Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

603 berichten • Pagina 10 van 31

Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: 10G Dumonceau - 2.2 -Zonder Nadenken-

Het Bellenblaassysteem

Afbeelding

Regelmatig zag ik 's ochtends Jessica en Matthew staan bij school. Niet dat ze erg klef waren - ik had zo het idee dat ze nog niet gezoend hadden - maar het was toch niet leuk voor mij. Zelfmedelijden, ja.

Afbeelding

Ik zuchtte diep, maar kreeg het niet voor elkaar mijn hoofd te draaien. Matt de Nerd was nog nooit bij ons thuis geweest, ik denk dat hij bang was voor me. Die gedachte maakte dat ik me iets beter voelde. Lekker voor hem.

Afbeelding

Op dat moment keek Jessica recht over Matthews schouder naar mij. Ik glimlachte schaapachtig, maar ze glimlachte niet terug. Ik weet niet precies hoe ze keek, volgens mij noemde men dat 'embarrassed'. Vreemd genoeg kan ik niet op het nederlandse woord komen.

Afbeelding

"Vind je het mooi?" vroeg ik zacht.
"Waauuw.." Jessica keek blij om zich heen. "Het is geweldig!"

Afbeelding

Ik lachte. "Dank je, ik heb mijn best voor je gedaan."
En dat had ik. Ik had weer gespijbeld en was er de hele dag mee bezig geweest terwijl zij moest werken.

Afbeelding

"Je bent geweldig!" Ze sloeg haar armen om me heen - mijn geluk was volmaakt.

Afbeelding

"Ik heb nog een geweldig idee," begon ik. "We zijn allebei bijna afgestudeerd en jarig en zo, dus ik dacht dat we misschien een feest konden geven..?"
"Een feest?"

Afbeelding

"Ja..? Je.. Je mag je vriendje uitnodigen als je wilt?"
"Ja, okey, lijkt me leuk!" Ze glimlachte naar me.

Afbeelding

Een week later was het verjaardagsfeest gepland. Ik had het niet te groot aangepakt; een bubbelbad, een hypermodern bellenblaassysteem, een dansvloer en een vuurplaats. En er waren ook zeker niet teveel mensen, ik wist dat Jess dat het liefst niet zou willen.

Afbeelding

Jess, Matthew en een ander meisje zaten bij de vuurplaats marsmallows te roosteren. Jess zag er absoluut geweldig uit. Haar vriendje niet.

Afbeelding

Ik was met Senna -die een knalroze jurk had aangetrokken- aan het dansen. Ondertussen hield ik Jessica achter haar in de gaten.
"Je vindt haar leuk, nietwaar?" vroeg Senna.

Afbeelding

"Ja," zuchtte ik. Ik had geen geheimen voor mijn lieve kleine zusje.
"Nou, dan kunnen we misschien iets regelen, want ik ben op Matt!" Ik grinnikte. Senna met haar kinderlijke gepraat.
"Dat is denk ik niet mogelijk, Senna," glimlachte ik. Was het maar mogelijk.

Afbeelding

Jess en ik besloten samen onze kaarsjes uit te blazen. De taart was een beetje kinderachtig, maar ze hadden geen stoere tiener-naar-jongvolwassene-versie. Nou ja, jammer dan.

Afbeelding

Ik keek meteen naar Jessica, om te zien hoe zij zou opgroeien.

Afbeelding

Ze was prachtig. Het bleek dat haar natuurlijke haarkleur bruin was, en ze had het langer laten groeien, dus het krulde over haar schouders heen. Ze keek naar mij en glimlachte een klein beetje.

--------------------------------

Yeah, I'm back! =D Ik wilde eigenlijk zondag pas updaten, maar ik verveelde me :sweatdrop

Hope you like! n_n
Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)
Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: 10G Dumonceau - 2.3 -Het Bellenblaassysteem-

Zó 2011

Afbeelding

"Hoi Matt," hoorde ik Senna zeggen. Ik probeerde niet af te luisteren, echt niet. Het ging vanzelf...
"Uh.. Hoi.." Matthew durfde Senna niet aan te kijken.
"Je vriendin is ouder dan jij, dat is zooo 2011."

Afbeelding

"Echt?" vroeg Matthew onzeker.
"Echt wel. Je zou een jonger, tienerachtiger meisje moeten vinden, zoals ik bijvoorbeeld!"
"Um... Oké?" Matthew lachte schaapachtig.

Afbeelding

"Je moet het wel eerst uitmaken met Jess, want ik hou niet van vreemdgangers," ging Senna verder.
"Oke," zei Matt onderdanig. "Natuurlijk, alles wat je wil, Senna."
Oké, dat laatste zei hij niet echt, dat verzon ik er bij, maar zo klonk het wel allemaal.

Afbeelding

Matt liet er geen gras over groeien en zodra Jessica binnen kwam liep hij naar haar toe.
"Hey Jess, ik zat eens te denken. Jij bent echt een stuk ouder dan ik en hoewel je er echt geweldig uitziet, denk ik niet dat deze relatie gaat werken."

Afbeelding

Jessica keek hem vreemd aan. "Maak je het uit?" vroeg ze ongelovig.
"Ja. Ik heb ontdekt dat er nog meer vrouwen zijn die intresse hebben in mij en jij bent simpelweg niet meer goed genoeg voor mij."

Afbeelding

Matthew liep weer terug naar Senna en liet Jessica verbijsterd staan. Senna lachte naar hem en draaide haar hoofd toen naar mij. "Ga ervoor," fluisterde ze zacht.

Afbeelding

Hoewel mijn zusje af en toe een beetje gestoord was, gaf ze goede adviezen.
"Hey Jess," begon ik, lichtelijk zenuwachtig.
"Hee Rémy.. Ik heb echt geen idee wat er net gebeurd is." Ze lachte trillerig.
Ik glimlachte medelevend. "Zullen we naar de sterren kijken? Dat maakt mij altijd rustig."

Afbeelding

"Ja, leuk!" zei ze tot mijn blijheid. "Volgens mij is de hemel heel helder vandaag, kom!"
Ik lachte. "De sterren rennen niet weg, we kunnen rustigaan doen." Desondanks rende ze naar buiten. Na nog een laatste blik op Senna, die nu met Matt aan het dansen was, volgde ik haar.

Afbeelding

Ze zat al op de grond naar de lucht te staren. Terwijl ik naast haar ging zitten, begon zij zachtjes te praten over dat ze dit altijd had gedaan met haar vader, toen die nog leefde. Ik luisterde half en probeerde op de juiste momenten te knikken, terwijl ik voor de andere helft naar haar zat te staren.

Afbeelding

Ik besloot mijn geluk te beproeven.

Afbeelding

Ze keek naar me, maar ik durfde niet terug te kijken.
"Hou je van me, Rémy?" vroeg ze zacht.
Ik had bijna de neiging met mijn ogen te rollen. Hoe óverduidelijk was ik geweest? Ik had het haar letterlijk gezegd, zo'n tien keer.
"Ja," zei ik toch maar. "Hou jij van mij?"

Afbeelding

Ze schoof dichter naar me toe. "Misschien wel," zuchtte ze. "Misschien wel.."
Ik glimlachte breed. Dat klonk alsof ik een kans had.
"Trouw met me."

----------------------------------------------------------------------------


Gelukkig nieuwjaar iedereen! =D
Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)
Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: 10G Dumonceau - 2.4 -Zó 2011-

Haha, bedankt :p

^ Ja, Senna is wel schattig, maar ik had heel veel moeite om een goede verhaallijn voor haar te vinden, en uiteindelijk was hij ook nog heel erg onuitgebreid: het leger in. Hoe moet Senna een man vinden en kinderen krijgen en zo? Daarom wilde ik haar niet als stamhouder =)
Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)
Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: 10G Dumonceau - 2.4 -Zó 2011-

Onromantisch

Afbeelding

"We zijn hier allen bijeen gekomen, om de verbintenis te vieren van Jessica Josephina Porter en Rémy Michael Gérard Dumonceau. Voor het oog van onze Heer, beloven deze..."

Afbeelding

Ik haakte af. Ik was absoluut niet gelovig, maar Jessica had een kerkelijke bruiloft gewild. Ik hield genoeg van haar om daarmee in te stemmen, maar niet genoeg om ook nog te luisteren naar alle gelovige onzin.

Afbeelding

"Ja, ik wil," glimlachte Jess plotseling. Bij Agnes Rimpelbil, ik had de belofte van Jessica gemist!
"Ik wil ook," zei ik snel, wat ervoor zorgde dat Aspasia in het publiek begon te grinniken. Alleen Aspasia, Senna en hun dates - Matt en Neel.

Afbeelding

Ik was bang dat het ongemakkelijk zou voelen met Matt erbij, als ex-vriendje zijnd. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij wílde komen, maar hij liep als een jong hondje achter Senna aan tegenwoordig, en die was er natuurlijk wel.
O, de ringen. Hoe komt het dat ik zo afwezig ben bij mijn eigen bruiloft? Alsof er in de afgelopen weken een soort tijdsprong is geweest en ik nu alles moet vertellen wat er gebeurd is... Vreemd...

Afbeelding

Wat het ook is, de aandrang om te vertellen is te groot. Jess had eerst haar bedenkingen gehad over mijn 'onromantische' aanzoek. Onromantisch, jaja. Meiden en hun romantiek.. We zaten buiten naar de sterren te kijken, wat is daar níet romantisch aan?

Afbeelding

"U mag nu de bruid kussen."
Ha, het zinnetje waar ik de hele avond op heb gewacht.

Afbeelding

Die avond droeg ik Jessica het huis in. Senna en Aspasia logeerden ergens anders om ons privacy te geven onze eerste nacht, waar ik ze dankbaar voor was. Jessica was wat giechelig van de alcohol en ik stond te wiebelen op mijn benen, dus alles waar ik aan dacht was zorgen dat ik haar niet liet vallen. Dat zou namelijk nog een domper zijn.. En waarschijnlijk 'onromantisch'.

Afbeelding

"Ben je blij?" fluisterde ik toen we op het bed lagen.
Ze kuste me zacht. "Zegt dat genoeg?"
"Ja," fluisterde ik.

Afbeelding

"Ik-" begon ik weer, maar ze legde haar vinger op mijn lippen.
"Shh.. Stop met praten. Het is onromantisch."

Afbeelding

"Ik zat te denken..." begon ik op een ochtend.
"Dat is iets nieuws," gaapte Jessica moe.
Ik negeerde haar. "We wonen nu in het huis van onze ouders, en dat vind ik eigenlijk niet zo geweldig. Ik heb wat geld gespaard, en.."

Afbeelding

"Gaan we verbouwen?" vroeg Jess opgewonden.
"Vind je dat leuk?" glimlachte ik.
"Jaa, jaa! We gaan mijn droomhuis bouwen! Ons droomhuis, bedoel ik."
Ik grinnikte. "Wat zijn uw wensen, mevrouw Dumonceau?"

Afbeelding

"Een schattig, klein huisje met veel bloemen," antwoordde ze zonder aarzelen.
Ik lachte. "Komt voor elkaar."

Afbeelding

"Rémy, mag ik mijn ogen al opendoen?"
"Ja, lieverd, we zijn er!" Jessica deed haar ogen behoedzaam open.
"Oooo!" riep ze uit. "Rémy, het is geweldig!"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Begane grond: 1 slaapkamer, hal, eetkamer, keuken, woonkamer

Afbeelding

1e verdieping: 3 slaapkamers, 1 badkamer, balkon

-------------------------------------------------------------------------

Hope you like!

Het huisje is gebouwd door een vriend van mij, Maarten, en ik vind dat hij het gewéldig heeft gedaan. Precies wat ik wilde, en het is supermooi, dus allemaal even een staande ovatie voor Maarten omdat hij zo goed is in huisjes bouwen =D

v shhh, het ziet er knus uit, dat is genoeg x'D

Laatst gewijzigd door nonnieven1 op do 05 jan 2012, 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie