Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

603 berichten • Pagina 30 van 31

Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: 10G Dumonceau - 4.01 Heimwee (26-10-'12)

Behoedzaamheid

Afbeelding

De hele maand besteedde ik aan het leren kennen van mijn nieuwe oppaskind, Matthias. Ik kwam er achter dat hij een heel excentrieke, maar lieve jongen was. Hij had niet zo veel vrienden, omdat zijn ouders heel beschermend waren. Hij was heel erg bezig met zijn school, maar het kwam niet echt natuurlijk bij hem.

Afbeelding

"Kom op, Matthias, je kunt dit wel," moedigde ik hem aan.
Matthias zuchtte. "Ik zal dit nooit kunnen.. Papa zal wel teleurgesteld zijn."
Soms zat ik hele avonden met hem bij het vuur op deze manier, om hem bijles te geven. Hij wilde het zo graag.

Afbeelding

Voor het slapen las ik hem een verhaaltje voor uit zijn favoriete boek, het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen.
We kregen snel een hele speciale band.

Afbeelding

Afbeelding

Of we nou gekke bekken trokken in zijn slaapkamer, of tikkertje speelden in de overweldigend grote tuin, we hadden altijd wel lol samen. Ik kon merken dat hij me steeds meer ging zien als een oudere zus, een voorbeeld. Het was vleiend.

Afbeelding

Als Matthias op school was, dan ging ik meestal in de woonkamer zitten en las één van de boeken die daar stond, nadat ik het dagelijkse huishouden gedaan had natuurlijk.

Afbeelding

Toen ik alle enigszins leuke boeken in de woonkamer had gelezen, wist ik niet meer precies wat ik moest doen. Ik herinnerde me de grote boekenkasten in de studeerkamer van Rodolfo, maar ik durfde er niet naar binnen, dus ik wandelde elke middag maar urenlang door de tuin.

Afbeelding

Uiteindelijk, nadat mijn voeten pijn gingen doen - ik was niet gewend aan hakken, besloot ik dat het geen kwaad kon om een boek te vragen. Ik bedoel, hij was geen monster, of zoiets, hij zou ook wel snappen dat ik me niet wilde vervelen.. Dus ik klopte aan.

Afbeelding

Geen antwoord. Ik klopte weer aan. Nog steeds geen antwoord. Ik opende de deur op een kiertje en riep zacht 'Meneer den Demician?', maar nog steeds geen antwoord.
'Ik wil alleen maar even snel een boek pakken,' fluisterde ik tegen mezelf en ik liep naar binnen. Nieuwsgierig keek ik om me heen door het lege vertrek.

Afbeelding

Plotseling hoorde ik traptreden en een stem die leek op die van Rodolfo, maar ik kon niet horen waar het vandaan kwam. Ik schrok en rende zo snel als ik kon door de achterdeur de tuin in.
Toen ik even later snel door het raampje keek, zat Rodolfo gewoon aan zijn bureau. Waar was hij vandaan gekomen?

Afbeelding

De dag daarop besloot ik gewoon maar in de bibliotheek te gaan lezen, aangezien ik niet meer in Rodolfo's kantoor durfde te komen. Er was één klein bibliotheekje in Moonlight Falls, maar het was beter dan niets.

Afbeelding

Geluidloos zingend zocht ik één van de boekenkasten een geschikt lijkend boek. De meeste boeken had ik al gelezen, die hadden de Den Demicians ook, maar uiteindelijk vond ik een boek.

Afbeelding

Ik ging aan een tafeltje zitten, tegenover een andere lezende vrouw. Er waren geen andere plaatsen meer in deze bieb, die ondanks zijn kleine formaat toch heel veel mensen trok, blijkbaar.

Afbeelding

Een paar minuten nadat ik was gaan zitten, stopte de vrouw tegenover me haar boek weg en begon me aan te staren.
Ik keek even naar haar, wachtend tot ze weg zou kijken, maar dat deed ze niet.

Afbeelding

"Kan ik u helpen?" vroeg ik, lichtelijk geïrriteerd. Wie dacht die vrouw wel niet dat ze was, mij zomaar aan staren?
"Jij bent Dana, de nieuwe oppas bij de Den Demicians," stelde ze op alledaagse toon vast.

Afbeelding

"Ja, dat klopt," antwoordde ik verrast. "Hoe weet u dat? Wie bent u?"
"Dat maakt nu niet uit." Ze stond op. "We kunnen hier niet veilig praten." De oude vrouw keek behoedzaam om zich heen en liep toen snel naar de deur. "Kom mee."

Afbeelding

Ik weet niet waarom ik haar volgde, ik denk dat het gewoon nieuwsgierigheid was. De vrouw droeg een gescheurde bloes en vieze rok, en ze had geen schoenen aan. Duidelijk een zwerfster, bedacht ik meelevend.

Afbeelding

De hele weg keek ze behoedzaam om zich heen en na een heel kwartier lopen kwamen we in een zo goed als verlaten park.
"Zo, hier zijn we veilig," zei ze tevreden.

Afbeelding

"Veilig van wie? Wat bedoelt u toch?"
"Deze stad is niet wat het lijkt," fluisterde ze. "Er zijn... wezens... Ze komen met volle maan naar buiten, maken de stad onveilig.."

Afbeelding

"En wat heeft dat met mij te maken?" vroeg ik sceptisch.
Ze wenkte me en ik kwam onwillig wat dichterbij - ze stonk naar slootwater. "De mensen bij wie je woont.. zijn monsters..."

Afbeelding

Meteen daarna keek ze weer om zich heen, draaide zich abrupt om en liep snel weg.

Afbeelding

Ik keek haar ongelovig na. "Rare oude vrouw," mompelde ik in mezelf.
Maar terwijl ik terug liep naar huis, bedacht ik me dat er toch wel wat raars was aan de familie waar ik woonde.. Ik wist alleen niet precies wat..


--------------------------

Hope you like <3
Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)
Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: 10G Dumonceau - 4.02 Behoedzaamheid (07-11-'12)

Mensen, ligt het aan mijn computer of zijn er updates weg? Ik ben een tijdje niet online geweest... maar ik weet toch zeker dat ik voorbij update 4.02 was, weet iemand hoe dat komt?

EDIT: Laat maar, ik heb het al gelezen... Jammer dit. Ik ga zo snel mogelijk proberen de hoofdstukken er weer op te zetten..
Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)
Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: 10G Dumonceau - 4.02 Behoedzaamheid (07-11-'12)

Monsters onder het bed

Afbeelding

De weken na mijn ontmoeting met de oude vrouw waren... verwarrend. Ik geloofde natuurlijk niets van wat ze zei, maar er moest iets zijn met de Den Demicians. Overdag brak ik er mijn hoofd over, 's nachts had ik er nachtmerrie's van.

Afbeelding

Op een dag, na mijn zoveelste nachtmerrie waarin Margaria me probeerde op te eten terwijl Rodolfo erbij stond en foto's maakte, besloot ik dat het niet langer zo kon. Ik sloeg mijn benen uit het bed en schoof snel in mijn sexy konijnen-pantoffels.

Afbeelding

Zo zacht als ik kon liep ik richting de trap en naar beneden. Ik woonde hier nu lang genoeg om te weten op welke treden ik voorzichtig moest stappen, welke ik over moest slaan en waar ik soms beter de leuning kon gebruiken.

Afbeelding

De meest logische plek om te zoeken naar vreemde dingen was natuurlijk het kantoor. Altijd eerst zoeken op de verboden plekken, dat wist iedereen. Behalve hele brave mensen die nooit verboden dingen zochten.
Het vuur brandde vrolijk in de open haard, tot mijn verbazing, alsof iemand er net nog hout op had gegooid.

Afbeelding

Mijn oog viel op Rodolfo's laptop. Tegenwoordig zetten mensen allerlei dingen op laptops en denken dan dat het veilig is, dus ik kon het altijd proberen. Helaas was Rodolfo één van die paranoïde, slimme mensen die een wachtwoord op zijn account had gezet en ik was niet slim genoeg om te hacken.

Afbeelding

Mijn oog viel op de boekenkast, waar vele oud-uitziende, dikke boeken stonden. Nu hadden boeken sowieso een onverklaarbare aantrekkingskracht op mij, maar dit keer leek het erger te zijn. Als ik daar iets niet vond, dan wist ik het ook niet meer.

Afbeelding

Dus daar stond ik voor de boekenkast, zoekend naar boeken zoals "Monsteractiviteiten voor dummies" of "Hoe kook ik mijn zoon's babysitter: 100 heerlijke recepten."
Met mijn vinger streek ik over de boeken, tot ik uiteindelijk een boek voelde dat anders was. Ja, het klinkt raar, maar ik herken een boek als ik hem voel, en dit was geen normaal boek.

Afbeelding

Dus ik probeerde het boek uit de kast te trekken, maar hij kantelde alleen. Ik deed verbaasd een stap achteruit toen de kast begon te trillen en wegschoof. 'Meen je niet,' fluisterde ik vol ontzag toen een verborgen trap zichtbaar werd. Dit werd steeds meer zoals een film, hopen dat er zo niet een bak slangen over mijn hoofd viel. Of spinnen. Of iets anders dat over het algemeen als 'eng' beschouwd wordt.

Afbeelding

Op mijn konijnenpantoffels - die had ik nog steeds aan, ja - liep ik de trap af naar beneden. Achter me begon de boekenkast weer te trillen en schoof dicht, maar daar maakte ik me straks wel druk om.

Afbeelding

De kelder was donker en er stonden overal kratten met onbekende inhoud. Ik had ook geen behoefte om dat te onderzoeken, voor het geval die slangen nog op zouden duiken. In de hoek van de kamer zat een mysterieus-uitziende deur, waar ik dus naartoe liep.

Afbeelding

Ik stond op het punt de deurklink aan te raken, toen het licht opeens aansprong. Ik schrok en draaide me naar de trap, waar Rodolfo met een rustig tempo vanaf liep. Serieus, hij zette maar één stap per vijf seconde, het was beangstigend.
Zonder dat ik iets kon zeggen wachtte ik tot hij bij me was...


---------------------------------------

Nouja, dit is update 1/3 die ik opnieuw moet plaatsen.. Ik hoop dat de volgenden snel ook zullen komen... ! :) Hope you like guys.

^ Ik was ver op weg met de foto's voor een nieuwe, maar dat moet dus even wachten... ;) Ik heb de laatste paar maanden wel een beetje writer's block gehad, dus misschien is het toch leuk om dit weer te lezen terwijl ik weer wat inspiratie heb :)
Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)
Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: 10G Dumonceau - 4.03 Monsters onder het bed (13-02-'13)

Geheimen

Afbeelding

"Jongedame," begon Rodolfo boos toen hij tegenover me stond. "Deze kelder is, zoals wij duidelijk genoeg gezegd hebben, niet open voor jouw bezichtiging."
Ik keek met grote, angstige ogen naar Rodolfo. "Het spijt me zo, meneer Den Demician, het was niet mijn bedoeling-"

Afbeelding

"Nee," onderbrak hij me bot. "Kom met me mee, we zullen dit boven verder bespreken met mijn vrouw erbij."
Ik kreeg een knoop in mijn maag bij de gedachte aan de babysitter-eter, maar ik hield me sterk. Rodolfo ging me voor naar boven en keek op de trap om of ik wel achter hem aan liep. Ik zou niet durven..

Afbeelding

De boekenkastdeur ging open toen Rodolfo in een bepaald ritme en op bepaalde plekken tikte, dus ergens was ik blij dat hij me gevonden had. Anders had ik opgesloten gezeten, ook niet al te voordelig.
We liepen door de hal, waar ik tot mijn verbazing zag dat het al bijna ochtend was. De tijd ging snel als je doodsangsten doorstond.

Afbeelding

Rodolfo zei me op de bank te gaan zitten en bracht een kwartiertje later een badjas voor me. De zon kwam op en nog steeds was niemand me komen halen. Wat zou er gebeuren? Zouden ze me ontslaan? Erger?

Afbeelding

Uiteindelijk kwamen Margaria en Rodolfo voor de deur staan ruziën, alsof ik dat niet hoorde. Het werd al snel duidelijk dat Margaria tegen mij en Rodolfo iets minder tegen mij was... Het zag er niet geweldig uit voor me.

Afbeelding

Uiteindelijk kwam Margaria binnen met een glimlach op haar gezicht die zo oprecht leek dat het beangstigend was - ik wist namelijk dat het niet oprecht was.
"Dana, ik wil eventjes met je praten..."

Afbeelding

"Je hebt misbruik gemaakt van onze gastvrijheid door te snuffelen in onze privézaken en dat appreciëren wij niet. Onze zoon is echter gek op je en ik denk niet dat we nog iemand zullen vinden die jou zou kunnen verplaatsen, in zijn ogen, dus we zijn bereid dit te vergeten..."

Afbeelding

"Echt?" vroeg ik verrast. "Dat is geweld-"
"Niet te snel," onderbrak ze me. "Dit is alleen onder voorwaarde dat dit niet nog eens zal gebeuren. Respecteer ons, dan zullen wij jou respecteren. Oké?"
"Ja, ja natuurlijk!" Lachte ik opgelucht.

Afbeelding

"Mooi," zei Margaria weer met de oprechte glimlach. "Wij zijn over het algemeen ook heel tevreden over je, Dana."
Een complimentje ook nog, deze dag kon niet stuk. Dacht ik.

Afbeelding

Die avond, nadat ik Matthias had ingestopt, zette ik de oeroude muziekspeler aan en danste mijn zorgen van me af. Dat werkte vroeger ook altijd als ik me alleen of gewoon vervelend voelde en het was ook deze keer niet teleurstellend.

Afbeelding

Ik ging zo op in de muziek dat ik het niet merkte dat iemand de trap op was gekomen. Terwijl ik mijn rare dansmoves aan het uitvoeren was, was Rodolfo de zolder op gekomen en nu stond hij me van een afstandje te bestuderen.

Afbeelding

Toen het nummer afgelopen was kuchte hij en ik draaide me snel om. "Ik hoop dat ik niet stoor," zei hij gegeneerd.
Ik deed snel de muziek uit en liep naar hem toe. "Nee, natuurlijk niet, meneer Den Demician!"

Afbeelding

"Het spijt me, ik had niet verwacht dat iemand nog naar boven zou komen op dit uur," stamelde ik met een rood hoofd.
"Nee, nee, ik had moeten aankondigen dat ik kwam, het spijt mij." Daarna ontstond er een lichtelijk ongemakkelijke stilte.

Afbeelding

"Um.." begon hij na een tijdje, "ik moet ook mijn excuses aanbieden voor vanochtend, Dana. Ik heb erover nagedacht en ik vind dat je gelijk had om naar beneden te gaan. Je hebt het recht om te weten wie je werkgevers zijn.."

Afbeelding

Ik staarde hem ongelovig aan, sprakeloos.
"Wil je het nog steeds weten?" vroeg hij me, zowaar onzeker klinkend.
Ik knikte, nog steeds sprakeloos, en schraapte mijn keel. "Ja, ja dat wil ik."
"Oke," zei hij. "Volg mij."


----------------------

2/3 xd Schiet lekker op..
Nou, hope you still like :P
Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie