Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

97 berichten • Pagina 2 van 5

Gebruikersavatar
JayLenax
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
41
Lid geworden op:
zo 01 nov 2009, 01:55

Re: My [imaginary] Friend. || Chapter One.

• De spelling wordt zo meteen aangepast, zal er op letten. Ik had er eerlijk al gezegd al mijn twijfels over (ik moet maar een aantal test lezers regelen voor de zekerheid).
• 'Authors Note' is een persoonlijke voorkeur om info over de screenshot en wat dan ook met betrekking tot het verhaal er bij kwijt te kunnen in dezelfde post terwijl dit wel duidelijk gescheiden is.
• Ik bewerk de foto's ja, in Photoshop CS5. Ik maak ze scherper om te beginnen, verklein ze daarna (originele maat is namelijk; 1440 x 896 en bij mijn vriend zelfs 1920 x 1080 pixels) kopieer de screenshot twee keer, zet de bovenste laag op 'darken' en de middelste of 'soft light' en op die laag word een filter (gaussian blur) toegepast en ze zijn klaar (nou ja meestal, soms worden ze nog iets belicht als ze te donker zijn) voor de save en om online te gaan~! Ik kon mocht er interesse in zijn om het te vergelijken ook wel een onbewerkte screen uploaden voor vergelijking materiaal.

• En wat betreft de downloads.. het valt eigenlijk (vind ik dan) wel mee. Mijn computer kan er namelijk heel slecht tegen en dus hou ik ze er zoveel mogelijk uit. Ik heb wel alles van de store (en EA special promo spul) erin zitten omdat dit zonder problemen gaat. Na de peuter fase is het al een heel stuk minder, gezien het met name peuter spul is wat ik heb gedownload.
Zodra ik hier volledig mee klaar ben gaan ze er ook allemaal weer uit namelijk, op een paar na dan; mijn mods waar ik gewoon niet zonder kan.

Bedankt voor de complimentjes en wat niet~ straks de tekst voor het volgende hoofdstuk over typen zodat het tenminste digitaal is en daarna Sims maar weer eens in gaan (hihi alsof ik niks anders te doen heb).
Afbeelding
SIMS CONFESSIONS 282 every one of my sims has a story, whether i tell it or not. _x x
Gebruikersavatar
JayLenax
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
41
Lid geworden op:
zo 01 nov 2009, 01:55

Re: My [imaginary] Friend. || Chapter Two.

Afbeelding
Miracle's eerste woordje was 'Logan' mama was zo trots op haar. Miracle had net te eten gekregen en mama was de schone was aan het opvouwen, en bij die schone was zat ook 'beer' Logan.
"Lieverd wat geweldig, hier is ie weer. Sorry lieverd, ik zal hem nooit meer van je afpakken."
Miracle keek haar slechts aan, een halve glimlach terwijl ze nog een hap eten nam, maar nam de beer niet aan van mama. Het was niet de goeie Logan. Dat was niet haar Logan, niet de Logan die ze had bedoeld. Mama was er toen vanuit gegaan dat het een 'alles-is-wat-mijn-eerste-woordje-is-fase' was.
Afbeelding
Maar naarmate Miracle meer woorden leerde, bleef ze het over mij hebben. Alles moest met mij gedeeld worden.
"Logan eten!" "Logan slaap, slaap" "Logan lief"
Ze zijn er een tijdje in mee gegaan, er is niks met een denkbeeldig vriendje op die leeftijd toch? Hoewel zodra er interviewers in het huis waren er altijd voor werd gezorgd dat ze 'beer' Logan bij zich had.
"Ach ja ze heeft over haar beer die moe is, is ze niet geweldig? Nu al aan het moederen"
Afbeelding
Maar op een middag dat Miracle en ik in de zandbak zaten te spelen werd het ze teveel. Miracle was een echte prater geworden, ik moest alles weten. Dat brandweerauto's rood waren en dat ijsjes jammie waren en dat ze alleen nog maar ijsjes wilde eten. Ik had haar al zien zitten, kijkend naar ons, nou ja.. Naar Miracle. Iedere beweging in de gaten houden. Ze weigerde te accepteren dat haar kind zo'n 'defect' had.
Afbeelding
Toen Miracle wat aan mij vroeg aarzelde ik om antwoord te geven. Ik wist dat ik haar in de problemen bracht. Ik wist dat ik hier niet moest zijn, hoe graag ik dat ook wilde. Uiteindelijk gaf ik toch antwoord, ik kon er niet tegen als Miracle begon te zeuren en pruillipjes te trekken. Ik zag vanuit mijn ooghoek hoe ze opstond en weg beende, hoorde haar schreeuwen.
Afbeelding
"Dit is allemaal jouw schuld" "Mijn schuld?" het antwoord vanuit het huis kwam al snel. Gevolgd door twee geïrriteerde ouders die verwijten naar mekaar schreeuwden het huis uit gestormd.
"Ja jouw schuld, wie dacht ook al weer o zo slim dat het wel verstandig zou zijn om haar dat denkbeeldige vriendje te laten houden?"
"Ha! Nou is het ineens mijn schuld, jij bent nota bene gestopt met alles om haar op te voeden."
"Ja! Vanwege jouw album plannen, net zoals jij perse dat kind moest hebben!"
"O nee daar gaan we het nu niet over hebben!
Afbeelding
"Ze is morgen jarig! Haar eerste schooldag is al met een week en nog steeds weigert ze andere kinderen aan te kijken! We staan voor gek!"
Ze liep op ons af en pakte Miracle ruw bij haar hand "Kom mee lieverd"
Miracle schreeuwde, Miracle krijste, ze jankte en trok aan mama's haren toen ze werd opgetild.
"LOGAN!"
Zou ze het hebben doorgehad? Dat we niet meer samen mochten zijn.
Afbeelding


EDIT 18 NOVEMBER 2011; der vervangen door haar.

Laatst gewijzigd door JayLenax op vr 18 nov 2011, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
SIMS CONFESSIONS 282 every one of my sims has a story, whether i tell it or not. _x x
Gebruikersavatar
JayLenax
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
41
Lid geworden op:
zo 01 nov 2009, 01:55

Re: My [imaginary] Friend. || Chapter Three.

Afbeelding
De zandbak waar we zo vaak in hadden gespeeld werd weggehaald, met het excuus dat er ruimte moest zijn voor het feest. Ik wist beter, ik wist dat het weggehaald werd om Miracle niet de kans te geven met mij te spelen. Al de plekken waar we veel samen waren werden weggehaald. Alles om Miracle te 'genezen'. Het poppenhuis waar ze me voor het eerst had gezien werd op zolder gezet. De speelgoed doos waarmee ze de inhoud deelde werd geveild voor een 'goed' doel. Alles met herinneringen aan mij werd opgeruimd. Het huis werd 'gereinigd'.
Afbeelding
Miracle's verjaardag moest een groot feest zijn, ballonnen overal. De 'princess' was in haar gala jurk, maar weigerde te glimlachen. Ze had mij niet mogen uitnodigen voor het feest. Ze had het nog steeds niet door, hoe ze mij niet zagen en dat ze de enige was die mij zag. Ik was eerst gewoon met haar meegegaan, maar toen ze begon te huilen over hoe papa en mama niet wilde dat ik er was ben ik weer vertrokken. Ik heb feest bekeken vanuit het raam van de zolder.
Afbeelding
Er waren vele mensen op het feest. Lachend, pratend en allemaal complimenteus over de princess. Miracle lachte slechts een beleefde glimlach als antwoord, maar veel meer dan een grimas was het niet. Ze kreeg vele cadeaus waar ze allemaal beleefd 'dank u wel' voor zei, waarna ze uit pakte en 'blij' reageerde. Ze had strikte instructies gekregen voor het feest over hoe te reageren en hoe gedragen. Ze deed haar best, dat geloof ik.
Afbeelding
Een van de dingen die Miracle voor haar verjaardag kreeg van papa en mama was een huisdier. Een klein, zacht en pluizige viervoeter. Dat haar vanaf die dag ook overal volgde. Het beestje hing in haar broekspijp, aandacht vragend van het baasje. Het baasje dat een 'ik-ben-boos-op-jullie-omdat-jullie-mij-niet-geloven' fase doorging negeerde het kleine beestje glashard. Miracle deed zo haar best voor mij, maar papa en mama hadden volgende stap al gepland voor het 'laten-we-onze-dochter-genezen' plan.
Afbeelding


Afbeelding
'Der' is (dacht ik) oud Nederlands, en heb ik ook bijna altijd al gebruikt in mijn schrijfstijl.
Mocht het heel lastig of storend lezen wil ik het wel aanpassen hoor.
EDIT: 18 NOVEMBER 2011, der vervangen door haar en wouden naar wilde veranderd.
EDIT: 22 NOVEMBER 2011, 2de foto geweizigd.


Ik gebruik Photoshop SC5, in eerder topic staan zelfs de precieze stappen geschreven over hoe ik ze bewerk.

Iedereen bedankt voor alle complimentjes en alles~! De volgende update komt pas na het weekend echter.

Laatst gewijzigd door JayLenax op di 22 nov 2011, 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
SIMS CONFESSIONS 282 every one of my sims has a story, whether i tell it or not. _x x
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: My [imaginary] Friend. || Chapter Three.

Leuk!
Detail: Der is spreektaal, maar is niet heel storend. Het zou wel mooier zijn als je afwisselt of alleen maar 'haar' gebruikt.

Maar jammer dat je pas na het weekend update, het is leuk! Ben wel benieuwd hoe Het denkbeeldige vriendje terugkomt in haar leven/. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: My [imaginary] Friend. || Chapter Three.

Heel leuk! Ook boeiend geschreven.
Maar dan gebruik je het woord 'wouwden'. Persoonlijk vind ik het heel erg storend. Gebruik alsjeblieft 'wilden'. Het is zo jammer omdat het de kwaliteit van je verhaal naar beneden haalt.
Toch ben ik benieuwd naar de voortgang van je verhaal.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
JayLenax
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
41
Lid geworden op:
zo 01 nov 2009, 01:55

Re: My [imaginary] Friend. || Chapter Three.

Ieek.. Wouden *rilt* die is mij en mijn testlezer voorbij geglipt, hij krijgt later straf! Maar bedankt en aangepast! Ook de 'der's hier en daar verandert in haar. Zal mijn best doen er op te letten.

Ik bos het zo graag.. *rilt*
Afbeelding
SIMS CONFESSIONS 282 every one of my sims has a story, whether i tell it or not. _x x

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie