let it snow, let it snow

normaal spring ik nooit uit mijn bed maar vandaag wel want ik ben jarig. ‘Wat zal ik eens aantrekken’
haastig loop ik naar het raam. Terwijl ik het gordijn wegtrek voel ik de kou al me tegemoet komen. ‘Brrrrrr, wat is het koud’ hoor ik me zelf zeggen. Als ik de slaap uit me ogen heb weggehaald kijk ik naar buiten. ‘Het sneeuwt’ zeg ik vol verbazing.

Zo snel als ik kan ren ik in mijn pyjama naar buiten. ‘Is het echt heeft het in 2 jaar weer gesneeuwd’.
Maar voordat ik meer kan zien van de sneeuw krijg ik het te koud voor woorden. Rustig loop ik naar binnen. ‘Dit wordt een hele leuke verjaardag’ fluister ik mezelf toe.

Daar sta ik dan voor mijn kast kijken wat ik wil aan doen op deze prachtige dag. Als ik eindelijk mijn dagelijkse prikkie aan heb voel het net alsof ik te veel zomers gekleed ben dus zoek ik naar iets warmers. Natuurlijk had ik niet gerekend op sneeuw en kijk ik in de doos met ‘oude kleren’ erop.

Uiteindelijk heb ik een paar kledingstukken gevonden. Even matchen met een leuk paar schoenen en een sjaaltje. Uiteindelijk vind ik dat ik er best goed uit zie en dat mode wel iets voor mij is. Natuurlijk gaat er altijd wel iets fout op een dag zoals deze. En al gauw kom ik het te weten.

Rustig loop ik naar de openhaard. Even opwarmen voordat ik slingers ga ophangen. Maar voordat ik ook maar even opgewarmd ben wordt ik gebeld uit Duitsland.

‘Hoe bedoel je ik kan niet op je verjaardag zijn? ‘Krista, luister nou even ik ben rond middernacht waarschijnlijk thuis. Door die hevige sneeuwval kan ik het land niet meer in. Dus heb ……….” De verbinding werd verbroken. Waarschijnlijk was er sneeuw gevallen op de elektrische tijd kabels.

Om zelf een beetje te troosten ging ik maar wat te eten maken. ‘Eens kijken.1 eetlepel suiker, 120 ml melk, 50 ml water en het wekkertje op 10 minuten’ na 10 minuten kon ik genieten va n zwarte wentelteefjes. Maar lekker waren ze wel.

Rond 7 uur ging ik mijn verjaardag vieren. Helaas was Anne er niet. Maar dat maakte niet zo veel uit. Ik werd eindelijk jongvolwassene. Op de radio hoorde ik iemand aftellen. Nadat hij go zei blies ik al mijn kaarsjes uit. Ook zongen ze ‘lang zal ze leven’.

Toen ik de kaarsje uit geblazen had ging opeens de sfeerverlichting aan. Waarschijnlijk stond ik op de aan-knop. Maar mooi vond ik het wel. Het leek wel of iemand dat expres deed om mij een beter gevoel te geven.

Rond 10 uur kwam Anne binnen strompelen. ‘Sorry dat ik zo laat ben’ zei ze droevig. ‘Ik hoop dat ik het hiermee kan goed maken’ ‘Ah, wat lief dankje wel’ zei ik blij. En terwijl ik het openmaakte zag ik dat ze haar bikini aan had. In het cadeau zat een briefje met daarop een plattegrond. Na 5 minuten was ik aangekomen bij mijn cadeau ik had een gloednieuwe auto gekregen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo dat was weer de up. nu ze volwassener is gaat ze veel meer meemaken.