Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

80 berichten • Pagina 4 van 4

Deetui
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6010
Lid geworden op:
za 06 aug 2011, 21:40

Re: Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen (14-08-2012)

Rapunzel!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

V Ja, ik kreeg ook meteen de link met de efteling :P En het is inderdaad Raponsje, in het engels als ik met niet vergis Rapunzel :$ Je hebt helemaal gelijk :D En ik ben ook benieuwd of het Raponsje is! :D

Laatst gewijzigd door Deetui op vr 02 nov 2012, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen (14-08-2012)

Raponsje

Afbeelding

"Oma, leest u eindelijk weer een keer een verhaaltje voor?"
"Ja, lieverd, ik zal je weer voorlezen. Eens zien... O, ja, dit verhaal gaat over een meisje met prachtig lang haar, en haar naam was Raponsje..."


Afbeelding

Er was eens een edelman, die samen met zijn vrouwe in een mooi huis woonde. Ze waren heel gelukkig samen, vooral omdat er een kindje op komst was.
Op een dag zei de vrouw tegen haar man dat ze ergens mooie bloemen had zien staan, raponsjes. Ze stonden in de tuin van de buurvrouw, zo zei ze.
Dus de edelman, als de goede echtgenoot die hij was, ging erop uit om raponsjes te plukken.

Afbeelding

De tuin van de buurvrouw was adembenemend mooi, zag hij tot zijn verwondering. Waarom was dit hem nooit eerder opgevallen?
Zo stil mogelijk ging hij op zoek naar de raponsjes, die hij na lang zoeken vond.

Afbeelding

Maar voordat hij de kans had gekregen er meer dan één te plukken, hoorde hij plotseling een wrede stem achter zich.
"Wat moet dat hier?" vroeg de stem. De arme edelman schrok zich wild.

Afbeelding

"Zomaar raponsjes plukken uit mijn tuin!" schreeuwde de stem woest. "Weet jij dan niet wat ik ben?"
De edelman draaide zich dapper om, maar zag tot zijn schrik dat de buurvrouw een heks was.

Afbeelding

"Alstublieft, mevrouw de heks, doe mij niets. Ik zal u alles geven, ik wil alleen een paar raponsjes meenemen voor mijn vrouw."
De heks dacht hier goed over na. "Goed, neem de raponsjes. Maar in ruil voor het sparen van jouw leven wil ik je ongeboren kind." De edelman huilde, maar hij wilde zo graag terug naar zijn vrouw dat hij het kind beloofde aan de heks.

Afbeelding

Op een mooie dag werd in het mooie huis een prachtig meisje geboren. De edelvrouw, die het hele verhaal gehoord had, noemde het meisje 'Raponsje' en bad dat de dag dat de heks haar zou komen halen nooit zou komen.
Helaas kwam die dag toch.

Afbeelding

De arme moeder huilde en schreeuwde, maar een belofte was een belofte, dus de heks nam het meisje mee.

Afbeelding

De heks voedde het kindje op in haar eigen huis, tot ze oud genoeg zou zijn om voor zichzelf te zorgen. Op haar twaalfde verjaardag nam de heks Raponsje mee naar een afgelegen toren, die niemand ooit zou kunnen vinden, en sloot haar daar op.

Afbeelding

De tijd verstreek en Raponsje werd een volwassen vrouw. Gedurende de dagen dat de heks niet kwam, las ze de boeken die de heks haar had gegeven of zong ze voor de vogels buiten. Raponsje kon prachtig zingen.

Afbeelding

De heks had de toren zo ontworpen, dat je er niet in of uit kon, behalve door het raam, maar dat was onmogelijk zonder een touw. Bij wijze van touw had de heks Raponsjes haar heel erg lang gemaakt, dus elke keer als de heks op bezoek kwam, riep ze. "Raponsje, Raponsje! Laat je haar eens zakken!"
Dan gooide Raponsje haar lange vlecht uit het raam en klom de heks omhoog.

Afbeelding

Er gingen jaren voorbij dat Raponsje geen enkel ander gezelschap had dan de heks.
Maar toen, op een heldere avond, was een jonge prins aan het rijden toen hij plotseling een prachtig gezang hoorde...

Afbeelding

Oma sloeg het boek dicht. "Dat is wel weer voldoende voor vanavond, je moet morgen vroeg op voor je balletles, weet je nog?"
Melanie zuchtte. "Ja, oma."
"Slaap lekker, lieverd."
Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)
IK-zal-winnen
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
166
Lid geworden op:
ma 20 dec 2010, 18:55

Re: Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen (03-11-2012)

Leuke verhalen! Ben benieuwd hoe het verder gaat :D

p.s. sorry dat ik ook een soort sprookjes boek ben begonnen. Maar ik had deze nog niet gezien :$
Ik doe ook alleen maar een paar bestaande sprookjes. Ik zal diegene die jij doet, dan niet doen ;)
Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen (03-11-2012)

Wow, dit is inderdaad lang geleden! Sorry iedereen, ik was graag doorgegaan met dit dagboek, maar mijn simsspel is niet meer wat het geweest is.. Ik werd er zo ziek van dat het steeds crashte, dat ik maar gestopt ben met spelen.. Sorry!
(Wel lief dat er nog aan me gedacht wordt af en toe :) )
Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie