of per 2 uit de koelkast, zodat de rest hard blijft en met glazuur zijn ze broser dan met frosting.

Ik maak tegenwoordig eerst een gaatje met een stokje in de cakepop, heel voorzichtig, want het kan snel scheuren. dan doop ik het stokje in de candymelt en steek het in het reeds bestaande gaatje^^

Nu kun je de pop al rechtop zetten in bijv. een blok piepschuim (bij hobby winkels te koop), om even te laten drogen.

dan heel voorzichtig de pop in de candyymelt steken en in z'n geheel onderdompelen. Let er op dat de candymelt erg zacht/smeuig is, is dit niet het geval dan kun je er plantaardige olie of Crisco door heen doen. Ik gebruik Crisco. Is het te hard..dan verlies je de pop..

Voorzichtig de pop eruit halen en rustig ronddraaien en "aftikken", om het teveel aan candymelt te verwijderen.
Nu heb je +- 30 sec om de pop te versieren en dan is 'ie al uitgehard ;)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ik hoop dat jullie er een beetje uikomen met mijn receptje, het lijkt veel, maar het is ontzettend leuk om te doen.
Ik heb eerst afgekeken bij bakerella, zij heeft ook een erg leuke how-to-do video, alleen ik gebruik liever iets minder vet in mijn cake-pops dan de Engelsen :P Met het grootste nadeel dat ze ook wat brosser worden..
Probeer ze van te voren een aantal maal, ik heb zelf ook nog steeds dat ze van hun stokje afdonderen..gelukkig niet allemaal hoor! ^^

Crisco is te koop bij hobby winkels zoals Pipoos
't is een plantaardig vet wat veel in Amerika gebruikt wordt.
m'n versieringen koop ik echt overal en nergens, Pipoos, via het internet, AH en Jumbo etc.
Oh kant-en -klare cakes zijn handig, alleen wel vochtiger als zelfgebakken cakes ;)

Groetjes,
Spiderlady
Gentherapeut Gentherapeut

Re: Spiders-"De ene cake is de andere nie"-topic

ja die komt er ;) sorry dat het allemaal even duurt maar Spider haar hart was gebroken door de man van wie ze dacht te houden.. :( Dus dat duurde even om weer bij te komen.

Maar ik heb al weer heel veel plannetjes, life goes on and always look on the bright side of life :swing

Laatst gewijzigd door Spiderlady op wo 14 mar 2012, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie