Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

15 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
p777b3
Snackventer Snackventer
Berichten:
99
Lid geworden op:
zo 21 mar 2010, 17:22

Verborgen Persoonlijkheid - Hoofdstuk 4 (21-03-12)

PROLOOG

Afbeelding
~Niemand om op terug te vallen. Niemand om me te sturen. Niemand behalve wij.~

Afbeelding
Ik sta er alleen voor, niemand die me opvangt. Ik zie geen leven voor me. Ik zie een leven dat ik niet ken.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even een korte proloog van mijn nieuwe dagboek. Om het even zo kort mogelijk samen te vatten, Sam Akkerman is ontslagen uit het ziekenhuis na er een half jaar in coma te hebben gelegen. Hij heeft geen familie of vrienden om op terug te vallen en nog erger, niemand om hem te sturen. Want vanaf het moment dat hij bij kwam, herinnerd hij zich zijn 'oude' leven niet meer. Hij is een ander mens.

Ik hoop dat jullie t leuk gaan vinden en zal straks het eerste hoofdstuk online zetten.

Laatst gewijzigd door p777b3 op wo 21 mar 2012, 18:39, 5 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Mn eerste Caption Contest gewonnen! :D
Gebruikersavatar
p777b3
Snackventer Snackventer
Berichten:
99
Lid geworden op:
zo 21 mar 2010, 17:22

Re: Verborgen Persoonlijkheid - proloog (18-03-12)

HOOFDSTUK 1

Afbeelding
'Je moet ergens beginnen...', die woorden bleven door mijn hoofd spoken. Ik wist dat het waar was, maar waar moest ik beginnen? Een baan, ja, dat spreekt voor zich, maar mijn interesses liggen niet waar mijn opleiding ligt. Dat klinkt verwarrend en dat is ook, voor mij tenminste.

Afbeelding
De krant bood geen oplossing, dan het dorp maar in voor ideeën. De kringloopwinkel gaf me een sprankje hoop, maar niets is zeker.

Afbeelding
Ik gooide al mijn charmes in de strijd, in de hoop een baan te vinden. Geen droom baan, maar een baan, zo een die brood op de plank brengt.

Afbeelding
Helaas gooide ik ernaast...

Afbeelding
Lunchtijd, maar niks in huis, de eerste oplossing? Café. De tweede? supermarkt. Gelukkig vond ik ze allebei.

Afbeelding
Ik herinner me nog vaag een uitspraak, dat als je twee vliegen in één klap denkt te slaan, er altijd één wesp bij zit die je steekt. Waarom moest ik veranderen? Waarom uitgerekend IK? En bovenal, waarom stel ik mezelf zoveel vragen?

Afbeelding
Eigenlijk mijn enige oplossing, de enige "keuze" die ik heb, maar waarom voelt het toch zo slecht?

Afbeelding
Ik heb geen keus. Ik zal ergens moeten beginnen en al het begin is moeilijk.

Afbeelding
Rustig maar, rustig maar, het was maar een nachtmerrie. Ik hoor het haar zeggen, ik weet niet wie, maar ik hoor haar. Ik heb nog nooit zo hard terug verlangt naar iemand die ik me niet meer kan herinneren, maar ik mis haar.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat jullie het wat vinden. 't Is nu nog een beetje saai, maar wou het verhaal nog een beetje opbouwen. Laat alsjeblieft een reactie achter, ben erg benieuwd.
Afbeelding
Mn eerste Caption Contest gewonnen! :D
Gebruikersavatar
p777b3
Snackventer Snackventer
Berichten:
99
Lid geworden op:
zo 21 mar 2010, 17:22

Re: Verborgen Persoonlijkheid - Hoofdstuk 1 (18-03-12)

HOOFDSTUK 2

Afbeelding
Weet je nog hoe het voelde, toen je voor het eerst aan moeders hand naar de basisschool werd gebracht? Zo voel ik me nu. Een jammerend gevoel, een gevoel van onbekendheid, een gevoel alsof je voor de leeuwen wordt geworpen. Maar ach, hoe erg kan het zijn?

- enige tijd later -


Afbeelding
NOOIT MEER! IK GA NOOIT MEER!

Afbeelding
Hoe dom het ook mag klinken, ik verlangde naar een veilig gevoel, het gevoel wat ik gister nog leek te hebben. Dus ging ik terug naar de kringloopwinkel, daar zal ik vast rustig worden toch?

Afbeelding
FOUT! even een kleine rekensom:
Alan Stanley's oude gedoneerde truien + prijskaartje van kringloopwinkel = Hartaanval
simpel als 1 + ($)1.000,00 toch?

Afbeelding
Gelukkig liep ik deze, toch zeker niet onaangename, dame tegen het lijf. De vonk was er meteen, dus hoefde ik de vlam alleen maar aan te wakkeren. Dus sprak je nog is af om de, uhh, 'botsing' goed te maken.

Afbeelding
En natuurlijk spreek je nog eens af....

Afbeelding
En, nou, uhmm, van spreken was hier weinig sprake.

Afbeelding
Helaas werd onze tweede 'botsing' :fluit weer onderbroken door een jammerend gehuil van buiten. Een van de (vele) zwerfhonden die Appaloosa Plains kent, overleed voor onze ogen. Weer overkwam mij een gevoel van kleinheid, een kinderlijk gevoel van angst, een gevoel van een harde ondergrond tegen je hoofd. (later bleek ik te zijn flauwgevallen)

Afbeelding
Alani merkte dat ik dit erg vond, mede door de bult achter op mijn hoofd, en probeerde mij te troosten door een van de zwerfhonden uit het asiel te adopteren. Haar naam is Lady.

Afbeelding
En eerlijk gezegt, ik ben dol op haar. Ze lijkt nu al op mij.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Super bedankt voor de leuke reacties van jullie! Dit motiveert echt om door te simsen/schrijven. Verder wou ik nog even kwijt dat ik vrij weinig foto's had gemaakt van wat nog meer is gebeurd, dus even een korte toelichting: Sam Akkerman is gepromoveerd tot niveau 2 in de carrière geneeskunde. Hij en Alani wonen sinds kort samen, en wou graag even duidelijk maken, dat ik eerst een week lang met haar heb afgesproken voor ik aan de tweede 'botsing' toe kwam. (vind dat het in andere verhalen soms zóóó snel gaat)
Afbeelding
Mn eerste Caption Contest gewonnen! :D
Gebruikersavatar
p777b3
Snackventer Snackventer
Berichten:
99
Lid geworden op:
zo 21 mar 2010, 17:22

Re: Verborgen Persoonlijkheid - Hoofdstuk 2 (19-03-12)

HOOFDSTUK 3

Afbeelding
Mijn leven leek een grote roze wolk te worden. Ik vroeg Alani ten huwelijk en zelfs op het werk ging het beter.

Afbeelding
Ik was eindelijk het stadium voorbij dat ik de vervelende rot klusjes op het werk moest doen.

Afbeelding
Sterker nog, door een anonieme melding (goh wie zou dat toch zijn ^^), kreeg ik zelfs promotie. Toch voelde ik nog niets voor deze baan. Ik werkte omdat ik geen andere keus had.

Afbeelding
Alani was dol enthousiast toen ze hoorde dat ik promotie had en we ons huwelijk binnenkort konden vieren.

Afbeelding
Helaas was ze minder enthousiast, toen ik liet zien hoe ik mijn geld verdiende, waarschijnlijk omdat zij het voor het eerst mocht uitproberen (A). Maar tot dat het geld binnen was....

Afbeelding
... mocht ik de vervelende rot klusjes thuis nog wél uitvoeren. Een promotie zou hier geen verkeerd idee zijn.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sorry voor de nogal korte en saaie update... De afgelopen sim dagen gingen nogal snel, zonder dat er eigenlijk wat gebeurde, maar vond het toch even nodig om een update te plaatsen. Bye the way... ik vind Lady echt heel erg schattig :$

Afbeelding

PLEASE LEAVE A COMMENT
Afbeelding
Mn eerste Caption Contest gewonnen! :D
Gebruikersavatar
p777b3
Snackventer Snackventer
Berichten:
99
Lid geworden op:
zo 21 mar 2010, 17:22

Re: Verborgen Persoonlijkheid - Hoofdstuk 3 (20-03-12)

HOOFDSTUK 4

Afbeelding
's Ochtends vertelde Alani me dat ze graag bij de kringloopwinkel wou kijken voor een nieuwe tweedehands camera, alhoewel dat niet bepaald logisch klinkt, vond ik dat we nog wel wat geld konden missen.

Afbeelding
Totdat ik dit zag 's Middags. Ik voelde iets omschakelen, ik flipte.

Afbeelding
Ik kon hem wel wurgen, hij moest van haar afblijven

Afbeelding
Ik wou haar nooit meer zien, zij was gemeen, dat vond ik reden genoeg. Helaas kwam ze en begonnen we te schreeuwen.

Afbeelding
Ik vind haar niet meer lief, echt niet meer lief.

Afbeelding
Ik had geen zin meer om geld te gaan verdienen, het was toch stom.

Afbeelding
Dit wou ik, zo ben ik.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sorry voor de mensen die dit als shockend beschouwen. Wat ik duidelijk probeerde te maken is dat Sam, toen hij Alani met die ander zag zoenen, hij in een soort shock raakte, waardoor hij weer terugviel in een soort kinderlijkheid. Ik vond het alleen erg moeilijk om dit goed in beeld te brengen en te verwoorden, mede omdat ik maar de helft van de screens opsla die ik maak :S.
Afbeelding
Mn eerste Caption Contest gewonnen! :D
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Verborgen Persoonlijkheid - Hoofdstuk 4 (21-03-12)

@p777b3: Het gaat niet om plaatjes. ;) Het gaat erom dat je wat meer over het verhaal verteld. Hoe komt hij aan die baan? Hoe wonen ze ineens samen? Wat gebeurt eromheen? Waarom gaat ze vreemd? Dat soort dingetjes.

Als je wat meer verhaal vertelt bij de plaatjes, dan is het verhaal wat beter te bergrijpen. Kijk maar naar mijn dagboek (Helaas gestopt). Daar kan je zien wat ik bedoel. Je hoeft niet voor elke beweging of moment dat er gebeurt in het verhaal een plaatje te hebben. Sla gewoon niet zoveel over, dan is het wat beter te begrijpen en makkelijker lezen! :thumbsup
Afbeelding
Gebruikersavatar
p777b3
Snackventer Snackventer
Berichten:
99
Lid geworden op:
zo 21 mar 2010, 17:22

Re: Verborgen Persoonlijkheid - Hoofdstuk 4 (21-03-12)

@fjordjes en ChanCake, super bedankt voor jullie uitleg, denk dat ik het nu beter begrijp. Ga proberen duidelijker, en vooral meer, te schrijven. Om 't dan maar even zo toe te lichten: ik dacht eerlijk gezegt dat het wel duidelijk was dat hij een baan had gekregen toen hij bij het ziekenhuis naar binnen liep (Hoofdstuk 1). Van dat samenwonen begrijp ik idd wel, is achteraf gezien ook heel erg vaag, het zelfde geld voor het 'wat eromheen gebeurd'. De reden dat ze vreemd gaat wou ik bekend maken in het volgende hoofdstuk :$, maar ik loop denk ik iets te hard van stapel. moet nog leren hoe je zoiets goed schrijft, maar blijf me alsjeblieft tips/commentaar/feedback geven, ik wil graag een zo goed mogelijk dagboek maken.

p.s. Srry voor het lange verhaal (A)
Afbeelding
Mn eerste Caption Contest gewonnen! :D

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie