Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Wie is de enige echte Robinson volgens jou?

Luca
2
8%
Brandon
0
Geen stemmen
Suzy
4
16%
Sebastian
1
4%
Lauren
3
12%
Izea
5
20%
Samuel
3
12%
Giselle
3
12%
Finn
2
8%
Shannon
2
8%
Totaal aantal stemmen: 25

539 berichten • Pagina 18 van 27

Mikese
Gentherapeut Gentherapeut

Re: Expeditie Robinson --PROEF 3--

3.2 De egoïsten

Afbeelding
'Zoals jullie weten rennen jullie zo naar jullie eigen platform om naar boven te klimmen. Éénmaal boven voeren jullie de opdracht uit die opgeschreven is op een stuk papier wat op één van de tonnen ligt. Daarna komen je weer beneden en doet de volgende exact hetzelfde. Het team met de minste seconden op de teller wint.'

Afbeelding
'Klaar? Start!'

Afbeelding
Dat lieten Finn en Moos zich geen tweede keer zeggen. Moos koos er als leider voor om als eerst te vertrekken en in het andere kamp had Finn zich voorgesteld om als eerst te lopen.

Afbeelding
Moos had geen goede grip op de paal en viel naar beneden, terwijl hij zag hoe Finn wel succesvol omhoog klom.

Afbeelding
Finn keek op het stuk papier wat op de ton lag. ''Loop zo langs de andere tonnen en als je weer bij deze ton bent mag je naar beneden glijden. Let op: op de tweede ton liggen immuniteitsmunten. Je mag er maximaal één pakken, maar hiervoor krijgt je kamp 10 strafminuten. Niemand hoeft te weten dat je een munt gepakt hebt.'' Finn leek zijn snelheid te verliezen, want hij dacht lang na over de munt. Pakken.. of niet pakken? Ondertussen kwam ook Moos boven.

Afbeelding
Niet veel later kwam Finn met een kleine voorsprong iets eerder aan bij zijn kamp. Hier leek al besloten te zijn dat Izea de volgende zou zijn, want zij sprintte gelijk weg.

Afbeelding
Izea was al bijna boven toen Lauren pas in het andere team begon te lopen. 'Go Lauren! Schiet op, Izea!' hoorde ze, maar ze trok zich er niets van aan. Ze had gelezen wat op het stuk papier stond. Ze liep langs de ton en deed wat haar intuïtie haar vertelde te doen en vloog toen pijlsnel weer terug. Luca was de volgende die ging.

Afbeelding
Lauren kwam niet omhoog in de paal en kreeg een moedeloos gevoel toen ze zag dat Luca sneller dan haar omhoog klom. Ze verzamelde al haar kracht en klom omhoog. Ze was iets later dan Luca boven, maar hij treuzelde erg bij een ton waar ze allemaal munten op zag liggen. Snel las ze wat er op het papier stond en voerde het uit.

Afbeelding
Bijna tegelijk met Luca kwam ze dan ook weer terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jef, Samuel, Suzy en Sebastian hadden het moeilijk met het klimmen, maar probeerden en slaagden er toch allemaal in om omhoog te komen. Sebastian en Suzy bleken het uiteindelijk iets sneller te doen, want toen Samuel op zijn terugweg van het platform naar beneden was, klom Giselle al naar boven. Samuel gleed zo snel als hij kon naar beneden, maar vond het doodeng. Snel rende hij terug en Brandon nam het van hem over.

Afbeelding
Toen Brandon boven stond zag hij in zijn ooghoek al dat Shannon, de laatste die nog moest bij kamp Noord, begon te rennen. Hij haastte zich en stuurde Alice snel naar boven.

Afbeelding
Alice was vrij snel bij de paal en deed een ongelukkig poging om de paal vast te pakken. 'Ik weet niet hoe dit moet hoor, jongens. Ik doe dit écht niet.' 'Kom op, Alice, je kunt het wel!' riep Samuel. 'No way..' zei ze zachtjes en ondertussen zag ze Shannon naar beneden glijden.

Afbeelding
'Ja! Ja! Ja!' riep kamp Noord. Izumi liet haar schouders hangen.

Afbeelding
'Weer verloren..' zei ze sip. 'Dat hoeft niet per se,' antwoordde Moos die er geen rekening mee had gehouden dat Izumi nog helemaal het stuk papier niet had gelezen. 'Nou, misschien hebben ze veel strafminuten.' 'Strafminuten?' 'Ja, boven ligt een stuk papier waar op staat dat je één immuniteitsmunt kunt pakken in ruil voor 10 strafminuten. Wie weet hebben zij er wel heel veel.' 'Wat? Dan kunnen we nog winnen! Niemand bij ons zou zo'n munt pakken toch?' Moos keek wat ongemakkelijk. 'Ik heb er één gepakt.' 'Nee!' riep Izumi. 'Werkelijk?' Moos knikte. 'Maar misschien hebben zij er meer,' antwoordde hij. 'Wat een slechte leider ben jij.' 'We kunnen nog winnen!' zei Moos. 'Dat denk ik niet. Ik ga niet naar boven.' 'Izumi, jij bent de snelste!' 'Alice geeft op,' zei Laura, 'dat betekent dat we voor Alice 20 minuten aanrekenen.' 'Doe dat ook maar voor mij!' riep Izumi naar de presentatrice. 'Meen je dat, Izumi? Wil jij de opdracht niet uitvoeren?' 'Ik wil de opdracht niet uitvoeren,' knikte Izumi. 'Dan is het spel afgelopen,' zei Laura en ze nam haar plaats voor de groep weer in.

Afbeelding
'Jullie hebben allemaal gemerkt dat kamp Noord veel eerder klaar was,' zei Laura. Shannon knikte tevreden. 'Maar.. boven lag een stuk papier waarin stond dat je een immuniteitsmunt kon pakken in ruil voor 10 strafminuten voor je eigen kamp.' Iedereen knikte, alleen Alice leek verbaasd. Zij had dolgraag zo'n munt willen hebben..

Afbeelding
'Kamp Zuid, jullie tijden zijn, van de snelste naar de langzaamste..
Moos (7,14), Brandon (8.30), Samuel (10.00), Lauren (12.13), Jef (18.21), Lauren (20.00), Izumi (20.00). Dit betekent dat jullie er in totaal 96 minuten en 18 seconden over gedaan hebben.

Afbeelding
'Kamp Noord, jullie tijden zijn, van de snelste naar de langzaamste..
Izea (1.32), Shannon (4.15), Luca (6.21), Finn (7.01), Giselle (11.45), Sebastian (17.44), Suzy (18.44). Dit betekent dat jullie er in totaal 67 minuten en 22 seconden over hebben gedaan.

Afbeelding
Nu de strafminuten.. Kamp Zuid, jullie hebben samen 3 munten gepakt. Dit betekent dat jullie eindtijd wordt: 126 minuten en 18 seconden. Jullie kunnen nog winnen als er in kamp Noord 6 munten zijn gepakt. Kamp Noord, jullie hebben samen gepakt..... 2 munten! Jullie winnen de proef!' De opluchting in kamp Noord was groots en de teleurstelling in kamp Zuid verschrikkelijk.
Afbeelding
Mikese

Re: Expeditie Robinson

Voor de duidelijkheid: je kunt dus niet op Moos stemmen, want die is de leider en heeft immuniteit! Komt snel verandering in.. :fluit

EDIT: Oeps sorry sorry sorry dat was een powerpostje. :$
Afbeelding
Mikese

Re: Expeditie Robinson

3.3 Afzondering

Afbeelding
De hele weg terug naar het kamp merkte iedereen de spanning al. Brandon en Lauren konden het dus niet laten om daar gelijk over te roddelen toen ze eenmaal terug waren. Stiekem gniffelden ze om wat er gebeurd was tijdens de proef, maar Izumi..

Afbeelding
Izumi was woest! Woest dat er drie mensen een munt gepakt hadden. 'Dat is de teamgeest, hè? Lekker munten pakken en het team verwaarlozen! Wie durft eerlijk toe te geven ook een munt gepakt te hebben?' Niemand durfde iets te zeggen. Alice was het sowieso niet, want zij was niet eens boven geweest. Ze trok zich dus maar weinig aan van de razernij. Samuel was het eens met Izumi, maar durfde niets te zeggen. Op een gegeven moment zag Alice dat Lauren en Brandon samen weg liepen en ze besloot er snel achteraan te gaan. Met hen kon ze tenminste lachen..

Afbeelding
Lauren en Brandon zonderden zich af, omdat ze geen zin hadden in het gezeur van de anderen en beiden hadden ze behoefte en belang bij een goede stemafspraak. 'Ik ben Moos en ik speel heel erg graag de baas!' zei Brandon op een toon waarmee hij Moos belachelijk maakte. De twee meisjes lachten. 'Gelukkig heb ik jullie, jongens,' zei Alice, 'ik zou het echt niet vol kunnen houden als ik alleen met die chagerijnige graftakken hier moest zitten..'

Afbeelding
In kamp Noord was de stemming vele malen beter. Finn, Izea en Shannon besloten samen een rondje over het strand te maken. Ze konden het goed vinden met z'n drieën. De top drie noemden ze zichzelf. De sterksten, slimsten en de drie met de meeste potentie om een leider te zijn.

Afbeelding
Sebastian en Suzy hadden zich weer op hun vaste plekje genesteld. Dit keer kwam Giselle er bij zitten. Ze kende de twee nog niet zo goed en stelde een aantal vragen. Zo kwam ze erachter dat Sebastian een relatie had met een docent Nederlands, terwijl ze nog niet eens wist dat hij homoseksueel wist. 'Niemand weet het ook nog als het goed is, behalve Suzy dan. Het is ook niet iets wat je zo even vertelt.' Giselle knikte. Ze dacht aan al haar verloren liefdes. Giselle viel op jongere mannen, maar of ze dit moest vertellen wist ze nog niet goed. Toen Suzy vroeg op wat voor een types ze viel antwoordde ze kort: knap, lief en grappig. Het standaardzinnetje, maar een andere eis die ze altijd mee nam in haar beoordeling was de leeftijd. Het liefst had ze een man die niet ouder was dan 25, net als haar laatste geliefde. 'Misschien moet ik maar eens op zoek gaan naar een man van mijn eigen leeftijd. Die begrijpt me misschien,' zei ze per ongeluk hardop. 'Wat?' vroeg Suzy. 'Euh.. niks,' antwoordde Giselle met het schaamrood op haar kaken.

Afbeelding
Luca was de enige die zich afzonderde. Hij had geen zin in dat groepjesgedoe. Bovendien waren ze veilig deze week, dus hij hoefde ook bij niemand te slijmen. Hij had een simpele vishengel in elkaar geknutseld en hoopte een visje te vangen voor het kamp.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie