Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

40 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
kiwifan
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
451
Lid geworden op:
zo 20 feb 2011, 16:19

A real life? *update 14 [2/1/2012]*

Daar sta ik dan zwijgend voor de tv. Hoe kon dit gebeuren. Even lijkt het of ze het pad komen oprijden, maar dat verbeeld ik me maar. De rijke, lieve familie van toen bestaat niet meer. Ik besta niet. Niemand kent mij. Ik ben een geheim. Ik heb alleen nog maar mijn lieve paard van toen ik baby was. Ik weet niet hoe andere mensen zich gedragen. Ik weet niet wat school is. Ik ken al helemaal geen oorlog of armoede. Mijn wereld is ingestort. ik sta er alleen voor.

Dit was de proloog van mij nieuwe verhaal. Krista is een 14 jarig meisje. Ze is geboren in een rijk gezin. Ze was meestal vermomd als ze naar buiten moest, want zij was een geheim van de familie van kooien. Ze heeft geen vrienden en haat het om bij mensen in de buurt te zijn die ze niet kent. Ze heeft nooit gewerkt alleen wedstrijden gereden met Klavertje.
ik hoop dat jullie dit verhaal leuk vinden.

PROLOOG.
UPDATE 1.
UPDATE 2.
UPDATE 3.
UPDATE 4.
UPDATE 5.
UPDATE 6.
UPDATE 7.
UPDATE 8.
UPDATE 9.
UPDATE 10.
UPDATE 11.
UPDATE 12.
UPDATE 13.
UPDATE 14.

Laatst gewijzigd door kiwifan op ma 02 jan 2012, 13:46, 27 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
kiwifan
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
451
Lid geworden op:
zo 20 feb 2011, 16:19

Re: A real life? *proloog*

Update 1

Afbeelding
Wat zal ik vandaag eens aantrekken. ‘nee dit is niet mooi, dit is niet om aan te zien, dit is te ouderwets, dit is gewoon vorige jaar’ zeg ik zuchtend. Chagrijnig loop ik naar de kledingkast van me moeder. ‘wauw wist niet dat ze een kleurrijk outfitje klaar had liggen voor mij’. Snel lees ik het briefje dat er bij ligt. ‘*diepe zucht* voor mijn viertiende verjaardag, mam ik ben al 14 helaas kan ik je dat niet meer zeggen’ zeg ik sip.
Afbeelding
Opeens zie ik een vrouw het erf oplopen. ‘wat komt zij hier nou doen’ vraag ik me af. Snel ren ik vanuit me moeders kamer naar beneden, maar dan zie ik dat de vrouw al weg is. Om toch even te controleren of er niks gestolen is loop ik naar buiten. Als ik bij de brievenbus sta waar de vrouw stond zie ik iets in de brievenbus zitten. ‘wat is dit’. ‘wow €5,439 krijg ik dat nou? Dan zie ik onder de brief een streepje met daarboven ‘zet hier je handtekening’. Natuurlijk doe ik dat. En doe ik de onbekende brief in de brievenbus.
Afbeelding
Als ik binnen ben valt mijn oog op een telefoonboek.’is dat een boek over telefonen? Vraag ik me toch echt af. Maar als ik het boek open zie ik dat er nummers in staan. Snel draai ik 1 van die nummers. ‘goedemiddag, u spreekt met Irene Loveland van KPN mobiel kan ik u ergens meehelpen? ‘uh ja weet u waar ik mensen kan ontmoeten? ‘mevrouw, ik ga over telefoonabonnementen en niet over uitgaan’ ‘jajaja je verdient er geld mee dus zeg waar ik mensen kan ontmoeten’ ‘als ik dan van je af ben’’ja zeg het nou maar mevrouwtje’ zeg ik ongeduldig. ‘u kunt naar dit adres: simmiesstraat 13, daar vind je wel mensen die je kunnen helpen’ voordat ik nog wat kan zeggen hoor ik dat ze de telefoon heeft opgehangen. ‘wat een manieren zeg’
Afbeelding
Daar sta ik dan midden op de weg. Ik zie een gele rare auto keihard remmen. ‘dame, het is niet de bedoeling dat je midden op een weg gaat staan’ ‘kan u mij naar simmiesstraat 13 brengen? Vraag ik vol vertrouwen. ‘natuurlijk kan dat stap maar in’ daar zit ik dan dit voelt heel vertrouwd. Helaas stinkt het wel in de auto en de bank plakt aan mijn luxe kleding. ‘we zijn er dat kost dan €2,30’ ‘wat! ‘ik heb geen geld mevrouw’ ‘ik weet waar je woont en jij bent rijk dus geef hier die poen’ zegt ze boos. Zo snel als ik kan stap ik uit de auto. Ik hoor niet meer wat ze roept maar ik weet wel dat ik moet rennen.
Afbeelding
Als ik uitgerent ben zie ik een mooi stukje water liggen. Snel loop ik naar binnen. ‘dit is gewoon een zwembad voor arme mensen en dat ben ik nu dus ook’ denk ik slim. Gelijk stapt er een jongen op me af. ‘hoi mooie dame, spijbel jij ook? Vraag hij stoer. ‘uh ik spijbel niet arme jongen’ zeg ik bespottend.
Afbeelding
‘laat me niet lachen ik ben hier de coolste persoon uit de stad iedereen mag me’ zegt hij nog vriendelijk. ‘hahahah ik lach me dood jij en cool wat denk jij wel niet dat je de coolste persoon uit de stad bent? ‘ja dat zeg ik toch net’ zegt hij geïrriteerd. ‘weet je jij bent een loser ik snap wel dat een rijk iemand zoals ik niet met jouw wil omgaan’ zeg ik heel bespottend. Lachend loop ik weg van die arme jongen.
Afbeelding
Even later kom ik een mooie vrouw tegen. ‘wauw jij ziet er goed uit’ zeg ik vrolijk. ‘ja dat mag ook wel hoor ik ben namelijk de baas van een kapsalon+modewinkel’ antwoordt ze nors. ‘echt waar heeft u dan even tijd want dan wil ik iets vragen’ ‘als het snel is wacht ik wel ja’ zegt ze. ‘zou ik bij u kunnen werken ik ben dochter van de familie van kooien” vraag ik afwachtend. ‘hahah laat me niet lachen jij kan geen kind van hun zijn, ze hadden geen kinderen en ze zijn dood’ zegt ze boos. ‘nee het is echt waar kijk maar naar…..’ maar voordat ik me zin af kan maken loopt ze al weg. ‘wat een aardige mensen wonen hier toch’.
Afbeelding
‘bijna ben ik thuis’ zeg ik tegen me zelf. Maar net als ik het park in loop voel ik wat over mijn hand heen kruipen. ‘aaaaaaaaaaaa’ geeuw ik hard. Als ik een beetje gekalmeerd ben zie ik wat het is. Het is een lief slangetje. Zo snel als ik kan gooi ik de slang op de grond en ren weg. Slangen kunnen gevaarlijk zijn zie ik op een bord staan.
Afbeelding
Even later kom ik bij een vissersplaatsje aan. Het is er stil te stil. ‘waar ben ik’ zeg ik snikkend. Daar sta ik dan huilend voor een stil plekje. Ik word er bang van. Maar dan opeens uit het niets komt er een paard op me af. Even denk ik dat het een wild paard is maar nee ook dat is het niet. Het paard gooit me op zijn rug en rijd weg. Dan pas zie ik dat het paard een hoorn heeft. ‘dus jij bent een eenhoorn een bijzonder wezen’ zeg ik. De eenhoorn hinnikt terug. En dan zie ik het huis. ‘hoe wist je dat ik hier woonde? Vraag ik nieuwsgierig. ‘wil je bij mij blijven of wil je vrij zijn eenhoorn? De eenhoorn lijkt te knikken. ‘dit is je maatje Klavertje’. En eenhoorn jij gaat het hier wel naar je zin hebben rust nu maar lekker uit.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zo dit was update 1! hoop dat jullie het een beetje leuk vonden
Afbeelding
Knuffel:.:
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
12
Lid geworden op:
zo 09 okt 2011, 18:42

Re: A real life? *update 1*

Heel leuk met die eenhoorn, en dat ze er op gaat rijden,heel leuk ik wel meer zien ik ben echt benieuwd ik wil. Wel meer zien alleen ben ik nog net niet een vaste lezer maar ik denk wel dat ik een vaste schijver ben je zou denken maar als je een vaste. Schijver ben dan moet je toch ook een vaste lezer zijn o ja dat was ik ook bijna vergeten dus ik ben eigelijk een vaste lezer en schijver. Maar deze was toppie joppie xD xD deze was heel heel goed nou gewoon goed xD groetjes Knuffel:.:
Gebruikersavatar
kiwifan
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
451
Lid geworden op:
zo 20 feb 2011, 16:19

Re: A real life? *update 1*

iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties. ik heb besloten om niet te veel over de eenhoorn te vertellen ik vind dat je dat zelf moet ontdekken.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 2

Afbeelding
Daar zit ik dan na 1 week voel ik me toch erg leeg van binnen. Opeens komt op de regionale tv-zender een mededeling. ‘1 week geleden is de familie van kooien verongelukt. Nu staat er nog een huis vol met spullen dus als u dringend wat nodig heeft kunt u vanaf zaterdag op het erf staan om gewoon de dingen mee te pakken’ zegt de vrouwelijke oproeper. ‘Ik moet er wat tegen doen anders leef ik zometeen nog op straat’ zeg ik geschrokt.
Afbeelding
Zo snel als ik kan zoek ik op internet een hal vol met boeken op. ‘bingo’ zeg ik blij. Gelijk als ik weet waar het is zoek ik een kaart helaas hebben we die nooit nodig gehad. ‘dan maar opschrijven’. Na een tijdje heb ik gelukkig het papier gevonden. ‘nu nog een pen’ zeg ik zuchtend. Rond 12 uur vind ik de pen en ben ik te moe om het nog op te schrijven.
Afbeelding
Gelijk als ik een beetje wakker ben ga ik naar Snowwhite toe. Snowwhite jij hebt mij al eens een keer geholpen zou jij mij naar dit adres toe kunnen brengen. En terwijl ik dat zegt wordt ik door magische vonkjes opgeteelt. ‘wat doe je’ vraag ik me af. ‘dit is mijn communicatie naar mensen toe. Luister goed ik geef je een soort kaart in je hoofd die maar 1 uur in je hersenen zal zitten dus wees snel’ en gelijk wordt ik weer neergezet ‘bedankt Snowwhite’
Afbeelding
Na een halfuurtje gelopen te hebben ben ik dan bij de boekenhal. ‘Wat dus bibliotheek heet’. Als ik voor de balie sta zie ik niemand zitten dus ik loop maar gewoon verder het gebouw in.
Afbeelding
Daar sta ik dan voor de grote boekenkast vol met boeken over families in deze stad. ‘wat zijn het er veel zeg’ hoor ik me zelf zeggen. Na een klein kwartiertje heb ik het boek van de familie van kooien gevonden. Rustig pak ik het uit de boekenkast en zoek een mooi plekje om het te gaan lezen.
Afbeelding
‘er staat echt veel in dit boek, zelfs dingen die ik nog niet eens wist van mij familie’. Gelukkig vind ik waar ik voor kwam een stamboom van de familie van kooien. Blijkbaar had mijn vader nog een zusje. Helaas kan ik niet goed zien wie het is. Maar de naam staat er wel bij gelukkig.
Afbeelding
snel zet ik het boek in de kast. ‘ik moet weten wie dat is’ zeg ik. Helaas moest ik weer een halfuur lopen. Daar had ik dus niet veel zin in en hield dus een taxi staande. ‘waar moet je heen? Vraag een jonge vrouw met bruin haar. ‘naar de margietstraat 34’ lieg ik. Ze hoeft niet te weten waar ik woon. Na 10 minuten zijn we dan in de margietstraat. ‘hoeveel kost dit ritje? ‘vandaag helemaal niks omdat ik je zo schattig vind’ zegt ze lief. ‘dankuwel mevrouw’ zeg ik vrolijk.
Afbeelding
Helaas ging niet alles naar plan wat ik wou doen als ik thuis was. Als ik in de woonkamer sta gaat mijn telefoon. ‘met wie spreek ik? Vraag ik bang. ‘hallo, u spreekt met directeur van middelbare school het paardenhoeve’ zegt een stem aan de andere kant. Zo snel als ik kan hang ik op. ‘wie was dat’? zeg ik bang tegen me zelf.
Afbeelding
Even later start ik me computer op. Start me email op en zie dat er geen nieuwe berichten zijn. ‘hahah dat dacht ik al niemand kent mij’. Dan druk ik op nieuw bericht. ‘wat was haar email ook al weer’ zeg ik zuchtend. Na een tijdje heb ik het gevonden op simhyves.si . nadat mijn bericht af is lees ik het nog goed door en verstuur het dan.
Afbeelding
Om te vieren dat ik mijn eerste email heb verzonden ga ik de wijnkelder in. ‘hier mocht ik eigenlijk nooit komen’ zeg ik plagerig. Dan kom ik bij een vat waarop staat ‘het lekkerste wijn van de stad’ ‘dat moet ik proeven’. Als ik 1 slok neem voel ik de smaak me mond inglijden. ‘wauw dat is echt heerlijk’ roep ik tevreden.
Afbeelding
Maar dan hoor ik boven de deurbel gaan. Angstig loop ik naar boven met de wijnfles nog in mijn hand. Net voordat ik bij de deur ben zet ik de fles weg. Na 5 minuten wordt er opnieuw gebeld. Ik hoor iemand roepen maar weet niet wie het is. Ik pak de hendel vast en tel af. ‘3,2,1’ zeg ik zachtjes. En dan zie ik wie het is.

------------------------------------------------------------------------------------------------
en? hoe vonden jullie deze 2de update. wie denken jullie wie voor de deur staat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
kiwifan
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
451
Lid geworden op:
zo 20 feb 2011, 16:19

Re: A real life? *update 2*

Sorry dat ik nog niet geupdate heb, maar ik zit een beetje krap in de agenda met school enz.
Dus ik beloof donderdag een update weer te plaatsen :laugh
Alvast bedankt voor het begrip :knuffel
Afbeelding
Gebruikersavatar
kiwifan
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
451
Lid geworden op:
zo 20 feb 2011, 16:19

Re: A real life? *update 2*

Sorry voor de late update (school :thumbdn ) dit wordt een korte update maar dat komt omdat er nog niet echt iets bijzonders is gebeurt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 3

Afbeelding
‘zo dus jij bent mij nichtje’ zegt de vrouw die ik al eerder ben tegengekomen. ‘ja, blijkbaar wel dus mijn vraag is of u….’’minder praten maar meer doen’. ‘maar wilt u dan niet hier gaan wonen met mij? Vraag ik beleefd. ‘mag ik dan alles gebruiken? ‘uh ja je woont hier dan’ zeg ik zonder na te denken.
Afbeelding
‘naja het zal wel wat is mijn kamer’ vraagt ze kortaf. ‘uh volg mij dan maar’ zeg ik nadenkend. Als we in kamer staan vraagt ze weer wat ‘kan u dat even dat herhalen? Vraag ik. ‘dom kind toch, is dit mijn kamer dat is al de 3de keer ga jij niet naar school of zo’ zegt ze zuchtend. ‘ja dit is jouw kamer en als jij mij nog 1 keer dom kind noem mag je gelijk vertrekken’ zeg ik boos.
Afbeelding
‘zou je nu willen vertrekken uit mijn kamer dit is verboden terrein voor jouw ‘ ‘wat!! Vanaf wanneer’ zeg ik geschrokken’. ‘’ moet ik dan ook echt alles vertellen’ hoor ik haar zeggen. ‘jij kan nu wel vertrekken’ zegt ze nog een keer. ‘ik ga pas als jij de regels weet’ ‘regels? Jij bent pas 14 jij mag nog niks bepalen. Dat betekent dat ik nu de baas ben over jouw en dus alles mag. Zie me maar als je moeder’ zegt ze negatief. ‘me moeder’ zeg ik weer snikkend. Ik was er weer net over heen en zei gaat het weer verpesten zeg ik tegen me zelf.
Door de ogen van de tante
Afbeelding
‘eindelijk is ze weg’ zeg ik zuchtend. ‘eens kijken wat er in deze kasten zit’. Snel draai ik de deur op slot voor het geval dat ze me spioneert. ‘zo dus mijn stiefzuster had een kort kopje’ zeg ik lachend. Even zoek ik naar een schaar in mijn koffer en ja die heb ik meegenomen. Na 10 minuten zie ik er net zo mooi uit als mijn stiefzuster. ‘is kijken naar de kleding’ zeg ik kwaadaardig.
Afbeelding
‘jemig heeft ze er een slot opgezet ofzo. Mag ik niet weten wat mijn stiefzuster droeg’. Na een tijdje is de kast nog niet open. ‘ik haat jouw zeg. Jij wil gewoon niet dat ik mijn kleding hier in doe. *******’ roep ik keihard. Dan hoor ik geklop ‘gaat alles hier goed’ vraagt een zacht stemmetje. ‘ja hoor wees maar gerust lief nichtje van me’ zeg ik walgend. ‘Gelukkig zag ze dat niet’ bedenk ik me.einde door ogen van de tante
Afbeelding
‘wat heb jij nou aan’ vraag ik als ik me tante zie. ‘oh dit heb ik uit de kast gehaald’ zegt ze. ‘maar je lijkt nu precies op mijn moeder’ zeg ik verdrietig van de aanblik. ‘lieverd ik ben hier de baas en ik draag wat ik wil dragen’ zegt ze schijnheilig. ‘hoe kon je hoe kon je. Ik wil dat je vertrekt zo snel mogelijk jij hebt niks meer over mij te zeggen’ zegt ik boos. ‘te laat lieverd ik heb het contract al getekend en verstuurt. Er is geen weg terug’ zegt ze lachend. Dan zie ik mijn hand haar gezicht raken. ‘hoe durf jij mij te slaan je moeder zou je uit huis hebben gezet als ze dit gezien had’ zegt ze vrolijk. ‘hoe kan het dat jij nog zo vrolijk bent’ zeg ik nijdig.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo dit was weer update 3. en hoe vonden jullie het? hierna is er een hele andere sfeer in het huis van de familie van kooien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: A real life? *update 3*

Op zich is je verhaal wel leuk en ik ben wel benieuwd welke kant het opgaat.

Maar er zijn ook een paar puntjes waar je op zou kunnen letten. Bijvoorbeeld dit stukje:
zo dus jij bent mij nichtje’ zegt de vrouw die ik al eerder ben tegengekomen. ‘ja, blijkbaar wel dus mijn vraag is of u….’’minder praten maar meer doen’. ‘maar wilt u dan niet hier gaan wonen met mij? Vraag ik beleefd. ‘mag ik dan alles gebruiken? ‘uh ja je woont hier dan’ zeg ik zonder na te denken
Juist van het vet gedrukte stukje begrijp ik niet waarom het daar staat en het wordt helemaal lastig als je geen hoofdletters, punten en komma's gebruikt. Als je daar oplet, wordt je verhaal beter te volgen.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
kiwifan
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
451
Lid geworden op:
zo 20 feb 2011, 16:19

Re: A real life? *update 3*

Sorry dat ik zo langzaam doe met posten. maar ik heb nu bedacht dat ik aleen vrijdag, zaterdag en zondag iets post omdat ik veel repetitie's heb :sleep
----------------------------------------------------------------------------------------
Na ruzie komt ........

Afbeelding
Het is al weer een tijd geleden dat ik met me tante ruzie had. Er is in 1 jaar al heel veel verandert vind ik zelf. Zo is er bijv.: een nieuwe keuken gekomen, nieuwe tuin, nieuwe kleding en nog veel meer. ‘Krista, zit je nu al weer in jezelf te praten? Hoor ik me tante zeggen. ‘Ja, tante ik was weer tegen me zelf aan het praten’ zeg ik lachend. ‘Je hoeft mag me ook wel Anne noemen in plaats van tante’. Voordat ik wat kan zeggen praat ze vrolijk verder. ‘Ik werd gisteren gebeld door de directeur van jouw school en hij heeft gezegd dat jij nog nooit naar school ben gegaan dus vanaf morgen moet je met een gele bus mee’ en terwijl ze dat zegt staat ze op om de borden af te gaan wassen.
Afbeelding
Gelijk als ik weg mag van tafel storm ik naar mijn kamer. ‘Wat duurt dat lang ze rot computer’ zeg ik boos. Na 5 minuten is de computer op gestart. Even later zit ik op Google te kijken wat school is. ‘Wat weet ik er al van’ bedenk ik. Gelijk als ik school in typ bij Google krijg ik 23414980 resultaten. En nadat ik 5 forums heb gelezen weet ik een beetje wat het is. ‘Ik moet dus naar een school waar allemaal arme kinderen op zitten’
Afbeelding
‘Wat kan ik nu eens gaan doen’ zeg ik zuchtend. Dan bedenk ik me dat ik in mijn favorieten kan kijken. Na alles afgelopen te hebben kom ik op Hyves aan. Gelijk log ik in en zie mijn oude foto. ‘Wat ben ik anders geworden’ zeg ik lachend. Dus verwijder ik de foto.
Afbeelding
De volgende ochtend hoor ik een toeter die ik elke dag hoor behalve in het weekend.’Krista, de schoolbus is er’ hoor ik Anne roepen. Zuchtend loop ik naar de bus toe. Eventjes kijk ik nog naar het huis en dan naar de bus. ‘Dit is pas het begin’ zeg ik zachtjes.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo dit was weer de up. Sorry dat het niet zo lange up is maar de volgende up zal wat langer weer zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kiwifan
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
451
Lid geworden op:
zo 20 feb 2011, 16:19

Re: A real life? *update 4*

Wat een fout

Afbeelding
Na mijn eerste dag op school moest ik weer terug in die stinkende schoolbus. ‘En wat vond je van deze prachtige school’ vraagt de buschauffeur. ‘school is voor arme mensen’ mompel ik binnensmonds. Gelukkig zegt de buschauffeur niks meer. Dan wordt ik gebeld. ‘Hallo, met Krista’ ‘Haaai, met Lisanne. Heb je zin om vanavond naar de bar te gaan met nog 3 meiden? ‘Ja, lijkt me leuk. Hoe laat wil je afspreken? ‘wat dacht je van 8 uur’ zegt Lisanne. ‘Ja, is goed. Doei’ zeg ik blij. ‘Ja dag’ hoor ik haar lachend zeggen.
Afbeelding
Gelijk als ik uit de schoolbus stap ren ik naar mijn kamer. ‘Waar ligt die pinpas nou van ma en pa’. Dan zie ik in een schoenendoos iets glimmen. ‘Hebbes’ roep ik blij. Ook zit er in de schoenendoos een briefje met daar een nummer voor vervoer op. ‘Dankjewel mam en pap’. En daar ga ik dan op naar h&m.
Afbeelding
Dus daar stond ik dan in het pashokje van h&m. ‘Jongedame wat u nu aan heeft is zo 34 jaar geleden’ zegt de verkoper. ‘Kunt u mij een beetje hot maken? Vraag ik. ‘Dat kan heb je geld bij je? Vraagt ze afwezig. Voordat ik mijn antwoordt kan geven zet ze me al in een poseerhouding. ‘blijf zo staan ik pak even wat kleding voor je’.
Afbeelding
‘Dit setje is echt iets voor jouw en het is ook nog met pumps inbegrepen’ zegt ze triomfantelijk. Zo snel als ik kan trek ik het jurkje aan. ‘En wat vind je? Vraag de verkoper. ‘Wauw ik…….’ ‘Minder praten meer doen trek dit ook eens aan’ . uiteindelijk heb ik 2 setjes gekocht. ‘Dat is dan €230,56’ zegt de verkoper achter de kassa. ‘Ik wil graag pinnen’ ‘Gaat u gang’. Dan hoor ik de piep van het pinapparaat hij heeft de pincode geaccepteerd. ‘Nog een fijne middag’ zegt de verkoper.
Afbeelding
Gelukkig is de bar niet ver weg en kan ik er naar toe lopen. Onderweg kom ik een publieke wc tegen. ‘Dat is een arme wc maar ik moet zo nodig’ zeg ik zuchtend. Terwijl ik doe wat ik wou doen op de wc lees ik de krabbels op de muur. Na mijn toiletbezoek kleed ik me nog even in me avondkleding anders mag je de bar niet in. Na een klein 10 minuten lopen ben ik bij de bar. Gelijk als ik binnen ben wordt ik verwelkomt door 2 ouderen mensen.
Afbeelding
Daar zit ik dan vol blijheid want ik ben gekozen door hun. Maar na 8 uur zijn ze er nog niet. ‘Ze zitten waarschijnlijk in de file’ maak ik me zelf wijs. Maar om 10 uur zijn ze er nog niet en voel ik me bedrogen. ‘Liefje kan ik je wat aanbieden? Vraagt de barkeeper. ‘Ja, graag een bord met kippenpootjes’ zeg ik verdrietig.
Afbeelding
‘Zo kijk eens meisje. Eet smakelijk’ ‘Dankuwel’ zeg ik zacht. Terwijl ik eet zie ik in mij ooghoek een man naar mij kijken. als ik klaar ben met eten vraag ik de rekening. ‘Dat kost dan €8’ net als ik het geld wil geven zegt de man die me de hele tijd aan keek ‘Ik betaal’. ‘Heel erg bedankt’ zeg ik blij. ‘Geen dank. Ik vind je echt heel mooi eerlijk gezegd helaas val ik niet op jong, maar mijn zoon wel dus… dit is zijn nummer’’Hoe oud is hij eigenlijk? ‘Dat moet je zelf uit zoeken maar wil je met mij dansen?
Afbeelding
Verbaasd kijk ik hem aan. ‘Ik maak snel vrienden’ zeg ik lachend. en samen dansen we tot midden in de nacht. Helaas moet hij naar huis. ‘Ik hoop dat ik jouw nog eens wat vaker ga zien. Trouwens ik heeft Bill en jij? ‘Ik ben Krista’ ‘aangenaam kennis te maken’ zegt hij lief.
Afbeelding
Samen halen we nog een ijsje maar dan moet hij toch echt weg.’Ik hoop dat je mijn jongen leuk vindt en dan hoop ik dat ik je nog eens zie’ voordat ik nog wat kan zeggen rijd hij weg. Net als ik naar huis wil lopen zie ik zijn ID liggen. Snel pak ik hem op en loop dan naar huis. ‘Afgezien van die nepvrienden heb ik toch een leuke avond gehad’ bedenk ik me.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie