Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

212 berichten • Pagina 2 van 11

ChanCake
Man met de buit Man met de buit

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Verwarrende situatie,

Dank jullie allemaal!
:D Jullie zijn een supermotivatie!

@Dave en Imme: Lees maar en kom erachter! (A)

------------------------------------------

Hoofdstuk 1.
- Verwarrende situatie: deel 2.

Afbeelding

Ik keek de man strak aan, niet wetende wat ik kon verwachten. Toen hij zei dat hij wou praten, werd ik nerveus. "Heb jij een plek waar we in privé kunnen spreken?" vroeg hij daarna. Ik wist niet zeker of ik hem mee wou nemen naar huis. Wat als dit gewoon een valstrik was? Maar aan de andere kant, wist hij meer over mij. "Ik heb een huis.. Het is niet erg dichtbij." zei ik onzeker. Eventjes twijfelde ik weer of dit nou wel verstandig was. "Perfect! Laten we gaan!" zei hij enthousiast. Ik zei niks meer terug en liep weg richting de kraters. Hij zou me toch wel volgen.

Afbeelding

Na een hele lange wandeling en stilte waren we bij mijn huisje aangekomen. Het was inmiddels al donker en overal was het rustig. "We zijn er." zei ik, terwijl ik een glimp van zijn reactie probeerde op te vangen via mijn ooghoeken. "Wat een leuk huisje, Haryn." zei hij terug met een brede glimlach. Ik wees naar de trap en legde hem uit dat boven de woonkamer is en dat ik me even om ging kleden. Toen hij boven was bleef ik even stil staan bij me slaapkamer. Er spookte van alles door mijn hoofd en ik voelde me verward, maar wat kon ik er aan doen?

Afbeelding

Het duurde niet lang voordat ik boven was. Ik kwam de woonkamer binnen stappen en daar zat hij al, aan mijn kleine eettafeltje. Hij draaide zijn zicht naar mij toe en knikte goedkeurend; "Staat je leuk." met zijn blik geworpen op mijn jurkje. Ik ga bij hem aan de tafel zitten en rust mijn armen op de rand hiervan. "Praat." zei ik kortaf. Hij had niet verwacht dat ik zo bot zou zijn nadat ik hem mee had genomen naar mijn huis. Eventjes krabte hij aan zijn hoofd. Het leek wel alsof hij niet goed wist waar hij moest beginnen.

"Ik ken jou, Haryn. Jij kan je vast nog wel het moment herinneren dat de mensen hier kwamen?" Ik gaf geen antwoord. "Juist" zei hij. "Ze bouwde het wetenschapslab uit de resten van hun schip." Ik probeerde nonchalant te blijven, maar in mijn hart wou ik boos tegen hem schreeuwen dat hij zijn eigen soort "ze" noemde. Hij was immers één van hen, een bruut. Hij ging verder; "Zoals je weet, werden we meegenomen voor experimenten of verjaagd en vermoord." We? Wat praatte hij nou raar. Ik kreeg een rilling over mijn lijf toen hij experimenten zei. Mijn vader, dacht ik.
"Ik werd ook meegenomen. Jarenlang zat ik vast. De meest grove en pijnlijke dingen werden er uitgevoerd. Ik zag de één na de ander sterven, als er weer een test was mislukt. Ik weet niet goed hoe ik het met verwoorden, Haryn.." Ik keek hem aan. Er kwam een glinstering van tranen in mijn ogen. Waarom zei hij dit? Was het een grap? "Ik ben vrij, Haryn. Een aantal maanden geleden lieten ze me gaan." zei hij zacht. Het werd ineens allemaal heel serieus.

Afbeelding

"Maar.. wie ben jij dan?" vroeg ik met enige ongeloofwaardigheid in mijn stem. Ik vond het allemaal maar een wrede grap en wou hem eigenlijk het liefst mijn huis uit zetten. Ineens verscheen er een lach op zijn gezicht. "Ik ben Kallu." Ik staarde hem aan en mijn ogen werden wijder. Dat kan niet! Kallu had ik niet meer gezien na de inval. Hij was toch gevlucht met zijn ouders? Deze man leek niet op hem en toch hoopte ik stiekem dat het hem echt was. "Gaat het, Haryn?" vroeg hij zorgwekkend. Ik knikte maar kon het niet laten het toch te vragen. "Jij lijkt niet op Kallu. Kallu lijkt op mij. Jij bent een mens." zei ik grof. Hij moest even lachen maar stond toen op. De lampen in mijn woonkamer begonnen te flikkeren, maar toen ineens lichtte alles op. Er kwam een rode gloed over de man heen en langzaam verkleurde hij. Met ongeloof staarde ik ernaar.

Afbeelding

In een opwelling sprong ik op en ik wist niet hoe snel ik naar hem toe moest gaan. Ik sloeg mijn armen om hem heen en drukte hem stevig tegen mij aan. Bijna kon ik mijn tranen niet binnenhouden, maar dit waren tranen van geluk. Ik was niet meer alleen. Eigenlijk wou ik hem niet loslaten, toch deed ik het. Ik moest zijn gezicht nog een keer bekijken. Hij was niet veel veranderd, alleen een stuk ouder. Hij pakte mijn hand beet en keek een beetje schuldig naar de grond. "Het spijt me dat je zo lang alleen bent geweest, Haryn. Als ik het kon, zou ik al die nare jaren voor je wegnemen." Ik glimlachte naar hem en legde mijn vingers onder zijn kin. Ik tilde zijn hoofd een stukje omhoog zodat hij mij aan kon kijken. "Kallu.." zei ik. Hij keek mij aan en wist dat het goed zat. Hij moest er niet over inzitten. Hij heeft net zo'n nare tijd als mij doorgemaakt en ons leven zou een stuk makkelijker worden nu we wisten dat wij niet meer alleen waren.

Afbeelding

Nog enkele minuten keken we elkaar aan. Er werd niks gezegd. De blijdschap zei genoeg, maar toch verbrak ik de stilte. Ik gaf hem een klein duwtje tegen zijn schouder aan. "Hey! Nog iets; Kon het niet wat subtieler allemaal!? Je wilt niet weten hoe miserabel ik me gevoeld heb deze week!" Hij moest een beetje lachen en trok mij naar hem toe. Hij plaatste zijn hand op mijn haar en legde mijn hoofd zachtjes op zijn schouder. "Het spijt me, Haryn." Ik krulde mijn hand om zijn shirt heen. Ik had iemand gemist in mijn leven. Zijn komst voelde geweldig.

Afbeelding

We hebben nog een tijdje herinneringen op gehaald tot we uiteindelijk besloten te gaan slapen. Het was een lange nacht geweest. Lang, maar fijn. Ik had hem aangeboden bij mij voorlopig te blijven, aangezien hij al een tijdje gezwerfd had. Toen ik mijn kamer inkwam ging ik nog even op me bed zitten nadenken. Wie had nou ooit verwacht dat Kallu alles had overleefd of überhaupt nog hier was? Ik begin verder terug te denken. Kallu en ik zaten in dezelfde leergroep. Dit waren onze scholen. Groepen. Wij konden het altijd erg goed vinden en werden al snel hele goede vrienden. Dagen waren we samen te vinden. Bij de meren, bij de dieren, in de bossen, zelfs bij de eringsdag van de kristallen. Ja, Kallu's herkomst is het begin van een nieuwe start. Ik kleed mij uit en kijk naar het plafond, "Welterusten, Kallu." fluisterde ik naar het niets. Hierna stapte ik in mijn bed en deed het licht in mijn kamer uit.

------------------------------------

Ik weet het. Geen super-update, maar het ís een update. :sweatdrop !
Afbeelding
ChanCake

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Verwarrende situatie,

Wow! Dank jullie allemaal! En wat een hoop reacties! :laugh En van de spelfoutjes kan kloppen! Ik schrijf voornamelijk s' nachts omdat ik dan wakker ben. (vampiertje. (A) ) maar dan ben ik altijd nog een beetje slaperig. Excuses hiervoor!

------------------------------------
Hoofdstuk 1.
- Confrontatie.

Afbeelding

Er waren een paar weken verstreken. Het voelde geweldig om samen dingen te doen, net zoals vroeger. We waren voornamelijk buiten te vinden. Hiervóór hield ik er niet van om overdag mijn huis te verlaten, maar omdat hij bij mij was, voelde de wereld niet meer vreemd. Hij gaf mij een nostalgisch gevoel. Alsof alles weer bij het oude was. Toch waren er vragen onbeantwoord gebleven en ik zat hier wel mee. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan hem hiermee te confronteren, maar juist omdat de sfeer zo heerlijk was, wou ik deze stap nog niet nemen. Vandaag moest hij er toch echt aan geloven.

Afbeelding

We zaten buiten naast het huis, aan het meer. Hij genoot blijkbaar erg van het water en de omgeving, wat ik hem niet kwalijk kon nemen. Al die tijd in dat afschuwelijke lab.. en wie weet wat ze wel niet allemaal met hem gedaan hadden. Ik twijfelde nog even toen ik naar hem keek. Wou ik hem storen met vragen die misschien dingen bij hem op zou halen, wat hij liever zou vergeten? Ik balde mijn hand tot een vuist en greep alle moed bij elkaar. "Kallu.." zei ik bedenkelijk, terwijl ik nu ook mijn blik richtte op het schone water. Ik hoorde hem zachtjes zuchten, maar niet op een vervelende manier.

Afbeelding

Kallu verbrak zijn blik naar de natuur om naar mij te kijken. "Het moest er eens van komen.." fluisterde hij naar het niets. Hij wist al wat er was maar het leek niet alsof hij het vervelend vond. Hoogstwaarschijnlijk had hij het al verwacht. "Ja, Haryn?" vroeg hij met een kleine glimlach op zijn gezicht. Kallu kon mij zó goed. Hij wou me niet ongemakkelijk laten voelen. Ik wist niet zo goed waar ik moest beginnen. Hij was zo lief voor mij en hij probeerde mij altijd zo veel mogelijk te helpen. Ergens voelde ik me schuldig dat ik hem nu toch ging confronteren met zijn tijd in het lab.

Afbeelding

"Nou.. Je vertelde mij dat je uit het wetenschapslab werd vrijgelaten.." Ik pauzeerde even voordat ik verder ging; "en dat je heel veel van ons zag.. sterven." Hij knikte en leek er totaal geen moeite mee te hebben, maar ik wist heus wel dat het hem vanbinnen open deed breken. Ik besloot maar gelijk over te stappen naar wat ik wou weten. "Leeft mijn vader nog?" Ik zag aan hem dat hij twijfelde of hij de waarheid zou vertellen of niet.

Afbeelding

"Nou?" Ik werd ongeduldig en dit was niet eerlijk van mij. Hij had het al zo moeilijk, maar als er een kans bestond dat mijn vader nog in leven was, moest ik dit weten. Er viel een pijnlijke stilte. Dit zei eigenlijk al genoeg. Toch schudde hij zijn hoofd heel subtiel. Ik realiseerde me dat mijn hoop verstreken was, maar vreemd genoeg had ik hier vrede mee. Misschien kwam het omdat ik hem niet meer wou bombarderen met vragen over zijn verblijf in het lab, maar ook zeker omdat ik zoiezo al niet verwacht had dat er nog iemand was. Dus, Kallu alléén al was een magisch geschenk voor mij.

Afbeelding

"Oké.. en ik vraag me af. Waarom zag je eruit als een mens en hoe?" vroeg ik gelijk nadat hij met gebaren nee had gezegd. Hij was aardig verbaast dat ik niet verdrietig was of ook maar een beetje leek alsof ik er moeite mee had. Hij besloot er niet op in te gaan en beantwoordde gewoon mijn vraag. "Ah.. Dat zit zo. Enkele dagen voordat ik vrij werd gelaten, hadden ze een middel ontwikkelt. Een drankje dat ik kon drinken op eigen keuze en mij zou transformeren naar een mens. Als ik op welk tijdstip dan ook, diep van binnen, terug wou naar mezelf; dan zou dit gebeuren en was ik weer gewoon. Het drankje was dan uitgewerkt. Ik wist niet hoe de wereld was buiten het lab, maar toen ik buiten kwam.. zag ik alleen maar mensen. Ik besloot het drankje te drinken om niet teveel buiten de toon te vallen. Ik heb dagen gezocht naar iemand van onze soort, maar tevergeefs. Weken gingen voorbij en ik begon mijn hoop al op te geven. Totdat ik jou zag, Haryn. Het was donker en ik wist het niet zeker. Daarom leek het alsof ik jou niet kende. Ik moest mij verborgen houden tot we normaal konden praten en ik weer mezelf kon zijn." Hij nam diep adem, "Ik hoop dat je het begrijpt." Ik voelde mij opgelucht. Ik had mijn antwoorden en de onzekerheden die nog in mijn hoofd ronddwaalden waren verdwenen. Ik stond op en gaf hem een knuffel. "Dank je." zei ik, vanuit het diepst van mijn hart. "Maar nu, is het mijn beurt!" zei hij. Hij viel gelijk met de deur in huis en ik vond dit prima.

"Heb jij al nagedacht over wat je met de toekomst wilt?" was zijn vraag.

--------------------------------------

Sorry voor de ietwat saaie update, maar het moest wel. Anders waren er teveel gaten in het verhaal. :laugh

Laatst gewijzigd door ChanCake op zo 19 feb 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
ChanCake

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Confrontatie.

Jullie zijn awesome. :knuffel
Het liefst bespring ik jullie allemaal virtueel uit blijdschap. :laugh haha.

Also! Annemiek! Je hebt helemaal gelijk! Ik heb dat eigenlijk niet zo in de gaten. Ik dacht altijd dat je dat zo moest zeggen. XD Dank je voor de correctie! ;)

(P.S. Morgen weer een nieuwe up~!)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie