Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

19 berichten • Pagina 1 van 1

Lisaav
Kantoorslaaf Kantoorslaaf

reallife soap 'Amy Kluitman'

heey!
Al een tijdje geleden had ik al zin om een dagboek aan te maken.
en nu ga ik er dan eindelijk mee beginnen!!

ik hoop dat jullie het gaan volgen.
reacties en opmerkingen zijn altijd welkom!

Afbeelding

Inhoud
hoofdstuk 1
Is een nieuw begin wel zo leuk?
Wat is een leuke baan?
Maatjes voor altijd!
gemeente zenuwen..
hoofdstuk 2
Werken, werken en nog eens werken!
Tripje naar Frankrijk.
Tripje naar frankrijk deel 2

Laatst gewijzigd door Lisaav op ma 14 nov 2011, 19:22, 11 keer totaal gewijzigd.

Lisaav

Re: reallife soap 'Amy Kluitman'

Is een nieuw begin wel zo leuk? (wo 9 nov 2011)

Afbeelding

Mijn naam is Emy Kluitman. Ik ben net verhuisd naar een nieuwe stad en een nieuw begin! Het huis dat ik heb gekocht was van mijn vader geweest die kort geleden overleden is. Ik heb die man nog nooit ontmoet maar toch heeft hij mij dit huis achter gelaten. Eigenlijk is het dan wel vreemd dat ik er wel veel voor moest betalen, maar het is een mooi huis en ik ben blij dat ik zo snel aan een huis kon komen!

Afbeelding

Alleen moest er wel nog veel aan het huis gedaan worden! Ik moest even rustig naar de wc maar toen ik de badkamer in ging was de hele vloer nat. Zuchtend had ik een wc-borstel gepakt en was de wc gaan ontstoppen. Best apart begin om in een nieuw huis te gaan wonen en meteen je wc te moeten ontstoppen!

Afbeelding

Toen het huis redelijk schoon was ging ik maar een boek kopen! Ik hou heel erg van lezen ook al ben ik dan geen boekenwurm. Door lezen kom ik tot rust en kan ik even weg naar een andere wereld.
Het duurde niet lang voor ik een boekenwinkel had gevonden maar het zoeken naar een boek was een ander verhaal ik was langer dan een uur bezig met zoeken! Maar de aanhouder wint.

Afbeelding

Het was nog licht toen ik eindelijk uit de boekenwinkel kwam. Ik had verwacht dat het wel al donker zou zijn geworden maar zo snel is de tijd dus niet gegaan. Maar ook al heb ik lang moeten zoeken, heb het boek gevonden waar ik zo lang naar zocht had! Het boek is voor het werk dat ik wil gaan doen. Maar ik ben van plan om morgen mij pas te gaan richten op het werk en vandaag nog even het dorp te gaan verkennen.

Afbeelding

Toen ik met mijn wandeling begonnen was kwam ik een vrouw tegen. Ze was niet meer één van de jongste maar ook niet heel oud. Op het eerste gezicht zag ze er vriendelijk uit. Met op geheven hoofd en een glimlach liep ik naar haar toe om een praatje te gaan maken! Moet kunnen toch in z'n leuk dorp? Maar de vrouw dacht daar heel anders over. Toen ik haar wat wou vragen kreeg ik het botste antwoord die er maar bestond. Ik was woedend! Met gebalde vuisten heb ik voor haar gestaan!

Afbeelding

Ik probeerde rustig met haar te praten over waarom ze zo bot deed maar dat lukte mij al niet meer! Ik gaf haar zo een klap in haar gezicht. Ik schrok heel erg van mij zelf. Dit was mij nog nooit over komen! Ik voelde mij misselijk worden en wou mijn excuses aan haar aanbieden. Eigenlijk wist ik wel diep in mijn hart dat ik een excuses nodig had en verdiende maar slaan was niets voor mij!

Afbeelding

'Het spijt mij vreselijk mevrouw! Ik weet niet wat mij bezielde.' Ik werd verlegen en deed een stapje achteruit, maar ik had wel een ander antwoord verwacht dan dat ik gekregen had! Ze vloog mij aan voor ik ook maar één ding kon doen. Ik werd boos en sloeg en schopte terug.

Maar dit was niet het soort dag dat ik in gedachte had! Versuft ging ik die avond me bed in. Ik miste mijn oude huis en omgeving mijn vrienden en vooral mijn moeder en zelfs wel een beetje mijn vader door dit huis!

Afbeelding

Dit was de eerste update! Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Laatst gewijzigd door Lisaav op vr 11 nov 2011, 19:51, 5 keer totaal gewijzigd.

franniewee
Mest analist Mest analist

Een paar puntjes van kritiek (sorry :( ):
het is bot en niet bod;
mijn en niet me (ik miste me oude huis);
begin elke zin met een hoofdletter, dat leest prettiger
En als laatste tip: je kan met de cheat hideHeadlineEffects true de plumbob en de gedachtenwolkjes 'uit' zetten.

Inhoudelijk kan ik er nog niet zo veel over zeggen. Verder gewoon doorgaan en als je mijn 'tips' niets vind, gebruik je ze niet. Dat is geheel aan jou.
Succes!
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Lisaav

Wat is een leuke baan?(do 10 nov 2011)

Afbeelding

De volgende ochtend was ik de vorige dag nog niet vergeten. Ik voelde mij raar en niet lekker in mijn vel. Ik hoop met heel mijn hart dat het vandaag een betere dag zal worden. Ik heb namelijk bijna geen geld meer dus is mijn taak voor vandaag: Een nieuwe baan zoeken!

Afbeelding

Maar eerst was het tijd om wat te gaan eten. Want ik rammel van de honger! Ik grinnikte toen ik mijn buik hoorde knorren. Ik pakte alle spullen uit de koelkast en besloot om maar wat Pannenkoeken te gaan maken voor het ontbijt. Gelukkig waren ze niet verbrand en kon ik snel aan mijn ontbijt beginnen. Smullen maar!

Afbeelding

Na een koude douche genomen te hebben (Het warme water was nog niet aan gesloten) was ik druk bezig om te verzinnen waar ik zou moeten beginnen. Het was al z'n groot dorp! En ik heb verder geen auto waar mee ik de wereld kon verkennen. Het liefst zou ik wel bij een politie bureau willen werken! Als politie vrouw alle boeven vangen! Je ziet hier namelijk veelte veel mannelijke politie agenten lopen. Ik was in ieder geval van plan om een krant te kopen en een rustig plekje te vinden om te kijken wat voor banen er beschikbaar zijn.

Afbeelding

Na een tijdje lopen had ik eindelijk de boekenwinkel weer gevonden waar ik gisteren dat boek gekocht had. Ik had dat boek gekocht om te kijken wat voor baan mij leuk lijkt. Maar ik wist het eigenlijk nog steeds niet. Ik liep de boekenwinkel binnen en zocht de eerste en beste krant van de hele wereld. Ik had voor de zekerheid nog gevraagd of deze krant voor deze week was. Want op de één of andere rede stond dat er niet op. Naast de boekenwinkel was een soort van parkje. Heel gezellig en vriendelijk. Eigenlijk was ik het gevecht van gisteren al weer vergeten. In het krantje stonden de meest rare dingen. Van blauw sla dat te koop is (Wie gaat er nou Blauwe sla eten?) Tot een varkentje dat een nieuw huis zocht. Maar er stond ook in dat ze nog mensen zochten voor in het gemeente huis. ik bekeek de vacature is goed:

Hallo,
wij zoeken een podiumpoetser die alle troep van het podium poetst!
(met op getrokken wenkbrauwen las ik verder)
We zoeken mensen die van 9.00 uur tot 15.00 uur bij ons komt werken.
Het is dan jou taak om het podium waar alle belangrijke mensen hun zegje doen goed te onderhouden met je collega's. en misschien red jij het wel tot aan de top! En ben jij diegene die straks daar mag staan om je zegje te doen.

Voor meer informatie bel 024-1142287

Afbeelding

Er stond ook een foto bij de vacature. Het was een heel groot gebouw wat zeker weten de gemeente moest zijn! Ik hoefde eigenlijk niet lang na te denken. Alleen stond er niet bij hoeveel je verdiende. Het zou vast niet heel veel zijn maar toch wou ik contact opnemen met de grote baas. zou het de burgemeester zijn? die ik aan de lijn zou krijgen. Opgewonden toetste ik het nummer in.

Afbeelding

De naam van de man die ik aan de lijn had was ik gelijk weer vergeten! Maar het was niet de burgemeester. Ik moest naar het grote gebouw komen die op de foto stond. Vandaag nog! Zou ik aangenomen worden? Het is denk ik niet z'n moeilijk baantje maar wel gezellig en ik hou wel van werken!
Anderhalf uur later stond ik voor het enorme gebouw. De man die ik aan de lijn had had heel vriendelijk geklonken. Diep in gedachte verzonken liep ik rondjes voor het grote gebouw. Hij had perse gewild dat we gingen afspreken voor het gebouw en niet binnen. Voor mij langs liepen verschillende mensen maar Geen één bleef staan of leek op een aardige man. Ik begon net te twijfelen toen er een Man van een jaar of 35 naar mij toe kwam lopen. Ik glimlachte naar hem en hij stak zijn hand uit. Ik stelde mij voor en kon zijn naam niet goed verstaan op de één of ander reden. Ik zou ongeveer 24 simdollars verdienen per uur. En ik ben dan in het weekend vrij. Ik was eigenlijk overal wel Tevreden over. Ik had enthousiast mijn antwoord gegeven op de vragen die hij mij stelde.
Hij was best onder de indruk en ik ben aangenomen! Ik kan morgen meteen beginnen.

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Lisaav op vr 11 nov 2011, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Lisaav

Maatjes voor altijd! (vr 11 nov 2011)

Afbeelding

Ik was meteen naar huis gegaan en wilde het nieuws aan iedereen vertellen! Bijna gillend van blijschap rende ik mijn veranda op. Maar mijn blijheid vertrok meteen toen ik besefte dat ik alleen woonde. Zuchtend liep in naar binnen en bekeek het huis dat nu wel heel leeg was. Ik probeerde mijn moeder nog te bellen maar ze nam niet op. Ik kon wel huilen door de leegte die ik om mij heen voelde. Ik liep naar de badkamer en bekeek mij in de spiegel. Ik leek zoveel op mijn moeder! Het verdriet werd er niet minder op. Ik had helemaal geen zin om vanavond alleen thuis te zijn en voor de tv te gaan hangen.
Ik wou net de moed opgeven toen ik een idee kreeg.

Afbeelding

Ik rende de trap op naar mijn slaapkamer en haalde alle Kleding die ik kon vinden uit mijn klerenkast. Na een tijd lang zoeken had ik het eindelijk gevonden. Ik liet de fijne roze stof door mijn vingers glijden. Ik deed mijn allerdaagse kleding uit en propte mij in de jurk. Onder mijn kast lag een paar hoge hakken die ik met een pijnlijk gezicht aan trok. Wat heb ik lang niet meer op hakken gelopen! Eigenlijk hield ik helemaal niet van jurkjes en hakken maar vandaag was het een uitzondering! Toch wel tevreden keek ik in de spiegel.

Afbeelding

Ongeveer een uur later liep ik tevreden de enige kroeg in het dorp in. Eigenlijk paste de kroeg helemaal niet bij mijn outfit maar dat kon mij vanavond helemaal niets schelen. Een beetje stuntelig door de hoge hakken liep ik naar de bar toe. Er stond een vrouw achter met een grote voorgevel en een toch wel grof gezicht. Volgens mij was ze al best oud!

Afbeelding

Ik bestelde een drankje en keek om mij heen. Er was verder echt helemaal niemand! Behalve dan de uitsmijter die bij de hoofdingang stond. Eigenlijk vond ik het wel raar dat hij daar stond want z'n grote kroeg was dit dan ook weer niet. De vrouw achter de bar liet al haar kunsten zien en gooide en draaide met het drankje dat ze voor mij aan het maken was.

Afbeelding

Na een paar drankjes te hebben besteld liep ik naar de eenzame Uitsmijter toe. Van dichtbij was hij nog knapper! Ik grinnikte naar hem en probeerde handig te doen met mijn hoge hakken. Ik voelde mij zweverig en heel licht. Het was een best wel aardige man! De man lette alleen nog maar op mij. Ik vond het wel fijn wat aandacht.

Afbeelding

Hij begon met mij te flirten en ik vond het wel grappig. Want zeg nou zelf zo lelijk is hij toch niet? Ik was de tijd helemaal vergeten en was behoorlijk aangeschoten. Ik vergat mijn moeder en mijn oude vrienden ik voelde mij best thuis hier. Na een tijdje leek het mij toch het beste om naar huis te gaan. Ik nam afscheid van de uitsmijter en liep wankelend het trappertje af. Ik hoorde de uitsmijter grinniken.

Afbeelding

Vandaag is mijn eerste werkdag! Ik verheugde er heel erg op om mijn nieuwe collega's te ontmoeten. Ik rekte mij uit en liep de trap af. Meteen voelde ik mij weer alleen, Ik zuchtte en ging op de afgerafelde bank zitten. Het was nog vroeg en ik moest vandaag pas laat beginnen omdat ik oficeel alleen nog een contract moest tekenen. Ik keek om mij heen en de leegte in huis de stilte werd nog erger. Vlug zetten ik de tv aan en begon te sappen. Opeens kwam er een puppy in beeld. Hij was heel schattig en klein. De man op de tv die het diertje vast hield was al best oud en gerimpeld. Ik zetten het geluid wat harder. ´Er zijn puppy´s in overvloed! Overal waar ik kijk zijn puppy´s vooral bij mensen thuis maar ook op straat. Adopteer een pup! want ze hebben je nodig en het is nooit meer stil in huis! Ik kon het bijna wel uit gillen van plezier. Ik ga een puppy kopen vandaag nog! Ik keek nog een keer om mij heen en zag nu voor mij hoe z'n klein beestje rond huppelde. Ik wist het nu al helemaal zeker.

Afbeelding

Ongeveer een half uur later liep ik het erf op van de familie Smith. Ik had gelezen in de krant dat de familie een nest puppy's heeft gekregen! Ik was natuurlijk meteen verkocht en was meteen op de taxi gestapt. Zenuwachtig belde ik aan. Het huis was best groot maar wel mooi. Er deed een vrouw open van een jaar of 30. Ik stelde mij voor en begon enthousiast te vertellen. De vrouw was meteen verkocht en ze liep mee naar binnen.

Afbeelding

Ze vertelde mij dat ze nog één puppy had een vrouwtje. De puppy was al best groot maar mij viel dat niet eens op. Ze wouden net een naam voor haar verzinnen toen ik aan belde. Ik keek nieuwsgierig om mij heen. Ik zag wel een grote hond lopen een Herdershond! ik aaide de hond en toen ik bukte kwam de kleine dwerg aan lopen! Ik hoefde er niet lang over na te denken.

Afbeelding

Ik pakte het dier op en aaide het teder over zijn hoofdje. Wat een schatje! Ik keek naar de vrouw en glimlachte. ´Mag ik het meteen mee naar huis nemen?'

Laatst gewijzigd door Lisaav op vr 11 nov 2011, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Lisaav

Gemeente zenuwen.. (za 12 nov 2011)

Afbeelding

Met gemengde gevoelens was ik die middag op de fiets gestapt, (ging toch wat sneller dan iedere keer te moeten lopen) ik had best zin om naar mijn eerst werkdag te gaan maar ik moest wel meteen mijn hondje alleen achter laten. Ik hoop maar dat ze het uit zal houden de hele middag alleen! Ik wist wel dat ik zo weer weg mocht en snel thuis zal zijn maar toch zou het waarschijnlijk langer dan een uur gaan duren.

Afbeelding

Ik zetten mij fiets in het fietsenhok achter het grote gebouw. Ik keek omhoog en glimlachte hier ga ik werken! Ik rechte mijn rug en haalde diep adem. De zenuwen vlogen door mijn hele lichaam, ik wist wel dat ik de man gezien had en dat ik aangenomen ben maar toch vond ik het vreselijk eng om naar binnen te gaan. Ik haalde nog één keer diep adem en liep naar binnen.

Zoals ik verwacht had was ik niet binnen een uur klaar. Toen de man mij uit de wachtkamer haalde liep ik met hem mee door een lange hal. We gingen een kamertje binnen en ik kreeg een kop thee. Hij vertelde mij wat ik allemaal moest gaan doen. Want het leek wel makkelijk 'podiumpoetser' maar volgens de man was het nog best ingewikkeld. Ik kreeg een heel boekwerk mee naar huis dat ik moest door lezen! Na het gesprek werd ik rondgeleid door een aardige mevrouw. Ze liet mij het Podium zien en ik wist even niet waar ik heen moest kijken, het was ook zo groot! Toen we aan het eind van de rondleiding waren haalde ik diep adem. Ik verheugde mij op wat er komen gaat!

Afbeelding

Toen ik thuis kwam (het was al donker aan het worden) zat er eindelijk iemand op mij te wachtte. Voorzichtig deed ik de deur van het slot en liep naar binnen. Het schattige hondje rende naar mij toe, wat is het ook een schatje! Ik glimlachte en pakte haar op. 'Ik heb nog steeds geen naam voor je he kleintje.' Bedachtzaam liet ik mij op de bank zakken en aaide haar over der hoofdje. Ze sloot haar ogen en gaapte. De zenuwen die ik deze middag had waren meteen verdwenen. Ik legde mijn benen op de salontafel en bekeek mijn hondje. Ze was nog zo klein en teder! Opeens wist ik een naam voor haar. 'Winsy, mijn lieve Winsy..' Ik sloot even mijn ogen en Winsy gaapte nog één keer teder en kroop nog wat dichter tegen mij aan.

Vandaag een kleine opdate! hoop dat jullie hem leuk vonden.
Lisaav

Werken, werken en nog eens werken! (zo 13 nov 2011)

Afbeelding

Vannacht was ik slaperig naar mijn bed toe gestrompeld het was een vermoeide dag geweest gisteren maar vanaf vandaag al helemaal! Ik rekte mij uit en sprong meteen onder de douche om een een beetje wakker te worden. Toen ik mij omgekleed had liep ik naar de keuken en deed wat cornflakes in een kommetje met wat melk. Dromerig liep ik naar de eet tafel en at mijn ontbijt op.

Afbeelding

Na de laatste hap cornflakes naar binnen te hebben verwerkt liep ik nog even snel naar boven om toch maar wat anders aan te trekken. Ik keek niet helemaal te vreden in de spiegel, ik had een rare rok en een gele trui aan getrokken. Deze kleding kreeg ik van mijn werk gisteren maar het was niet bepaald voor deze tijd. Buiten hoorde ik getoeter en ik keek uit het raam, er stond een auto op mij te wachten die mij naar het werk zou brengen. Ik glimlachte en liep weer naar beneden. Ik gaf Winsy snel een kus en liep naar buiten om met mijn eerste echte werkdag te beginnen.

Afbeelding

Na ongeveer een kwartier was ik aan gekomen bij het grote gebouw. Ik bedankte de vrouw die mij gebracht had en liep het gemeentehuis binnen. Ik hoopte maar dat de dag snel voorbij zou zijn.

Afbeelding

Toen ik thuis kwam werd ik opgewacht door Winsy (die al behoorlijk gegroeid is) ze was lekker buiten aan het spelen met de bal. Ik aaide haar over der hoofdje en riep haar mee naar binnen. Ik liep meteen met twee treden tegelijk de trap op om mijn eigen kleding weer aan te trekken.

Afbeelding

Ik hoorde mijn buik rammelen van de honger tijd om wat eten te gaan maken! Winsy was uitgebreid op de bank gaan liggen en keek mij na toen ik langs liep. Ik pakte snel een paar ingrediënten uit de koelkast en na dat ik het gesneden had deed ik het in een pannetje. Het rook verschrikkelijk lekker en ik begon nog meer honger te krijgen. Snel deed ik het vuur uit en schepte het eten op een bord.

uit geput liep ik later de trap weer op. Het was nog best vroeg maar ik was zo moe dat ik bijna weer op de bank in slaap was gevallen. Snel deed ik mijn pyjama aan en klom mijn bed in nog een laatste keer gaapte ik en viel meteen in slaap.

Afbeelding

Toen ik vrijdag klaar was met werken en eindelijk mijn weekend kon beginnen werd ik gebeld. Door mijn werk nog wel! Ik kon het wel uit gillen, zuchtend nam ik op. Eerst begreep ik er geen ene fluit van en ze moest het wel drie keer voor mij uitleggen. 'Dus ik moet van de baas naar Frankrijk om wat zaken te regelen?' zei ik verward.
Toen ik op gehangen had begreep ik het nog niet helemaal maar het enige wat ik wist was dat ik op vakantie ging naar Frankrijk! Ik wist wel dat het eigenlijk voor werk was maar toch het is wel een soort vakantie toch?

Afbeelding

Met gemende gevoelens liep ik die avond naar boven. Ik rekte mij uit en keek nog is in de spiegel. Nog steeds was het een raadsel wat ik moest gaan doen in Frankrijk maar ik verheugde mij er wel op!
Lisaav

ja is een reallife soap :P en op dit moment beleeft ze niet zo heel veel nee..
maar dat komt wel goed ^^ Denk dat ik vanmiddag nog een update doe want heb nog genoeg inspiratie en dan beleefd ze wel wat meer! :D
Lisaav

Tripje naar Frankrijk. (zo 13 nov 2011)

Afbeelding

De volgende ochtend was ik al vroeg wakker geworden. Ik had erg veel zin om naar Frankrijk te gaan. Lekker ontsnappen aan de dagelijkse sfeer! Ik bekeek mij zelf in de spiegel en vond wel dat ik een andere outfit aan mocht voor Frankrijk. Ik haalde een wit t-shirt uit mijn klerenkast met een korte broek erbij. Tevreden keek ik in de spiegel, ik deed nog een lintje om mijn nek en een zwart hoedje op. Ik was er helemaal klaar voor!

Afbeelding

Toen ik naar beneden liep en snel een broodje had gemaakt en op gegeten zag ik dat er al een taxi stopte voor het huis. Ik pakte snel mijn koffer en gaf Winsy snel een zoen op haar neus. 'Ik ben snel weer thuis hoor meisje!' Ik maakte mij niet echt zorgen over haar want de buren hadden belooft om een oogje in het zeil te houden.

Afbeelding

Het hotel waar ik in verbleef was echt super mooi! Het had heel veel kamers en een gezamenlijke woonkamer. Ik liep naar boven naar mijn slaapkamer. Ik had mooi uitzicht op het dorp en het was lekker ruim. Tot nu toe was ik overal nog blij mee! Ik was als eerste gearriveerd in het gezamenlijke hotel. Ik besloot om eerst nog even het dorp in te gaan voor dat ik aan mijn opdracht zou beginnen.

Afbeelding

Het dorp lag niet zo ver van het hotel af dus ging ik wandelend er heen. Onderweg was er namelijk genoeg te beleven, alle mensen die waren eigenlijk wel het zelfde als thuis maar de huizen waren wel heel anders. Ze zagen er oud maar antiek uit. Ik liep langs een restaurant en bestelde daar een kaasplankje. Op het terras kon ik daar lekker van genieten.

Afbeelding

Voor de opdracht moest ik op zoek gaan naar ene Elliot Saint James. Ik had aan meerdere franse bewoners gevraagd waar hij was en ik moest weer in het dorp wezen want hij werkt bij het plaatselijke Warenhuis.
Ik moest voor Elliot een mysterieus voorwerp vinden. Ik had geen idee wat dat met mijn werk te maken had maar het zou vast leuk worden! Elliot stelde mij voor aan een gids Gustave Delven hij zou mij begeleiden met de opdracht. Het was een aardige man van ongeveer mijn leeftijd.

Afbeelding

De gids (zo noem ik hem maar omdat ik zijn naam niet goed kon onthouden) bracht mij naar een ruine in ieder geval leek het daar heel erg op. Het was een berg met heel veel stenen en als je goed kijkt zie je een trap die naar beneden leid onder de berg.

Afbeelding

Voor we naar binnen gingen wou de gids mij nog wat vragen stellen en tips geven. Ik moest bijvoorbeeld op passen voor vleermuizen en zo. Ik vond het opeens niet zo heel leuk meer!

Afbeelding

Omdat ik volgens mij een beetje geschrokken keek ging de gids voor mij naar beneden. Het was net een soort grot! Het was er koud en onze stemmen egode door de hele grot als we tegen elkaar praten.

Afbeelding

Voor ons werd de doorgang versperd door stenen. De gids ging er na toe en rende zonder iets te zeggen opeens de grot uit! Was ik daar helemaal alleen. Maar het duurde eigenlijk niet zo lang voor hij weer terug kwam met een soort van bijl, hij begon in de stenen te hakken en het stof vloog in het rond.

Afbeelding

Hij was al heel snel klaar en de stenen waren allemaal stuk gesprokkeld. Wat je nu zag was eigenlijk één hele muur. Hij keek mij bemoedigend aan en ik liep naar voren. Ik voelde aan de muur en ja hoor met een dreun vloog die open!

Afbeelding

Zelf ver zekerder liep ik de volgende ruimte in ook deze was hol en koud maar wel wat kleiner dan de andere ruimte. Voor mij zag ik een witte vierkante steen er stonden twee voetafdrukken op, eigenlijk voor de grap ging ik er op springen opeens ontstond er een gat in de muur alsof die er al die tijd al was geweest. Voorzichtig liep ik er naar toe. De gids was berekeningen aan het maken en mompelde van alles en nog wat. 'Wat is dit dan? daar moet je toch niet je had in steken he!' Ik keek bezorgd naar de man. Hij glimlachte. 'Ja dat denk ik wel!' hij wou naar mij toe lopen maar ik had zelf mijn hand al in het gat gestoken.

Afbeelding

Terwijl ik mijn hand er in stak en vieze gezichten trok drukte ik opeens op een knop en het slot van de deur sprong open. 'Dit wordt steeds gekker hier!' ik keek de gids aan. Hij haalde zijn schouders op. 'Ik heb veel mensen begeleid in grotten, maar dit heb ik ook nog nooit gezien!' Ik duwde tegen de deur aan die piepend open ging.

Er was een trap die naar beneden leiden. Ik liep er vanaf en kon mijn ogen niet geloven! Het was hier zo mooi. Het was een soort dolhhof met allemaal gesloten deuren en rare planten. Maar het was er ook wel heel eng. Ik had De gids niet naar beneden horen lopen. Geschrokken keek ik om mij heen. 'Gids! waar ben je!' ik kreeg geen antwoord. 'Gustave! laat mij alsjeblieft niet alleen!' er kwam geritsel achter een plant vandaan...
Lisaav

Tripje naar Frankrijk Deel 2 (ma 14 nov 2011)

Afbeelding

'Boeh!!' geschrokken draaide ik om, oppeens stond hij achter mij en glimlachte van oor tot oor. 'Waar slaat dit op! ik schrok mij dood.' Boos liep ik de ruimte door en leunde tegen een muur. 'Sorry zo bedoelde ik het niet. Het was echt als een grapje bedoeld.' Hij liep naar mij toe en keek mij aan.

Afbeelding

Opeens stond ie wel heel dicht bij en ik drukte mij dichter tegen de muur aan. Opeens schoot er een deur open naast ons. Ik keek hem verbaasd aan en liep voorzichtig liep ik naar de andere kamer toe.
In de kamer kwam een licht van een kistje vandaan. Ik wist dat ik het eindelijk gevonden had! Ik had het mysterieus voorwerp gevonden. Opgewonden en met trillende handen deed ik het kistje open. En terwijl ik heel veel had verwacht zat er alleen een oude honkbal in! Niet begrijpend keek ik naar de bal. ´We hebben het gevonden Emy!' Ik glimlachte, ookal was het dan wel maar een bal we hadden het wel gevonden! 'Emy! kijk uit je hele arm zit onder met...'

Afbeelding

'Insecten! gillende sloeg ik ze van mij af, ik had meteen allemaal rillingen over mijn lichaam lopen.
Bibberend keek ik naar hem. 'Gelukkig ben ik er niet zo heel erg bang voor.' Bemoedigend ademde ik een paar keer diep in en keek even geconcenteerd naar de bal.

Afbeelding

Lachend liep hij op mij af. Hij gaf mij een knuffel en hield mij even goed vast. 'Je had je gezicht moeten zien.' verluisterde hij in mijn oor. Lachend duwde ik hem van mij af. Ik keek hem aan en glimlachte. 'Bedankt' opeens voelde ik vlinders in mijn buik.

Afbeelding

Opeens gaf hij mij een kus en liet mij even alleen in de stille ruimte. Met rode wangen stond ik daar. 'Als je mij maar niet alleen laat!' schreeuwde ik naar hem. Ik rende hem bijna achter na. Hij was opeens een tent aan het op zetten en lachte toen ik hem raar aan keek. 'Als gids moet je veel bij je hebben hoor! waar wou je anders gaan slapen?' ik giegelde en hielp hem verder met de tent op te zetten.
Na ongeveer een half uur kropen wij vermoeid de tent in. Ik ging dicht tegen hem aan liggen en viel meteen in slaap.

Afbeelding

En wat vinden jullie er tot nu toe van? :D

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie