4.3 De vierde eliminatieronde

‘Welkom bewoners! Er is weer gestemd en dus zijn er weer contactpunten verdeeld. Mallory en Tipper, jullie hadden de meeste stemmen. Jullie verdienen beide 27 contactpunten. Lucas, jij ontvangt 18 contactpunten. Dennis, Hannah en Staci, jullie ontvangen allemaal 9 contactpunten en Jean, Juul en Faith, jullie ontvangen er geen. Jean en Faith, jullie zitten in de gevarenzone.’ Faith keek benauwd, ze had nog nooit in de gevarenzone gezeten.

‘Hannah, wie zie jij het liefst in de rode stoel?’
‘Jean.’ Zei ze met een knipoog naar Faith.
‘Lucas, wie zie jij het liefst in de rode stoel?’
‘Ook Jean.’
‘Mallory, wie zie jij het liefst in de rode stoel?’
‘Ik stuur je ook naar de rode stoel Jean.’
‘Tipper, wie zie jij het liefst in de rode stoel?’
‘Ik kies Faith, voor de verandering.’
‘Staci, wie zie jij het liefst in de rode stoel?’
‘Voor mij word dat ook Jean.’
‘Dennis, wie zie jij het liefst in de rode stoel?’
‘Ook ik kies Jean.’

‘Jean, je mag plaats nemen in de rode stoel.’
Jean stond op en worp zijn medekandidaten een boze blik toe.
‘Derde keer, bedankt hoor.’ Zei hij sarcastisch.

‘Lucas, stuur jij Jean naar huis?’
‘Het zal geen verrassing zijn dat ik je naar huis stuur. Er moet iemand uit en anders komt er nooit iets van.’
‘Staci, stuur jij Jean naar huis?’
‘Jean, ik heb je vorige week een kans gegeven en het lijkt me niet leuk voor jou om elke week op de rode stoel te zitten. Je mag terug naar je familie, dus ik stuur je naar huis.
‘Mallory, stuur jij Jean naar huis?’
‘Ja, je hebt genoeg kansen gehad om je niet meer zo af te zonderen.’
‘Hannah, stuur jij Jean naar huis?’
‘Ja, ik blijf je maar eng vinden.’
‘Dennis, stuur jij Jean naar huis?’
‘Staci had je zoals ze zei vorige ronde een kans gegeven, maar je hebt die kans niet gepakt. Dus ik stuur je naar huis.’
‘Tipper, stuur jij Jean naar huis?’ Alle ogen gingen naar Tipper, het lot van Jean lag in haar handen.
‘Jean, je kan een toffe peer zijn, maar ook ik vind dat er iemand uit moet, dus ik stuur je naar huis.’
‘Jean, je mag de villa verlaten.’ Zei de stem.

Iedereen liep naar Jean toe en nam afscheid van hem of ze hem nou mochten of niet.
‘Keep your head up!’ Zei Tipper. ‘Je hebt het helemaal toppie gedaan hoor gozer.’

Met opgeheven hoofd verliet Jean de villa en stapte in de limousine. Zo was de villa weer iets leger.
~
Jean heeft een dag om zich bekend te maken
De nieuwe kandidaat komt in de volgende up
Zoals jullie zien, Juul heeft niet gestemd, in de vorige up hadden bijvoorbeeld Armani en Faith niet gestemd. Dit komt doordat ze te laat reageren, elke kandidaat heeft 2 dagen te tijd om te reageren. Als je 2x niet reageert vertrek je vrijwillig.