Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

212 berichten • Pagina 6 van 11

Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Pappa?

Dank jullie allemaal! Het is erg fijn om te weten dat mensen mijn 10G leuk vinden!
Jullie zijn nog steeds über-geweldig en ik hoop dat jullie het nog steeds blijven lezen met de volgende generatie.

Dat brengt mij bij dit punt:
Een voorproefje van de nieuwe generatie foto.

Afbeelding

Haha! Hoop dat jullie uitkijken naar de volgende update! ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Pappa?

Haha, wist wel dat jullie benieuwd waren! :laugh
Dan nu hier de eerste update van generatie 2! Het Proloog!


------------------------------------------------

Generatie 2:
Prixa Xila.


Afbeelding

-----------------------------------------------

Proloog.

Afbeelding

Een zonnige dag. Ja, dat is het. Mijn woonkamer word verlicht door de zonnestralen, terwijl ik, Prixa, geniet van de ochtend op mijn bank. Het leven is een stuk levendiger geworden toen ik gisteren hierheen verhuisde. Mijn gedachten zinken weg naar vroeger, heel in het begin. Mijn jeugd en hoe ik me ontwikkelde tot de jonge vrouw die ik nu ben. Ik ben veel veranderd, dat zeker.. maar voor mijzelf alleen maar positief. Al dacht me moeder hier anders over.

Afbeelding

Ik was altijd een vrolijk en lief kind, zoals mijn moeder dat zei. Ook een hele snelle leerling. Ik kan mij die tijden niet meer herinneren. Niet zoals ze écht waren, in ieder geval. In mijn jongere jaren, oftewel kleutertijd, was het merendeels alleen ík en me moeder. Ze hebben mij eigenlijk nooit verteld waarom, maar eerlijk gezegd, had ik hier ook geen vraag naar gehad. Later, rond een jaar of 6, was hij er plots wel. Ik kan mij de dag dat hij aanwezig werd in mijn leven niet meer heugen. Het is allemaal te lang geleden; al zegt mijn moeder dat het bij haar in d'r geheugen gegrift staat.

Afbeelding

Mijn vader en ik werden al vrij snel erg close, net als ik en me moeder. Pappa was vaak in mijn latere jeugd aanwezig. Het was en is een hele lieve man. Een grappenmaker, maar toch heel zorgzaam. Hij nam me vaak mee naar buiten en dan niet alleen het meertje naast het huis. Hij liet me meer van de wereld zien. Ja, mijn vader betekent veel voor mij. Mijn moeder is, wat dat betreft een heel ander persoon. Ze is lief en zorgzaam, maar heeft haar eigen soort normen en waarden waar ik me vroeger streng aan hield en heilig in vertrouwde. Ik wou, bijvoorbeeld, na het zien van de stad en andere kinderen op straat, heel graag naar school. Uiteraard paste dit niet in haar beeld van hoe mijn opgroeiing zou zijn, net als veel dingen waar ik als kind naar verlangde. Mijn vader begreep mij meer. Mijn moeder vond dat ik maar raaskalde.

Afbeelding

Als tiener begon ik meer mijn eigen willetje te krijgen. Ik ging nog steeds niet naar school, maar had wel een parttime baan genomen. Mijn ouders wisten én weten hier nog steeds niks vanaf. Ik liet ze altijd maar in de waan dat ik buiten bezig was. Het is, denk ik, gewoon een kwestie van vrijheid geweest. Het gevoel dat je niet aan één ding gekluisterd bent. Na een bepaalde tijd ging ik steeds meer met mensen om. In mijn ogen waren ze niet zo 'demonisch' als mijn moeder ze beschilderde. Steeds meer begon ik mij moderner te kleden en verfde zelfs mijn haar, tot ergernis van mijn moeder. Ze vond dat ik onze soort ten schande maakt. Ik was het hier niet mee eens. Ik wil gewoon normaal zijn. Er was geen optie om ons volk überhaupt in leven te houden, als er maar drie van waren. Ik besloot gewoon, voor mijzelf, meer tussen de generatie van nú te passen. Mijn vader snapte mij wel, zoals altijd. Zelfs hij kon begrijpen dat zij mij uiteindelijk los moesten gaan laten.

Afbeelding

Een paar dagen geleden werd ik 20. Ik had al rondgekeken in het centrum naar huizen. Ik hield van de moderne strakke lijnen en de omgeving. Het idee dat als je uit het raam keek, je tenminste iemand zag lopen. Veel te lang had ik mijn dromen uitgesteld. Het was tijd om mijn ouderlijk nest te verlaten en dat had ik ook zeker al gepland. Gisteren had ik mijn koffers gepakt en klaargezet in mijn oude kamer. Toen ik het me moeder vertelde reageerde ze zoals verwacht. Ze wou er niks van weten en negeerde daarna eigenlijk de hele situatie. Toch lukte het me om een dikke zoen op haar wang te plakken. Mijn vader was, daarentegen, heel blij voor me. Hij omhelsde me en wenste me veel succes in mijn ontdekkingsreis naar mezelf en vertelde me hoe trots hij was de dag dat hij me zag en nog steeds is. Na het afscheid keek ik nog even rond in het huis dat ik mijn hele leven gekent heb. Het was tijd mijn koffers te pakken en mijn vleugels uit te slaan. Dus, dat deed ik.

Afbeelding

Anderhalf uur later kwam ik hier aan. Een prachtig en simpel modern huis, gekocht van het geld dat ik had opgespaard van mijn bijbaantje. Ik had zelfs nog geld over voor nieuw meubilair. Ik weet nog hoe ik, bij de eerste stap in mijn tuin, mijn koffers neerzette en met bewondering staarde naar het gebouw. Ik voelde me euforisch, maar vooral trots dat ik dit zelf had geregeld en betaald. In een oogwenk was ik zó volwassen geworden. Het leven flitst aan je voorbij als je niet oplet.

Afbeelding

Nu, vandaag, zit ik hier, in mijn eigen huis. Gisteren was de drempel die ik moest overstappen naar een nieuw begin en vandaag.. zou het echt van start gaan. Ik glimlach, strijk mijn hand door me haar en ga koffie zetten.



---------------------------------------------------

Hoop dat jullie het wat vinden! :laugh Ikzelf vind haar erg mooi!
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie