^^ Echt he
Ik heb het van 3 mensen nog niet binnen, van een heb ik al iets gehoord maar van de andere twee nog niet. Jullie weten wel wie jullie zijn en ik wil je nu echt vragen om er op zijn minst aan te beginnen. Ik snap dat je het druk heb, maar de deadline was eigenlijk donderdag al
District 9
April Simpson en Thor Scott

Een veel te realistische nachtmerrie, dat is het. Het koele water gutste met grote hoeveelheden de kraan uit terwijl ik me afkoelde. Misschien werd ik straks gewoon wakker, badend in het zweet. Zou ik kunnen uithuilen bij pa en ma, als ze wonder boven wonder al thuis waren van de velden van district 9. Maar dat was teveel gehoopt, het koele water maakte mijn vingertoppen enkel gevoelloos en mijn spieren lomer.

Moedeloos zak ik door mijn knieën, de koude vloer plakt tegen mijn gezicht. Het zou beter zijn dat ik er nu gewoon een einde aan maakte. Een enkel moment leek het alsof dat de oplossing was, maar toen bedacht ik me. Als ik er niet meer was zou iemand anders mijn plaats moeten innemen.

Ik zuchtte, tranen stroomden weer geluidloos over mijn wangen, de herinnering die ik zo zorgvuldig had proberen weg te stoppen in een klein hoekje in mijn hoofd kwamen weer boven water. Het waren nog maar enkele dagen geleden, ik voelde nog de spanning in mijn onderbuik toen de namen werden afgeroepen van de kampioenen voor de hongerspelen. De brok die in mijn keel ontstond toen ik die twee woorden hoorden die me nooit in mijn leven zo miserabel hadden laten voelen. “ April Simpson”. De klamme handen van ma die zich stevig rond mijn pols sloten, me niet wilden laten gaan. Of beter gezegd, me niet wilden zien sterven.

Voor ik goed en wel besefte waar ik heen ging , hadden mijn voeten me naar mijn veilige plek gebracht. verdwaast en met troebele ogen leunde ik me tegen de muur van mijn kamer, liet me naar beneden glijden. Ik moest mijn zak nog pakken voor ... Ik slikte en schudde de gedachten van me af. Gauw begon ik met inpakken, deed mijn best om te denken aan het plooien van de weinige kleding die ik had.

Zo ging het hier in district 9, je kocht enkel wat je nodig had met het weinige geld dat je op het erf verdiende. En anders stal je het gewoon van iemand anders.
Uitgeput prop ik het zoveelste boek in mijn tas wanneer ik de deur achter me hoor dichtslaan.

Ik slaak een gil en draai me verschrikt om. Een jongen staat voor mijn deur, zijn ogen zagen er rood en opgezwollen uit, hij had gehuild.. “Je gaat dat echt niet allemaal mogen meenemen hoor” de jongen knikt naar mijn tassen. “Het houdt me bezig” mompel ik zacht maar ik laat de boeken uit mijn handen vallen en sta recht.

snel veeg ik de tranen uit mijn ogen en probeer een glimlach op mijn gezicht te toveren.
“Je moet niet doen alsof” spreekt de jongen me zacht toe “Ik ben Thor, Thor Scott trouwens.”
Verbaasd kijk ik hem aan, en nu pas zie ik het, de jongeman die voor me stond was de andere kampioen van ons district.

Iets wat op een glimlach lijkt verschijnt op het gelaat van de jongeman, er gloeit iets binnen in me en ik voel me ongemakkelijk. Ik zet me weer neer op de vloer en klop op het tapijt naast me. “Zet je erbij”.
Hij hurkt voor me neer en staart me in mijn ogen, “kun je het geloven” zegt hij verbluft.
Ik schud mijn hoofd en lach hol, “Ik weet wat je doormaakt” zijn stem klinkt zacht en gepijnigd “Beter dan wie dan ook”. Ik knik en zwijg. Een ijskoud gevoel dringt tot me door.
“Ik ga deze jongen moeten vermoorden”.

“Niet als ik het eerst doe” grauwt hij zachtjes alsof hij mijn gedachten kon lezen. Tot mijn verbazing glimlacht hij, “dat zou ik nooit over mijn hart krijgen”. Ik trek mijn wenkbrauwen op, “Je kent me niet eens?” piep ik verbaasd. De jongen krijgt een kleur op zijn wangen, wat vast door de avondhitte komt. “Misschien ben ik een vreemdeling voor jouw maar dat wil niet zeggen dat je dat voor mij bent.” Het wordt weer stil. “Dus als ik jou niet ga vermoorden en jij mij niet, wat doen we dan” De jongen haalt zijn schouders op, “Bondgenoten?” hij steekt zijn hand uit naar me, ik grijns en schudt de zijne “bondgenoten.”

April is een meisje, opgegroeid in een van de armste wijken van District 9.
Ze heeft een realistisch beeld van de wereld en een pessimistische kijk tegenover haar toekomst. Haar droom om de velden te verlaten en weg te vluchten in de bossen heeft ze allang laten varen.

Thor leeft in zijn eigen wereld, met zijn voorliefde voor onrust komt hij vaak in botsing met anderen. Op onaangename momenten werpt hij gauw een sarcastische opmerking in het gesprek, één van zijn veelgebruikte manieren om praten over zijn emoties te ontlopen.
---------------
Ik wil iedereen ook nog even vragen om mij een lijstje te sturen met alle downloads die je hebt gebruikt, want dat heb ik volgens mij maar van een persoon gekregen. Alvast bedankt