Intro
Even om te beginnen, ik ben al een tijdje van plan om een dagboek te schrijven, en nu komt het eindelijk! Dit dagboek gaat over Simon Hoogerwerf, die een compleet traumatische jeugd heeft, maar daar kom je wel achter tijdens mijn verhaal.
Vooraf
'De enige foto's die ik van hun heb...'
Harold Hoogerwerf, 'van mijn papa..'
Catherina Hoogerwerf - de Wit, 'en mijn mama.'
'dit was van de dag voordat ze naar opa gingen, heeft oma gezegd.'
Laatst gewijzigd door p777b3 op di 06 dec 2011, 20:20, 7 keer totaal gewijzigd.
^^ Wat heb jij tegen downloads en 10G's..? Je praat degenen die daar wel gebruik van maken echt een punthoofd aan, weet je? Ook mét downloads kunnen sims mooi zijn, en ook 10G's kunnen origineel zijn, je moet alleen gewoon geen saaie hebben =) Mijn 10G is gewoon 10 verhalen over 10 generatie's, wat is daar onorigineel aan?
(sorry, ik word er echt even helemaal gek van )
@ Alan, Whaha, heb eigenlijk wel downloads gebruikt , een paar kleine plantjes en clutters om het huis te versieren. En heb extra niet voor een 10G gekozen, omdat ik het heel snel zat wordt om met 1 familie door te spelen, kom vaak niet verder dan de tweede generatie .
Verder dankjewel, moedigt aan om snel hoofdstuk 1 online te zetten.
@alan, over die 10G, dat is inderdaad niet heel origineel, maar wel leuk natuurlijk. wel origineel is natuurlijk een 5G. :dp
en die downloads, ik heb er een hoop, en ook een hoop slechte en dat is heel vervelend om te verwijderen, moet je zoeken. heb namelijk alle store items ongeveer...
en weer over het dagboek, sorry dat we nu discusseren over dit onderwerp.
@iedereen hierboven; Ach, dé Alan Stanley is natuurlijk veel te ouderwets voor die 'hedendaagse troep'
Nee hoor, maar over een 10G, ik vind het niet erg als het gewoon origineel is
^^^ Ha zo
^^Inderdaad, overschot van gelijk, doch wil ik eventjes nog reageren...
Ik heb zowiezo altijd een hekel gehad aan van dat typisch meisjes-massagedrag. Hier op deze site is ooit iemand begonnen met zo'n 10G, en kijk hoeveel er nu zijn? En als je de verhalen erop nagaat: die zijn bijna altijd hetzelfde: een arm (maar altijd wel 'knap', met dat gedownload haar enzo) meisje met een zwaar verleden die met amper iets aankomt in een nieuwe stad, zwanger geraakt van een man in een park en uiteindelijk gelukkig oud wordt. Met de kinderen net hetzelfde en opnieuw en opnieuw en opnieuw... Ik zie goede (en uiteraard minder goede, maarja) schrijvers tussen die 10G-schrijvers, maar ze 'verlagen' zich tot een uitgemelkt genre omdat dat nu eenmaal populair is. Je kan het vergelijken met de in de klassen populaire uitspraak 'fail'. Een populair iemand begint ermee en de trein is vertrokken. En nu hoor je in de klassen heel de dag 'fail, fail, fail, fail, epic fail, fail, fail...' Nu ik uiteraard niets tegen het vrouwelijke geslacht heb, kan ik die dingen toch wel linken aan tienermeisjes... En ook het gebruik van gedownload haar kan ik in die context plaatsen.
Maar nu, genoeg hierover, jullie kennen mijn standpunt, en als jullie dat willen, vraag dan aan de moderators een knopje om alle Stanleyberichten over te slaan
Ik blijf bij mijn standpunt en zal altijd daarbij blijven...v Franniewee, voor de rest van mijn leven... Ik denk niet dat ik nog 5 jaar op de Sims zal spelen hoor... vv En Marit, dat kan best zijn, maar als je eens wist hoeveel mensen zich ergeren aan die downloads... En kan nu niet zeggen dat ik geen argumenten heb he... Maar gewoon zeggen dat je je aan mij ergert, dan heb ik meer begrip voor franniewee, die met tegenargumenten komt.
Laatst gewijzigd door Alan Stanley op za 03 dec 2011, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
^ Wat een rigide attitude! Lijkt me best saai om nu al voor de rest van je leven je standpunt te bepalen. Maar ja, het is jouw leven....
Voor wat betreft de onderwerpkeuze van de verhalen heb je misschien een punt. Maar wijt dat maar aan de verschillen tussen sexen.
Backt to topic: zo na 1 proloog kan ik nog niet zeggen of het leuk zal zijn of niet, maar ik zal het verhaal denk ik wel volgen. Dus, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Hierboven allemaal ;
Ik vind niet dat een dagboek slecht word van download haar.. want daar komt het eigenlijk wel op neer. De een vindt het glimmende mooi, de ander niet. Ik vind EA's haar bijvoorbeeld lelijk gemaakt. ^_^ Ik vind sommige haren zelf ook niet mooi, er is een site met veel haren en de haarpunten zijn altijd zwart, die vind ik erg lelijk..
& Een 10G komt op dit moment veel voor, over een tijdje waarschijnlijk weer iets anders. Er zijn wel 10G dagboeken die inderdaad alles maar zwanger raken, beetje verhaal eromheen & klaar, maar er zijn er ook genoeg die een echt verhaal hebben om het maar zo te zeggen. Dus er zijn heus wel originele 10g dinges.
Het spijt me heeeeel erg mensen, maar ik ben bang dat ik morgen pas hoofdstuk 1 online kan zetten Ik krijg straks namelijk nog visite voor mn verjaardag en moet morgen een werkstuk inleveren, daar moet ik nu (eigenlijk) eerst aan werken. Met een beetje geluk staat hij er vanavond nog op, maar anders morgen BELOOFD.
en uhh... van wat hierboven staat, ik hoop dat mijn sim niet zwanger wordt van een man in het park
Mijn eerste hoofdstuk van dit dagboek, ik hoop dat jullie het leuk vinden. Wees alsjeblieft niet té streng, dit is namelijk mijn eerste en ben nog niet zo goed, maar tips en opmerkingen zijn altijd welkom. Veel lees plezier!
=============================================================================
Hoofdstuk 1: Kindertijd
Paragraaf 1: Te jong om te begrijpen
'Als ik toen wist, wat ik nu weet, dan had ik ze nooit laten gaan' dacht ik, 'het is allemaal mijn schuld, mama wou thuis blijven, ze wou MIJ niet alleen thuis laten. Ik had NOOIT moeten zeggen dat ik alleen thuis kon blijven, dan waren ze nog hier...'
'ik m-mis jullie zohoooo' jammerde ik hardop, niet horend dat er iemand achter me stond
' 't Is al goed Simon' hoorde ik oma zeggen, 'zolang als jij leeft zal een stukje van hun altijd bij jou zijn.' en ze gaf me een knuffel
'Ga maar gauw!' zei oma toen de bus me kwam ophalen voor school, 'en vergeet niet dat we vanmiddag naar het gemeentehuis toe moeten!' riep ze me na.
't was rustig in de bus, en ik kon mn gedachtes eigenlijk maar moeilijk van het ongeluk een paar jaar geleden afhouden. Mijn ouders zijn, toen ze van mijn zieke opa af kwamen, van de weg gereden door een onbekende auto en in het water belandt. Ook mijn opa is die nacht overleden. Sindsdien durf ik niet meer bij water in de buurt te komen.
'Heey, hoe is het? ik heb je al zolang niet meer gezien!' riep ik toen ik een oude vriend van me de school binnen zag gaan, maar hij negeerde me, later werd me wel duidelijk waarom.
Na school stond oma op me te wachten, 'Kom je mee Simon, we moeten over 10 minuten bij het gemeentehuis staan' legde ze uit, 'ik heb de auto verderop geparkeerd'.
Ze was stil in de auto, vroeg zelf niets over school, maar ik was nog te jong om door te hebben dat ze zich niet op haar gemak voelde daar in de auto.
Laatst gewijzigd door p777b3 op di 06 dec 2011, 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Een vaag verhaal tot nu toe, maar dat kan ook juist goed zijn! Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat.
En als ik nog even aan mag sluiten bij de discussie hierboven. Ik ben het deels met Alan eens. Veel 10 G's gaan precies volgens het saaie patroontje, maar ik vind het dan juist een uitdaging om jezelf te onderscheiden van de anderen en sommigen doen dat heel goed!
Ik heb heel erg zin om ook te zeggen waarom ik het helemaal niet eens ben met Alan Stanley's mening, maar dan krijgen we misschien weer 10 pagina's discussie en daar is dit topic niet voor. Daarom zeg ik: ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal
Zullen we het gewoon ontopic houden en ergens anders over beginnen? Het is wel zonde om zo'n discussie in het dagboektopic van p777b3 te houden, dan kunnen jullie beter ergens anders een topic erover maken
Nog best wel apart idd, maar wel leuk tot nu toe, kleine tip, gebruik HeadlineEffects on
Daarmee haal je de gedachte wolkjes en de plumbbob weg, dat maakt het allemaal wel wat makkelijker met oog op foto's maken c:
^ ja kwam dr pas achter dat ik die nog aan had staan toen ik de foto's zag, en ik dacht laat maar zitten is maar klein stukje (btw t is volgens mij HideHeadlineEffects on)
En voor de mensen die t misschien hebben gemerkt, dit is de tweede versie van hoofdstuk 1, ik ergerde me kapot aan de eerste versie, dus besloot ik m overnieuw te typen.
owja, mensen, jullie mogen me best pascal noemen
Toen we bij de secretaresse van de Burgemeester kwamen, was ze druk bezig op haar computer, 'loopt u maar door mevrouw, meneer verwachte u al.' zei ze zonder op te kijken.
'Nou mevrouw, u weet waarom u hier bent neem ik aan?' vroeg de burgemeester op geïrriteerde toon terwijl hij richting mij keek.
'Daar ben ik me van bewust ja en wat u tegen mij te zeggen heeft, kunt u ook kwijt bij Simon' ik begreep nu waarom oma zo straks niet op haar gemak was, ze had dit waarschijnlijk al aan zien komen.
'Zeg, uhh... Simon, volgens mij ben jij een nette jongeman, en denk dat jij vast wel geïnteresseerd bent in literatuur of niet soms?' zei hij wat ongemakkelijk, terwijl hij naar de grote boekenwand achter zich wees.
Terwijl ik bezig was de boeken grondig te bestuderen hoorde ik oma en de burgemeester nog wat over en weer fluisteren, maar het was niet erg duidelijk. het enige wat ik nog wist op te vangen was: 'bent u nou helemaal .... om DAT kind mee te nemen?', maar ik besloot me volwassen te gedragen en er niet op in te gaan, d'r moest toch één iemand zich behoorlijk gedragen?
Nadat ik een van de boeken had uitgezocht, begon ik maar te lezen en lette ik niet meer op het gesprek dat naast mij gevoerd werd.
'Simon? loop je heel even mee jongen?' zei oma opeens vanuit dat geroezemoes.
...
'nee hoor, dat ik geen enkel probleem mevrouw, ik let wel even op hem.' zei de mevrouw van de computer toen oma me weer mee naar buiten had genomen.
'Blijf jij even hier bij deze aardige mevrouw Simon? ik heb nog wat te bespreken met de meneer daar binnen.' vroeg oma, terwijl ik wist dat ik geen antwoord hoefde te geven, ik had toch geen keus, ik kon moeilijk nee zeggen.
Toen de mevrouw zei dat ik me wel even mocht bezighouden op de computer had ze waarschijnlijk niet verwacht dat ik een potje schaak zou gaan spelen. Het verbaasde haar echt want haar voordeur stond wagenwijd open, tenminste zo zou oma het hebben genoemd.
Toen oma weer naar buiten kwam, moest ik gedag zeggen tegen de lieve mevrouw, die bye the way Lianne heet, en ze gaf me een 'low five' (echt iets voor oude mensen om te doen!)