Hoofdstuk 4

Ik liep over straat, een wandeling door de buitenlucht zou me goed doen. Door mijn hoofd spookte vele vragen, maar op geen van die vragen had ik een antwoord. Ik maakte me zorgen.

Ik stopte en wreef over mijn buik. Ik dacht dat je blij moest zijn als je dit overkwam, niet dat ik niet blij was, maar ik stond niet te springen. In mijn eerdere dromen leek me het een prachtig moment, maar die droom kwam niet uit. Misschien als het anders was geweest als ik had geweten met wie ik het avontuur van de ouderschap aanging.

Maar nee dat wist ik niet, ik had werkelijk geen idee. Hoe moet je dat nou weten als je het binnen 24 uur met twee mannen doet? Niet dus. Ik kan gokken, maar ik moet wachten tot er een DNA-test kan. En dan nog het ding, twee mannen zijn verliefd op mij en twee mannen moet ik gaan vertellen van de zwangerschap, maar ze mogen niets van elkaar weten. Welk persoon kan dat nou?

Eerst belde ik Levi, hij kwam direct langs. Hij gaf me een zoen. 'Ga maar zitten.' Zei ik. Hij ging zitten en ik plofte ernaast. Ik zuchtte diep. 'Levi, ik ben zwanger.' Zei ik direct. Ik keek naar mijn handen die hard trilde.

Voorzichtig keek ik naar Levi. Ik zag de schrik in zijn ogen. Het bleef een tijdje stil. 'Wat vind je daarvan?' Zei ik zacht. 'Uhh, ik moet gaan.' Zei Levi en stond op. 'Dag.' Hij gaf me niet eens een knuffel, laat staan een zoen. Verslagen bleef ik achter. Het kon niet slechter gaan.

De volgende dag ging ik naar Lyle. 'Lyle, ik moet je iets heel belangrijks vertellen. Het kan je laten schrikken.' 'Oké... Vertel maar.' Zei Lyle die me serieus aankeek. 'Ik ben zwanger...'

Ik keek Lyle strak aan. Ik zag dezelfde schrik in zijn ogen als bij Levi, maar die veranderde al snel in een zachte lach. Lyle pakte mijn hand. 'Schat, we gaan dit samen doen. Het lukt ons wel. Het wordt een prachtig kind.' Ik lachte.

Lyle gaf me een zoen. Van binnen voelde ik me warm, maar daarnaast had ik angst. Lyle wist niet dat ik een relatie had met Levi en Levi die wist niets van Lyle. Op dat moment verwijderde ik Levi het liefst uit mijn leven en ik hoopte dat het kind van Lyle was, want aan de reactie van beide te zien, was Lyle een betere man, voor mij en het kind.