Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

34 berichten • Pagina 1 van 2

Lisaav
Kantoorslaaf Kantoorslaaf

Jaloezie ~ 'Tijdelijke stop! ~ 3/5/2012

~ Proloog

Afbeelding

Ik heb veel dingen mee gemaakt.. Maar deze verhuizing verklaart alles! Met een zucht van vermoeidheid maar ook van opluchting, ga ik zitten op de trap van onze nieuwe veranda. Mijn hand glijd teder over het witte steen, dat nu van ons is. Ik voelde mij trots, ik was niet snel trots maar vandaag mocht ik trots zijn, trots op mijzelf en op Lizzy.

Afbeelding

'Ik hou van je Jacob.' Ik streelde zijn wang. Hij keek mij zwoel aan in mijn ogen, en je raad wel wat er toen gebeurde. Ik zuchtte tevreden. Ik had een moeilijke tijd achter de rug, Mijn ouders gescheiden en mijn broertje was overleden. Maar toen ik Jacob ontmoeten had ik de tijd van mijn leven.

Afbeelding

'Ik moet nu echt gaan Anouk.' Met een zucht liet ik hem los. 'Kom je snel terug?'

Afbeelding

Ik hoorde hoe binnen de televisie werd aan gedrukt. Ik stond op en klopte mijn broek schoon. 'Is er iets leuks op tv?' Lizzy keek mij met glazige ogen aan. 'Vroeg naar bed mijn duifje!' Ze stak haar tong uit en keek weer naar het beeldscherm. Ik nam plaats op de bank en doezelde wat in.

Afbeelding

Lizzy stond op en strompelde naar de keuken. 'Wanneer gaan we eten mam?' Ik haalde mijn schouders op. 'We kunnen ook pizza bestellen!' Lizzy kwam zuchtend voor mij staan. 'Maar we eten al dagen pizza!' Plagend trok ik Lizzy op mijn schoot. 'Maar ik dacht dat je zo van pizza hield.' Ze draaide zich naar mij om en maakte een pruillipje. 'Waarom gaan we niet naar een restaurant? Om te vieren dat we eindelijk in dit huis wonen.' Ik grinnikte. 'Dat is nog niet eens z'n slecht idee.'

Afbeelding

Ik pakte voor de vierde keer een kopje koffie en ging weer op de bank zitten. Ik trok het tafeltje naar mij toe. 'Jacob ik mis je!' fluisterde ik tegen het niets. Ik wist dat ik iets moest doen! Gelukkig moest worden, ook zonder Jacob. Maar ik voel mij altijd zo somber als hij weg is. Ik sluit mijn ogen. 'Morgen is hij er wel weer Anouk.'

--------------------------------------------------------------------------

~ Deze proloog laat het leven van twee verschillende mensen zien. Twee mensen die straks veel met elkaar te maken zullen krijgen!

enjoy!

Hoofdstukken:
~ Hoofdstuk 1
~ Hoofdstuk 2
~ Hoofdstuk 3

Laatst gewijzigd door Lisaav op do 03 mei 2012, 21:11, 13 keer totaal gewijzigd.

marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand

Re: Jaloezie ~ 'proloog

Ik zuchtte te vrede (tevreden)
Een klein spelfoutje (:

En, Lisaav, jij kan echt mooie screens maken ;o Echt heel mooi (: Ik ben benieuwd wat ze uiteindelijk met elkaar te maken, ook al heb ik een vermoeden..
Snel verder inderdaad ! :)
het nummer 1 lid van sn is pas... 32.
Lisaav

Re: Jaloezie ~ 'hoofdstuk 1

Hoofdstuk 1

Afbeelding

Verbaast liep ik naar Lizzy toe. 'Weet je zeker dat je hier wat wilt eten?' Lizzy had plaats genomen op de tafel en had waarschijnlijk de stoelen nog niet opgemerkt. 'Het is beter dan weer pizza eten, pizza komt zo een beetje mijn neus uit!' Ik gaf haar plagend een por in haar buik. 'Het lijkt mij wel slim om op één van die stoelen te gaan zitten.' Lizzy maakte een pruillip. 'Maar die stoelen zijn vies mam!' Met een zucht haalde ik mijn schouders op en liep naar de bar toe. Het was koud deze avond, het had even geduurd voor we een geschikte plek hadden gevonden om wat te eten. Ik was veel liever in mijn nieuwe huisje geweest.

Afbeelding

Ik liep naar de bar toe en ging op één van de stoelen zitten. Lizzy had wel gelijk, ze waren super smerig! Aan de bar leunde een vrouw met kort rood haar. 'Kan ik wat bij u bestellen mevrouw?' De vrouw had mij eindelijk opgemerkt. 'Jij bent nieuw hier zeker?' Ik keek haar verbaasd aan. 'Je kan hier toch eten bestellen?' Ik had echt geen zin om weer naar iets te moeten zoeken. Dan gaan we wel gewoon thuis eten. Ik wilde mijn mobieltje al pakken. 'Ja maar niet bij mij, dat moet je bij de barman doen! Ik ben ook maar een gast.' Ik voelde dat de vrouw haar lach in moest houden. 'Het spijt mij.' Mijn wangen kleurde rood.

Afbeelding

Anouk
Ik keek naar de klok die tegen de wand hing. Hij moest toch allang hier zijn? Ik had hem een uur geleden gebeld. Ik wilde mijn mobiel weer pakken maar deed hem toen toch maar weer in mijn broekzak. Als ik hem nu weer zou bellen komt hij natuurlijk nooit. Met een zucht leun ik tegen het ronde eettafeltje aan. Als hij maar niet te lang weg blijft..

Afbeelding

Elize
Ik had het hier helemaal gehad! Kan ik het weten wie de barman is. Ik wilde al opstaan en Lizzy halen toen ik tegen gehouden werd. 'Kan ik je misschien helpen?' Chagrijnig kijk ik naar de man die voor mij stond. 'Ben jij ook al iemand die het beter weet? Ja ik ben hier nieuw en ik ga er nu vandoor!' De man keek mij met een halve glimlach aan. 'Ik wil je alleen maar helpen hoor.' Ik haalde mijn schouders op maar hij ging verder met zijn verhaal. 'Ik weet hoe het is om nieuw te zijn ik was vijf jaar geleden ook nieuw.' Nu had ik het helemaal gehad! Hoe durft hij. Ik sprong op van mijn stoel maar hij versperde de doorgang. 'Ik ben Jacob, een gids. Ik kan je de stad laten zien? Ik woon hier al een hele tijd.' Ik wilde hier zo snel mogelijk weg dus zuchtte ik en draaide mijn gezicht naar hem toe. 'Je doet maar. Maar niet nu!' Hij haalde een kaartje uit zijn broekzak. 'Bel mij maar als je tijd heb!' Verbaasd keek ik hoe hij weg liep. Het kon niet gekker worden hier!

Afbeelding

Anouk
Toen eindelijk de bel was gegaan had ik de deur open gesmeten en had ik hem bijna weg gestuurd. Maar toen ik zijn blije gezicht zag moest ik hem wel binnen laten. Ik plofte op een stoel neer en wilde niet naar hem kijken. 'Waar bleef je nou Jacob? Ik zit al anderhalf uur op je te wachten.' Hij liep naar de muur toe en leunde er tegen aan. 'Ik moest nog eten, en ik ben er nu toch!' Verslagen draaide ik mij naar hem toe. 'Maar ik heb je nodig.' Zei ik zachtjes.

Afbeelding

Ik hoorde hoe hij met een zucht naar mij toe liep, hij reikte zijn hand uit en toen ik hem aanpakte plofte we samen op de bank neer. Hij draaide zijn gezicht naar mij toe. 'Je moet ook zonder mij kunnen leven Anouk! Het is niet gezond om elke keer zo op mij te wachten.' Verschrikt keek ik hem aan. 'Maar dat doe ik niet!' Loog ik tegen hem. Want ik wist dat het waar was, terwijl ik mijn ogen sloot voelde ik hoe hij zijn armen om mij heen sloeg.

-------------------------------------------------------------------------------------

Bedankt voor de reacties! Hier ik Update 1, het is nog niet zo spannend maar ik beloof jullie dat het zeker spannend gaat worden.

Laatst gewijzigd door Lisaav op zo 29 apr 2012, 13:22, 4 keer totaal gewijzigd.

ixkilledxthexcookie
Genetisch manipulator Genetisch manipulator

Re: Jaloezie ~ 'hoofdstuk 1 ~ 19/4/2012

Ondanks dat hij niet heel spannend is, is het wel een leuke up ^^
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Jacob de link tussen Elize en Anouk gaat worden o:

Een paar verbeteringen:
ik was vijf jaar geleden ook nieuwe 'ook de nieuwe' of 'ook nieuw'?
Verschrikt kijk ik hem aan. 'kijk' moet in verleden tijd ;p
Maar verder: Ga zo door!
Afbeelding
Call me Linss, or Linsey, whatever you like best :3
Sims-Dreamer
Kruidenverdeler Kruidenverdeler

Ik vind het heel leuk! Het is nog maar het begin, maar het is nu al leuk, echt waar
Animals are the stars in my life
Afbeelding
RIP Chacco, Maroe en Rianne. Miss jullie schatjes <'33
Rozen verwelken en scheepjes vergaan, maar de sims zal altijd bestaan!
Lisaav

Hoofdstuk 2

Afbeelding

Tevreden kijk ik naar het gezichtje van mijn dochter. 'Slaap maar lekker Lizzy, morgen moet je naar school en dan moet je goed uitgerust zijn.' Ik geef haar een kus en sloot zachtjes de deur.

Afbeelding

Terwijl ik verder loop naar mijn eigen slaapkamer voel ik weer vlinders in mijn buik. Ik schaam mij er wel voor want eigenlijk moet ik het helemaal niet leuk vinden om een afspraak te hebben met Jacob, hij was namelijk zo vervelend geweest eergisteren. Ik voelde dan ook mijn wangen gloeien toen ik hem gisteren gebeld had. Maar ik wilde toch eigenlijk wel de stad beter leren kennen, en hoe kan dat beter dan met een leuke maar irritante gids? Terwijl ik mijn pyjama aan trok voel ik een gaap uit mijn mond ontsnappen, Vanavond ga ik vroeg naar bed.

Afbeelding

Anouk
'Lieve Anouk, morgen avond ben ik weer van jou mijn lieveling!' Jacob pakte mijn hand en gaf er een kus op. Teleurgesteld trek ik mijn hand weg, ik haten het als hij weg moest. 'Maar je bent er nooit Jacob. Net was je ook opeens vertrokken toen je telefoon ging!'

Afbeelding

'Vertrouw mij nou Anouk! Ik ben er al de hele middag, en ik moest even dat telefoontje opnemen.' Verbeelde ik het mij nou of verscheen er een lachje om zijn gezicht? Ik buig mijn naar hem toe en verluister hem wat in zijn oor, 'Ga mee naar boven Jacob, die afspraak kan toch wel eventjes wachten?' Zachtjes trek ik hem aan zijn mouw.

Afbeelding

'Denk niet altijd aan je zelf Anouk! Natuurlijk kan die afspraak niet wachten.' Hij gooide zijn armen omhoog. 'Ik moet nu naar huis. Straks mis ik mijn afspraak nog!' Met een klap hoorde ik de deur in het slot vallen. 'Maar die afspraak is toch pas morgen!' Schreeuw ik hem achter na.

Afbeelding

Elize
Met een geeuw deed ik de ingrediënten voor Wafels in de mixer. 'Is het al bijna klaar mam? De bus komt straks al en ik moet mij nog omkleden.' Met een zucht draai ik mij naar Lizzy toe. 'Die bus is er pas over een uur Lizzy. En maak je geen zorgen het eten is bijna klaar!'

Afbeelding

'De bus staat er Lizzy!' Lizzy rende mij voor bij en ik onderdrukte een giegel. 'Mag ik geen kus meer?' Lizzy gooide de deur open en rende naar buiten. 'Mam ik ben geen klein kind meer hoor!' Ik glimlachte. 'Veel plezier op school!' Ik draaide een rondje in de woonkamer. 'En nu is het tijd om mij zelf te verwennen!'

Afbeelding

Tevreden kijk ik een half uur later in de spiegel. 'Goedgekeurd!' Verluister ik tegen mij zelf. Ik sluit mijn slaapkamer deur en pak mijn jas van de kapstok. Nog even wat boodschappen doen voordat mijn afspraak er is.

Afbeelding

'Als je mij laat vallen Jacob, Dan doe ik je wat!' Hij pakte mijn hand en ik balenseerde over een hekje heen. 'En wat is hier zo spannend aan?' Ik gaf een gil toen hij mij bijna los liet. 'Nou dat gillen van je is wel leuk!' Boos kijk ik hem aan. We waren nu al de hele middag weg en hij had mij bijna de hele stad laten zien, nu waren wij in een park beland vlak langs hele mooie bergen en een groot meer.

Afbeelding

'Het is echt prachtig hier!, kom je hier vaker?' Ik stond op een hek en keek zo ver als ik kon de bergen in langs het grote meer. 'Ja, het is hier altijd heel rustig. Ik kom hier vaak om na te denken.' Ik stapte van het hek af en ga naast hem op het bankje zitten. 'Zoals?' Hij haalde zijn schouders op en glimlachte. Opeens pakte hij mijn hand. Geschrokken stond ik op en liep naar een picknickmand. 'Zullen we wat eten? Ik begin trek te krijgen.'

Afbeelding

Ik hoorde hoe hij achter mij aanliep naar de picknickmand. 'Heb jij die mee genomen?' Hij knikte en ging zitten. 'Ja voor als we honger krijgen.' Hij stak zijn tong uit. Ik voelde hoe mijn wangen roze kleurde. Ik pakte een broodje uit de mand en wist niets meer te zeggen.

Afbeelding

Anouk
Ik verveelde mij al de hele middag. Om het uur moest ik op mijn telefoon kijken maar hij had nog niet gebeld. Met een zucht stond ik op en liep naar de keuken toe. 'Oww! Ik moet gewoon wat gaan doen!' Schreeuwde ik tegen mij zelf. Ik pakte mijn jas en liep naar buiten.

Afbeelding

In de verte zag ik twee mensen zitten. Ze zaten bij het park waar Jacob en ik soms naar toe gingen. Ik liep naar ze toe om te kijken wat ze aan het doen waren. Hoe dichter ik in de buurt kwam hoe erger ik het gezicht ging herkennen met open mond luisterde ik naar hun gelach. 'Zeg nou is iets Elize! Je bent zo stil.' Hij pakte haar hand en zij begon te blozen. Er kwam een gil uit mijn mond vandaan, snel deed ik mijn handen ervoor. Maar dat is Jacob!!

------------------------------------------------------------------------------

Een lange update maar ik hoop dat jullie hem leuk vinden!
Reacties meer dan welkom :)

Laatst gewijzigd door Lisaav op zo 29 apr 2012, 13:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Lisaav

Re: Jaloezie ~ 'Alleen ~ 26/4/2012

Alleen

Afbeelding

Ze kreeg een rilling over haar rug, zo koud had ze het. Ze wilde huilen, scheeuwen, weg rennen wat dan ook! Maar de deur was op slot. 'Mama waar ben je?' Ik droop een druppel over haar wang. Ze was al meerdere keren naar de deur gelopen maar hij was altijd op slot geweest. Ze ging op het dunne matras zitten en sloeg haar armen om haar benen heen en begon te snikken. 'Mama waarom nam je mij niet mee naar huis?'

--------------------------------------------------------------------------------------------

Wil je weten wat er met Lizzy gebeurd is? geef dan een reactie en lees morgen de update!!

hope you like it! ^^

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie