Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

337 berichten • Pagina 15 van 17

Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Liefde maakt gek - Het einde van Mandy?

Mandy ziet haar kansen schoon

Afbeelding
Mandy gaf Gijs een klap op zijn gezicht uit zelfverdediging. Gijs stapte uit schrik achteruit.

Afbeelding
Mandy aarzelde niet en sloeg direct op de vlucht. Ze was totaal in shock...

Afbeelding
"Spannend, hé? Onze zoon op de radio!" De ouders gingen zitten in de woonkamer en luisterden gespannen af naar het gesprek tussen Alex en de radiopresentator.

Afbeelding
"En wanneer zou dat nieuwbouw nou klaar zijn?"
"Ehm, zo spoedig mogelijk. De school wilt studenten meer keuzes geven in het bepalen van de opleidingen. Dus daar is dan ook meer ruimte voor nodig," antwoordde Alex.
"Nou, spannend! Alex, fijn dat je hebt meegewerkt in onze uitzending voor vandaag. En we wensen je veel succes in de toekomst!"

Afbeelding
Toen Alex ophing kwam de moeder gelijk daarna.
"En? Hoe ging het?"
"Nou, ik geloof dat veel mensen me nu zojuist hebben gehoord," zei Alex op een bescheiden toon.
"Wij zijn trots op jou, jongen! Ga vooral zo door!"

Afbeelding
Ondertussen ging het bij Mandy wat minder. Mevrouw Hafkamp kwam op bezoek om iets te vertellen over Gijs.
"Gijs is een oud cliënt van mij. Hij was dus al een bekende bij ons. Hij is vanmiddag weer opgenomen," vertelde ze.
"Hij wilde me gewoon van het balkon afduwen..." Opeens werd Mandy stil omdat ze Alex op de radio hoorde praten. Mevrouw Hafkamp luisterde mee.

Afbeelding
"Gaat alles wel goed, Mandy?"
"Ja, ja...het gaat goed!"
"En dit was dan Alex die vanmiddag samen met de andere studenten de eerste paal hadden ingeslagen voor hun toekomstige nieuwbouw!" Vertelde de presentator. Mevrouw Hafkamp begreep ineens waar het om ging.
"Is dat diezelfde Alex waar je het over had?" Mandy knikte.
"Je houdt nog van hem, hé?" Mandy moest zuchten en keek naar mevrouw Hafkamp.
"Ik zal altijd van hem houden...Maar ik weet dat het nooit meer kan worden zoals toen. Hij leidt een totaal andere leven nu en ik ook."
"Dat zijn wijze woorden, lieverd. Jij komt er wel!"

Afbeelding
Toen mevrouw Hafkamp weg ging dook Mandy weer achter de computer om naar Alex's profiel te kijken. Ze las de reacties door die hij kreeg van mensen die hem hadden gehoord op de radio. Overal ging ze anoniem respect erbij zetten.
Opeens kreeg ze een berichtje in haar inbox.

Afbeelding
Ze opende haar inbox...

"Dag Mandy,

Ik ben Rachel. Je zult me vast niet kennen en dat is logisch. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: Ik zit bij Alex in de klas op school. Ik vind hem erg leuk, maar...Ik kan hem niet bereiken. Nu heb ik via via gehoord dat hij ooit een relatie had met jou?
Wil je alsjeblieft contact met mij opnemen zodat je me meer over hem kan vertellen?

Liefs,
Rachel XXX.
"

Een grijns verscheen op Mandy's gezicht...Dit had ze nooit durven dromen.
Wat zou ze van plan zijn?

--------------------
In de volgende update probeert Mandy vriendinnen te worden met Rachel om zo dichterbij Alex te komen.
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Liefde maakt gek - Mandy ziet haar kansen schoon

Dankjewel :)

Alex moet de schoolreis organiseren

Afbeelding
In de pauze kwam mevrouw Hoekstra met een zeer onverwachte voorstel.
"Het schooljaar is bijna om. We willen met de studenten een schoolreisje maken naar het buitenland. En jullie mogen bepalen waar naar toe," de groep raakte in discussie.
"Naar Frankrijk!"
"Nee, naar Amerika!"

Afbeelding
"Ik denk dat we Alex moeten laten bepalen," stelde Rachel voor. Iedereen keek naar Alex.
"Tja, ehm...?" Hij wist het allemaal niet.
"We moeten wel aan onze budget houden," zei mevrouw Hoekstra erbij.
"Ik ga het wel nakijken vanmiddag," antwoordde Alex.
"Zal ik mee helpen?" Vroeg Mike.
"Nee, ik red me wel!"

Afbeelding
Later die dag kwam Rachel kijken of het was gelukt.
"Heb je al een land uitgekozen?"
"Hmm, ja...Ik denk dat het Duitsland wordt. Zeker gezien onze budget kunnen we niet te ver weg helaas. Of heb je liever Engeland?" Rachel voelde zich vereerd.
"Wat lief van je dat ik mag kiezen!"
"Nou, val het niet te persoonlijk op. Dit ga ik bij elke student wel vragen de komende week. Als je wilt kan je me daarbij helpen?"

Afbeelding
Toen Alex op stond liep Rachel naar hem toe.
"Ik wil je met meer dingen wel helpen, maar je bent er niet eerlijk over..." Alex begreep direct waar dit heen ging.
"Rachel, we hadden dit al besproken!" Rachel liet zich niet wegsturen.
"Waarom doe je zo tegendraads tegen mij? Ik heb je toch niets misdaan?" Alex voelde zich bedreigd ook al wist hij diep van binnen dat Rachel oké was...
"Laat me gewoon, oké?"

Afbeelding
"Alex, toe nou!" Alex negeerde Rachel.
"Ik geef om je, kan het je werkelijk niets schelen? Wist niet dat je zo hard was..." Alex begon boos te worden.
"Ik ben niet hard, de wereld is hard! Ik heb iets meegemaakt vroeger en dat...Laat maar, wil er niet over hebben." Nog voordat Rachel iets kon zeggen liep Alex al weg. Geschrokken keek ze hem na. Blijkbaar zat het er erg diep in.

Afbeelding
In de avond dook Mandy weer achter haar computer, ze had in de middag een berichtje terug gestuurd naar Rachel met de vraag wat ze precies wou.
Uiteindelijk kreeg ze dit als antwoord:

"Hoi Mandy,

Alex doet erg vreemd als ik over zijn verleden wil hebben. Maar hij wilt er niets over loslaten...Kan jij me misschien uitleggen waarom hij zo doet?

Liefs,
Rachel XXX.
"

Afbeelding
Tijdens het gesprek kwam Mandy te weten dat Rachel ook bij hem in de Studentenraad zat en kreeg een idee.

"Hoi Rachel,

Ik heb een voorstel? Kom van de week langs mijn huis? Dan moet jij vanaf hier Alex gaan bellen en zeggen dat hij hier heen moet komen.
"

Rachel:

"Hoe moet ik dat doen? Hij ontliep me al vandaag..."

Mandy:

"Verzin maar iets dat het met de Studentenraad te maken heeft. Als hij hier is, dan beloof ik je plechtig dat alles je duidelijk zal worden..."

Na het gesprek sloot Mandy de pc af met een tevreden glimlach.
"Nog even...en je bent weer van mij!"

---------------
In de volgende update gaat Mandy iets bekennen aan Rachel
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Liefde maakt gek - Alex moet de schoolreis organiseren

Mandy geeft toe

Afbeelding
"Hallo, Diana? Ik heb FANTASTISCH nieuws...Nee, ik kom wel naar jou toe. Zie je zo!"

Afbeelding
Mandy dook snel achter de pc om te kijken of Rachel nog had geantwoord. Maar helaas was ze al offline gegaan.

Afbeelding
Later die dag ging Mandy naar Diana toe naar elkaar een lange tijd niet meer gesproken te hebben.

Afbeelding
"Je bent veel veranderd, Mandy!"
"Kan ik ook van jou zeggen. Maargoed, we veranderen allemaal, toch?" Diana knikte.
"Wat wilde je me nou vertellen?" Mandy begon met haar verhaal.
"Je kent toch nog Alex? Binnenkort zijn we weer samen!" Diana keek er verbaasd van op.
"Die nerd? Zit je nog steeds achter hem aan?"
"Diana, we horen gewoon bij elkaar. We gaan alle schade inhalen!"

Afbeelding
"Ben je soms vergeten wat er allemaal is gebeurd vroeger?" uit boosheid ging Mandy opstaan.
"Nee..." zei ze kortaf.
"Jij verdiend veel beter. Laat die jongen nou eens een keer met rust! Je bent hem kwijt accepteer dat nou eens!" Het leek niet tot Mandy door te dringen, Diana ging naast haar staan.

Afbeelding
Mandy gaf Diana op dat moment een klap.
"Alex is van mij, heb je dat begrepen? Jezus, ik snap niet waarom ik dit nog met jou bespreek. Je hebt altijd wat tegen onze relatie gehad..."
"Mandy, denk nou na!" Maar wat Diana ook probeerde om Mandy te overtuigen dat Alex verleden tijd is, ze wilde maar niet luisteren en liep kwaad de deur uit.

Afbeelding
Toen ze thuis kwam controleerde ze direct of Rachel iets terug had gestuurd...

"Hoi Mandy,

Ik wil best eens langskomen. Maar niet nu...Ik begin te vermoeden dat er iemand anders in het spel is. Hij ontvangt zovaak anonieme respects de laatste tijd. Hij zal dat ook wel zelf weten denk ik. Anders zag hij mij wel staan. Iemand anders is gewoon verliefd op hem!
"

Afbeelding
Mandy schoot hard in de lach om het idee en typte het volgende naar Rachel toe...

(Dit is een echte printscreen uit dat tijd, de echte namen zijn verborgen gebleven)
Afbeelding



Afbeelding
Alex drukte gelijk op Printscreen...
"Hebbes! Nu ga je echt hangen, Mandy!" Alex logde zich gelijk uit als 'Rachel'.

-----------------
In de volgende update stelt Charel voor om met het bewijs naar de politie te gaan.
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Liefde maakt gek - Mandy geeft toe

^Dat profiel was niet echt, waar ik toen op ging. Ik kreeg het via een kennis die het ergens voor moest gebruiken vroeger. Toen nam ik het over en veranderde het naar dat naam.
Was misschien een beetje over de top actie maar ik zag destijds geen andere uitweg hoe ik het moest bewijzen.
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Liefde maakt gek - Mandy geeft toe

Het verhaal is bijna afgelopen inderdaad. :)

Maar er komt nog 1 update voor voorlopig, want maandag vertrek ik even voor 2 weken naar het buitenland in verband met een bruiloft in de familie. ;)
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Liefde maakt gek - Mandy geeft toe

Bedankt voor de reacties! :)

Krijgt Alex hulp van de politie?

Afbeelding
De volgende dag was Alex alleen thuis, hij had Charel gebeld met de vraag of ze direct kon komen.
"Het heeft gewerkt, mijn plan heeft gewerkt!" Zei Alex. Charel kon het zich niet voorstellen.
"Ze heeft het echt toegegeven?"

Afbeelding
Alex liet de printscreens zien aan Charel. Charel keek verbaasd...
"Je hebt je voor gedaan als iemand anders? Alex, je had beloofd om zulke praktijken niet meer te doen!"
"Dat weet ik, maar het was de enige manier..." Charel was het daar niet mee eens.
"Je kon het ook aan mij overlaten. Maar je hebt wel bewijs nu inderdaad."

Afbeelding
Alex stond op.
"Ik print ze nu uit, dan heb ik ze ook in een map," Charel had een beter idee.
"Of...we gaan ermee naar de politie. Vandaag nog!" Alex wist niet zeker of ze hem hiermee wel serieus zouden nemen omdat hij het onder een andere naam deed.
"Weet je, laat mij maar eerst met een agent praten. Ik ken er één persoonlijk en die kan me vast wel meer vertellen erover wat jouw opties zijn," stelde Charel voor. Alex vond dat een goed idee. Ze moeten dit wel heel goed aanpakken en niet te hard van stapel lopen.

Afbeelding
Later die dag...
"Wie heeft jou binnen gelaten? Kom je weer een paar klappen uitdelen?" Vroeg Diana.
"Sorry, Diana. Het spijt me van de vorige keer...Echt waar. Je weet toch dat ik soms erg chaotisch kan zijn?"

Afbeelding
"Waarom ben je zo netjes gekleed?" Vroeg Diana.
"Ik had vandaag mijn laatste intake op de school waar Alex zit. Ze hebben me afgewezen..." Diana vond dat echter niet zo erg.
"Is alleen maar beter voor je. Anders had je weer met Alex te maken gehad en begon alle ellende weer van voor af aan!"

Afbeelding
"En nu wil ik dat je weg gaat," zei Diana. Mandy begon tranen te krijgen.
"Waarom is iedereen zo tegen mij? Ik kan er ook niks aandoen dat ik af en toe mijn buien heb. En ook al begrijpt heel de wereld mij niet...Ik blijf houden van Alex! Ik heb met veel jongens gehad de afgelopen tijd. Maar er is geen één die zo goed is als hij. Maar jullie behandelen me allemaal als een crimineel. Ik wil alleen maar liefde, liefde van hem!" Diana kreeg het met haar te doen.

Afbeelding
Diana gaf haar een omhelzing als troost.
"Vergeet die jongen nou. Je kunt zoveel beters krijgen," fluisterde Diana in Mandy's oor.
"Ik kan hem niet vergeten. Ik wil bij hem zijn. En ik zal er alles aan doen om hem terug te krijgen!"

Afbeelding
Eind van de middag kwam Charel weer terug naar Alex's huis.
"Alex is in de keuken. Je kent de weg wel toch?" Charel bedankte de moeder vriendelijk en liep naar de keuken toe.

Afbeelding
Charel kwam de keuken binnen en ging bij Alex zitten aan tafel.
"Heb je met die agent gesproken?" Vroeg Alex.
Charel knikte.

Afbeelding
"En ik heb niet zo fantastisch nieuws. Ik heb verteld over jullie verleden en wat er nu gebeurd. Hij heeft er alle verstand van en heeft gezegd dat het geen nut heeft om aangifte te doen," Alex schrok ervan.
"Huh, waarom niet?"
"Ze zullen je niet serieus nemen zolang er geen geweld is gepleegd," legde Charel uit.

Afbeelding
"Je kan er alleen ZELF een eind aanmaken. Maar je weet dat Mandy nooit zal luisteren..." Alex baalde ervan dat alle moeite voor niks was geweest om bewijs te verzamelen.
"Er zit maar één ding op..."
"En dat is?" Alex haalde diep adem en gooide het eruit: "Ik ga de stad verlaten. Ik moet weg gaan, voorgoed..."

--------------
In de volgende update besluit Mandy iets te doen dat veel mensen zal shockeren op straat...

(In verband met een bruiloft in het buitenland is de volgende update pas over 2 weken)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie